Săptămâna trecută a făcut vâlvă o știre despre Auchan, care a anunțat că va renunța la casieri și va automatiza procesul de încasare.
În prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hypermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan) din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmând ca până în 2025 acesta să fie disponibil în toate unitățile rețelei.
Am cunoscuți care au declarat sus și tare că nu își vor mai face veci pururi cumpărăturile acolo (bine, unii abia dacă călcau prin acel magazin, dar na, fie și un lup mâncat de o oaie!) și că măsura anunțată este o discriminare cu privire la muncitorii români, făcută de capitaliștii străini. Vorba unui vecin, aflat la masa de la birt, atunci când l-a întrebat chelnerița dacă va plăti consumația, în același timp în care un chefliu îl chestiona despre pandemie: Sunt interese mari la mijloc!
La fiecare revoluție tehnologică s-a întâmplat la fel: când primele populații de vânători-culegători au ales agricultura la schimb, au fost destule triburi care au protestat; la începutul revoluției industriale a venit rândul agricultorilor să se plângă că le dispar joburile; iar mai recent, cei care făceau muncă fizică au fost înlocuiți de mașinării sau roboți și s-au revoltat… Nimic nou sub soare! Ba, mai mult, oamenii au supraviețuit și au dezvotat cunoștințe superioare, care le-au generat, la schimb, o existență mai ușoară. Dacă am fi ascultat de primele triburi care voiau doar să vâneze și să culeagă fructe, nu aveam acum apartamente confortabile, table și telefoane inteligene etc!
Singura diferență față de vechile revoluții este dată de faptul că digitalizarea și robotizarea vor înlocui și activitățile mai puțin fizice, dar care tot nu au nevoie de multă pregătire. Pentru că jobul de casier nu este unul complex și nici nu necesită multe diplome.
Să nu mă înțelegeți gresit – nu disconsider vreo meserie anume, nu sunt plătit de vreo corporație care vrea să scape de joburile noastre și nici android nu sunt, deși mi-am făcut selfie cu unul, la MWC 2023. 😉
Doar că sunt realist: cu cât avansăm mai mult tehnologic, cu atât mai multe joburi actuale vor dispărea. Tot ce avem de făcut este să observăm trendul și să nu pierdem trenul. Mai pe românește – să ne specializăm pe mai multe domenii, sau pe unele care nu vor fi ”ucise” de tehnologie prea curând.
Foarte interesant este că prin 2019, deși cred că date ar putea exista și de mai devreme, românii identificaseră deja destul de acurat joburile care urmau să fie înlocuite de roboți. Bașca, puțin peste 2% credeau că taman casierii nu vor avea de suferit?
Unde vreau să ajung cu articolul acesta? Păi simplu – ar trebui să învățăm să ne adaptăm (apropo, poate am timp, o dată, să scriu și despre schimbarea de paradigmă din educație vs muncă) la schimbări, atât noi, ca indivizi, dar și ca sistem de educație. Mai simplu – să nu mai producem români care să se angajeze casieri, ci români care să lucreze în IT, aeronautică, digitalizare etc. A! Și am mai putea renunța la ipocrizie…
Am să închei cu o anectodă, care nu știu cât de reală este, pe care am citit-o în copilărie, despre George Stephenson, cel care a pus în funcțiune, pe la început de 1800, prima locomotivă cu aburi pe o rută comercială. Britanicii povestesc că inventatorul s-a pregătit temeinic pentru orice fel de întrebare ar fi putut primi, atunci când a fost convocat de o comisie parlamentară, care urma să decidă aprobarea sau respingerea ideii. Ei bine, o singură întrebare l-a pus în încurcătură – cea a unui lord distins, care, în timp ce își răsucea mustățile date cu pomadă, i s-a adresat:
Domnule Stephenson, ce măsuri veți lua pentru a împiedica uciderea taurilor care vor ataca locomotivele?
