Pana luni conduc un Renault Kadjar cu facelift (model 2019) si noul motor 1.3 TCe 160 DCT – cutie automata cu dublu ambreiaj, in echiparea Intens. Asa ca daca aveti curiozitati, acum e momentul sa le lasati in comentarii.

Masina ne-a fost oferita in teste de Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan)
Despre motorul asta stiti deja de toate, ca s-a tot scris: este pus pe Duster, Megane, Kadjar, Captur, Qashqai si Mercedes A-Class. Noi am testat deja aceasta motorizare pe Nissan Qashqai, insa cuplata la o cutie manuala. Va recomand sa cititi acel review.
Dupa ce termini de condus si predat masina spune te rog:
1) Ai sesizat lag la schimbarea vitezelor ?
2) Care este diferenta de consum dintre producator si tine (in conditii reale) in oras.
3) Cum se simte motorul cand activezi AC-ul (totusi are 1.3), simti ca devine anemic ?
*ma refer la turatii normale 2500 – 4000 RPM
4) Cum se comporta si cum se aude telefonul prin bluetooth al masinii (rapid, lent, se aude infundat, sistem intuitiv de connectare etc.)
5) *doar daca nu ai comenzi pe volan. Infotainment easy to reach si bine pozitionat ? Sau in mers trebuie sa iti iei ochii de la drum ca sa schimbi volumul/melodiile (exemplu).
6) Are lacas special pt telefon cu incarcare sau zona simpla de depozitare ?
7) Calitatea perceputa ca sofer a tapiteriei/bordului/volanului ?
8) Incap 5 persoane ca tine comfortabil ? (fara scaune din fata trase in fata sa aiba loc si aia din spate)
9) Vizibilitate luneta, pare mica si aiurea pusa ?
Parcare subterana mall unde spatiu este vital, ai 3 locuri de parcare, locurile din lateral sunt ocupate si tu parchezi in mijloc. Mai ai loc sa deschizi portierele sa cobori :)) Eu zic ca nu.
La ultima treaba iti pot spune direct acum ca ai loc sa deschizi usile. E cat un Qashqai de lat, ceea ce detin deja, si poti deschide portierele.
Raspuns intrebarea 8: spatiul interior al noului Kadjar facelift este egal cu al fostului model (em am din mai 2018 Intense 1.2L 130CP TCE cu EDC) si garantat nu stau 5 persoane confortabil – cel din mijloc sta mai putin confortabil fata de cei de pe extreme deoarece exista cotiera in spatar si este f putin iesit in afara – asta chiar si cu scaunele trase in fata. Masina nu e conceputa pentru a merge drum lung in 5 persoane; 4 persoane stau f ok fara a trage scaunele in fata.
intrebarea mea e de ce atata reclama la suv-uri? chiar ne dorim mai multe pe strazi? maine dimineata am vrea sa vedem numai suv-uri pe strada sau numai smarturi? eu clar vreau varianta a 2-a. daca se poate sa fie si electrice/hibride.
As testa si un Smart daca as avea ocazia. Pe de alta parte, cu Smartul nu prea ai unde sa pleci.
Dupa jante pare a fi o versiune dotata cu extended grip. O noutate a facelift-ului il reprezinta si parbrizul incalzit. Poate ai ocazia sa testezi si astea te rog.
Nu are modelul meu.
Si da, are Extended Grip.
1. Viitor: Cand va fi scoasa din productie si inlocuita cu o masina normala, cu propulsie electrica? Exista planuri in acest sens? Un Kadjar normal, electric cum au facut cu Clio.
2. Optiuni: In aceeasi categorie de pret (pret fosila plus 15k) ce masini normale, electrice, poti cumpara?
3. Normalitate: Cand vom avea si noi ca multe orase din Europa ban pentru Diesel, cel putin in orasele mari (Bucuresti, Cluj, Timisoara)? Stiu ca exista o initiativa pentru Bucuresti si se fac pasi seriosi in Cluj.
4. Indicatori: Conform statisticilor oficiale in Romania in 2015 au murit cam 25000 de oameni din cauze datorate poluarii, neoficial numarul este mult mai mare si cel mai probabil nu il vom afla nici o data. Fosila asta cati oameni omoara pentru o durata de folosire sa zicem de 10 ani? Cam greu de calculat insa cred ca asta ar fi un indicator interesat pentru un Diesel: cati oameni omoara la suta de km.
