Locurile in care puteti gasi cele mai toxice experiente sunt reprezentantele auto si service-urile acestora. In 2022 inca se dau tepe mari in service-urile marilor branduri, iar noi avem de suferit. Cum evitam tepele? Ce putem sa facem ca masinile noastre noi sa fie reparate ca la carte?
Mi-a venit ideea acestui articol dupa ce colegul meu de la birou imi povestea cum cei de la Honda au uitat sa-i schimbe filtrul de polen si in masina a inceput sa miroasa a praf.
A fost prima lui revizie, masina fiind noua. Dupa ce s-a intors la service acestia au incercat sa-l minta frumos si sa inventeze tot felul de scenarii: „domne’, noi l-am schimbat, dar daca dvs stati intr-o zona plina de praf….”
Sa fim seriosi, indiferent unde stai, intr-o luna de zile nu ai cum sa jegaresti un filtru de polen si sa-l faci negru. Pur si simplu nu l-au schimbat, iar colegul meu a trebuit sa mai plateasca inca o data filtrul, aproximativ 100 lei.
Si atunci mi-am adus aminte de intamplarile mele din service-urile reprezentantelor si de intamplarile prietenilor. Si nici nu stiu de unde sa incep…ca am multe sa va spun.
Tin minte ca eram destul de mic, dar am fost acolo cu tatal meu si acesta imi povesteste si astazi ce a patit. In 2005 cand familia si-a cumparat Solenza, masina noua, final de productie, la un an distanta in 2006 ne-am dus cu ea la prima revizie.
Pe scurt, masina a fost ridicata pe elevator, tinuta asa o ora, nimeni nu s-a atins de ea si a venit factura de plata. Tata, vazand masina tot timpul printr-o fereastra, a stiut ca nu s-a atins nimeni de masina si nu s-a efectuat nici o revizie. Si a inceput circul.
De atunci Solenza a pierdut garantia si masina nu s-a mai dus niciodata la reprezentanta. Totul a fost realizat in regim propriu sau la service-uri de cartier. Masina a fost vanduta cu 120.000km in 2017.
Tot atunci imi aduc aminte ca masina a venit cu un defect de fabricatie la motor. O supapa sau cateva supape nu inchideau bine. Toti mecanicii au spus asta, mai putin reprezentanta: „nu are domne nimic, talpa si benzina”.
Evident ca nu s-a intamplat nimic, masina nu a fost reparata niciodata, nu merita. Era un defect care nu afecta mult performanta masinii si trebuia sa te pricepi un pic sa simti ca motorul nu merge rotund.
Si problemele au continuat, dar nu la noi. Prieteni, rude, vecini, ne-au impartasit experientele lor cu diverse reprezentante auto. Tin minte ca la un Hyundai au schimbat toata puntea spate (clientul a platit, evident, tot) pentru ca scartaia o bucsa.
Cunosc cazuri celebre cu BMW-uri care in reprezentanta li s-a refuzat schimbul de ulei de la cutia de viteze pe motiv ca, citez „este pe viata”. Am ras maxim!
Sau in reprezentante VW unde acestia habar nu aveau cum sa schimbe uleiul din cutia de viteze si il schimbau doar pe jumatate. Incredibil!
De asemenea, am intalnit tot la Dacia o problema poate si mai grava. Au refuzat schimbul curelei de distributie (masina de peste 10 ani vechime, dar cu km putini, in jur de 80.000km) pe motiv ca masina are km putini, desi in carte spune clar ca schimbul se face la 4 ani sau 70.000km la respectiva masina.
Sa va mai spun? In 2019, o un service mare din Bucuresti care se ocupa de Dacia, Reno si Nissan, baga ulei din butoi, indiferent de modelul masinii. Asta chiar si atunci cand clientul venea cu uleiul lui de acasa. Acesta era dus in spate, golit intr-un alt recipient, pus ulei din butoi in bidonul cu care a venit proprietarul si gata.
Despre facturile umflate nici nu are rost sa va mai zic. La Skoda Rapid, masina prietenei mele, am facturi care depasesc si 1000 de euro pentru chestii super banale: revizie, scut de plastic, placute de frane.
Acum doua saptamani, o cunostinta si-a cumparat o Dacia Sandero pentru sotie. Masina din 2014, ieftina, km putini cu istoric la reprezentanta. Mi-a dat si mie sa vad istoricul si m-am enervat in secunda doi.
Masina a primit la prima revizie ulei 5W30, iar la la toate celelalte revizii a primit ulei 10W40. Pentru cei care nu stiti, uleiul 10W40 nu se mai foloseste de mult la Dacia. Ultimele motoare care accepta acest ulei era 1.6MPi si 1.4MPI. Si primele generatii de 1.5dCi.