Vădit încurcat, omul nostru s-a bălbâit puțin, dar a reușit să articuleze următorul răspuns, care a fost pe placul comisiei:
Stimați lorzi și membrii ai parlamentului, vă rog să țineți cont că vitele, deci și taurii, nu sunt simple dobitoace, ci sunt animale domestice, dotate cu oareșcare inteligență, care le va împiedica de la astfel de misiuni sinucigașe.
Ca și Stephenson, și eu am încredere că românii sunt destul de inteligenți să nu ”plece pe fentă” și să se pregătească pentru viitor.
nu e bine! sa stea la ei acasa robotii!
am platit din greseala la auchan la casele unde ai acel indrumator si scanezi tu bonul si dai banii, o mizerie! pe banii mei…
sa ne intelegem, eu sunt obisnuit cu uk-ul, unde mai peste tot ai varianta si casier si „descurca-te, fraere”. ma duc doar la casier si am observat ca majoritatea prefera casierul.
de ce prefer asa, pt ca nu vreau sa ma stresez cu aranjatul produselor, pun cosul pe tejghea si maxim imi pun in plasa dupa ce mi le scaneaza desi pot sa las sa se descurce si cu asta. daca apare vreo problema, sau ma razgandesc, se rezolva pe loc, nu trebuie sa astept dupa nimeni..si nu pe mine ma injura coada.
apropo, de unde stim cum era cu triburile, scrie in manele sau?
Daca Yuval Harari scria manele, da, acolo aflam. Plus alte lucrari stiintifice.
Revenind la ce spui tu, eu am platit tot la casele self scan and pay. La Auchan chiar daca iti scana casierul, tot plateai la casa automata, ca primeai un bon si atat
Se numeste exploatare si nu jecmanire . Vor sa maximizeze profitul pe carca cu clientului . Cand cumperi 4-5 produse nu e o problema asa mare , dar cand ai caruciorul plin si cumperi 1500-2000 de lei ca de aia te duci pana acolo , cea ce fac ei se cheama nesimtire si golanie maxima si chiar muncesti destul de mult pentru ei . Un client nu o sa aiba niciodata dexteritatea unui casier profesionist si nici nu doreste asta . Sa scanezi 40-50-60 de produse in picioare si eventual aplecat este munca serioasa . Inca o problema , cum faci ? Te duci cu doua carucioare dupa tine ca sa transferi produsele pe masura ce le scanezi cand ai un carucior plin sau le pui pe jos pur si simplu . Este ca nu prea ai gandit-o ? Cred ca nu e normal ca oricine sa isi dea cu parerea despre orice si e bine sa avem simtul masurii si al ridicolului . Auzi la el ! Implementare de noi tehnologii . Te doare parul , nu alta .
Tehnilogizarea nu are nimic de a face cu concedierea sutelor de angajati (din intamplare, romani) si cresterea exorbitanta a veniturilor (din intamplare, nonromani). In locul tau asi fi tacut. Cine se scuza se acuza ! Se vede ca lingi blide si la astia !!! Din nou romanii sunt concediatii siprofiturile pleaca in alte tari. Daca-r fi dupa mine ar disparea pentru totdeauna din tara !!! Hoti
Asta e,după ce plătești produsele trebuie sa facj și munca celui de la casierie..
Asa e. Dupa ce au disparut taxatoarele din mijloacele de transport in comun, sunt sigur ca la fel ati spus. Sau cand v-au bagat plata pe card a salariului, iar casiera care numara banii a disparut, inteleg ca ati refuzat incasarile.
Doar ca disparitia taxatoarelor din transportul in comun sau cand salariu a inceput sa intre pe card nu faceai munca voluntara . Din contra , asta a usurat munca . Cu cardul platesti direct de exemplu . Termina cu justificarile astea de doi bani . Aici nu e vreun progres sau tehnologie noua si nici macar depre cateva locuri de munca foarte prost platite nu e vorba . E vorba ca te pune sa le faci munca gratuit . Dracu mai calca pe acolo .