5. Inovatie: Ce treaba are cu tehnologia? Dupa cum am mai spus in repetate randuri, fosilele ce pot fi cumparate astazi au fost proiectate undeva in anii 80-90, multe impart aceeasi algoritmi de control al motorului chiar daca sunt produse de firme diferite, intre timp nu au mai fost aduse imbunatatiri decat in ceea ce priveste aspectul insa nimic functional major. Fosila asta, ce are nou, inovator, altfel decat alte fosile, astfel incat sa merite un g de atentie din partea cuiva pasionat de tehnologie?
Sper ca nu am jignit pe nimeni cu siguranta nu asta a fost intentia mea, insa in anul 2019 cand mai avem undeva la 10-11 ani pana ce intram in zona in care planeta asta nu mai poate fi locuita, chiar nu pot sa stau nepasator si sa vad cum in loc sa luam atitudine inca promovam trecutul.
1. De cand definitia masinii normale e sa fie cu propulsie electrica? Pe de alta parte, mi-ar placea si mie sa vad un Kadjar cu motor electric, dar nu cred ca pot raspunde la intrebare nici eu, nici cei de la Renault Romania macar.
2. Nu stiu, spune-ne tu ce poti cumpara la aceeasi bani? Eventual sa aiba si autonomie de 700-900 km.
3. Este offtopic. Ce legatura are cu subiectul? (desi sunt de acord cu masura)
4. Offtopic
5. Offtopic (masina din articol are mai multa tehnologie la bord decat Zoe-le pe care-l conduci, iar motorul si bateriile electrice din el sunt la fel de vechi ca si motorul cu benzina)
Marius, vad ca ai obiceiul sa te repeti. Practic, postezi acelasi mesaj peste tot, over and over again. Nu cred ca ajuta intr-un fel, desi scopul tau pare nobil.
Chiar nu pot sa-ti raspund acelasi raspuns la fiecare comentariu al tau:
1. Romania (si majoritatea tarilor) nu e pregatita sa primeasca un numar mare de masini electrice deodata. Probabil nu va fi niciodata, pentru ca infrastructura electrica a tarii nu va fi capabila sa sustina atatea statii de incarcare, fara investitie – ceea ce nu se face din anii 70.
2. Masinile electrice nu sunt pregatite sa fie adoptate pe scara larga – desi problema autonomiei ar putea fi rezolvata cu o retea buna de statii de incarcare
Pana la urma, ai vreo intrebare la subiect legata de Kadjar sau doar offtopic?
1. De cand am realizat ca fosilele omoara (unii inca nu sunt constienti da asta e problema lor). Cat despre Kadjar electric, recomandat ar fi un design nou in locul unei conversii da de la companii ca Renault nu o sa vedem asta prea curand.
2. La ce iti trebuie autonomie de 700-900km, unde poti merge atat fara pauza? Si daca ai putea si ai avea unde merge asta ar implica mult timp la volan si deja la 700km condusi ai fi un mare mare pericol pentru cei din jur. Depinde de individ da cam dupa 2-3 ore este recomandata o pauza timp in care incarci pentru inca 2-3 ore de condus. Cel mai bun exemplu sunt profesionistii care nu au voie sa conduca atat. Legal sunt obligati sa faca pauze si dupa un anumit timp sunt obligati sa faca o pauza mai mare.
Asta cu autonomia e un mit, o aberatie care se tot propaga penru ca oamenii in general refuza sa gandeasca. Orice EV cu autonomie de peste 300-350km este suficient pentru drumuri lungi chiar si cu infrastructura din Romania de la momentul de fata. In regim de autostrada asta inseamna autonomie pentru 2-3 ore de condus. Mai importanta decat autonomia este rata de incarcare si asta este chiar o problema pentru multe EV-uri.
3. Vorbim de normalitate, asta implica ca cel responsabil de poluare sa suporte si consecintele/costurile aferente nu ala din spate. Iar interzicerea fosilelor in orase este un pas spre normalitate. Marea majoritate a oamenilor sunt inconstienti, incapabili sa aleaga lucrul corect decat daca sunt constransi: prin taxe, prin interdictii, etc. E ca si cum la casa ai arunca gunoiul in curtea vecinului si el la tine si te astepti sa ai proprietatea curata.
4. Complet on topic. Un review presupune atat partea placuta cat si cea neplacuta asta daca este review si nu reclama. Propunerea mea cu indicatorul „cati oameni omoara la suta de km” este cat se poate de relevanta pentru toate fosilele. Poate fac o pagina cu ceva calcule la un moment dat.
