Tesla a deschis oficial prima fabrica din Europa. Se afla la Berlin in Germania si este o fabrica uriasa unde se vor produce atat masini cat si baterii.
Elon Musk a fost si el prezent la deschidere si chiar a dansat la lansare. Na, asa mai face el. Uzina a costat 5 miliarde de euro si se numeste oficial Giga Berlin Brandenburg sau Gigafactory Berlin Brandenburg. Se vor produce 500.000 de masini anual si inclusiv baterii pentru aceste masini.
Cei care isi vor comanda o Tesla in Europa o vor primi de la fabrica din Germania, dar daca aceasta nu va putea produce suficient de multe masini, vor fi aduse si din China.
„Construction work had begun by early 2020 with site preparation and foundation work underway.
According to a January 2020 publication by the local environmental agency, the factory was expected to begin operations in July 2021”
Am aflat si eu de vestea asta … dupa aproape un an de asteptari.
Din pacate a venit prea tarziu pentru mine.
Dupa un inceput de 2020 care prefigura un inceput de criza financiara, a urmat pandemia, criza semiconductorilor, costuri si timp crescut la transport, criza energetica, razboi … chiar nu imi mai arde de o masina electrica :(( … tot ce mai trebuie acum este un cutremur, niste zombie si extraterestri si tacamul e complet.
Revenind la oile noastre, va mai dura cel putin 1-2 ani pana se ajunge la capacitatea de 500.000 masini produse pe an.
Si momentan se produce doar model Y, fara noile baterii 4680.
Iar in privinta fabricii de baterii, este doar la nivel de proiect si probabil va dura cel putin 1-2 ani pana la finalizare din cauza birocratiei si a opozitiei localnicilor/organizatiilor de mediu, ca sa nu mai zic de activitatea de constructie in sine.
Daca la inceput am fost entuzismat de Tesla si imi doream una, acum pot sa spun ca sunt dezamagit.
Poate ca o parte din aceste probleme sunt generale si se regasesc si la ceilalti contructori de masini, dar totusi promisiunile nu au fost NICIODATA respecate.
Pornind de la timpii de implementare/constructie si pana la termenele de livrare, de la pretul initial de 35.000 $ (aproximativ 30.000 Euro) si pana la 51.000 Euro pentru Model 3 si 60.000 Euro pentru Model 3 Long Range Dual Motor, 63.000 Euro Model Y long Range.
Initial am vazut ca livrarea dureaza si 1 an, dupa un refresh (am eu halucinatii?!) am vazut ca s-a micsorat pentru Model 3 – August si Model Y – Octombrie.
Dar lovitura de gratie mi-a dat-o pretul, deja nu mai e o masina „obisnuita”, este deja o masina de Super Lux (prin prisma pretului ca la dotari se incadreaza la capitolul masina obisnuita)
Pretul a crescut foarte mult in ultimele luni (desi la concurenta pretul a ramas stabil) de la 42.000 la 46.000 si acum 51.000 Euro, iar dotarile au scazut (a fost scos radarul)
Din punctul meu de vedere Kia EV6 pare o afacere mai buna atat la nivel de dotari, cat si de pret.
Ca o concluzie … ne mai auzim prin 2024 :((
Nu am halucinatii … problema e de la configurarea masinii
In mod automat iti da ca varianta implicita cea care se livreaza mai repede, adica cu 2 extraoptiuni: Jante Sport 19″ 1.700 EUR si culoare Midnight Silver Metallic 1.200 EUR, cu livrare in August 2022.
Daca alegi varianta simpla cu roti de 18 si culoare alba … se livreaza in Februarie 2023.
Daca alegi alta culoare … Noiembrie 2022, daca mai adaugi si roti de 19 (sau interior alb) … August 2022.
Practic daca nu alegi nici o extraoptiune se livreaza in Februarie 2023.
Daca alegi doar o extraoptiune, se livreaza in Noiembrie 2022.
Daca alegi doua extraoptiuni, se livreaza in August 2022.
Extraoptiunile Autopilot avansat sau Full Self-Driving nu influenteaza cu nimic timpul de livrare.
Cam aiurea sa te forteze sa adaugi niste extraoptiuni de 2400-2900 Euro doar ca sa primesti intr-un timp deja lung de vreo 5 luni, altfel 8 luni sau chiar 11 luni.
Daca ar fi fost invers as fi zis ca productia standard e majoritara si dureaza mai mult in cazul celor cu extraoptiuni.
Mai degraba mi se pare o marlanie.