Mda. Aici ai dreptate, scanezi tu. Dar chiar atât de greu e? Chiar atât costa munca aia încât crezi ca ești jecmănit?
De vazut mesajul lui Razvann de adineaori: pentru produse putine nu-i mare bataie de cap, in schimb cand creste numarul lor devine mai anevoios decat sa mergi la o casa cu casier.
E in regula pana vine inteligenta si-l da pe el afara,el are impresia ca odata cu inteligenta artificiala o sa frece menta pe site-uri gen arena it.Asa vedem si cititorii de prompter,sunt 3 si sunt pro robotizare ca de intr-o lume a robotizarii vor citi 3 oameni stiririle de pe prompter
Poate că un compromis cum au făcut cei de la LIDL, care au păstrat câteva case operate de casieri și au introdus și câteva „self” (mai multe, în general am observat o proporție de 8/3 în favoarea celor „self”) era mai indicat. În plus la Auchan sistemul de plată „self” e prost implementat la raionul de gastro (o singură casă self, operată de o vânzătoare de la raion, bonul trebuie prezentat la iesire la personalul de control – nu funcționează la barierele automate). Ca un plus important pt.Auchan majoritatea caselor „self” acceptă și plata cu numerar.
Eu cred ca totul trebuie luat trepatat: introduci 1 casa si scoti 1 casier … vezi care e volumul … apoi introduci alta si scoti alt casier … s.a.m.d.
In felul asta obisnuiesti clientii si ii redirectionezi treptat catre casele automate.
Si intre timp vezi ce probleme sunt si cum sa le remediezi.
Trebuie sa ai macar o casa cu casier pentru cei care nu se pricep sau cei varstnici si nu se descurca.
E adevarat ca la un cost de minim 3000 lei/luna pe salariat, aparatul se amortizeaza in mai putin de 1 an.
Plus ca aparatul nu are nevoie de concediu, pauza de masa, program de 8 ore, plata suplimentara pentru ore suplimentare, weekend, sarbatori, etc … si cand se „imbolnaveste” se poate repara in scurt timp.
Total nu se inlocuiesc casierii, pentru ca la fiecare X case automate, iti trebuie un supraveghetor … asta daca nu pui decat 1 si atunci blochezi casele automate pentru fiecare inteerventie de genul: bauturi alcoolice, nu ia un produs, s-a introdus de 2 ori (apropop de integrare proasta … de ce nu da posibilitatea clientului sa si stearga produse de pe bon? care este explicatia? ca daca clientul vrea sa ii tepuiasca pur si simplu nu il scaneaza sau introduce doar 1 buc)
Dar goana dupa bani … naste monstrii.
E valid ce zici tu. Doar ca… era clar ca urmeaza un dar, nu? 😛 Ei bine, dar-ul este legat de faptul ca am experimentat asa ceva la compania unde lucram acum ceva vreme. Cum plata cash la cantina ingreuna flowul, am introdus o casa de plata cu card (pe atunci nu erau carduri bancare contactless, deci operatiunea presupunea incarcarea pe cardurile de acces a unei sume si plata de acolo) si am lasat 4 cu cash. Ghici ce? Era liber la cea cu card, dar cozile au devenit si mai mari la celelalte. Prin urmare, experienta spune ca oamenii nu se vor schimba, cel putin nu majoritatea, decat fortati. Bineinteles, e alegerea fiecarui comerciant cum face, dar si eu as fi procedat la fel ca si Auchan. PS: Drept e ca la ei am cele mai mari batai de cap cand le folosesc casele. La Lidl, Kaufland, etc, nu am gasit asemenea probleme.
Nu inteleg unde este evolutia aici?! Eu o vad involutie, era un serviciu (pe care il plateam), acum il platesc dar nu il am … daca i-mi spal masina singur e evolutie?!
Evolutie era daca nu mai aveam nevoie de case de marcat.
Cu produsele fara cod de bare, sau cu cele care nu se pot citii ce te faci?
Hai sa facem un test si sa vedem 10 oameni cu cosuri pline la o casa cu casier si la o casa fara casier, unde merge mai repede?