5. Cam delicat sa iti raspund aici pentru ca din cate inteleg nu prea stii despre ce e vorba nici in cazul fosilelor nici in cazul EV-urilor.
Da, aveam baterii si acum 100 de ani dar chimia acestora este complet diferita astazi fata de atunci la fel si cantitatea de energie stocata, format, control bateriei, incarcare etc. Sa spui ca „bateriile electrice din el sunt la fel de vechi” e ca si cum ai anula toate patentele Tesla Motors, toata inovatia din compania asta si mai ales toate acele inovatii care au permis altor producatori sa scoata modele cu propulsie electrica. Tesla a inventat BMS-ul (Battery Management System) nu stiu daca stii asta, iar astazi nu exista EV fara BMS.
Unul din motivele pentru care ma repet (si ma enerveaza la culme asta) e ca desi am spus asta de dracu stie cate ori pana acum in o mie de locuri, totusi oamenii refuza sa intelega ca algoritmul de control al tuturor fosilelor este acelasi din anii 80 de cat a fost omologat prima data. Mai mult de atat, o data omologat un sistem (control turatie, control amestec, iluminat, etc) asta nu se mai schimba zeci de ani. De asta nu vezi astazi toate masinile cu faruri cu LED, de asta nu vezi nu stiu ce inovatii care ar fi trebuit sa fie deja normalitate ca urmare a evolutiei tehnologice. Ce cumperi tu astazi, fosila aia „plina de tehnologie” este cel putin 80 – 90% identica cu ce produceau acum peste 30 de ani. Industria fosilelor este o fosila tehnologica.
Referitor la punctele tale:
1. Romania nu a fost si nu va fi pregatita pentru nimic, cel putin nu atat timp cat este condusa asa cum este si educata asa cum nu este. Nu suntem pregatiti pentru trecerea la EV-uri pe partea de productie a energiei necesare si nu suntem pregatiti pe partea de infrastructura de incarcare. Lucrurile se pot schimba simplu, rapid in maxim 2-3 ani si cu costuri mai mult decat decente dar trebuie sa ai si cu cine sa faci asta.
Totusi, vorbim de tara in care inca se merge pe acostament ca e „jumatate de banda” si unde daca mergi legal sigur se gaseste unul care sa dea flash-uri ca se grabeste si ii stai in cale.
Nu pot decat sa imi construiesc infrastructura de care am nevoie (am deja 35kW rezervati in traf 😀 ) si sa ma uit cum cei care nu gandesc azi vor plange maine.
2. Nu exista o problema cu autonomia, asta e o falsa problema dupa cum am spus mai sus. Oamenii nu sunt pregatiti, tehnologia exista si la stadiul actual este suficienta pentru o adoptie pe scara larga.
Sper ca acum ai inteles ce e on tipic si ce nu, poate nu va fi nevoie sa ma mai repet.
PS: Tot vedem stiri despre fosile, da despre masini normale nimic? Cum ar fi: https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-deliveries-ramp-up-europe-elon-musk/
Nimeni nu conduce 800 km fara oprire, dar e una sa te opresti 15 minute alta e sa trebuiasca sa te opresti 2-3 ore la fiecare 150-200 km – cam atat faci cu Leaf sau Zoe cu 130 Km/h pe autostrada.
Da, ai dreptate, nu avem nicio stire despre Tesla: https://arenait.ro/tag/tesla
Pentru o oprire de doar 15 ai nevoie de rata de incarcare mai mare nu de autonomie mai mare, tocmai asta am spus. Autonomia este suficienta chiar si la ZOE, rata de incarcare insa e jalnica.
ZOE R90 se incarca de la 0 la 80% in 1:40 (zice Renault). Nu am ajuns nici o data cu 0% da pot sa iti spun ca am bagat 83 de procente in 1:56 ceea ce e destul de decent pentru ce stie ZOE. In viata reala incerci sa mergi pana la un SOC cat mai mic si incarci pana la SOC 80 – 85%, mai mult nu se merita.
In concluzie problemele sunt rata de incarcare si incarcarea pe timp de iarna, nu autonomia.
Referitor la Tesla, lipsesc multe stiri importante: livrarile de Model 3 in Europa, profit pe doua trimestre la rand, rata de productie sustinuta pentru Model 3, Model 3 cu CCS in Europa, etc.
