Povestea noastra incepe undeva prin luna aprilie, cand ne-am hotarat sa vindem cele doua masini pe care le aveam, pentru ca oricum nu le foloseam zilnic, si sa luam una singura, dar noua. Asa ca am dat drumul cautarilor pe internet pentru a gasi masina potrivita. Dar soarta nu a fost de partea noastra… decat la final.
Pe scurt, pentru ca am scris foarte mult mai jos
RS SARA MOTORS, dealer autorizat Suzuki in Timisoara, ia banii de avans de la clienti si ii foloseste in alte scopuri, in special pentru acoperirea gaurilor din trecut, pentru ca au multe procese de executare silita la activ. Masinile nu sunt comandate la timp sau poate niciodata iar clientii sunt mintiti ca totul e in regula.
Am scris acest articol aici pentru ca vreau ca nimeni sa nu mai treaca prin ceea ce am trecut noi. E un sentiment foarte neplacut si frustrant. Din acest motiv sper ca articolul sa ajunga la cat mai multa lume, un share de la voi e foarte apreciat.
UPDATE: se pare ca numarul celor pagubiti care inca nu si-au vazut nici masina nici banii creste, pe forumul Suzuki Club Romania se discuta intens despre asta si s-a facut chiar si un grup de WhatsApp pentru cei afectati.
Povestea pe lung
Dupa cateva zile de cautari, citit si vizionat review-uri peste review-uri, am ajuns la concluzia ca Suzuki SX4 S-Cross, noul model, poate fi ceea ce ne dorim. Avea dotarile pe care le doream, avea 4×4 si cutie automata si un pret in bugetul nostru.
Dupa ce am tras concluzia de mai sus, am inceput sa cautam review-uri dedicate pentru noul SX4. Urmatorul pas a fost sa mergem la test-drive. Unde sa mergem fiind din Timisoara? La singurul dealer autorizat Suzuki Romania, adica RS SARA MOTORS.
Am programat un test drive cu SX4 manual – nu aveau automat, si cu o Vitara automat. Dupa test-drive, dupa ce am vazut oferta pentru Vitara si am pus-o in paralel cu cea pentru SX4 ne-am dat seama ca alegerea cea mai buna este de fapt Vitara S automat, adica acelasi motor de pe SX4: 1.4 Turbo 140 CP, 4×4, Automat.
Consultantul de vanzari de la Sara Motors ne-a tratat foarte bine. A stat cu noi dupa program, ne-a pus la dispozitie toate informatiile si a vorbit frumos.
Dupa test-drive am ajuns acasa si am inceput sa citim si sa vedem review-uri despre Suzuki Vitara S Allgrip AT. Din nou, o gramada de video-uri urmarite si texte citite. Si ne-am hotarat: comandam Suzuki Vitara S alba, AllGrip, AT. Greseala noastra a fost aici ca noi nu ne-am informat si despre dealer la momentul acela, doar despre masina. Nu ne-am gandit ca si la o reprezentanta autorizata poti da de tepari sau samsari.
Ne-am intors la RS SARA MOTORS, am dat vestea, am incheiat contractul si am lasat un avans considerabil de 8500 euro, pentru ca am fost de buna credinta. Termenul de livrare primit: iesire din fabricatie 12 iulie 2017 cu livrare la Timisoara pana la finalul lunii.
Si a inceput asteptarea. Intre timp am citit forumul Suzuki Club, unde exista un topic imens despre problemele clientilor cu SARA MOTORS: intarzieri de peste 7 luni, masina livrata in alta culoare sau chiar masini nelivrate niciodata. Plus sute de procese cu executari silite pe numele firmei. E totul aici.
Pe masura ce ne apropiam de momentul livrarii, am inceput sa-l sun pe consultantul SARA MOTORS cam din saptamana in saptamana, cerandu-i detalii despre statusul comenzii. El imi spunea ca e totul ok, de fiecare data!