Asta nu e evolutie e doar „cost saving”!!!
Da, pot supravietuii cu asta, dar NU E EVOLUTIE e involutie.
La fel daca mergi la un restaurant „a la carte” sau la „impinge tava”, ultima nu e o evolutie!
Si sa nu uitam de cei varsnici, de nevazatori de oamenii care au bani fizici … deci nu e pentru toata lumea.
Suntem societatea AUTOSERVIRE!
Vezi ca scrie acolo ca ofera suport in continuare celor care au nevoie. Iar produsele fara cod de bare le poti introduce si acum manual. 🙂
Cristi, îți înțeleg opinia , dar nu e vorba că e nepopulară e pur și simplu contraproductivă.
De ce?
Simplu, eu client preiau în acest caz la casele „Self” munca pe care o face în acest moment orice casier, adică pierd timp și muncesc în locul lor. Asta fără să fiu remunerat sau recompensat în vreun fel. E timpul meu și nu sunt de acord să îl pierd astfel, eu neavând dexteritatea la scanare a unei casiere.
Comparația cu taxatoarea din mijlocul de transport e deplasată, nu e ceva comparabil, echivalent.
Nu are legătură cu respingerea ideii de progres, dar să muncesc în locul casierilor nu e în nicio accepțiune progres tehnologic, e o formă de împovărare a clientului cu munca fostul angajat pe post de casier, pentru că sunt obligat să fac exact ce făcea acesta.
Adică o astfel de mișcare poate că aduce o economie în buzunarul Auchan, dar pe spinarea clienților.
Fiecare apreciaza cum doreste ideea. Dar, dupa cum ziceam – dupa ce ai primit banii pe card si nu in mana, ai refuzat salariul pentru ca acum trebuie sa faci si munca casierei – sa scoti si sa numeri banii? Sau, mai simplu, facturile nu le platesti online? Sa verifici acuratetea datelor de acolo si sa introduci tot ce trebuie, nu era treaba casierei? Sa inteleg ca si la alea ai refuzat plata, ca e munca in plus neremunerata?
Legat de profit – aici sunt sigur ca ne intelegem si ca lumea de acolo a calculat totul astfel incat sa ramana pe profit. True. Dar toate companiile si toti indivizii cauta asta!
Da, dar această mișcare a Auchan îngreunează procesul de cumpărare nu îl ușurează cum e în cazul cardului.
La plata facturii online nu am ce să verific, asta o fac prima dată, ce consum am avut cunosc, durează câteva secunde să compar, proces pe care oricum îl efectuam și când mergeam fizic la ghișeu.
Ideea nu e că Auchan vrea să facă profit, asta e normal, ci că face acest lucru cu mâna clientului, îi transferă lui munca fără să îl plătească.
Ceea ce e cel mult o șmecherie, o manipulare, nu o evoluție.
Let’s agree to disagree! Cred ca, la inceput si pentru anumite categorii, e mai dificil. Eu oricum luam fiecare obiect dupa ce il scana casierul, ca sa il pun in cos. Normal ca nu am dexteritatea lui, dar nici nu cred ca ma ingreuneaza mult. Inca o data, Auchan nu are cel mai ok sistem de scan and pay din lume, asta asa e. Oricum, ideea articolului nu e sa arat ca eu sunt mai cu mot, ci sastarnesc discutii. Faptul ca eu sustin ideea,nu inseamna ca ea e musai buna. In fapt, toata seria de articole grupate sub titlul OPINIE NEPOPULARA are ca scop starnirea discutiilor.
Și nu e vorba doar de timpul propriu, gandiți-vă că s-a format o coadă de careva persoane. Toate acele persoane vor pierde timp în plus, atât pentru produsele proprii, cât și, mai ales, pentru ale celor din fața lor. Pentru că un casier știe exact cum să trateze rapid o situație atipică, pe când un client nu. Și chiar dacă, să zicem, clientul e ajutat de supraveghetor într-o astfel de situație, data viitoare tot nu va ști s-o rezolve singur. E nevoie de multe repetări până când clienții vor învăța. Și toate aceste situații înseamnă timp suplimentar pierdut de clientul în cauză și de ceilalți care așteaptă la rând. Poate ar fi utile niște afișe cu instrucțiuni privind folosirea caselor de marcat, cu accent pe acele situații atipice.
