Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition lansată pe 11 noiembrie ar fi trebuit să umple sufletul gamerilor de nostalgie și stare de bine. Realistic vorbind, lucrurile au mers total pe dos.
Nenumărate bug-uri, texturi lipsa și probleme de performanță au fost întâlnite pe toate platformele în toate titlurile trilogiei, iar varianta de PC a trebuit chiar să fie eliminată de pe magazinul virtual Rockstar pentru câteva zeci de ore bune. Aceste ediții remasterizate însă nu au fost făcute de Rockstar, ci de studioul Groove Street Games care s-au ocupat de porturile pe iOS și Android, iar portofoliul lor cuprindea până acum foarte multe jocuri de mobile.
Lipsa experienței poate fi unul dintre cauzele care au dus la un asemenea dezastru, al doilea motiv ar putea fi variantele de la care s-a pornit dezvoltarea. În loc să aleagă variantele originale de PS2/Xbox/PC, aceștia au luat pornit de la variantele de mobil. Motorul grafic a fost schimbat, iar trilogia folosește Unreal Engine 4. Totul a fost transferat de pe variantele de mobil pe Unreal Engine 4 fără însă a se acordă atenție direcției artistice a jocurilor originale sau texturilor. Să nu mai discutăm despre efectul de ploaie care efectiv îți provoca dureri de cap. Vorbim de un lazy port și un cash grab, unde Rockstar este categoric vinovat pentru că a lăsat un asemenea produs să ajungă pe piață.
Chiar mai mult, Rockstar a restras de pe piață versiunile originale pentru cele 3 jocuri, astfel că dacă nu le aveai deja cumpărate, nu mai aveai oportunitatea să experimentezi viziunea originală.
După ce atât fanii cât și criticii au desființat The Definitive Edition pe internet, Rockstar a ieșit public și și-a cerut scuze, au declarat că vor fi lansate patch-uri pentru a corectă o parte din probleme și că versiunile originale vor fi oferite în mod gratuit tuturor celor care au cumpărat The Definitive Edition și celor care îl vor cumpără până în 30 iunie 2022.
Mai jos va las o analiza foarte buna pentru GTA III.