Distractia a inceput in momentul in care masina trebuia sa iasa din fabricatie. La o saptamana dupa acea data, adica pe 19 iulie, ni s-a spus ca masina intarzie si iesirea din fabricatie va fi pe 22 septembrie 2017 iar livrarea pana la final de septembrie. Adica mai bine de doua luni intarziere! Ni s-au oferit accesorii in valoare de 1000 euro sa acceptam intarzierea. Ne-au asigurat ca totul va fi in regula si masina o sa vina cu siguranta. Mai mult, ni s-a spus ca daca renuntam la comanda pierdem banii platiti (tot lor) pentru tichetul Rabla. Fortati fiind de imprejurari, am acceptat oferta lor.
Mai apoi, dupa unele discutii avute cu prietenii ne-am dat seama ca nu are cum sa intarzie o masina doua luni din cauza fabricatiei. Si am inceput sa sap prin: mesaje pe Facebook la Suzuki Romania si Suzuki Ungaria, sunat la call center si trimis email-uri.
In scurt timp am fost contactat de cineva din conducerea Suzuki Romania: nu stiu daca se implica asa in toate cazurile sau doar acum, stiind de existenta acestui blog. Am aflat cu stupoare ca de la SARA MOTORS nu exista nicio comanda la fabrica pe numele nostru dar nici pe aceasta configuratie de masina. Suzuki Romania ne-a asigurat ca putem sa ne recuperam avansul cat si banii oferiti pe tichetul Rabla.
Practic, SARA MOTORS a luat 8500 euro de la noi si ne-a mintit repetitiv ca e totul in regula si ca o sa vina masina la timp. Dupa care, ne-a mintit cu o noua data de livrare fictiva. Cele citite pe forumul Suzuki Club incepeau sa se adevereasca.
Am mers imediat la ei si am inceput scandalul, facandu-i sa recunoasca clar si raspicat minciuna. Discutia avuta este in totalitate inregistrata – in caz ca ne hotaram sa deschidem un proces pentru inselaciune.
Cu greu am reusit sa ne recuperam avansul si banii pentru tichet, deoarece au recunoscut ca nu au bani in cont – distractie ce a implicat zeci de telefoane si e-mail-uri si care a durat o saptamana intreaga. Ziua recuperarii a fost cea mai relaxanta zi din acest an :).
Ulterior ne-au gasit un Suzuki Vitara S exact ca cel „comandat” de noi. L-am refuzat pentru gustul prea amar lasat de aceasta experienta in care Suzuki Romania isi are in egala masura vina. SARA MOTORS se foloseste de astfel de practici de mai bine de 7-8 ani. Suzuki Romania stia asta, insa nu a facut nimic.
In final ne-am ales cu o masina din grupul Renault-Nissan. Am renuntat la 4×4, desi e tot un SUV, insa am primit corectitudine si o masina cu finisaje mai placute.
Morala? Simplu: verificati de la cine cumparati un obiect atat de scump, dati avansul minim cerut si folositi-va de toate mijloacele posibile pentru a va recupera banii in caz ca ati fost inselati.
Acestea fiind spuse, speram ca Suzuki Romania sa ia masurile necesare pentru ca astfel de situatii sa nu mai apara in viitor.
Incredibil!
Pentru ca stiam de situatie de ceva timp, astept doar comentariile despre poluare si masini electrice 🙂
Foarte urat… Bine ca ati rezolvat intr-un final.
Poti sa ne spui ce ai ales de la Renault-Nissan-Dacia? KADJAR sau Captur? Daca se poate si pretul/motor/nivel echipare.. trebuie sa aleg intre cele doua si nu stiu daca se merita diferenta de pret (Kadjar).
Ms,
Nissan Qashqai, 1.6 dci 130 CP X-Tronic. 🙂 Eram la un pas de Kadjar dar a aparut o oferta de nerefuzat pentru Qashqai.
Pai Vitara e vreo 20.000. Ce oferta ai prins la Nissan?
Ce urat! RUSINE RS SARA MOTORS ! Daca a ajuns un dealer sa te tepuiasca.. inseamna ca am ajuns un kkt de tara!
Multumim ca ne-ai anuntat! Macar acum sa stim de cine sa ne ferim. Totusi ar fi caz penal. Ce nesimtiti, nici macar n-au dat comanda la fabrica! Ce dracu vroiau sa faca? Sa fuga cu banii! Samsari si escroci!
Pe forumul Suzuki Club Romania incep sa se adune oameni care au aceeasi problema, dupa ce au citit articolul. Se pare ca ar fi cativa zeci de ei.