Cu tot respectul Cristi, vorbești pe lângă subiect.
Toată manevra presupune doar transferul muncii făcute de casieri către clienți, totul cu exact aceleași mijloace tehnologice, absolut nimic nou.
În consecință e cel puțin caraghios să se afirme că e vreo evoluție sau progres. Nici vorbă de așa ceva.
Majoritatea clienților merg poate odată pe săptămână și cumpără 15-20 articole diferite, nu e ceva facil să stai să le scanezi pe fiecare, din contra.
Ca atare persoanele cu neuronii funcționali niciodată nu pot considera această șmecherie ieftină vreo evoluție, e o glumă proastă o astfel de afirmație.
Asa e, ai dreptate.
Progres ar fi dacă ar înlocui casierul cu un robot, nu înlocuirea casierului cu clientul. Shoppingul va deveni o bătaie de cap dacă ai cumpărat mai mult de câteva produse.
Nu faci munca pe care o facea casiera: nu scoti banii, si nu-i mai numeri.
Facturile le platesti online fiindca *ai castigat timp in locul banilor platiti* casierei.
Sistemul de scanare la casele automate functioneaza pe acelasi principiu cu cele operate de oameni, deci tehnologic e la fel. Factorul uman se schimba.
In plus, cum zicea cineva mai sus: era un serviciu pe care il plateam, acum il platesc dar nu il mai am.
Despre care revolutie tehnologica vorbesti ? Iti arde de mistouri ? Este fix aceiasi tehnologie doar ca acum munca asta o face clientul pe gratis in locul casierului platit cu un salariu de mizerie . Ce fac astia se mai numeste si golanie . Si asa nu prea se mai justifica existenta comertului de genul asta , dar dupa masura asta sper sa dea faliment urgent .
Si mai si pierde vremea clientul pe banii lui :)) si ajunge la vorba ai…aici nu-mi place,de-aici nu mai cumpar
Toate comentarile arata cat se poate de clar ca te-ai scremut degeaba cu articolul asta
Nu m-ai convins ca nu e de blamat.
Dar sa-ti amintesti de postul asta peste 5 ani cand AI-ul va inunda si piata romaneasca cu milioane de articole sau bloguri de genul asta.
Si alea vor avea mai mare trecere ca ale tale pentru ca AI-ul va stii mult mai bine sa imbine expresii care sa-i faca pe oamenii sa dea scroll si click.
Iar tu, ca sa supravietuiesti in domeniu va trebui „sa te asociezi” cu baietii care acuma investesc la greu in chesti asta.
Dar sunt convins ca jurnalismul e pe duca, mai ales ca ai redactii intregi de pe acum care se bazeaza exclusiv pe SEO
Eu prefer casele self scan. Cred ca in ultimii doi ani dacă am fost de 2 ori la o casă cu casier.
Cumperi 4-5 produse, e ok. Umple un carucior trei sferturi sa vedem daca iti mai prieste.
La putine produse prefer si eu,dar cand am un cos plin si e si mai greu cu manuitul a zeci de produse,prefer casier
Folosesc sistemul self aproape exclusiv, atunci cand am ocazia. Dar asta nu inseamna ca nu ii vad neajunsurile.
Daca vor sa renunte total la casieri trebui sa aiba in vedere urmatoarele probleme:
1. Trebuie sa puna mult mai multe puncte de incasare decat aveau inainte …asta se rezolva pentru ca spatiul le permite. Dece mai multe? Pentru ca in principal clientii sunt mult mai lenti in a incasa produsele din cos decat un casier.
