Sunt fan OnePlus, dacă urmăriți site-ul știți deja asta. Am avut OnePlus One, Two, 6T și acum am OnePlus 7 Pro. Îmi plac produsele lor, de aceea i-am promovat tot timpul cum am putut dar i-am și criticat cu fiecare ocazie, în speranța că vor deveni mai buni. Ce am primit în schimb? Un mare nimic. Să vă povestesc.
Pentru că sunt un fan atât de mare al mărcii am scris despre fiecare lansare și am reușit să pun mâna pe o grămadă din telefoanele lansate de ei în ziua 1. Însă nu de la OnePlus, pentru că nimeni nu te bagă în seamă de acolo, ci de la prieteni sau cunoștințe pe care, culmea, tot eu i-am convins să-și ia un OnePlus. La fiecare lansare am scris și celor de la OnePlus, în speranța că vom primi un terminal de test înainte de lansare. Dar n-am primit nici măcar un răspuns.
Și cum ziceam, am testat OnePlus 7 Pro, OnePlus 6T și OnePlus 6 în ziua livrării în Europa. Iar de fiecare dată când am scris un articol despre OnePlus v-am recomandat și un link de afiliere, prin care voi primeați o reducere de 10-20 Euro la accesorii iar noi niște puncte pentru fiecare telefon vândut.
Știți câte telefoane OnePlus s-au vândut pe ArenaIT în ultimii 2.5 ani? Vă spun eu: 146. O sută patruzeci și șase. E mult, e puțin?
Se pare că pentru OnePlus e puțin, pentru că atunci când au deschis un punct de lucru în România și au început relațiile de marketing și PR aici au continuat să ne ignore. Au trimis câteva telefoane la test în premieră unor vloggeri și bloggeri, iar când am cerut și noi ne-au dat cu flit. Așa că ca am spus să prezentăm cifrele, că poate așa îi impresionăm, tot pentru a le prezenta gratuit, prin munca noastră produsele. Nu s-a întâmplat nici de data asta, pentru că, spun ei, am vândut multe telefoane dar a fost în beneficiul nostru. Vă spun și care a fost beneficiul nostru pentru vânzarea a 146 de telefoane în valoare de cel puțin 58400 euro, considerând 400 euro prețul mediu, că mai demult erau mai ieftine: două telefoane luate gratuit pe puncte, un 6T și un 7 Pro, în valoare totala de 1000 euro.
Mulțumim OnePlus pentru apreciere! 🙂
S-ar putea ca astfel de articole să mai apară, pentru că în România rezultatele nu contează.
Darius, eu as putea sa iti spun ca nu dau doi bani pe „influencerii” care presteaza pentru beneficii, indiferent ca e vorba de haine, electronice sau excursii. Cred ca un articol scris cinstit, fara partinire, despre un produs este mult mai credibil decat cele scrise de oameni care primesc beneficii mici sau mari de la firme. Pentru ca e firesc ca nu poti scrie de rau despre cineva care a fost dragut cu tine, indiferent de cat de impartial ti-ar place sa te crezi.
Din pacate cred ca toti ajung la un moment dat in punctul in care incep „sa se vanda”. Sunt cinstiti la inceput cand nu au inca o baza de subscriberi. Cand se vad sus, incep sa se indoaie cu unul, cu altul pentru pretul corect.
Hai sa va spun alt lucru.
Voi cam cat timp ati munci ceva exclusiv gratis, fara sa primiti absolut nimic recompensa? Sa munciti, nu ma refer ca aveti ca hobby gradinaritul sau colectionatul de timbre. Nu cred ca prea mult.
Nu pot da din casa, dar 95% din produsele pe care le-am testat nu ne-au ramas si nu doar atat, nu ne-au ramas nici alte mici atentii in semn de recunostinta.
Devine frustrant cand concurenta posteaza apoi pe OLX la vanzare diverse chestii „ramase” in timp ce tu te-ai chinuit sa produci un review onest gratuit.
Partea interesanta este ca tot acestia, pe care de obicei ii scuipati majoritatea ca se „vand” au mai multi subscriberi, iar noi care de multe ori specificam amanunte neplacute ramanem cu ochii in soare.
