Printr-o decizie nu foarte inspirata, si spre dezamagirea fanilor, cei de la Blizzard au hotarat ca jocul lor de strategie in timp real Starcraft II, probabil cel mai asteptat joc al anului 2009, sa nu mai permita jocul in multiplayer prin LAN.
LAN-ul a reprezentat deliciul primului Starcraft, si a fost in mare parte responsabil de succesul jocului. Insa acum, oficial pentru a reduce pirateria, la Blizzard au decis sa nu mai permita acest gen de interconectare. Starcraft II se va baza excluziv pe Battle.net pentru multiplayer.
Asta nu e o idee prea inspirata. Era bine sa poti juca pe ce servere vrei, iar daca vrei un server intretinut de profesionisti platesti Battle.net.
Dupa parerea mea decizia este o marlanie.
Draga F. Dragos, nu stiu ce platesti tu la battle.net, eu am jucat mereu pe gratis (sau ma rog, aproape gratis, hardware-ul, curentul electric, conexiunea la Internet si jocul este pe bani), ceea ce ma face sa cred ca n-ai avut bunul simt sa cumperi vreun joc Blizzard ce necesita battle.net. De fapt nu cred ca ai jucat vreodata pe battle.net din moment ce scrie mare pe prima pagina: Signing up is fast, easy, and free!
BattleNet e moca, nu costa bani etc etc.
E un mic deficit pt ca nu exista lan, dar macar sa fie asta singura problema a Starcraft II-ului 🙂
Nu ma deranjeaza ca nu e LAN. M-ar fi deranjat acum 7-8 ani, dar acum mi se pare mult mai eficient sa caut un joc pe un server Battle.net .
Pentru cei ce nu au sau nu de gand sa cumpere jocul: mai mult ca sigur o sa apara emulatoare si se va putea juca si in retea.
Amin, adevarul e ca oricum am intoarce-o e un pumn greu bagat in gura pirateriei, si hai sa fim seriosi, meseriasii oricum o sa scoata un emulator de LAN sau ceva de genu’
Naşpa. E adevărat că au evoluat conexiunile la internet şi că sunt mai stabile decât acum 2-3 ani, dar Starcraft e un joc de strategie în timp real, in care SUTE de unităţi vor apărea pe ecrane şi se vor lupta de le zboară biţii. Nu ştiu exact prin ce inginerie vor face programatorii Blizzard ca oamenii să nu fie afectaţi de întârzierile de pe internet, dar parcă şi aud înjurăturile unora şi ale altora.
Da, pirateria este un factor foarte important în viaÅ£a oricărui produs software, dar să îl faci pe utilizator să depindă de conexiunea (bună) la internet pentru un multi-player… mi se pare exagerat. Cert este că vechii fani Starcraft vor fi în mare parte furioÅŸi pe decizia de excludere a modului LAN ÅŸi dacă va apărea un patch pe post de server fals Battle.Net ca să se poată juca oamenii multiplayer, pirateria Starcraft II va exploda, nu alta, mai mult în ciuda Blizzard, care vrea să se scape de piraterie prin abordarea asta.
Nu-i pot învinovăţi pe cei de la Blizzard că se străduiesc să îşi protejeze produsul, dar să dea un ÅŸut atât de puternic în facilitatea care a propulsat Starcraft atât de mult în preferinÅ£ele oamenilor… e aproape necugetat. Noroc ca nu-s gamer înrăit, ci foarte ocazional, că altfel le trimiteam niÅŸte „spume” prin e-mail. Starcraft este unul dintre jocurile mele preferate ÅŸi îmi ÅŸi vine să le zic vreo două că au ras de pe listă modul de joc LAN.
Ceapa lor!!!