Microsoft analizeaza posibilitatea de a introduce bannere publicitare in urmatoare versiune a suitei Office, cunoscuta sub numele de cod office 14.
Pirateria reprezinta una dintre cele mai mari probleme ale industriei software, iar producatorii nu au in prezent foarte multe metode de a lupta impotriva acesteia. Printre cele mai piratate software-uri se numara si produsele Microsoft, suita Office fiind doar un exemplu in acest sens.
Constienti de faptul ca initiativele de a obliga utilizatorii sa plateasca pentru produse sunt de cele mai multe ori sortite esecului, Microsoft se gandeste la o alternativa prin care ar putea obtine venituri chiar si de acesti useri, prin introducerea unor bannere publicitare in suita Office 14.
Deocamdata, totul este la nivel de intentie, iar Microsoft nu a anuntat modul in care vor fi diferentiate versiunile platite si cele care vor avea bannere. Pentru ca trebuie sa admitem ca Microsoft nu si poate permite sa ii bombardeze cu reclame pe utilizatorii care vor plati cateva sute de euro pentru aceasta suite de Office.
Microsoft a mai anuntat recent ca Office 14 va aparea pe piata in cursul anului viitor.
Pe de alta parte, Microsoft se confrunta cu o concurenta din ce in ce mai mare din partea unor aplicatii office gratuite precum Open Office, Google Docs sau Zoho.
Eu nu inteleg de ce trebuie sa fie o versiune oferita gratuit, care vine cu reclame, dar cu optiuni mai putine, in concluzie fiind un program mai slab. Si o versiune mai buna, fara reclame si cu toate optiunile.
Daca un utilizator care nu obisnuieste sa cumpere programe ci prefera sa le descarce de pe internet piratate pentru a lucra cu ele cu siguranta va face acelasi lucru si in cazul in care versiunea gratuita e mai categoric mai slaba decat cea platita si nu il multumeste.
Cred ca ceea ce ar trebui cei de la Microsoft sa faca este sa ofere gratuit spre descarcare varianta cu toate optiunile a suitei si odata cu office-ul sa fie instalat un sistem care verifica de cate ori este vizionata o reclama a uni sponsor, eventual daca e cu link sper o pagina de internet sa fie contorizate si aceste linkuri si eventual sa verifice si daca respectivul utilizator intreprinde si o actiune pe site. Toate aceste date sa fie centralizate intr-o pagina web care sa fie disponibila advertiserilor, pentru ca acestia sa fie taxati pentru afisari/click-uri/actiuni, in functie de cum este negociat contractul de publicitate.
Daca se tine cont si de optimizarea cat mai buna a reclamelor plasate in porgram, pentru ca acestea sa nu afecteze prea tare viteza de lucru a acestuia, atunci totul este perfect. Utilizatorii sunt multumiti ca programul e gratuit si bun asa ca il descarca. Advertiserii sunt multumiti pentru faptul ca reclamele lor apar la foarte multi oameni si ca efectele campaniilor sunt bine monitorizate, asa ca baga bani grei la bataie, iar Gigantul din Redmond este multumit ca banii vin si ca ii creste reputatia.
Nicio versiune de Office 14 nu va fi gratuita. Practic, si versiunea cu bennere va fi contra-cost. Tocmai de aceea ramane de vazut daca Microsoft va reusi sa gaseasca o solutie pentru a multumi userii care vor cumpara licenta.