Alex si Darius, imi pare rau ca ati considerat ca intentia mea era de a arunca cu noroi in ceea ce faceti voi. Eu am spus doar ca nu dau doi bani pe un review facut de cineva care a primit o atentie din partea producatorului/distribuitorului. Pentru ca aia mi se pare o opinie viciata. Prefer sa citesc un articol despre pinguini decat despre „cel mai tare telefon pe care mi l-a trimis distribuitorul X isaptamana trecuta” si care va fi inlocuit de articolul despre „cel mai tare telefon pe care mi l-a trimis distribuitorul Y ieri”. De aceea nu sunt fan de influenceri. Si de’aia am renuntat la un moment dat sa citesc revistele care publicau articole elogioase pe 2 pagini, ca daca vreau reclame ma uit pe ProTV.
Si de fapt de’aia va citesc pe voi. Pana la urma despre asta e vorba, de subscriberi, de hit-uri pe pagina, de retentia vizitatorului si eventual de referall. Si de-aia accept ca atunci cand va vad de pe mobil sa mi se puna de-a curmezisul cate un banner cat latimea ecranului (btw, pe pagina asta am numarat 7), ca stiu ca si voi trebuie sa traiti.
Cat despre ce fac influencerii cu ceea ce primesc de la cei carora le fac reclama… pana la urma nu ii poti sili sa faca depozite in case!
In concluzie, regret ca ati interpretat mesajul ca fiind denigrator.
Bogdan, ma bucur ca ai revenit cu lamuriri, iar acum mesajul tau este clar.
Pana la urma, generally speaking nu este vorba doar de OnePlus, dar acestia au fost picatura care a umplut oarecum paharul.
Nu a fost nici prima, nici ultima oara cand ne-am luat o mini teapa.
Si mie de exemplu mi-ar placea sa pot face mai multe teste blind-comparison pentru ca am vazut ca prind, sau comparatii intre 2 generatii de flaghip-uri si asa mai departe.
Prin faptul ca nu ne ramane niciodata nimic nu putem realiza acest „target”, nu pot sa ma duc sa deschid dulapul tech si sa iau ce imi doresc pentru articol
Pana la urma Darius a ramas dezamagit pentru faptul ca nici macar telefoane la test nu primim atunci cand sunt relevante, fara a vorbi de vreun fel de remuneratie.
Am multe exemple pe suflet pe care le-as putea da, dar eu doresc sa ne pastram totusi profesionalismul, chiar daca o parte dintre colaboratori nu l-au pastrat.
Acum stii cum e, OnePlus isi angajeaza un marketing manager in Romania care nu prea stie ce are de facut, nu a cunoscut pe nimeni de la HQ, nu stie cultura, dar e bine ca primeste telefon, laptop si masina pe langa salariu. Tot ce are de facut e sa tina pagina de facebook, sa urmeze directivele date de la HQ pt campanii, si sa se incadreze in buget cand trebuie sa dea telefoane la test.
Apoi, vine un alt site despre care nu stie prea multe, dupa ce a facut review-urile si cere bani… Nu mai ai ca ai impartit deja celor cu care ai avut intelegerea, deja aprobata de HQ.
In plus, nu mai vrei sa superi sefii cu exceptii asa ca decizi sa le spui ca au castigat deja bani prin programul de referal.
ArenaIT te ameninta ca iti face campanie negativa, tu razi in sinea ta ca sefu nu o sa citeasca niciodata un blog romanesc… inchizi laptop-ul si pleci mai devreme acasa, ai mailul pe telefon oricum…
Problema lor a fost ca ai aruncat si cu noroi in „firma”. Cei pe care ii platesc stau cuminti si zic numa’ de bine, nici urma de noroi si nu intelegi cum poate fi asa perfect telefonul. A mai vorbit zoso pe acest subiect.
Nu am aruncat niciodata cu noroi. Daca a fost ceva de spus obiectiv am spus. La fel am facut in orice colaborare.
Ei nu considera asa. Daca ai zis ceva de rau, orice, considera ca e noroi.
