Puneam problema cu niste prieteni. De cand motorina s-a facut 9 lei ne-am gandit serios sa lasam masina mai mult acasa, dar din pacate nu s-a intamplat deloc asta. Circulam la fel ca inainte. La voi ce s-a schimbat?
Chiar si acum cand motorina este peste 9 lei in Bucuresti, circulam si facem plinul de fiecare data. Nu vreau sa sune ca o aroganta, insa depindem mult de masina. Nu doar eu sau prietenii mei, ci lumea in general. Nu am vazut ca traficul sa fie mai liber. Se circula la fel ca inainte iar la benzinarii toata lumea face plinul.
Eu si colegii/prietenii mei ne-am gandit sa cautam alternative, poate un mijloc de transport in comun sau chiar bicicleta. Din pacate este complicat de facut asta, chiar daca este usor la prima vedere sa zici ca iei tramvaiul sau metroul.
In Bucuresti, desi transportul in comun este foarte extins, in 99% din cazuri trebuie sa iti iei o marja de eroare foarte mare ca sa fii sigur ca ajungi la timp la destinatie. Masinile nu vin la timp, tramvaiele sunt blocate de autoturismele care circula pe linia de tramvai, iar metrou nu este peste tot.
La voi care este situatia? Ati lasat masina acasa? Circulati la fel de des cu masina precum inainte de scumpiri? Ati gasit alternative? Va afecteaza sau nu pretul carburantului?
Nu chiar, la muncă nu prea am alternativă să vin, chiar dacă mă gândesc la ceva bicicletă/trotinetă electrică, și pe weekend la țară am mers mai des decât anul trecut. Dar se simte creșterea.
Da. Circul la fel de mult cu masina.
Eu folosesc masina pentru lucruile necesare cum ar fi cumparaturile saptamanale.
Am norocul de a putea lucra in continuare integral de acasa.
Mi se pare normal sa fac in continuare plinul. Benzina probabil se va mai scumpi pana la urmatoarea alimentare si mai multe drumuri la benzinarie inseamna mai mult drum ocolit degeaba.
Omul s-a învățat comod doar cu mașina,nu vom vedea pe cineva sa lase mașina și sa meargă cu transportul în comun dar toți spun ca ii deranjează prețul și nu fac nimic.La fel și cu alimentele cresc preturile și populația e imuna.Inainte pentru o ordonanță „mutau muntii”ieseau în strada acum ca totul s-a scumpit și cei de la conducere dau pe banda ordonanțe nu se mai aude nimic.Tacere deplina,,ne trăim viata în liniște”
Eu nu mai fac plinul doar cate 100 lei când merg la sat,înainte acești 100 erau 50 lei.Masina sta în parcare cel mai mult.
Obiceiurile nu ni s-au schimbat, in acest an, bucurandu-ne de „libertate”dupa o lunga perioada de restrictii, mi se pare ca am circulat ceva mai mult odata cu venirea verii
Din păcate, alternativa cu bicicleta/trotineta sau mijloacele de transport în comun nu e de ajutor pentru toți. Varianta de a ieși în stradă, de data asta, nu cred că va aduce o rezolvare atât timp cât această creștere e la nivel global. E greu de spus care ar fi o soluție, poate doar înlocuirea tuturor liderilor la nivel global sau a celor de foarte sus care dau director acestei lumi, insa nici aceasta variantă nu e ușor de atins.
Da sunt nevoit să folosesc mașină și pe mai departe.
Da, circul la fel de rar ca si inainte 🙂 … cam vreo 5.000 km/an.
Daca toata lumea ar fi ca mine, ar da faliment benzinariile.
Folosesc masina la ce e strict necesar: cumparaturi, vizite la parinti, vacante si cand am de carat ceva.
In rest, in general cu metroul.
nu ar da faliment, ci ar scade mult pretul :). in pandemie pretul al benzina a scazut la 4,1 lei….deci se poate 🙂
Unii da, unii nu … dar nici bine nu le-ar fi
Cel mai mic pret alimentat a fost 4.18 LEI/LITRU la benzina 95 pe data de 19.05.2020 la Lukoil – Alexandriei 2.
Deci dupa 2 ani pretul s-a dublat si mai bine.
Oare cine castiga cel mai mult din asta: firma petroliera extractoare, rafinaria, benzinarul sau statul?
Desi accizele sunt fixe, valoare TVA-ului incasat de stat s-a dublat … cati bani … oare unde se duc? Ca eu nu vad nimic in plus pe sosele
La fel și noi, maxim 5000 km pe an. Mai merg și pe jos distanțele mici că e și sănătos sau cu bicicleta.
Ar putea fi o oportunitate pentru planeta. Daca s-ar mari taxele la carburantii fosili pentru a ajusta profitul imens al companiilor implicate si s-ar mari bonificatiile pentru izolare, panouri fotovoltaice si pompe de caldura toata lumea ar avea de castigat. Dar ca de obicei oportunitatea va fi irosita cu politici populiste de plafonare a preturilor – vezi Ungaria & Co. Si nu sariti ca pretul carburantilor fosili se duce si in mancare ca da, asa este insa de la un anumit nivel in sus redevin competitive calea ferata si cea fluvial-maritima.
Mai multe taxe, what can go wrong?
Din cauza ideilor astea de extremă stânga suntem în situația asta.
Extrema stângă ar naționaliza tot, resursele, extracția, rafinăriile și benzinăriile. Adică toți am deveni proprietarii acestor afaceri. Ăsta e comunismul! Asta cu frecția de creștere a taxelor nu rezolva specula capitalismului. Jos capitalismul!
Am circulat fara nici o piedica. Daca e musai… e musai. Chiar am bagat 6000 km in 2 saptamani in primavara.O exceptie, desigur.
azi alimentai, esso 99 la 1,989 lire/l. prima benzinarie era inchisa pt ca cisterna, urmatoarea tocmai la 10km in total de casa. deci consumai 2,5-3 litri numai ca sa pun esso, desi am un texaco (97) langa mine. asta inseamna sa fii pilot. 🙂
Am inceput sa folosesc bicicleta pentru lucru, e mai sănătos, la început mi-a fost greu…dar mă obișnuiesc 🙂
Și noi circulăm maxim 5000 km pe an. Am fost și la mare cu masina, cu copilul la școală, serviciu și cumpărături. In rest pe jos că e sănătos sau cu bicicleta. Asta ar fi cel mai bun protest pentru benzinarii.
Fac naveta pe DN1 si am observat ca se circula mult mai incet. In special in orele de miscare a navetistilor.
Circul mai putin ca inainte si incerc sa merg cat mai la consum.