Acum doua luni de zile China anunta ca vrea sa construiasca un tren care sa poata sa atinga 1000 Km/h. Cu putin timp inaintea acestei stiri China a ajuns tara cu cel mai rapid tren din lume, 380 Km/h viteza sustinuta. Acum, la trei luni distanta, China s-a razgandit si a ridicat viteza doborandu-si singura propriul record feroviar.
Noul record de viteza a ajuns de la 380 Km/h la 416.6 Km/h viteza sustinuta. Daca primul record a fost realizat intre Shanghai si Beijing, acesta din urma a luat viata pe ruta feroviara care duce de la Shanghai la Hangzhou.
Oricum, acesta se pare a fi doar inceputul. China planuieste in continuare sa investeasca pana la 1 trilion de $ in sistemul lor de cai ferate care, si asa, e cel mai mare din lume insumand aproape 7000 km. SUA va ramane clar in urma, cel putin deocamdata, in acest plan. Obama a alocat doar 13 miliarde de $ pentru modernizarea sistemului feroviar din state.
Pana una alta, noi avem media de viteza undeva la 45 km/h, sustinuta. 🙂 Cand se vinde, oare, CFR-ul ca sa se poata investi in el?
Cand citesc astfel de articole ma simt mult inferior…. N-om avea noi economia chinei, dar asta nu e o scuza pentru performanta Cfr-ului. Au mai scumpit si biletele fara a avea un motiv intemeiat, ca ar vrea sa investeasca banii, sau altceva.. Doar pentru ca asa le-a zis FMI
Noi mergem cu 90 km/h maxim ei cu 1000 imediat,buna treaba.:(
Sistemul de transport este ca si multe alte lucruri un obiectiv de siguranta nationala. Conducatorii tarilor care vand lucruri de siguranta nationala sunt complet idioti.
Daca CFR-ul va fi vandut transportul feroviar in tara va ramane in cel mai bun caz ca si acum. In mare un „investitor” strain nu ar face decat sa mareasca si mai mult preturile (‘ca deh, asa e in UE …).
Nu cunosc nici o investitie straina care sa se fi realizat la noi intr-un mod deosebit – i.e. sa dezvolte procese de productie sau servicii inovatoare si utile.
@gendaox Dacia?
gendaox – are dreptate 🙂 ….
nu compara Dacia cu CFR 😛
asa ca pentru tine … deja o subdiviziune a cfr infrastructura este data la privati- ai vazut ceva imbunatatiri ? ca eu nu
Citind stirea asta stau si ma minunez cat de in URMA suntem, pentru ca sa-i ajungem pe ei cred ca unitatea de masura se numeste ani lumina, deci nicodata. Daca ma pun cu bicileta intrec trenurile care trec pe la mine prin gara 🙂 Si da, asa e viteza minima la noi este pe la 45km/h am auzit si intr-un reportaj la TV. Cand la noi trenurile vor ajunge sa aibe viteza medie de 200Km/h, la chinezi si alte tari mai dezvoltate cred vor calatori prin gaurile negre(teleportarea).
ValsiS nu stiu despre ce infrastructura vorbesti deci nu-mi pot da cu parerea. 🙂
Vezi că în primul rând trebuie să scrii ”ca să se”.
Infrastructura românească e la pământ și lucrul ăsta e foarte vizibil.
:)) e complicat cfr asta 🙂 … daca ar fi sa cumpere doar un tren de mare viteza ar fi ceva,,, dar daca nu ai infrastructura degeaba il cumperi
e ca si cum ti-ai cumpara un ferrari si ai avea pretentia sa mergi cu el 🙂 (pe drumurile care nu sunt)
deci: infrastructura in romania in orice domeniu, este varza sau inexistenta (poate doar la infrastructura de internet de mare viteza stam bine)
La noi nu trenurile sunt problema. Locomotivele pe care le avem merg lejer cu 150 Km/h sustinut, cu vagoanele dupa ele. Cele electrice au atins si 200 Km/h, in teste, dar fara vagoane.
Problema este, intr-adevar, calea ferata.
Nu degeaba ne numim CFRul Caile Furate Romane. Vara asta am fost la mare, si pretul pe care l-am platit pentru acea calatorie a fost nemaipomenit: 4 ore intarziere a avut trenul, iar pentru banii pe care i-am dat pe un accelerat cu supliment de viteza, am facut 5 ore pe drum. La 1:30 aveam tren, am plecat la 5:30 si am ajuns la 11 si ceva in Bucuresti… se poate asa ceva? Numai in Romania!
ValsiS, verifica pe internet, este o stire de acum un an in care scrie ca CFR cumpara o locomotiva de 200 km/h, dar nu are de unde merge cu atat, doar in poligon. Exact situatia pe care o descri.
Ma intreb ce ar fi fost Romania daca Ceausescu era la fel ca politicienii actuali
CIA :)) putem sa zicem mersi ca a fost ceausescu si a mai facut ala ceva infrastructura (chiar si industriala) ca daca nu … probabil eram si acum ca afircanii
ValasiS vorbeste despre diviziunea CFR – Marfa vanduta catre GFR (Grup Feroviar Roman).
40 de km/h in panta… cu acceleratu. marfaru cu 10 si personalu cu 25 🙁
Cu managerii infractori numiti pe baza oricarui criteriu in afara de cel al performantei manageriale nu, pe care-i are CFR-ul nostru (si nu numai),gen Necolaiciuc, as paria ca nici peste un secol n-o sa ne putem dubla viteza actuala de transport pe caile ferate. Avem performanta rara ca reteaua noastra de cai ferate sa se contracte continuu.Nu mai e rentabil CFR-ul nostru. Dar nici nu ma mir cand ma gandesc ca doar acele de cravata ale personalului CFR ne-au costat fiecare cate 3,5 milioane de lei.