Faza e asa, voi deja faceti treaba pe gratis de ce sa va mai „plateasca”? Glumesc evident, am mai vazut ca si Vali(zoso) a spus asta de mai multe ori. E o chestie dubioasa oricum si nu gasesc o explicatie rationala la problema asta, oare si pe afara tot asa se face sau e o chestie romaneasca? ca vad ca nu doar in domeniul asta al tehnologiei se practica asta. Ma gandesc ca daca vrei sa devi blogger nu prea te motiveaza astfel de practici si de aici numarul blogurilor de calitate foarte este scazut.
Lasa ma ca o sa va plateasca tt ce este made in usa
Din punctul meu de vedere, cei 1,71% din vânzări pe care i-ați primit sub formă de telefoane sunt suficienți pentru ce ați făcut. Oricum faceți review la telefoane, faptul că ați primit ceva în schimb, direct de la producător, e un plus.
OnePlus e genul de firmă care nu are nevoie de marketing și de articole care să-i ridice în slăvi. La fel ca Tesla, produsele lor se recomandă singure prin calitate.
Nu cred că articolul se justifică. Dar dacă ar fi fost prezentat într-un ton pozitiv, cu impactul pe care l-am avut ca și comunitate ArenaIT asupra vânzărilor de telefoane OnePlus ar fi fost suficient și de apreciat.
Cei 1.71% sunt meritul echipei si nici de cum al celor de la OnePlus. Cei 1.71% indica faptul ca lumea a avut incredere si a cumparat prin intermediul nostru.
Ai idee cata munca e necesara pentru un review scris? Sa nu mai vorbim de unul video.
Tie ti-a facut vreodata mecanicul revizia pe gratis la masina?
Mai usor cu expresia „se recomanda singure prin calitate”!!! Personal am un OnePlus 7 T Pro McLarren Edition cumparat prin eMag si mi s-a stricat touch-ul din senin. Si ghici ce! Stă la ei in service-ul din România de trei săptămâni și tocmai am primit refuzul de reparație pe garantie pe motiv că a intrat in contact cu lichide si s-a oxidat nu stiu ce senzor, eu nefiind nici la mare, nici la piscină…nici macar o ploaie n-a văzut „flagship-ul” lor de top! Cv reparație 1000 lei!!! Noaptea minții nu alta! Urez multa bafta celor care întâmpină probleme in garantie! Nu de alta, dar o sa aiba nevoie!
Modul în care monetizați munca cred că e la latitudinea voastră, nu e ca și cum un review deschide un contract cu OnePlus. Dacă ei consideră că nu au nevoie de sprijin din partea bloggerilor e treaba lor.
Și legat de probleme cu produsele. Orice linie are problemele ei. Apple a avut macbook-uri care se dezlipeau efectiv de la căldură. Chiar și așa dovedesc in mod constant că se străduiesc să facă lucruri de calitate. Consider că la fel se aplică și la băieții de la OnePlus. Dacă ar fi să îmi iau un telefon nou cu performanțe și fără bloatware am de ales intre OnePlus si Google Pixel care nu e încă la fel de matur.
Hai că mă amuzi…. discuția cu pricina și articolul nu apăreau pe site dacă nici un blogger/blogger/influencer/etc nu ar fi fost privilegiat.
Și nu prea e la latitudinea noastră cum ne monetizăm, cred că nu ști cum funcționează.
Într-adevăr când ești la început trebuie să oferi niște sample-uri gratuite să se vadă că meriți, cred că avem destul material pe site pentru asta și nu suntem de ieri ci din 2007. Dacă pe noi în permanență ne evită cam cum îți imaginezi tu că am putea scrie review-uri la produse proaspăt lansate? Peste 6 luni nu mai interesează pe nimeni când își ia un cunoscut și ne lasă și pe noi să le butonăm 2 zile.