Care proportia la voi intre articolele referitoare la fosile si cele despre EV-uri?
Mai mult ca sigur avem mai multe stiri despre masini electrice.
In alta ordine de idei, imi cunosti adresa de email, te astept cu articole despre Tesla sau ce masini electrice vrei tu, o sa le public cu placere. Pana atunci, de pe margine, e usor sa comenzi si sa ceri socoteala.
Perfect, challenge accepted.
Hai sa incepem cu un material extrem de educativ dar care in Romania nu a fost preluat de nimeni: https://cleantechnica.com/2018/08/26/the-secret-life-of-an-ev-battery/
Daca ai nevoie de ajutor te rog sa imi spui.
Domnule, eu nu am cerut linkuri, aia stiu si eu sa gasesc. Materiale in limba romana am cerut.
Nu imi seama daca ma iei la misto sau te faci ca nu ai inteles.
Stai un pic, tu vrei sa scriu eu articolul pentru tine? Ti-am dat o sursa foarte bine documentata care sintetizeaza cam tot ce trebuie despre subiectul respectiv iar subiectul pana in prezent nu a fost tratat la noi.
(si asta e ultimul meu reply ca iar o dam in balarii, si probabil si ultimul tau reply).
Prietene, ai venit iar aici cu exact aceleasi texte ca acum un an. Nu iti place ca nu postam suficient despre masini electrice si despre subiectele care ti se par tie interesante.
Ti-am dat sansa sa faci tu un articol despre subiecte pe care le consideri TU de interes si care vor salva lumea, eu urmand sa le public pe ArenaIT. Acum imi spui ca scrii articolul „pentru mine”?
Nu scriu pentru ArenaIT, dupa cum stii nu am nici o afiliere cu voi doar comentez si va mai dau cate o idee din cand in cand. Nu am in plan sa scriu pentru voi, nu stiu de unde a venit ideea asta.
Am deja un proiect inceput strict pentru EV-uri (evclub.eu); cu putin noroc si chef poate iese anul asta. Eventual ce pot face este sa va las sa preluati de acolo, dar va fi in engleza nu in romana asa ca nu stiu in ce masura va intereseaza.
Macar citeste ce ti-am dat, merita efortul.
Bafta cu noul proiect, sa ne anunti cand avem voie sa intram pe site. Ne mai auzim atunci.
🙂 Sa-nteleg ca tu, Marius, esti un om educat? Am avut rabdare si-am citit tot ce-ai scris… si-ti raspund sincer, prin prisma unui om care-si permite o masina electrica decenta (chiar tesla) si are si resursele necesare sa-si faca priza de incarcare in curte sau in fata casei daca vrei… si-ti mai spun ca m-am documentat mult pe tema asta si am luat decizia finala de a-mi cumpara un diesel nou, euro 6. Ce vorbesti tu acolo cu autonomia si infrastructura e o balarie si se vede clar ca esti foarte spalat pe creier, mai alea din agresivitatea cu care promovezi motoarele electrice. Perfect de acord cu tine si cu masurile propuse, insa nu poti face asta fara infrastructura si fara posibilitatea de a face masini electrice in ritmul cererii. Ce s-ar intampla daca maine ar zice cineva “gata, ban pentru diesel, toata lumea sa-si cumpere masina electrica”? Nu te uita la tari ca Olanda care intr-adevar au decretat ca dupa 2021 sau ‘25, nu mai tin minte exact, motoarele cu combustie interna sunt interzise… aia au infrastructura necesara si capabilitatile astea de acum 10 ani. Noi ce avem? Avem distrusi ca tine care militeaza pentru cauze bune din fata calculatorului, fara a ridica un deget in afara de a indica pe “needucati” si pe “criminalii” care conduc diesel-uri, iar cand ti se ofera pofibilitatea sa te implici mai mult, te faci ca ploua ca tu nu faci munca altora! Hai sictir!
Darius, multumesc mult si cu siguranta te anunt cand proiectul va fi gata pentru public, atat criticile cat si sugestiile vor fi binevenite ca de obicei.
varucu Diesel
Sunt detinator de EV si am rezervare pentru Tesla Model 3 din noiembrie 2016, nu stiu daca partea asta ai inteles-o, nu de alta da vad ca multe lucruri iti scapa. O fi de la Diesel ca am inteles ca afecteaza grav inteligenta, mai periculos e ca afecteaza dezvoltarea intelectuala a copiilor da nu ma astept ca tu sa intelegi ce inseamna asta sau cat o sa ii coste pe urmasii nostrii decizia unora care “aleg” sa faca rau, dar fireste tin prelegeri altora.