2. Noile case trebuie sa functioneze aproape perfect. Sistemul asta cu self checkout exista deja de ceva vreme prin toate marile lanturi (Auchan, Lidl, Kauf etc). De cele mai multe ori ca nd il folosesc (si eu prefer casele self) sunt cateva dintre case cu probleme : ba se decalibreaza cantarul (cel mai des), ba nu recunoaste codul de bare, ba s-a introdus cantitatea gresita (acolo unde se poate specifica nr de articole), ba e vorba de bauturi alcoolice (si trebuie sa astepti sa vina cineva sa iti dea acceptul). Sunt parte din case care stau pe tusa din vari motive.
3. Paza/verificarea dupa achitare … cand toti vor incasa in formatul self, vor fi verificate cosurile mai multor clienti pentru a vedea daca sunt incasate sau nu toate articolele din cos. Si asta se va traduce si in mai mult timp pierdut pentru client.
Si astea sunt doar cateva dintre probleme. Sunt sigur ca s-au gandit la astea. Judcand dupa cum functioneaza acum sistemele instalate care merg in paralel cu casele traditionale si vazand ca problemele pe care sistemul self il are sunt tot alea de ani de zile, fara sa fie rezolvate, tind sa cred ca marilor lanturi li se rupe de clienti (pentru ca aceleasi probleme treneaza de ani de zile) si ca se vor baza pe faptul ca odata implementat sistemul self in exclusivitate (model care va fi preluat si de cei mai mici gen Penny si Profi …si aici mici ma refer la suprafata magazinelor) nu vei mai avea de ales si va trebui sa mananci rahatul asa cu ti-l servesc ei.
Perfect de acord. Chiar acum reciteam articolul si imi dadusem seama ca nu am mentionat marirea numarului de case. Pentru ca, ai dreptate, voor fi mai aglomerate.
Insa verificarile, cred ca vor fi facute prin sondaj, nu la toti.
Clar ca vor face verificarile prin sondaj. Doar ca fiind mai multi clienti, vor trebui sa faca mult mai multe verificari decat pana acum, procentual vorbind. Acum cea mai mare parte a clientilor sunt verificati de casele conventionale. Din totalul celor care folosesc casele self, doar un mic procent sunt verificati fizic. Dar… procentul celor care folosesc casele self e mic comparat cu totalul clientilor. Cand toti clientii vor folosi sistemul self nu vor mai putea verifica acelasi mic procent din clienti. Vor trebui angajati mai multi agenti de securitate care vor verifica mai multi clienti.
Roamania nu este cea mai indicata tara unde sa bagi astfel de case. ,, pierderile” vor depasi mult cuantumul calculat, stim cu totii de ce :). In piata totul se regleaza natural prin cerere si oferta, nu cred ca este cazul sa facem atata tam-tam pe subiectul asta. Nu-ti convine, nu mai mergi acolo altfel esti masochist 🙂
De magazinele de cartier ati uitat ? Mergeti acolo, aveti alternative. Comandati acasa daca aveti timpul limitat sau metro shelgros pt cei cu carucioarele pana in tavan.
Cineva a spus bine intr-un comentriu ca acest tip de magazin este posibil sa dispara in timp. Se va comanda online cu livrare acasa. Asta inseamna servicii si locuri de munca. Oricum ar evolua tehnologia, omul va fi indinspensabil iar daca omul va fi inlocuit total nu vor exista consumatori
E foarte multa gargara pe tema asta. Auchan nu sunt singurii la care se intampla asta. La fel se intampla si la Lidl si la Carrefour, doar ca inca nu scos de tot casierii.
Majoritatea lumii nu are nevoie de casier. Cine are totusi nevoie, primeste ajutor din partea personalului.
Personal cele mai bune case self-service mi se par cele de la Carrefour. Inainte de plata te intreaba cate pungi ai folosit si nu mai trebuie sa scanezi pentru asta un cod de bare sau sa alegi din produsele la bucata.
Pe locul 2 sunt casele self-service de la Auchan. Functioneaza in general bine si ai varianta sa cresti cantitatea unui produs scanat.