Hai să îți dau alt exemplu: eu am scris majoritatea review-urilor pentru Nokia – le găsești pe site. Au fost cu bune și cu rele și ne-au trimis telefoane in continuare la reviews. La un moment dat am avut un telefon de la ei nou nouț, sigilat! Un Nokia 7 Plus pe care noi l-am cerut ca să organizăm un concurs pentru cititori, nu să ținem telefonul pentru noi! Da, Nokia ăia pe care mulți îi batjocoresc! Chiar mai mult din neatenție am spart un Nokia 5.3. Am vrut să cumpăr altul să îl trimit in loc, dar mi-au spus că e in regulă și să trimit telefonul spart înapoi, să nu-mi fac griji. Poți găsi pe site atât review-urile, cât și concursul și telefonul spart.
Nu se așteaptă nimeni la un telefon pe review, dar nici bătaie de joc.
Dacă și OnePlus are calitate…
OnePlus are calitate, Claudiu 🙂
Ce sa zic,ai promovat produsele lor pentru că ți-au plăcut și așa ai considerat corect,după care ți-am strâns jucăriile și ai fugit acasă pt că nu ai primit nimic,frumos!
N-ai inteles nimic. Este vorba despre cum s-a comportat OnePlus Romania. Alte bloguri (nu vreau sa dau nume) au primit deja Nord la teste. Noua ne-au zis ca nu se poate. Nu crezi ca e putin frustrant sa nu vezi putina recunostinta?
E absolut aceiasi situatie ca la lucru, cand ai un coleg care face exact aceleasi task-uri ca tine, sti ca nu se descurca dar ia salariu mai mare. Sa nu imi spui ca nu ai trecut niciodata prin situatia asta.
„Life is like a box o chocolate…”. Frustrant, dar dati-i inainte, si, poate intr-o zi One o sa aiba pe partea de PR pe cineva mai deschis la minte, mai realist si cu ocazia asta o sa fiti si voi mao bune priviti de ei. Eu cred, si sper, ca o sa ramaneti la fel de impartiali ca si pana acum si, ca daca o sa mai aveti ocazia, o sa mai faceti recenzii produselor lor…asa, de dragul nostru si pentru a avea pana la urma placerea de a tine capul drept.
Lasa ca primesc altii care au multi abonati facuti pe giveaway-uri care nici in visele lor umede, cu un milion de abonati nu or sa vanda 146 de op-uri. Da, mi-e scarba de toti idiotii astia care decid in firme unde se duc si pe ce se duc banii lor, pentru ca se uita la cifrele irelevante ale contractului, sau nu stiu cum sa negocieze rezultatele cum trebuie. Niste dobitoci… poate candva lucrurile se vor schimba, insa nu cred ca prea curand.
Degeaba te superi. Da, ai vandut insa cat? posibil 0,0001% ceea ce este extrem de putin. Cei de la Oneplus ofera telefoane in teste celor care au vizitatori unici pe zi sute de mii sau chiar milioane. Asta este si motivul pentru care blogerul ala zoso a primit telefon in teste.
Ce oameni sunteti sa va plangeti si sa le spuneti ca ati zis si de rau cand era de zis(e cu sarcasm aici)… Toate mizeriile astea de firme si majoritatea agentiilor fac in asa fel incat sa scape cat mai repede… si aia e, totul merge din inertie.
Ți-a cerut OnePlus să le faci publicitate ?! Nu !!!
De ce ai pretenții gratuite ?!!!
Zice bine Mos Opinca – viața nu este dreaptă și nici nu are marșarier, obișnuiți-vă 🙂
Stiu, dar unii se plang ca nu gasesc review-uri bune si toate telefoanele is cele mai stralucite. 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=DYow6y5p9Sw
EEE, acum nu toti copii pot sa primeasca premiu’. Doar aia mai buni primesc, dar asta nu e motiv de smiorcaiala!
Capu’ sus ca ma suparati si activez ad blockeru’!!! 🙂
Review-uri urmăresc la voi și ZonaIT pe YouTube și atât…mi se pare normal unde e de criticat un produs să fie criticat( a se citi „unde poate fi îmbunătățit să fie spus în față”)
Și Dan de la zona aducea în discuție subiectul review-urilor in care se spune ce să fie spus despre deviceuri
Trebuie să insistați. Am pățit la fel în cazul lui 7T. Cifre de la noi: https://imgur.com/cs9Ro4A
Succes băieți, faceți treabă bună!
