Intr-o incercare (disperata) de a combate pirateria, cei de la Ubisoft au decis introducerea unui nou sistem de securitate, care va lovi cel mai puternic in jucatorii corecti, buni platnici. Conceptul este cat se poate de simplu: cel mai sigur validitatea achizitiei unui joc se face online. Deci jocul va accesa server-ul Ubisoft pentru a fi verificat.
Grav insa este ca imposibilitatea accesarii server-ului trece automat jocul in ilegalitate. Dar vestile bune nu se opresc aici. Aceasta conexiune trebuie mentinuta permanent. Imediat ce, dintr-un motiv sau altul, ea dispare, jocul se opreste. Atat in multiplayer cat si in single player. Jucatorul este instiintat ca nu mai este conectat la server-ul Ubisoft, si ca orice progres viitor nu va putea fi salvat.
Cu alte cuvinte daca pica net-ul, se inchide si jocul. Si nu cred ca exista cineva care sa nu fi ramas fara conexiune. Iar daca respectivul PC nu are acces la Internet, nu va putea sa initializeze respectivul joc. Sunt curios cum va fi anuntat cumparatorul de acest impediment. Probabil va fi lasat sa descopere singur, acasa, ca a cumparat un joc „defect”. Si mai frumos va fi cand chiar server-ul Ubisoft va fi cazut. Nimeni nu va putea juca nici un joc de-al lor…
Ca si in alte situatii similare, ma astept ca acest sistem de protectie sa cada rapid victima hacker-ilor. Si astfel se va ajunge la situatia hilara in care jocul piratat va functiona in orice conditie, in timp ce jocul original nu. Sigur Ubisoft va pierde multi clienti cu aceasta miscare.





Este una din cele mai gresit initiative luate de Ubisoft si una din cele mai ciudate din punct de vedere conceptual.Inca sunt utilizatori care nu au conexiune la internet de exemplu.Pe de cealalta parte, avand in vedere ca au fost sparte sisteme mai complexe de securitate, acesta ar fi un mic fleac pentru hackeri.Daca aceasta metoda urmeaza sa fie pusa in practica isi vor pierde categoric din numarul de clienti si, pe langa piraterie, vor inregistra o pierdere semnificativa.
Ceva asemanator creed ca au folosit si la Spore iar rezultatul a fost ca cei ce l-au cumparat au download in final versiunea piratata.Intr-un final au lansat un pach si sa anulat
Nu cred că mai există la momentul actual persoane care să-şi permită să cumpere un joc dar nu au o conexiune la internet decentă. Nu cred că există metodă infailibilă iar developerii ar trebui să înţeleagă că dacă cineva vrea să-ţi pirateze jocul, o să o facă nefiind impresionat de miile de protecţii active.
Am vazut destule cazuri in care erau 2 PC-uri, unul mai slab, conectat la net, pentru toata familia, si al doilea, de jocuri, pt copii. Plus ca oricat de decenta ar fi o conexiune, tot se intampla sa se intrerupa…