Luna trecuta va spuneam ca intre 10 si 12 mai 2019 are loc prima intalnire din Romania a posesorilor pasionati de autovehicule electrice. Este o intalnire cu mai multe scopuri: socializare, discutii legate de masini electrice, promovarea si prezentarea lor tuturor celor interesati.
Ei bine, vom fi si noi prezenti la intalnire si vom face intreg drumul Timisoara – Cheile Gradistei (si intors) cu un Nissan Leaf 2018 primit de la AutoEuropa Timisoara. Asta inseamna, in total, un drum de aproximativ 850 km. Va fi o aventura interesanta, pe care vrem sa o documentam cum se cuvine: cu blogging, vlogging (pe YouTube) si postari pe pagina noastra de Facebook.
Va fi ocazia perfecta pentru a vedea cum e sa calatoresti la drum lung cu o masina electrica cu ~250 Km autonomie.
Masinile electrice testate de noi, pana acum: Tesla Model 3 Long Range RWD, Nissan Leaf 2018 40 kWh, Renault Zoe 2018 40 kWh
Probabil vom incarca la statiile Kaufland din Deva, Sebes si/sau Sibiu. Planul e sa mergem gratis tot drumul, vedem daca se poate. De aceea, astazi am fost sa iau un card de la Kaufland pentru statiile de incarcare. Se ofera gratuit la biroul info – voi reveni cu detalii si despre card.
In Sibiu posibil sa incarcam la Porsib, partener al celor de la Electromobilitate – am scris despre ei un articol aici, unde EVConnect a instalat o statie de 22 kWh.
Tineti aproape, vor mai urma o serie de articole importante despre masini electrice, drumul pana la Bran si tot ceea ce tine de acest subiect!
Vedeti sa nu ramaneti in pana de …curent intre statiile de incarcare.
M-as da si eu cu o electrica! Nissan-ul asta chiar imi place.
Nu raman daca-si planifica drumul calumea. In afara de optiunile mentionate, uitati-va si prin prejurul statiilor alora de incarcare, in caz ca nu planul de acasa nu se potriveste cu cel de pe traseu. O sa-l cunoasteti in sfarsit pe dl. inginer :d nu-i mentionez numele ca sa nu “se activeze”. Eu sunt curios daca va zgaria pe ochi ca un salbatic ce e sau isi va face gomaj in continuare (nu mai spun inca o data cu ce) :). Masina stiu ca e ok, ba chiar imi place cum arata si cred ca ar fi perfecta pentru “invartit” prin oras (o familie cu 4 membri nu 5 datorita scaunelor pentru copii). Astept sa deschida un Kaufland ai langa mine ca sa pot s-o las la incarcat peste noapte fara sa merg 5 km pe jos cum fac unii salvatori ai planetei.
Luati de siguranta si un generator in portbagaj, ca altfel va vedem peste 2-3 zile.
Nu imi fac probleme. Prize se gasesc peste tot.
Cum sa dai subvenție 11.000. euro subventie unuia care are de ars 50.000 de euro pe o mașină de import?! E aberant! Ăla care are 35-65.000 euro de jucărie isi cumpăra și cu și fara! Mai multa logică și cu impact mai mare pentru siguranța circulației, pentru economie șipentru mediu ar avea acordarea unui voucher de 3000-4000 pentru mașinile cu GPL ce nu depășesc 10.000. de euro!
Ma ce o tot ardeti toti cu GPL-ul? Chiar asa spalati pe creier sunteti? GPL-ul polueaza mai mult decat gazul natural (care oricum polueaza destul de mult). Plus ca la combinatia de propan / butan care necesita mix-uri diferite de aer, combustia nu este niciodata 100% completa, lasand in aer, pe langa traditionalul CO2 si CO si particule de cenusa. Hai sa bagam bani in alte rable pe GPL. Nu le vreti si moca daca tot da statul 10k de coco?
Statii ai suficiente pe traseu, singura problema la tine este ca in perioada respectiva se desfasoara summit-ul UE la Sibiu si va fi cam aglomerata zona.
Leaf-ul tau are update pentru rapidgate? Un LeafSpy ar fi bun sa ai 😀
I-am rugat pe cei de la AutoEuropa sa ii faca update. Sa speram ca scap de RapidGate.
Nu scapi de tot nici cu update, dar castigi parca vreo 10kWh la temeraturi mari. Ii modifica curba de incarcare si te lasa putin mai mult.