10x. 🙂 Nu stiu daca mai insistam.
Si nici la voi nu sunt toate telefoanele perfecte. 🙂
Le-am scris și eu, cică nu au destule sample-uri pentru test. Pe de altă parte multe din activitățile pe care le vezi nu sunt de la OnePlus, ci de la magazine care revând telefoanele lor la suprapreț.
Pentru cei la care toate telefoanele sunt bune sunt mereu sample-uri. 🙂
Cineva care a comentat pe aici a făcut un rezumat la articolul tău: „Da, mi-e scarba de toti idiotii astia care decid in firme unde se duc si pe ce se duc banii lor”. Ca și cum. 🙂
Eu nu înțeleg ce-am citit. „Ce am primit în schimb? Un mare nimic. Să vă povestesc.” Ce anume și de ce? Cunoști ce strategie de comunicare, bugete și deadlines au? Tu scrii, ori vinzi? Nu pare că ai scris despre OnePlus pentru că îți plac telefoanele (și scrii pe un blog de tehnologie), ci pentru că îți doreai să te remarce și să colaborezi (și) cu ei.
„Nu pare că ai scris despre OnePlus pentru că îți plac telefoanele.”
Cum ar fi trebuit sa scrie ca sa se vada ca ii plac? „OnePlus este telefonul absolut perfect, nu are nici un defect!” – ceva de genul? Atunci se vedea ca ii plac telefoanele OnePlus si probabil primea site-ul mai multa atentie.
Review-urile le pastram obiective, nu vindem gogosi. Desi ii plac mult OP-urile nu a intrat niciodata in teritoriul fanboy si a pastrat atitudinea profi, fara a face spam inutil.
Am scris pana si eu, care ii admir pentru evolutie un articol doar pentru ca mi-a facut placere, fara sa il trimit celor din Romania sa le arat: „uite ba, eu va laud!”.
https://arenait.ro/cred-oneplus-succes/
L-am scris pentru ca mi se parea un studiu de caz interesant, dar in cazul unui review nu putem lucra doar cu imaginatia. Daca suntem ignorati constant, incet incet nu vom mai avea materiale de review si numarul celor care ne urmaresc va scadea, devenim irelevanti. Nu putem veni zilnic cu articole originale si doar cu stiri de genul „Facebook are un nou buton” sau „Jocul X este gratis pe Steam”.
Scriu despre OnePlus de la One incoace, adica de vreo 6 ani. Am scris si despre OnePlus Two. Ambele cumparate pe banii mei pentru ca mi-au placut. Am scris si despre urmatoarele modele, nicicare primite de la OnePlus. Deci am facut-o pentru ca mi-au placut.
Nu stiu ce strategie au, dar concluzia e asta din articol, dupa ce vezi ca altii la care „toate telefoanele sunt bune” primesc sample-uri. Si atentie, vorbesc de sample-uri in teste. Care pot sau nu sa ramana la noi (cum zicea si Alex, 95% nu ramane nimic la noi).
Eu scriu si am vandut. Si in naivitatea mea creadeam ca daca vinzi conteaza, dar se pare ca nu conteaza rezultatele. 🙂
Salut băieți, de ce nu va apucați de YouTube, sunt absolut sigur că puteți începe munca prin video pe YouTube. Știu că sună ciudat dar principalul motiv pentru care alți mai slabi pregătiți decât voi au mai multe beneficii este pentru că au mai mulți oameni care îi urmăresc pe YouTube cu o explicație stupidă poate dar majoritatea oamenilor nu își vor bate capul citind ci urmărind un video. Spune-ți cum vreți dar credeți majoritatea vor alege să vadă un video decât să citească un articol, plus sunt sigur voi a-ți avea un real succes și dacă lumea o sa vă urmărească pe YouTube și credeți-ma veți avea succes , odată cu asta munca voastră va fi remunerată financiar. Asta e și ideea cu YouTube nu?!
Suntem și pe Youtube, dar abia acum începem să turam motoarele.