Ultimul joc din universul Star Trek propus de cei de la studiourile Mad Doc poarta numele de Star Trek Legacy, si este un gen aparte, un joc de lupta 3D in spatiu, din perspectiva 3rd person. Toti fanii acestui univers vor fi incantati de noul joc, dar restul gamer-ilor nu vor fi la fel de impresionati, in parte pentru ca Star Trek Legacy are unele scapari.
Inca de la bun inceput se simte ca este vorba de un joc conceput pentru Xbox 360 si portat ulterior pe PC, desi varianta PC a aparut cu 10 zile inainte. Din pacate nu suntem intampinati de nici un filmulet nici la inceputul jocului, nici pe parcursul sau la sfarsitul campaniei singleplayer relativ scurta. Doar ceva animatii ale jocului pe post de introducere la fiecare misiune, insa nimic finisat sau placut ochiului.
Jocul ne poarta in tot universul Star Trek, prin toate generatiile sale, de la Star Trek Enterprise pana la Next Generation. Si surprind foarte placut vocile capitanilor, care sunt interpretate de actorii din serial: capitanul Jonathan Archer – Scott Bakula, capitanul James T Kirk – William Shatner si capitanul Jean Luc Picard – Patrick Stewart.
Grafica este destul de buna, navele sunt foarte ingrijit realizate, la un nivel de detaliu comparabil cu filmul. Si din aceasta cauza este oarecum ciudat cand se trece de la Star Trek Enterprise, cu nave realizate pe calculator, la Star Trek-ul original din 1970, cu machete realizate din plastic. Punctul cel mai slab este dat de explozia navelor si a statiilor spatiale, care se rup in bucati pur si simplu, intr-un mod foarte ireal.
Meniul cu care ne intampina jocul este destul de simplu, cu ceva animatii pe fundal. Din pacate nu putem ajusta prea amanuntit nici setarile grafice, nici cele audio sau controlurile. Si asta se va resimti in mod negativ pe parcurs. Inca din prima misiune, ne lovim de controlurile greoaie, derivate din varianta Xbox. Este foarte greu sa ne orientam cele 4 nave pe directia dorita, si aproape imposibil sa ducem o lupta conform propriilor intentii. Trebuie folosite artificii ca harta tactica, de unde putem seta o directie in plan si putem desemna o tinta. Totodata, doar una din cele 4 nave este sub controlul nostru direct, celelalte 3 fiind manevrate, mult mai abil, de AI. Asa ca misiunile pot fi finalizate chiar si cu aceste controluri stangace. Doar ca se pirede din feeling.

Si daca nu v-au enervat suficient controlurile, e momentul sa aflati ca Star Trek Legacy nu permite salvarea in timpul misiunii. Doar un autosave intre misiuni, de unde putem relua campania. Si poate deveni frustrant cand ne chinuim sa manevram nava in lupta, si intre timp pierdem misiunea.
Campania ne poarta de-a lungul universului Star Trek, in mod cronologic, fiind centrata pe actiunile malefice ale unei vulcaniente, Tyrel, care incearca si spre final reuseste, sa preia controlul borgilor. Dar cu ajutorul nostru, Flota Stelara scapa de ea si de subordonatii ei. Alt aspect negativ al jocului este ca navele se apropie prea mult una de cealalta, sau de planete sau orice alte corpuri spatiale, fara a exista insa riscul de coliziune. Doar aluneca usor una pe langa alta. Iar informatiile despre nave lipsesc cu desavarsire, aspect care mi s-a parut cel mai deranjant, neputand fi ocolit. Mai exact, fiecare nava are un nume (ex Enterprise), care este afisat, un model (ex Galaxy) care ne este afisat inaintea cumpararii, pe urma trebuind sa ne orientam dupa poza, si o clasa (ex Battleship), si ea afisata. In rest, pentru a putea compara respectivele modele, fiecare nava este caracterizata printr-o anumita carcasa, scut, senzori, arme si motor. Dar aceste indicative sunt foarte ochiometric reprezentate, valorile clare lipsind.
Pe langa campania singleplayer, mai avem la dispozitie un mod skirmish, in care avem de ales intre a lupta pe echipe sau free for all, sau a apara o baza de valurile de atacanti. Dar din pacate si aici suntem intampinati de unele dificultati. Skirmish-ul nu tine minte setarile de dinainte, trebuind sa le modificam de fiecare data. Si nici macar dupa ce am jucat, nu ne putem folosi de aceleasi setari, sau sa dam vre-un replay ceva. Macar nu sunt asa multe optiuni puse la dispozitia noastra (nu ca asta ar fi un lucru bun). Insa putem alege oricare dintre cele patru rase: oameni, borgi, romulani si klingonieni.
Multiplayer-ul este si el nu foarte reusit, fiind o copie fidela a modului skirmish. Iar bataliile dureaza prea putin, in cateva minute fiind totul gata. Mai mult timp se pierde la partea de pregatire, cu ajustarea setarilor si alegerea navelor, decat cu lupta efectiva.
Bug-uri nu am gasit, desi pe net mai sunt raportate cateva probleme. Ultimul patch este 1.2, si este disponibil aici. Si a fost lansat si un editor de misiuni, inca la stadiu de beta, disponibil in acelasi loc.
Tip: Space Simulator
Data lansarii: 5 decembrie 2006
Cerinte minime: Win XP, 2.66 GHz CPU, 512 MB RAM, 5 GB pe HDD, 128 MB Video Card pixel shader 1.4, DirectX 9.0c, 16 bits Sound Card.
Rating: 8