Desi Internet Explorer 7 a insumat peste 100 milioane de instalari, continua sa piarda teren in fata Firefox, care detine un segment de piata de 14% in SUA. Adoptia masiva a IE7 din primele saptamani dupa lansare se explica prin decizia (de altfel controversata) a Microsoft de a face disponibila noua versiune a browserului prin automatic updates. Desi acest serviciu este destinat instalarii automate a patch-urilor, IE7 a fost instalat pe toate calculatoarele ce rulau automatic updates. Ceea ce s-a intamplat nu se poate traduce decat printr-o incercare disperata a Microsoft de a livra noul IE cat mai multor utilizatori, intr-un interval scurt de timp.
Adoptia Firefox 2.0 este mai lenta, in momentul de fata existand practic mai multi utilizatori de FF 1.5 decat de 2.0. Cu toate acestea, Firefox continua sa castige teren, desi lansarea Vista aduce un nou „boost” pentru IE7.
Apple Safari a inregistrat o crestere pana la 4.2%, in timp ce Opera se situeaza in continuare la sub 1%.
Poate ca includerea in automatic updates a lui IE7 nu este o incercare disperata a lui Microsoft. Poate ca ei incearca sa limiteze IE7 doar la utilizatorii care folosesc legal Windows. Poate este doar o incercare a limitarii pirateriei. Plus ca a avea IE7 si a folosi IE7 nu sunt sinonime.
Nu cred ca este doar asta, este faptul ca totusi IE7 are avantaje de securitate asupra IE6 iar necunoscatorii nu ar face update manual. Desi trecerea la IE7 (si Vista) care este cam brusca poate facilita trecerea la Firefox/Linux, asta daca se va face si ceva promovare linux (cum face Ubuntu).