Pentru ca se tot propaga pe internet o stire de tipul fake news care spune ca daca te prinde un ambuteiaj pe timp de iarna cu masina electrica esti ca mort, am zis sa pun la test aceasta ipoteza… desi chiar nu era nevoie.
Fake news-ul spune ca in masina electrica n-ai caldura deloc si ca in 2-3 ore e gata bateria. Asa ca am incarcat pana la 89% si am lasat masina peste noapte cu caldura pornita pe 20 de grade. Vreo 9 ore si jumatate. Rezultatul in clipul de mai jos, va pot spune doar ca n-a trebuit sa o tractez.
Nu fi dezamăgit că nu ți-a ieșit testul. Ștergeți lacrimile, mai aveai puțin și plângeai la sfârșit. Fake news astea de pomenești tu poate au fost întâmplări ale oamenilor care nu aveau tesla noua(cu baterii noi) cu baterie full. Nu mai pomenim că la ambuteiaj mai și mergi din 2 in 2 metrii, alt consum sau daca a dat zăpadă peste tine in cuca macaii trebuie să ieși de acolo și să cauți cel mai apropiat charger ( bineînțeles nu cu baterie full că tine).
Așteptăm Toyota sau Honda sa vina cu ceva mașini adevărate. Până acum mașinile electrice sunt că și telefoanele, făcute să se strice după un an.
Pai la fel de bine, te poate prinde ambuteiajul cu 20-25% din rezervor. Eu am ramas blocat in martie 2015 3 zile pe autostrada in ungaria. Au facut doua camioane accident in timp ce ningea si era viscol si atat a fost necesar ca sa ramana toate masinile blocate pe autostrada.
Noi nu prea avem benzinarii pe autostrazi, dar dupa ce treci granita spre Ungaria sunt inclusiv chargere pe autostrada.
Adevarat graiesti. Problema asta nu se aplica si la masinile pe benzina sau diesel. La „cuca mãcaii” e plin de combustibil fosil, da pla electricitste…
Andrei Manescu, in logica asta ambuteiajul te poate prinde cu rezervorul de benzina aproape gol. Asta tine de responsabilitate. Experimentul este reusit si elocvent. Panseluta este un hater care bate campii.
Ceas! Foarte bine ca ai mentionat ca bateria este echivalenta cu cea de pe Zoe!
Incepi o serie de EV Myth Busters?
Eu sunt pro masini electrice, dar aici lucrurile nu stau chiar asa. Poate o Tesla noua nu este cel mai bun exemplu aici ci masinile cu autonomie de 300km care totusi se avanta la drumuri de 200km pentru ca teoretic le poate duce. Poate celelalte masini nu sunt asa bine izolate ca o Tesla si consumul pentru incazit va fi si mai mare. Motoarele termice desi au randament prost pentru miscare, au randament foarte bune pentru incazire. La masina electrica nici nu-ti vine ca sa dai drumul la caldura pentru ca daca ramai fara baterie va trebui sa iei masina pe platforma.
Unde mai pui ca Tesla au pompe de căldură pe mașinile noi. Mult mai eficiente decât rezistența de la Spring…
daca vrei sa faci si sex etc, deci dezbracat la 26 de grade..cat tine?
Pana te ridica Politia. In principiu, maxim 30 minute
Ești chiar lăudăros…crezi tu ca reziști cât o baterie? :))
eh, pot da vina usor pe baterie, sa stiu cat de mult trebuie sa ma grabesc..
Sigur și la Spring e la fel situația 🙂
Imi place ca lumea aduce aminte de spring, cu autonomie de 150km in conditii bune. Trebuie sa fii botit la cap sa pleci cu ea la drum lung, mai ales in conditii vritrege.
Dar probabil vor aparea toti mai multi ramasi in pana prostului, ca romanu nu a luat-o pentru oras, a luat-o la mokangeala si de acum doamne ajuta. Daca intri pe grupul de fb spring romania iti vine sa pleci din tara in secunda 2. A tunat si i-a adunat pe toti acolo.
e o idee..un articol numai cu meme de acolo..
apropo, fb si in general tot social media e de plecat de pe planeta, iti vine sa schimbi galaxia ca sa fii sigur..
Hai sa va impartasesc si eu experienta mea ,ca si posesor de Plug in Hybrid ( cu baterie probabil cea mai mare de pe un plug in Hybrid si anume de 17 kw)
Masina este o Honda Clarity 2018 am luato aptoape noua ( avea 1500 mile )
Masina overall sunt extrem de multumit de ea, dar si aici e un mare dar , masina pe timpul iernii ii scade autonomia la jumatate ,da a-ti citit bine 50% , pe timpul verii am o autnomie a bateriei de peste 50 de mile , acum pe timpul iernii ( anotimpul in Chicago este extrem de asemanator cu cel din Bucuresti/Romania ,cu ierni ff reci ,cateodata chiar mai rau ) in momentul de fata masina imi indica o autonomoe de 24 mile ♂️ . Am ajuns la concluzia ca iarna nu prea merita sa merg in EV mode si merg numai in HV ( Hybrid) , are buton prin care poti comuta ,ceea ce e un mare plus .
Tin sa precizez ca bateria e Lithium si probabil nu are sistem de preincalzire a bateriei ca la Tesla.
Unde vreau sa aduc discutia este ca nu puneti botu la ce zic producatorii cu range- ul ca asta e in conditii perfecte de clima, geografice, fara sa tractezi nimic etc.
Sunt mare fan EV si 100% urmatoarea masina pe care o voi lua va si 100% electrica ,dar acum mi-am facut o idee de ce asteptari sa am de la ea , si nu o sa fiu dezamagit .
Ca sunt unii sau nu deacord industria auto se schimba radical dupa cum vedeti , in momentul cand conduci un EV garantat nu te mai intorci la masina pe combustie interna .
Depinde de mașină electrică daca rami cu Dacia Spring nu cred că e la fel că Tesla