Cand EA Games a creat FPS-ul Battlefield 3, a modelat echipamentul de lupta dupa cel real. Iar intre elicoptere se regasesc copii fidele ale modelelor AH-1Z Viper, UH-1Y si V-22 Osprey, realizate de Bell Helicopter (subsidiara Textron), in colaborare cu Boeing. Dar inainte de a fi lansat acest joc, Textron si-a exprimat dezacordul de folosire a elicopterelor sale.
Pentru ca erau prea real prezentate. Dar EA Games si-a continuat planul, si nu a schimbat nimic. Pentru ca era mai ieftin asa, si pentru ca jocurile video, la fel ca filmele, cartile sau muzica, pot folosi sau reprezenta obiecte in alte situatii protejate de drepturi de autor fara acordul producatorilor, atata timp cand nu pastreaza numele oficial.
Dar acum Textron vrea sa dea in judecata EA Games. Asa ca studiourile vor face acelasi lucru, insa mai devreme. Incercand sa-i sperie pe cei de la Textron. Este interesant ca aceleasi studiouri care se plang de piraterie, si au legi pentru a le proteja castigurile, au primit si legi care le permit sa incalce aceleasi drepturi ale altor producatori.
Probabil legile sunt mai ieftine decat patentele si drepturile de autor…
Troll on troll. 😛 Let the best troll troll. :))
sunt student la o facultate de calculatoare din cluj in anul 3
facem o materie: SPG – sisteme de prelucrare grafica
am avut de facut un obiect in care realizam obiecte 3D si le incarcam in OpenGL
pai am facut o masina – Mitsubishi Lancer, nu nu stiu ce detalii, dar totusi era „frumusica”
20 mega ocupa modelul/obiectul
nu e de mirare ca jocurile noi ocupa asa multi giga
insa si pana se lucreaza la detalii se pierde mult timp