Printre ultimele autoturisme testate la Euro NCAP se numara si pick-up-ul Navara de la Nissan. Si desi acest producator ne-a obisnuit cu rezultate bune de crash test (Qashqai a scos 5 stele, restul modelelor multumindu-se cu 4), a venit si randul lor sa se dea in stamba, aproape la fel de rau ca si chinezii de la Geely.
Astfel, Navara a iesit sifonata rau de tot, reusind sa scoata doar jumatate de stea la protectia pasagerilor adulti, rezultat nemaiîntalnit la producatorii de talie mondiala in ultimii ani. Principala problema a fost data de deschiderea prea tardiva a airbag-urilor frontale (singurele prezente in echiparea standard).
Din aceasta cauza, Navara a inregistrat doar 1 punct din 18 la impact frontal, cand manechinul a avut rani cu potential letal ridicat la nivelul gatului si capului. Totodata, bordul si pedalierul s-au deformat, putand provoca fracturi de gamba si laba piciorului. Nici pieptul sau genunchii nu au fost scutiti de vatamare, insa aici in mai mica masura.
La impact lateral ce se salveaza situatia, reusindu-se obtinerea tuturor celor 16 puncte puse in joc. Si copii primesc punctaj bun, dar la pietoni situatia e iarasi mai putin roza. Doar zona capotei unde ar lovi un adult cu capul este ceva mai deformabila. Restul masinii este cat se poate de dur si de vatamant.
Nissan a reactionat promt, remediind problema deschiderii tardive a airbag-urilor, si pregatind programe de rechemare a tuturor autoturismelor afectate (Navara produse intre lunile mai si decembrie ale anului trecut). Probabil si versiunea reparata va ajunge in viitorul apropiat la Euro NCAP.
deschidere tardiva sau nu…tot m-as simti mai in siguranta intr-un Navara decat intr-un Logan 🙂
Desi Logan-ul are 3 stele… In fine, avand in vedere ca probabil vom asista la rechemari si reparatii gratuite ale sistemului de deschidere a airbag-urilor, probabil va urca si Navara la 3-4 stele. Nissan oricum va avea interesul sa-si retesteze pick-up-ul, si va face lobby la NCAP in aceasta idee.
Am un Navara din feb 2006, in iunie 2007 l-am lovit din neatentie pe unul cu o mazda 3 in fund la pornire la un semafor. Rezultatul: lui i-a cazut rezervorul pe jos, si nu prea mai avea spate, la mine s-a spart plasticul de la bara din fata, grila cromata de la radiator si atunci cind i-a sarit hayonul in sus a lovit capota. Deformarea barei de metal din fata a fost de 12mm. Parerea mea este ca vanzarile de Navara in Europa sunt din ce in ce mai mari si trebuiau un pic stopate. Masina are o prestatie buna, se conduce mult mai confortabil decit toate concurentele de la clasa ei, consuma maxim 11 in oras si maxim 9,5 afara in conditiile in care pe Bucuresti – Pitesti merg cu 200kmh. Motorul de 2500cmc are 174cp pe bune nu ca la L200 unde are 141 pe hirtie (urit din partea lui Mitsubishi) si un cuplu de tractor, 403Nm. Este singura masina, comparind cu Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger, Mazda BT50 si Isuzu, care are un sistem de culisare a motorului pe sub cutie in caz de impact frontal. Iar senzatia de la volan este de mare siguranta, masina iti transmite foarte bine in volan si pedalier cum sta pe sosea. Intainte sa o cumpar le-am testat pe toate celelalte pe care le-am insirat mai sus si nu se pot compara, grefarea tehnologiei de la Pathfinder este un atu important.
Apropo, anul trecut in Romania doar s-au vandut peste 800 de unitati, mai mult decit Pathfinder si Qashqai la un loc si dublu fata de Toyota Hilux
Problema exista (sau mai corect a existat). Deci testul a fost mai mult decat binevenit, pentru ca le-a atras atentia si au putut remedia situatia inainte sa fie victime. Asa ca nu cred ca a fost doar ca sa mai se scada vanzarile! Mai ales ca au retestat varianta remediata, si aceasta a scos 3 stele la adult (a crescut impactul frontal de la 1 punct la 7). In plus Nissan au imbunatatit si protectia copiilor, de la 32 de puncte (3 stele) la 40 (4 stele).
Navara e cea mai proasta gluma in clasa ei. Off road e ZERO. Terminati cu prostiile cu comfortul si culisarea motorului. E Renault. Am la firma 6 bucati( la 3 s-au rupt cardanele si la 5 dintre ele a picat ambreiajul pana in 50000). Cele mai proaste camionete cu care am mers vreodata. In clasa asta exista Hilux in primul rand si apoi mai putem sa discutam de Mazda, Ford sau Mitsu. Navara nu e in aceeasi clasa. Ea e undeva mai sus. Este o limuzina cu care sa te dai musculos. Sau tzaran.
Navara nu poate fi comparata cu celelalte, nu e in aceeasi clasa, mai bine o comparam cu Loganul. Toyota are plastice peste tot, e varza.Scartaie tot pe ea, iar bara de fata e prinsa numai in dopuri de plastic si o pierzi in primul noroi. Ford sau Mazda au ramas singurele pickupuri traditionale. Restul sunt de jucarie.
Buna,
Nvara e o masina buna. Avem 20 bucati la firma. Insa daca ajungi la 200000 km cum avem noi si masina mai face si teren accidentat cum facem noi incep sa cada rulmenti fata si crucile cardan fata. In rest nu e chiar asa de rau cum soun unii. Motorul de 174 CP te scoate din orice situatie daca ai cauciuri corespunzatoare si un pic de experienta (conduc de 7 ani 4X4 in orice situatii). Garda la sol e cam mica dar te descurci cu ea. Adevarata problema e ca e cam lunga unghiul de degajare e mic. Ambreiajele la 5 di 20 de masini au aproape 200000km si nu au fost schimbate. Tentatia multora in condus pe teren accidentat este sa ramana pe high 4X4, recomandarea este sa folosesti 4X4 low si ambreiajul va tine mult mai mult si sa ai cauciuri adecvate cu traseele care le faci.