Pai si daca s-au purtat asa urat le faceti reclama publicand poza cu Vitara?
Nu era mai firesc sa dai poza cu Renault? Probabil ca vorbim de Kadjar 1,5l 109CP 🙂
In alta ordine de idei, s-o stapanesti sanatos pe cea noua si la cat mai multi km fara incidente!
PS: a si sa nu-ti para rau de 4×4 pentru ca vine cu un consum mai mare si la o adica tot nu are putere sa urce de ex. ultima panta catre cabana Ciucas – unde ai nevoie de > ML 190 CP (un Tucson la 175 CP a esuat, noroc ca a avut putin spatiu s-o lase acolo)
E vorba de Nissan Qashqai. 🙂
Una-s caii,alta e cuplul.Probabil un Pajero 3.2 160 cai urca panta tractand si Tucson-ul…
And you do not know half of it :p
Huh? Pai spune-ne mai multe.
bine ca i-ati dat in gat. ideal ar fi un forum special doar pt astfel de plangeri pe care sa-l stie tot romanul.
dar de ce suv? s-a denivelat asfaltul in timisoara? suv-ul e o fitza costisitoare si poluanta.
Am facut update la articol, este un grup dedicat pe WhatsApp.
SUV-urile despre care vorbim aici sunt hatchback-uri cu garda la sol mai mare, nu polueaza mai mult. Vitara are 1200 Kg, Qashqai vreo 1300. Sunt multe sedan-uri mult mai grele.
Buna ziuă,și eu am fost pacalita de cei de la Suzuki Timisoara,as dori sa stiu mai multe despre grupul de what up
Intra pe el.
La ce telefon pot suna în Ungaria,să aflu dacă au plătit mașina pe care eu am achitat-o integral în Iunie?
Masina se achita catre fabrica doar in momentul in care este gata de livrare, nu inainte de productie.
La primul Logan pe care l-am cumpărat nu am așteptat mai deloc. Am plătit, mi-au făcut actele și am plecat cu mașina. Mai mult a durat înmatriculatul.
Multumesc pentru articol, cautam info despre Suzuki Vitara S. Nici nu mi-a trecut prin cap ca un dealer autorizat poate sa iti dea teapa sau sa o intinda in halul asta.
Sa vad acum catre ce ma reorientez 🙁
Pai esti din Timisoara? Daca nu, ceilalti dealeri sunt ok din ce am aflat.
Oricum, cel mai bine e sa iei o Vitara S de pe stoc.
@Darius – cuvantul cheie este Autorizat ( din dealer autorizat ). Daca lor li se permite sa faca asta, adica sa isi bata joc de imaginea companiei mama, cine stie cati sunt si ce alte magarii mici se ignora. Nu as vrea sa risc pe banii mei, muncesc pentru ei :).
PS: eu am comentat cu userul millemum, faceam un update la un wordpress.
La Suzuki nu se fac comenzi la fabrica. Dealerul poate sa vada o lista cu masinile care urmeaza sa iasa din productie si sa faca o rezervare pe o masina. In cazul tau probabil masina rezervata a fost vanduta unui alt cumparator mai grabit. In principiu la o comanda sau rezervare se da un avans de 10%.
Aceeasi situatie o am si eu, comanda cu plata integrala in contul SARA MOTORS din 24 martie si nici pana in ziua de azi nu am vazut masina. Oricum sunt experti in mintit cu zambet pe fata.. atatea povesti cusute cu ata alba mi-au servit de as putea scrie un roman.
Astazi am fost sa le cer banii inapoi. Sper sa ii primesc.
De ce sa platesti integral ceva ce nu primesti pe loc?
Să ne spui și noua te rog, dacă ai rezolvat ceva. Din păcate, mă aflu in aceeași situație.
Mulțumesc
NU MAI PRIMITI NICI UN BAN!!! SI EU SUNT IN ACEIASI SITUATIE AM DAT TOTI BANII din aprilieSI NU AM PRIMIT NIMIC! plangerea penala urmeaza! Oamenii intra in faliment, deschid procedura de insolventa din 5 octombrie si gata…!