La 0.9TCe nu se baga 10W40! Niciodata! Nici macar nu are norma pentru acel motor. Reprezenanta il foloseste….Si ce se intampla? Uleiul fiind gros si motorul avand tolerante mici, se va instala o uzura prematura si motorul va consuma ulei foarte repede.
De asemenea, nu se incalzeste repede atunci cand este frig afara iar la prima pornire uleiul ajunge foarte greu la tacheti. L-am trimis pe respectivul amic la un service Dacia si sa ceara niste explicatii.
La fel si cu lichidul de frana, un fluid foarte important care trebuie schimbat periodic si trebuie schimbat corect, adica dat fiecare roata jos si aerisit tot sistemul de franare. Fie prin metoda clasica cu dat la pedala fie se foloseste o pompa electrica. Aici este cu dus si intors, dupa chef, mai ales ca este o operatiune ieftina. Daca baietii nu au chef de tine atunci iti vor scoate lichidul de frana din vas si iti vor pune altul nou. Atat! Daca au chef vor face schimbul asa cum trebuie…
Ma opresc aici desi mai am povesti sa va spun. Din pacate toate sunt cat se poate de reale, unele inca pot fi dovedite. Dar….
Mie urmeaza sa-mi vina noua masina, Mazda 3 de care v-am tot spus. Va fi nevoie sa ma duc cu ea la reprezentanta ca sa imi faca schimburile de ulei. Dar increderea mea este fix zero! Zero! In reprezentantele auto.
Ce as putea face? Sa stau langa mecanici? Sa nu ma mai duc la ei? Sa fac schimburile de ulei in alta parte si sa pierd garantia? Voi cum procedati?
De curiozitate. Despre ce service e vorba. Cel de la Honda Nord sau Honda Aslo?
Honda Nord
Subscriu la ceea ce ai prezentat. Tata detine un i30, model 2020. Masina are ceva probleme cu posturile de radio, adica niciodata nu le memoreaza, iti afiseaza numele unui post cand de fapt e altul s.a.m.d. Merg cu ea la dealer si vine un aghiotant care cica trebuie sa-i faca update de software, m-a intrebat cum intra in radio-ul masini. Dupa 30 de minute de invartit in jurul ei mi-a zis ca masina nu are niciun update si ca e normal sa faca asa.
Din pacate asa se intampla cam la toate service-urile din Romania pt ca nu se aplica legile de protectie a consumatorilor.
Heh, uite de aia nu o sa-mi mai cumpar masina noua niciodata. Am avut masina noua, am facut toate reviziile la reprezentanta iar cand masina a iesit din garantie am zis sa fac reviziile in regim propriu. Am mers la un service cu ulei si filtre si cand a dat ala jos vechile filtre acestea erau super vechi dupa data fabricatiei si super imbacsite. La fel si uleiul, negru, ala de la service mi-a zis ca uleiul este foarte vechi si uzat, asta in conditiile in care nu faceam mai mult de 8000 km pe an, motor benzina, acel ulei nu trebuia sa arate in halul ala , deci clar nu fusese schimbat.
Alta data cu o masina de firma m-am dus la Renault Constanta (celebrul hot Olteanu care detine repr. Renault din CT) sa fac revizia, masina mergea perfect. Cand m-am dus sa o iau de acolo am luat un taxi iar taximetristul cand a aflat unde ma duc cu masina la revizie a inceput sa rada de mine. El cumpara ulei de la baietii de la reprezentanta Renault pe sub mana, ulei trecut ca schimbat doar pe hartie pentru clienti. Mi-a zis taximetristul ca iti baga doar un litru de ulei din 3 sau 4 si restul il vand. In fine, ajung si iau masina, plec cu ea de acolo si ce sa vezi, cand dadeam de volan se auzea un troscanit urat. Ma intorc imediat cu masina la ei si le spun ca am adus masina in stare perfecta de funtionare la revizie si ei mi-o dau pericol public cu defect la directie. Bineintele ca nu au recunoscut nimic, au constat ca e nu stiu ce piesa si a trebuit sa achite firma reparatia.
Asa ca mai bine o masina de 2-3-4 ani (cu km putini si neaparat rulata si servisata afara) si iti faci service-ul la cineva de incredere decat masina noua si dupa ce dai o groaza de bani sa te fure si sa-ti distruga masina service-urile din reprezentantele romanesti. Pentru ca nu e problema doar ca te fura, dar iti distrug si masina prin neinlocuirea uleiului si a filtrelor.
De stat langa mecanici, nu prea se poate din ceea ce stiu eu. Stai si te uiti pe un monitor si speri sa fie totul ok. Iti recomand sa intri pe forumul dedicat comunitatii mazda romania, gasesti acolo feedback-uri despre reprezentantele mazda.