Si nu ar fi o problema daca Diesel-ul ala te-ar afecta intai pe tine. Daca fumul ar intra macar partial in fosila ta ar fi perfect. Pe principiul: daca atat il duce capul, sa suporte consecintele. Da e bine cand nu tu platesti pentru decizia ta, pe drum il afumi pe ala din spate tau si tii lectii din fata tastaturii si dezinformezi lumea. Acum 10 nu prea existau statii de incarcare, decat cateva Type 1 si probabil CC1 versiunea 1 (https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196), pentru ca nu existau standarde de incarcare la momentul respectiv. Neexistand standarde nici macar Olanda nu avea infrastructura.
Ai auzit de https://www.plugshare.com/ sau vorbesti de infrastructura fara sa ai habar ce inseamna asta?
Agresivitate, asta ai inteles tu? Ai ideea despre ce e vorba? Esti la curent cu ce se intampla? Stii ce spune comunitatea stiintifica despre gradul in care ne distrugem planeta? Din cate vad nu prea stii despre ce vorbesti, nu stii ca in ritmul actual in 2030 vom emana in atmosfera atat CO2 cat am fi emanat pana in 2100, nu stii ca vreo 99% din statele lumii (parca doua nu au semnat) au semnat un acord la Paris in 2015 prin care sau angajat sa reduca emisiile insa mare parte din ele (aici intra si Romania) nu au facut mai nimic din ce au promis. Si ce nu stii tu si cei ca tine este ca cu cat amanam mai mult eliminarea completa a combustibililor fosili cu atat ne va costa mai mult. Si cand vorbim de costuri sa nu crezi ca e vorba doar de infrastructura sau de costul masinilor sau de cat ne costa sa producem mai multa energie sa acoperim necesarul din viitor. E vorba de cost in vieti, in milioane de oameni care mor si vor muri pentru ca niste unii care isi permit decid, dupa ce “se informeaza” desigur, sa nu cumpere Euro 6 poate pentru ca multi nu au curajul necesar sa isi asume o astfel de schimbare sau poate nu sunt capabili sa faca asta. Apropo, ai idee cum functioneaza stadardul EURO, stii ca de fapt stochezi o parte din poluanti doar sa ii elimini mai tarziu cand motorul ajunge in anumiti parametrii (ciclu de autostrada) sau “te-ai informat” doar asa sa iti creasca imima ca gainatul din porumbel (cum spunea cineva nu de mult) sa dormi linistit noaptea ca tu nu esti de vina.
Hai sa vorbim de fapte:
– Detin EV de 8 luni, inainte am detinut o fosila cu motorul minim de ce aveam nevoie (1.2 benzina)
– Nu am detinut si nu voi detine Diesel; mai bine merg pe jos sau nu mai merg deloc decat sa conduc o masina de gazat. Nici in taxi nu ma urc daca este diesel.
– Reciclez cam toate deseurile pe care pe produc (plastic, carton, sticla, metal, electronice)
– In orice achizitie de echipament consumul energetic si cat de prietenos este echipamentul cu mediul primeaza
– Am oferit si oferi gratuit toate informatiile pe care le detin tuturor posesorilor de EV-uri.
– Anul asta sper sa montez primele panouri si in 2-3 ani sa imi acoper complet consumul de energie (plus consumul masinii) din productie proprie. Nu intentionez sa cumpar baterii, voi da toata productia in retea pentru ca desi e mai nerentabil este mai ecologic
Tu doar iti permiti sau mai si faci ceva din cand in cand? Esti prima persoana pe care o aud ca isi permite Tesla (nu cred ca este cazul tau, dar totusi sa presupunem ca ar fi adevarat) si nu isi cumpara. Sunt oameni care au asteptat ani de zile; eu astept deja de 2 ani si mai am cel putin inca 3 de asteptat iar tu iti permiti si nu iti cumperi. Iar eu sunt “foarte spalat pe creier”…
Cum adica diesel-ul nu ma afecteaza pe mine? Ma afecteaza, mai ales ca toti distrusii isi anuleaza filtrul de particule, iar particulele alea sunt eliberate peste tot, mai ales in oras. Nu ca ar fi vina lor, dar la nivelul de saracie si prostie din tara asta, nu ma mai mira nimic. Ramai in bula ta de salvator al planetei si-al copiilor si asteapta in continuare cei 5 ani ca sa-ti primesti mult visata Tesla cu care ai sa mergi prin oras pana la alimentara si inapoi ca tre’ bagata iar in priza. Si eu am proiecte eco si intentii de viitor cum e independenta energetica, casa pasiva etc. Eu macar nu ma agit ca un coi intr-o galeata din fata tastaturii fara sa ma implic in vreun fel in ceea ce priveste comunitatea. Tu poate esti ca mine si nu ai timp desi la ce mesaje lungi scrii si cat de dese, iti zic sigur ca ti-ai putea folosi timpul mult mai bine. Mai vorbim cand ai sa inveti (nu-ti mai pierde timpul cu needucati ca mine).