Totul a fost fost premeditat de catre ei! Incepand cu luna mai a anului acesta! Sunt documente in acest sens!
Prostia (noastra) se plateste!
Sa raspunda penal tentru faptele lor.
Sa le fie rusine Suzuki mare firma si mari oameni cu caracter. Merg pana in panzele albe, sa palteasca pentru ce au facut.
Se pare că li s-a reziliat contractul de dealer…
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/decizie-fara-precedent-suzuki-reziliaza-contractul-cu-un-dealer-din-romania-clientii-din-timisoara-pot-merge-cu-masinile-in-service-la-arad-sau-la-deva-17236287
Probabil au păcălit datorită ofertelor foarte bune pe care le ofereau, mie pt o Vitara mi-au dat un discount de 1200 Euro acum o luna, dar care surpriza se aplica doar pt plata integrala, cu livrare in Decembrie, mașina am comandat-o pana la urma de la alt dealer, îmi doresc acum doar sa ma întâlnesc cu vânzătorul cel amabil care vroia sa îmi petrec timpul prin tribunal
Sicer nu ma mira ca sa ajuns la asa ceva.
Sa comandat S-Cross in 2015 de doua intarziat livrarea…moment in care am inceput sa am dubii ce gen de afaceri se fac acolo.
Nu dupa mult timp…capac a pus momentul in care sa hotarat ducerea masini la service la reprezentanta dupa ce sa plantat un dobitoc de hipster in masina (pe scurt te gandesti…o duc la reprezentanta… trebuie sa fie mecanici instruiti…au vopseaua originala…cat de gresita era gandirea mea).
Masina nu a fost ridicata pe rampa cand a fost dusa pentru constatare ca sa vada piesele de desubt, pentru ca…. (nu va pot da un raspuns competent).
O luna timp de asteptare pentru a primi piesele care au constatat ei si cei de la asigurare (pe exterior).
Capota vopsita de parca a fost orb ala care a vopsito (trebuie revopsita), asta dupa ce nesimtiutul de sef de service incerca sa dea vina pe noi ca am inchis capota si sa deformat vopseaua (frenezie de dobitoci acolo).
Au montat piesa accidentat pana o sa vina piesele de desubt care nu se vedeau, peste (…. nu se stie, acuma sunt concedii si sar putea sa dureze).
Frenezie de dobitoci acolo.
Se pare ca nu a durat mult pana la faze din acestea. Mai nasol o sa fie exodul de masini la revizii in Arad sau Deva.
Si eu am umblat pe la Sara Motors prin mai pentru o oferta la un Vitara 4×4, intradevar stateau foarte bine pe partea de oferte si dadeau 3 luni timp de asteptare la masina. Norocul meu ca nu am fost foarte hotarata si intamplator am sunat si la dealerul din Deva (pe care il recomand cu incredere) pentru a cerceta piata, i-am spus ca am fost si lacei din Timisoara si efectiv vreau sa pun in balanta ofertele. Am avut placerea sa discut chiar cu directorul de vanzari care mi-a sugerat sa verific pe forumul Suzuki club parerile tot mai proaste care le au clientii referitor la Sara Motors. Asa ca am ales Vitara dar de la Deva, avans platit doar inainte de a primi masina, termen de livrare maxim o luna, o aveau deja rezervata. Surpriza a fost ca a venit in 2 saptamani. Super super seriosi.
PS: desi am cunoscut persoane care cunosteau situatia celor de la Sara Motors dar pentru „cadourile” ce ti le faceau pentru a mai trage de timp au acceptat sa comande
Pentru inceput bravo ca ai reusit!
Parerea mea, defapt certitudinea este ca si Suzuki Romania cat si Suzuki Ungaria sunt implicati si stiau foarte bine ce se intimpla si cum; cel putin cu Suzuki Romania erau mina in mana.
Am avut trista experienta sa lucrez cu bor……. din Timisoara dar la momentul reclamatiei si discutiei avute la Timisoara, un domn(-isor) de la Suzuki Romania m-a interpelat telefonic cu expresia a dvs. sunteti cu reclamatia in Germania, la Suzuki Europa??” NU trebuie lasati in pace,m toti cei pagubiti in vre-un fel trebuie sa-i dea in judecata chiar daca sunt in insolventa