Apple, pe langa produse reusite, are o echipa de marketing extraordinar de eficienta, care pana acum a reusit sa mentina preturile mai sus decat era normal. Una dintre cele mai de succes campanii a fost Mac vs PC, in care PC-ul (adica sistemul ce foloseste Windows) era depasit in orice situatie de mai tanarul si mai zveltul Mac.
Insa, asa cum am spus, aceasta campanie publicitara a avut succes. Microsoft nu a prea avut cu ce sa o combata. Asta pana ce au gasit raspunsul, reclamele Laptop Hunter. Acestea erau neregizate, in cadrul lor oferindu-se unor oameni o anumita suma de bani de care sa-si caute si sa-si cumpere un notebook. Iar cand pretul era luat in calcul, Mac-ul ramanea pe raftul magazinelor.
Se pare ca raspunsul celor de la Microsoft are un asa mare succes si impact, incat Apple a fost obligat sa-si scada preturile la laptop-uri. Astfel, noile MacBook Pro-uri de 15″ si 17″ sunt cu 300 $ mai ieftine acum. Iar noul MacBook Pro de 13″, cel mai ieftin notebook Apple, a slabit cu 100 $. Insa a ramas la 1000 $, mult peste cat costa un PC echivalent.
Deci Microsoft mai are spatiu de manevra, ceea ce nu prea are cum sa-i incante pe cei de la Apple care, pe langa ieftinire, au mai incercat ceva. Au sunat la Microsoft si i-au rugat sa nu mai difuzeze aceste reclame. Sa fie adevarat? Nu prea avem cum sa probam. Informatia provine de la Microsoft, si nu credem ca va fi confirmata de Apple.
Iar Microsoft intentioneaza sa faca zile si mai negre rivalilor de la Apple, pentru ca urmeaza sa deschida magazine de retail, foarte apropiate de cele Apple.
Da, pretul e mai mic, dar clar nu se compara calitatea. Deci cei care vor calitate vor cumpara in continuare mac-uri, indiferent de diferentele de pret dintre acestea si pc-uri.
Marin, fara suparare dar nu cred ca ai inteles foarte bine aceasta poveste (ma refer la Mac vs PC, nu la articolul in cauza).
Primul magazin Microsoft se va deschide pe 22 octombrie 2009, in Scottsdale, Arizona, SUA.