Inca o intrebare la care trebuie sa-ti raspunzi tie in gand: cat te plimbi tu pe jos pe autostrada? Cam 45-60 minute cat iti incarci minunea salvatoare pe roti?
Pot sa ma plimb si mai mult, macar nu gazez oameni ca altii care cica „isi permit”. Nu stiu daca ai inteles, din cate se pare nu. Beneficiile masini electrice nu sunt pentru cel de la volan ci pentru cei din jur in special pentru ala din spate in timp ce la tine este exact invers.
Si unde este exemplul personal, ce faci tu pentru planeta asta? Sau ai ramas la stadiul lamentabil la care „iti permiti” da nu ai curajul sa si faci ceva ca te deranjeaza sa faci o ora pauza de incarcare timp in care ai putea spre exemplu sa savurezi o shaorma cu de toate ca pari genul. Oricum merge de minune cu EURO 6 din dotare.
Guys, cred ca discutia asta se incheie aici, ca oricum nu duce nicaieri si vad ca incepeti sa va injurati. Oricum, in general discutiile cu Marius nu duc nicaieri.
Darius, as fi preferat sa ne vorbeasca distinsul domn care „isi permite” si despre ceva lucruri concrete, fapte, dar respectam decizia adminului ca de obicei 😀
Sper ca nu s-a simtit jignit, doar incercam sa ii sugerez o activitate productiva in timp ce asteapta la incarcat.
Nici nu stiu de ce m-am bagat in discutie cu extremistul asta, zici ca a stat cu teava de esapament in gura toata viata, atat de imbecil e…
Extremist…atat poate el sa inteleaga din toata argumentatia de mai sus si mai si jigneste. Dupa cum se vede am avut dreptate in aluzia cu shaorma, as completa totusi si cu o ceafa lata in dotare si avem profilul complet.
Nu vine cu fapte desi cere fapte, „isi permite” da nu isi cumpara ca e mai bun EURO 6 iar noi care facem eforturi si incercam sa schimbam ceva suntem extremisti.
Problema nu sunt eu, ci cei ca tine care refuza sa inteleaga ca teava lor de esapament ne afecteaza in primul rand pe noi nu pe ei iar eu sunt extremist pentru ca tu nu esti capabil sa intelegi asta. Daca esti atat de convins ca EURO 6 al tau e bun si eu sunt „extremist”, „spalat pe creier”, de ce nu iti muti teava de esapament in fata sa te afecteze pe tine nu pe noi. Da vorbesti de imbecilitate din postura de ipocrizie.
In jumatate de ora sterg tot carnatul asta de comentarii inutile.
Vezi Darius, si asta este unul din motivele pentru care trebuie sa ma repet, sa pierd timp iar si iar cand as putea face referire la ce am spus aici.
Eu am adus argumente la tot ce am spus ce vrei mai mult decat atat? Studii? Am si asa ceva da nu stiu cine le citeste.
Iar in ceea ce priveste stersul, cred ca ar trebui sa iti si asumi cand decizi sa faci un review la o fosila, si faptul ca nu toata lume va fi de acord cu tine. Astazi comentez doar eu si putini altii insa pe masura ce anii vor trece si situatia va deveni din critica in disperata cu siguranta vor fi si altii „extremisti” ca mine 😀
PS: Mai stii tu furtuna aia din Timisoara de anul trecut in care au murit cativa oameni? Cum ar fi daca o furtuna de genul ala ar avea loc la fiecare cateva zile? Suntem la mai putin de 5 ani de asta si toate datele indica faptul ca va fi mult mai rau. Anul asta Australia a avut temperaturi de peste 45 de grade, cum ar arata Romania daca am avea o saptamana cu astfel de temperaturi?
