Dacia Bigster a depasit plafonul de 30.000 euro, fiind o masina dintr-o clasa superioara si cu pretentii. Masina se adreseaza in special clientilor care migreaza de la alte marci sau dinspre second-hand. De asemenea, Dacia vrea sa isi majoreze vanzarile in Germania, unde clientii prefera masini mai mari, mai puternice si mai bine echipate.
Pe scurt, Dacia nu mai este un brand pentru oamenii cu bani putini. Desi ofera modele accesibile fata de concurenta, Dacia a marit putin miza si a venit pe piata si cu un model dintr-o clasa superioara. Preturile au crescut la toti producatorii, iar astazi un model Dacia Logan este in jur 15.000 euro, un Golf echipat decent sare de 30.000 euro, o Corolla ajunge si 40.000 euro, iar un SUV decent este de la 30.000 euro in sus. Asadar, preturile Dacia sunt mai mici decat concurenta, insa sunt mari pentru in general toate s-au scumpit.
„Înainte eram cu 25% mai accesibili decât concurenţa. Acum suntem cu 10%, dar cu o dotare mai bună, însă este greu să mai creştem acum. Trebuie să vii cu echiparea corectă şi preţul corect. Spre exemplu, de aceea noi mizăm pe o greutate redusă, tocmai că ne permite să folosim motoare mai puţin puternice, mai eficiente şi care să economisească bani şi combustibil”, a conchis Xavier Martinet.
„Maşina nu trebuie să devină un lux, iar oamenii au nevoie de mobilitate. Spre comparaţie, în 2019 un SUV compact costa în medie 29.000 de euro. Acum costă 38.000 de euro în Europa, iar salariile în cei cinci ani nu au crescut cu 30%. Preţurile complete pentru Bigster vor fi publicate în ianuarie, când se vor deschide şi comenzile“, a spus Xavier Martinet.
Piaţa europeană este una dificilă în acest moment, dar tot încasăm mai multe comenzi decât în 2023. Duster aduce clienţi în showroomuri şi ne aşteptăm la un 2024 bun per total. Acum patru ani câţi oameni erau dispuşi să plătească 30.000 de euro pentru un model Dacia? Acum se vând Dustere de 28.000 de euro spre exemplu. Mai mult, în intervalul martie-septembrie, comenzile pentru Duster sunt cu 50% peste cele din intervalul similar din 2023″
[sursa]
Pacat ca nu vine si cu o versiune cu 7 locuri.
Exista Jogger
E mic Jogger.
Eu cred ca va urma, pentru ca e un pas inainte. Doar ca nu cred ca fie cererea asa mare, momentan.
A confirmat ieri șeful Dacia (Denis le Vot) ca nu va veni in versiune cu 7 locuri.
In schimb a zis ca va veni cu cutie automata și 4×4.
Da, au lansat si transmisia aia electrica si nu o sa mai fie nevoie de un cardan. Pur si simplu un motor spate electric pe post de diferential.
Un torres cu motor de 1.5 și turbina + garanție 7 ani + tot ce vrei înăuntru – chestii la care Dacia doar visează = 35k.
No, merita netestatul bigster bani similari? Never!
Pai vezi ca Torres nu e hybrid in primul rand. Bigster Full Full Full nu o sa sara de 32K. Ai motor de 1.8, nu de 1.5. Pe Torres la 35K nici nu ai hybrid si ai deja 3000 euro in plus. Hai sa comparam corect.
Unde mai pui faptul ca Ssangyong e un brand pentru India. De cate ori au dat faliment? Nici naiba nu a auzit de firma asta si de modelele lor, in afara de Rexton. Pot sa puna ei cele mai misto dotari, ca si brand nu inspira incredere deloc.
Eu zic să așteptăm sa fie disponibil pentru drive test.
Dar ca sa continui pe raționamentul tau: Torres e o mașină de buget.
De ce te-ai complica cu Torres cand poti avea Bigster disponibil si la preț mai mic si hibrid?!
Sper sa fie asa, dar ramane de vazut cati vor plati peste 30k pe Dacie.