Pe ultimul loc sunt cele de la Lidl. Este absolut aiurea ca pot fi folosite doar daca ai produse putine si mici (trebuie sa pui marfa scanata pe un cantar minuscul).
Cand am cateva produse folosesc exclusiv case cu self checkout, pentru ca sunt mai libere si imi fac treaba usor cu ele. Cand am carutul plin e imposibil cu self checkout. Pur si simplu nu ai loc unde sa le pui dupa ce le scanezi. O alta problema pe care o vad e ca produsele de panificatie sunt in general pe la intrarea in magazin. Trebuie sa tin minte pana la iesire cum se numeste fiecare produs sa-l caut in lista lunga. Alta problema pe care o am e ca daca un produs are mai multe coduri de bare, atunci cand l-ai scanat pe cel gresit casa se blocheaza si foarte greu gasesc pe cineva sa vina sa deblocheze. De obicei luam produsele si ma mutam la casele normale cand se intampla asta. La lidl mi s-a intamplat aproape in 50% din cazuri sa nu citeasca corect cantarul asa ca am renuntat complet la cele automate, mai putin daca am maxim 2-3 produse, ceea ce nu prea se intampla. Singura chestie care mi se pare ciudata e ca au introdus Auchan Drive, unde faci comanda online si o ridici din parcare. Adica economisesti munca unui casier si il pui apoi sa-mi adune mie produsele din tot magazinul.
Exact.
Dacă achiziționezi 2-3 articole e ok.
În toate celelalte situații va fi un chin, casierii sunt absolut necesari.
Nu l mai ajutați să facă trafic pe subiectele astea puerile.omul este chitit să facă banii și abordează sau copie subiecte pt a face banii .nu are nimic original pe aici.e un oportunist.
Auchan ma plătește? Sau Soros?
Nu Cristian . Te plateste traficul pe care il realizezi . Lasa gargara ca nu calci pentru prima oara pe bec . Chiar zilele trecut ai publicat un titlu pt.clickbait doar ca sa faci reclama la nu stiu ce mizerie de card de care nu a auzit nici dracu si nici nu intereseaza pe careva . Probabil o alta teapa . Cam iti iei cititorii de prosti si o sate coste asta .
🙂 A interesat destula lume.
Sa nu mai producem români care sa fie casieri ? Vezi ca și pianistului ii cară cineva pianul . Cred ca puteau sa meargă cu cele două opțiuni în paralel .
Ce avans tehnologic vezi tu in faptul ca in loc sa scaneze casierul scaneaza clientul? E exact aceeasi munca, nu se schimba nimic, doar persona care o face
exact…nu e nimic revolutionar. Tot de un computer se lovea si casierul….doar ca acum se va lovi clientul.
Să mă pui să fac muncă de casier, fără discount, fără nimic, mi se pare absurd. Nu e nicio evoluție, doar și-o încearcă să vadă până unde pot împinge nesimțirea.
Pentru mine Auchan intră pe blacklist alături de Mega Image, Fan Courier și Airbnb.
Cui ii place sa scaneze, va face cumparaturile asa. Cine nu, se duce unde (mai) sunt casieri. Personal, nu agreez modalitatea curenta de scanare. Daca ai pierdut cel putin o ora prin magazin si ai si carutul plin, numai de scanat eu nu-mi mai arde.
La fel ca la spalatorie. Cateodata imi place sa fac eu exteriorul. Cateodata… Insa interiorul, niciodata.
De acord !
Este o evolutie in detrimentul clientului. Sa lasam vrajeala si ipocrizia caracteristica…stim noi cui, da? Sunt client sau nu?!
probabil o sa luam din parcare alaturi de carucior si un „casier de ocazie”..