Deci daca las comentariile astea aici promiti ce nu mai revii cu asta niciodata? Bun. Am notat si asa ramane.
Eu zici sa mai faci vreo 2-3 review-uri la diesel-uri poate-i plesneste vena dementului si faci un bine mai multor oameni. Mult mai bine decat face el care “se implica” :))
Exista totusi si o parte buna in ceea ce urmeaza: primi afectati sunt tocmai indivizii astia ca cel care „isi permite”. Partea proasta e ca desi sunt principalii responsabili nu vor plati doar ei.
Ce nu inteleg eu Darius, unde este banul? Eu am primit ban pentru ca am jignit, el?
Am adus argumente toate sustinute si demonstrate stiintific, am incercat sa ii explic omeneste dar dialogul este ceva SF pentru el se pare ca neuronul lui este incompatibil cu realitatea si atat poate.
Cand esti convins de ceea ce sustii, lucru mai rar in ziua de astazi de aici si confuzia, pui frumos mana si muti teava de esapament in fata sa ne demonstrezi ca diesel-ul tau EURO 6 e benefic.
In rest vorbe si multa, multa ipocrizie tipic pentru tara noastra.
Acum chiar e ultimul comentariu pe acest subiect aici. V-ati jignit reciproc.
Si nu, nu ai adus nici un argument. Ai venit cu procente si pareri personale, fara vreo referinta catre vreun studiu de incredere sau site de specialitate.
Autoritatea cea mai competenta in privinta schimbarilor climatice (Intergovernmental Panel on Climate Change):
https://www.ipcc.ch/reports/
Si preferatul meu:
http://www.climatefiles.com/exxonmobil/1982-memo-to-exxon-management-about-co2-greenhouse-effect/?fbclid=IwAR1zv9DmuirvseW-sbfsxeHbnpoKoES9m5yv5__OWDlEexvXNdOEQb_ZbsM
Recomand pagina 14.
Mai vrei ca mai am? Problema e ca nu stiu in ce masura publicul este capabil sa inteleaga ce scrie acolo.
Marius, daca spui ca nu e publicul capabil sa inteleaga atunci:
1. practic iti racesti tu gura degeaba
2. ne jignesti pe toti
Ca atare, ar trebui sa nu mai comentezi aici ca oricum suntem toti prosti gramada.
Si o initiativa cu foarte mare impact RE100 – ce fac companiile private in privinta climate change:
http://there100.org/companies
O sa gasesti multe companii cunoscute in lista.
Da imi racesc gura degeaba, pentru ca cineva care „isi permite” dar alege dupa ce „s-a informat”, asta e partea problematica, sa foloseasca in continuare fosile nu va fi capabil sa inteleaga un studiu care ii spune ca in 10 ani de cateva ori pe luna o sa zboare cu tot cu fosila la propriu. E greu sa ii explici pe intelesul lui, dupa cum vezi nici mie nu imi iese explicatia, insa cand va ajunge el sa inteleaga la ce a contribuit deja suntem toti condamnati.
Motiv pentru care incerc sa ii traduc cat de cat pe intelesul lui ce scrie acolo. Ce vrei sa fac sa stau si sa ma uit cum se intampla lucruri in jurul meu si eu „aleg” sa nu ma implic sau „aleg” EURO 6 ca schimbarile climatice sunt ceva asa in viitor care nu ma afecteaza pe mine (trump-ism se cheama atitudinea asta)? Nu ma caracterizeaza.
Nu va jignesc pe toti, nu asta a fost intentia, nu stiu de unde tragi tu concluzia asta. Va jignesc ca incerc sa va spun ca nu e ok promovarea si mai ales „alegerea” fosilelor la 10-11 ani de dezastru? Stiu, comentariile mele te deranjeaza, poate iti afecteaza planurile, cu siguranta Renault daca cumva ajunge aici se va gandi de doua ori inainte sa iti trimita alta fosila la test. Dar poate este spre bine.
Eu ma declar fan diesel cu retardu’ asta pe planeta asta si pana nu moare el de cancer pulmonar nu ma las de diesel 🙂 e bine asa bai nea caisa?
Sunt curios cat de bine se comporta EDC-ul si daca calitatea materialelor la interior e buna, adica daca lasa impresia de solid construit sau are mici greierasi intalniti deseori pe alte modele Renault.