Blizzard a lansat World of Warcraft, cel mai de succes joc de pana acum, in luna noiembrie a anului 2004. Si desi includea un sistem de abonare, care impunea jucatorilor o plata lunara, a adunat peste 12 milioane de utilizatori, generand venituri impresionante. Insa plictiseala era inevitabila, si in ciuda masurilor luate de Blizzard, numarul jucatorilor a inceput sa scada.
In total au fost patru add-on-uri, ultimul, Mists of Pandaria, fiind introdus acum mai putin de un an, in septembrie 2012. Dar acesta nu mai putea salva un MMO RPG de noua ani. Ceea ce se vede si in numarul actual de abonati, de numai 7.7 milioane. In urma cu trei luni acestia erau 8.3 milioane.
Deci in ultimul trimestru, World of Warcraft a vazut o scadere de peste 7%. Si trendul va continua. Blizzard are in vedere cateva masuri menite sa combata plecarile, insa cel mai probabil doar vor intarzia intr-o oarecare masura inevitabilul.
[…] insa cel mai probabil doar vor intarzia intr-o oarecare masura inevitabilul. […]
Pei da asta este si ideea, intotdeauna asta este ideea intr-un business;
Sa ‘sugi’ cat mai mult, cat mai repede ca nu ‘tine’.
Jocul la un moment-dat o sa se schimbe radical, mai mult ca sigur o sa umble la sistemul de ‘plata’ pentru ca pur si simplu abonamentul lunar nu mai functioneaza in zilele noastre;
Blizzard si CCP au ramas singurii din lume cu un joc de success care inca mai folosesc sistem-ul de plata lunar.
Blizzard fiind pe primul loc, urmat de CCP, si pe urma restu, cantitate neglijabila.
(CCP face EVE-ONLINE)
Nu pune ovinele si cabalinele la acelasi loc…Blizzard este un monstru…’EVE’ este ‘iubirea’ ta,din cate vad.
Daca nu ai auzit de CCP, esti bine.
Atat am de spus.
Poftim, uite ce-i CCP:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-23489293
http://www.pcgamesn.com/eve/eve-online-saw-its-largest-battle-history-more-4000-ships-sailing-black
http://www.newstatesman.com/sci-tech/2013/07/eve-battle-logs-going-war-goonwaffe
Hai sa te vad ca faci asta in WoW…
60k players online intr-un singur server tot timpul, scandal de peste 4000+ de jucatori, cu pierderi in lumea reala de peste 20000E, doar intr-o singura zii.
Sper ca iti dai seama ca la 7.7 mil de abonati este de fapt un joc cu un foarte mare succes 🙂
Ideea este ca nu mai este in comparatie cu ce a fost;
Undeva prin 2009 aveau in jur de 12 milioane de abonati.
De asta toata lumea se ‘uita’ la ei, au pierdut ENORM de multi jucatori, si asta din cauza ca pur si simplu oamenii se plictisesc, si exista variante ‘free’ in zilele noastre.
Bine, este vorba si de o anumita ‘expansiune’ cu pricina 🙂
Interesant articol , chiar eram curios cum o mai duc cei de la blizz !