Cumparatorii au devenit tot mai nerabdatori de cativa ani incoace.Pune-i sa piarda vremea scanand produsele dintr-un cos si i-ai pierdut.Tu Auchan cu ce rasplatesti cumparatorul ca sa isi scaneze produsele (invatand si facand greseli din cand in cand) si sa piarda timp cu asta? Ii dai 5-10-15-20% reducere la preturi? Cu ce il ademenesti sa mai vina? Dar pe cei care nu-s prea ‘telectuali si scaneaza un cos in juma de ora? In zilele cand intra salariile/bonurile si in weekenduri sa vad cum o sa te descurci si cate injuraturi o sa primesti
Eu cred ca e o decizie proasta, sa ne uitam un pic ce se intampla si pe afara : https://www.engadget.com/amazon-shutting-down-eight-cashierless-go-stores-100102563.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAABiYJqI_28YApMFQFZQSfJQ8DzeKBsnytFKD_hj-a8CDqu0_PXqEhKq_WxDD9bk5-0dgvgtApHx71ZXalIBBGNNwho7rizHnRCO1sllVfHMfw_zNKN765uThawKVff2d3Ibqtaz9itnUYTBIMtp3lWlR9jMsUOU_bbna8aI148Tx
Rezistenta e inutila.
Asta este trendul si daca la detalii puteti avea dreptate unii dintre voi, de fapt nu conteaza. Daca nu era Auchan era altcineva. Si veti avea si casieri roboti, nu ii aveti inca, dar sunt pe drum.
Si masinile electrice vor deveni majoritare, motoarele termice vor disparea in 40-50 ani, vor fi reglementari care le vor interzice. Nu te poti opune genului asta de trend.
Sunt si lucruri care nu prind, vezi televizoarele 3D, vezi popularitatea tabletelor si stabilizarea cererii dupa aceea, chiar declinul. Sau ce mari minuni se asteptau de la ceasul smart Apple dupa revolutia telefonului fara butoane.
Dar asta e un trend major si AI-ul va face ravagii. Nu stim inca pana unde. Consilierii astia de cumparare reprofilati nu sunt decat pentru tranzitie, un AI ar putea in timp sa iti faca recomandari despre ce sa cumperi, de fapt e psibil sa fie desfiintate cu totul magazinele fizice. Intr-un interval de ani e totul posibil. In WW2 din 1939 pana in 1945 germanii mergeau pe biciclete la atac prin Ardeni, polonezii inca aveau cavalerie, la sfarsit era folosita bomba atomica, in 6 ani!
Mult succes la scanat!
Culmea…chiar mai marii Uniunii Europene (Germania si Italia) se opun ca motorul termic sa nu dispara :))
In primul rand nu ma duc la Auchan ca e mizerbail, produse naspa si scumpe. LOL.
Stai sa vezi disperare si in IT cand AI va putea programa fara ajutorul omului :)))
Totusi site-ul vostru arata ca in 2008…dude…like WTF
Totul este pierdere de timp. Dacă sunt cozi la casele self pierzi timp. Am stat după o tipa cu coșul plin de m am spart. Și o reducere de vreo 5% pe bon pentru munca făcută de mine? La fel este la mc’donalds. Butonezi aparatul ala de l rupi. Vrei aia și pe asta sau cancel? O vrei și pe asta? Mediu sau mare ori cancel? Plimbare tehnologica pe timpul meu. La casa spuneam ce doresc, plăteam și gata. Scurt. Cu gura este mai rapid. Restul este gargara. La fel ca la electrice. Bune cu mediul dar pierdere de timp. Al meu. În benzinărie eu și Tesla. Eu bag, plec, ala sta 20- 30 min. Eu eram deja la destinație în 30 min. Și munceam de juma de ora. Dar am avansat tehnologic, nu?
În perioada următoare vor apărea din ce in ce mai multe „trompete”, gen autorul articolului, care să ne convingă cu asemenea „argumente științifice”, să le facem profit supermarketurilor cu vârf și îndesat că trebuie să facem si această muncă onorabilă….ma gandesc ca unii au bonusuri grase ca sa scrie asemenea mizerii ori din pură prostie
merg sa incasez bonusul de la Auchan si revin