Si eu ma aflu in acelasi situatie trebuie sa-i fac revizia in curand, si intrebarea este la care reprezentanta sa ma duc sa fie cat mai bine. Desi am prima revizie gratuita (am negociat pentru asta), e gratuita doar in reprezentanta de unde am luat masina, care nu e bine vazuta la partea de service. (oare imi pun ulei sau cand vad ca e gratuit, nu fac nimica) ?
Problemele astea au existat din totdeauna in Romania, inca de pe vremea cand se vindeau dacii si oltcit-uri.
In continuare romanul inca are expresia „toate reviziile sunt facute la reprezentanta” – de parca ar insemna ca sunt facute in RAI…
Ori cautati pe google service-uri cu review-uri bune, ori cautati in apropiati / cunostite recomandari si tatonati terenul. Din experienta este foarte greu de gasit un service bun, iar cand il gasesti nu este ieftin deloc. Din punctul meu de vedere nu exista ieftin si bun.
Pe Bucuresti am cateva recomandari de service-uri corecte si serioase, in functie de ceea ce doriti sa „reparati” la masina.
Trebuie sa recunosc ca si eu sunt paranoic cand vine vorba de asta. Totusi, avand de nou un Logan (2005), a fost dus la revizii numai la reprezentantele Dacia. Pe atunci puteam sa stau langa ei, sau sa il vad prin geam din sala de asteptare. Mereu s-a schimbat tot ce trebuia. Am fost tepuit la un service multimarca unde nu au schimbat filtrul de ulei desi aparea pe factura, asta prin 2018 parca.
Si acum intrebarea mea, daca sunt atat de prost servisate masinile in Romania, cum de inca mai merg? Sunt atat de fiabile incat nu sunt afectate de un ulei mult prea vechi? Sau ca sa zic altfel daca ai interval de schimb de ulei de 20 de mii si nu este schimbat, mergi asa 60-80 de mii si motorul merge excelent? Sau uleiul de fapt nu se degradeaza atat de mult si de repede cum se zice?
Cati posesori de automobile s-au trezit cu motoarele distruse pentru ca nu au fost servisate ca la carte? Eu nu stiu pe nimeni. De fapt singurul caz pe care il cunosc cu motor complet distrus a fost un Ford care a ramas fara antigel pentru ca s-a spart vestitul furtun de nailon, s-a incalzit prea tare si aia a fost.
Uite ca auzi acum. Hyundai i10 dus la revizia 4 si caruia nu i s-a schimbat un filtru. Bine nici in pasaportul de service nu apare deci nici nu l-am platit.
Un posesor de BMW din familie s-a dus la reprezentanta cu un seria 3 pentru ca i se stingea bordul cand pornea anumite chestii, era contact imperfect la borna bateriei, iar la final i s-a cerut pe langa manopera de remediere a bornei inca 2500 lei pentru inlocuire calculator inchidere centralizata. Ghinionul lor a fost ca nu era un prost ca sa plateasca ceva ce functiona perfect cand a lasat masina la ei. L-a inceput au incercat ca sa puna toata paguba in carca lui, apoi i-au oferit „un discount” de 50%, insa contrati cu solicitarea de a arata imaginile de pe camere in care se putea observa inchiderea masinii cu telecomanda au inlocuit piesa pe cheltuiala lor. Povestind asta la amici am auzit de multe alte intamplari asemanatoare la reprezentante BMW.
stai langa masina sau la vedere si pus camere video in masina si la capota daca se poate.
si recenzii (google etc) pe net la service, sa poata vedea oricine cat de multumit ai fost de acel service.
asta e cand locuiesti intr-o mizerie de tara in care fiecare corp de control e mancat pe dinauntru de coruptie.
scarbos dar adevarat
cum asa? nu e dreapta acum la putere de ceva timp? plus dreptaciul cu 6 case? o tara ca afara..afara de pe planeta..
Eu nu prea am fost pasionat de mașini, nu aveam habar de mașini deloc (știam doar de marca Dacia) de fapt nici nu am vrut sa dețin o mașina… dar uite de nevoie am cumpărat acum doi ani o mașina, si am ajuns la concluzia ca este doar o jecmăneală pe fata tot acest domeniu auto, mai ales in reprezentante. Preturi de 2-3 ori mai mari ca iți da si garanție (pe bani tai). Un simplu bec de 4 lei iți cere 25 de lei, WTF. Si când întrebi daca poți aduce tu piesele, pai nu te mai baga nimeni in seama. Deja mă întreb daca are rost sa mai păstrez mașina =))) nu prea vad rostul de a hrăni o industrie bolnava grav. Doar ca transportul in comun in Romania este de toata jena, daca era Japonia chiar nu cumpăram o mașina, întârziere de 5 sec, își cere scuze 😮
corect. e ca si cum ai avea un copil, unul rasfatat. 🙂 viitorul e electric..bicla electrica!
Adaosul este mare la piesele din service, indiferent de originea lor. Desigur piesele OEM sunt si mai scumpe (pe langa adaosul service-ului). Este adevarat ca a avea o masina nu este o afacere profitabila. De fapt daca nu faci bani cu ajutorul masinii atunci este doar o cheltuiala.
Pentru exemplul cu becul, 25 de lei a fost becul sau toata „afacerea” cu demontat, montat, etc?
Doar becul
Haha, exact așa că în articolul tău am pățit și eu cu filtrul de polen, la o mașină cumpărată second hand de la VW, după ce m-au asigurat că au schimbat toate filtrele. Doar că se întâmpla în United Kingdom. Haha.
M-am întors și le-am arătat obrazul după 2 săptămâni. Șeful de service a zis exact asa: stai într-o zonă cu praf (haha). Până la urmă l-au schimbat pe socoteala lor.
tu cum gaesesti service de incredere in uk?
Tare greu de răspuns. Mergi pe recomandări dacă poți. Dar o sa vezi că unii sunt mai buni la unele joburi alții la altele.
Acuma sunt mulțumit pt că am găsit un mecanic bun.
Pentru consumabile uzuale (filtre, ulei) ma ocup singur iar la cele mai complexe merg la prieteni. Doar in extremis, cand nu se poate altfel, o duc la service de marca si stau langa ea. Am facut si eu greseala sa o las in service si sa ma intorc sa o iau dar gata, nu mai accept. Ori ma lasa sa stau langa ea ori merg la altii.
Sa nu uitam de jegurile care au ateliere de reparatii electronice si electrocasnice.
Asa zisii “ingineri” care iti fura piesele din aparatele duse la reparat si le inlocuiesc cu chinezarii ieftine si te mai si taxeaza “premium”.
Asa am patit in perioada pandemiei cu un laptop pe care l-am solicitat mai mult si nu se mai alimenta, dar care mi s-a stricat total la scurt timp dupa interventia “specialistului” si cu un televizor la care i-au inlocuit panel-ul cu unul execrabil desi problema era alta.
Aveti foarte mare grija si stati langa ei cand va lucreaza altfel pagubele sunt imense!
Pe directia asta de reparatii electronice si electrocasnice pot confirma si eu acelasi lucru, mai ales ca vin din acest domeniu. Cel mai bine cautati persoane recomandate. Chiar si unele firme mari din RO practica astfel de „prostii” iar clientul final nu stie ce se intampla cu produsul lor.
Pentru cei de aici – cititori ArenaIT – ii pot indruma in functie de ceea ce au nevoie catre persoane / firme serioase.
Multumesc, alinsicilianul, sigur ca sunt interesat pentru laptop si tv. Gabi are email-ul meu si il rog sa intermedieze! Mutumesc!
Ti-am trimis mail 🙂
Deci fix asa s-a întâmplat cu CX-3-ul,nou-nouț, filtrul de polen nu l-au schimbat niciodată cred în 3 ani de zile, a început sa miroase un habitaclu, am curățat clima, etc, pana la urma am verificat și filtrul.. Era îmbâcsit de praf și mucegai aproape.. Îngrozitor.. Nici ulei nu au pus care trebuia, 5W30 în loc de 0W20..banditi ordinari.. Ce mai..
Azi am fost cu masina mea intr-un service Peugeot in Pantelimon. Am ajuns acolo cu o problema clara, se auzea un zgomot la franare pe roata din dreapta spate. Cu ocazia asta am ales sa fac si ITP-ul tot acolo. Dupa vreo 4 ore de asteptare um primit un telefon de la service in care mi se soune ca trebuie schimbati sabotii de frana, un cilindru receptor, un bec pe frana si surpriza, am o scurgere masiva de ulei si ca sa trec ITP-ul trebuie sa schimb pompa de ulei. Am cerut un deviz ca sa vad la cat se ridica suma pe care ar trebui sa o platesc. Dupa inca vreo 2 ore primesc alt telefon in care mi se spune ca ar trebui sa schimb si distributia ca sa se rezolve pierderea de ulei. Distributia a fost schimbata la ei in urma cu vreo 3 ani, timp in care nu am facut cu masina mai mult de 15.000 km. Astea erau conditiile ca eu sa primesc ITP-ul. Am fost de acord cu schimbarea pieselor care aveau legatura cu frana spate dar nu si cu celelalte. Vreau sa spun ca motorul nu are probleme cu presiunea de ulei, nu scade decat foarte putin intre schimburi nivelul de ulei si nu am probleme de genul motor care consuma ulei. Cred ca daca aveam rabdare sa primesc inca un telefon mi s-ar fi spus ca e bine sa schimb masina ca asta nu e buna.