Mazda a fost tot timpul un producator rebel si nu s-au ghidat mai niciodata dupa tendintele pietei. Au dovedit de ce sunt in stare, de aceea este vazut astazi drept un brand serios si cu putine probleme de fiabilitate. CEO-ul Mazda din Europa, Martijn ten Brink, considera ca interzicerea motoarelor termice va descuraja inovatia.
Mazda se afla intr-un proces de tranzitie, incercand sa se duca si in zona de electrice cat de cat. Spun cat de cat pentru ca de curand au lansat niste motoare noi de 2.5 litri benzina, 3.3 diesel 6 in linie si un 3.0 benzina 6 in linie. Deci baietii astia nu prea se joaca.
Si cu toate astea vor sa investeasca 11 miliarde de dolari pentru a avea o gama extinsa de modele electrice si hibride pana in 2030. Desi sunt obligati sa faca asta, ei nu sunt de acord. CEO-ul din Europa este nemultumit de decizia UE de a interzice din 2035 motoarele pe combustie interna.
Cu toate acestea, la nivel personal, această strategie îmi produce confuzie, nu pentru că nu-mi plac mașinile electrice, ci pentru că s-a ales deja drumul pe care trebuie să mergem ca să avem un viitor mai curat. În mod normal, inginerii inovează cel mai mult atunci când li se propune o țintă pe care trebuie să o atingă, dar fără să li se spună cum să ajungă acolo.
Mai multe informatii si detalii gasiti in articolul sursa de pe wall-street.
Orice interzicere e o prostie. E o abaratere grava de la dreptul de a fi liber si de a crede si face orice, cu mentiunea de a nu leza pe altii. La cat poluam cu crearea energiei electrice, zic ca e o mare prefacatorie faza cu masinile electricele. Momentan. Daca e sa analizam pretul lor… exagerat. E umflat artificial pana la cer. Deocamdata privesc masinile electrice asa cum priveam televizoarele 3d: marketing mult si… nu m-as mira sa cam dispara de pe piata. Cand tarifele la energie cresc exponential… nu prea mai merita sa ai electrica. Si totusi, de ce creste pretul la energie? Nu vi se pare ca statul e cel mai mare profitor din toata faza asta?
Vezi tu cat din coșul de energie electric este produs hidro , nuclear , solar , geotermic sau din vant si o sa ramai surprins ca 2/3 este energie verde . Cat priveste afirmatia ca orice interzicere este o abatere grava a libertatii este alta tampenie . Incearca cu crima , violul , furtul , etc… Dupa parerea ta si a altor savanti de acelasi tip este mai bine sa fim ,, liberi ” , dar morții .
Am zis “cu mentiunea de a nu leza pe altii”. Lasa tu energia asta verde ca e verde pe hartie… minciuni la tot pasul, doar trebuie sa belesti putin ai ochii.
Tu crezi ca daca conduci o fumigena cu DPF off nu lezezi pe nimeni?
Si doi, mai bine te credem pe tine pe cuvant decat cifrele oficiale afisate in timp real cu privire la cosul energetic?
Eu conduc o “fumigena” cu filtrul de particule la locul lui. Si nici nu scoate fum. Nu trebuie sa ma credeti pe mine, dar pe mine nu ma mai poate face nimeni sa am incredere in stat sau firmele mari. Minciuni si incompetenta la tot pasul. Si chiar as vrea ca macar itp-ul sa se faca pe bune sa nu mai vedem fumigene. Dar…. Murim cu zile fiindca institutii de genul iti toarna statistici fericite si indivizii creduli sunt la locul lor. Cei de fata se exclud, evident.
Ai dreptate,daca ar sti oamenii cata poluare se face la constructia bateriilor.Aceste materii prime sunt aduse din Africa in urma lor aceste firme lasa un dezastru.Sa spunem ca Europa ajunge sa foloseasca numai energie verde,ce faci cu China,India,USA.Poluarea nu va ajunge si in Europa?
„Au dovedit de ce sunt in stare, de aceea este vazut astazi drept un brand serios si cu putine probleme de fiabilitate”
Spune-i asta unui prieten de-al meu care a luat un CX-5 nou si a ramas cu el in Turcia in concediu cu motorul de nou varza iar Mazda Romania nici nu a vrut sa auda de despagubiri sau macar sa incerce sa ajute bietul om. A trebuit sa o aduca pe platforma pe banii lui inapoi in Ro, si-a phootoot concediul degeaba. Mazda este o firma mica iar customer care este aproape inexistent…
Pentru asta exista asigurari de asistenta rutiera.
Nu sunt foarte scumpe si pleci linistit la drum.
In caz de evenimente neprevazute te aduce gratis acasa.
Eu folosesc de cativa ani 9695 si din fericire am avut nevoie doar odata cand s-a blocat frana la o roata. Am sunat la ei si a venit o masina cu platforma si m-a dus acasa.
Când vei ajunge în USA, uită-te pe stradă: vei vedea mult mai multe Mazda decât Mercedes, BMW și Audi la un loc.
Nu vei găsi Fiat, Renault sau Volkswagen (cu excepția Broscuței, puține la număr).
Care este firma mică (să nu mai vorbim de faptul că au făcut un circuit de curse american faimos și organizează curse de anduranță la care participă cu echipe)?
Apropo de amărâtul prieten, poate mașina era nouă, dar cumpărată de ocazie, căci Mazda eliberează și carduri de asistență rutieră pentru mașinile noi, incluzând recuperarea cu platforma a auto defect (ceea ce nu se prea întâmplă).
Nu putem vorbi de fiabilitatea unei marci auto atata timp cat aducem in discutie motoarele diesel. Daca comentariul tau nu e scris la misto, pun pariu ca era motorizare diesel.
Mazda e recunoscuta pentru fiabilitatea motoarelor pe benzina. Si e printre putinele marci care mai produc motoare adevarate, clasice aspirate, de capacitate mare.
Nu am inca o Mazda dar va urma in viitor o Mazda 3 cu motorul de 2.0 benzina aspirat. Pana atunci conduc tot un benzinar aspirat, genul de masina care ii dai cheie si pleci in concediu oriunde prin Europa fara griji si fara stres.
pt ei nu mai conteaza pt ca fukushima..
apropo, cina a dat cei 11 miliarde? cum ii cheama, de unde au(virtual?) banii?
Mazda este o firma buna,am un CX 5 am intrat in al 5 lea an de exploatare(Exploatat atat in regim de oras cat si in regim de off-road ) .Am avut un incident pe la 10000 de km rulati dar tind sa cred ca reprezentanta Mazda la care am dus masina pt rezolvare ,m-au mintit .Au spus ca este calculatorul de vina ,ca vine in 5 zile .Au tinut masina in service 35 de zile si cand m-am enervat si am mers sa vad stadiul reparatiei ,am gasit masina in parcare ,murdara plina de noroi (luna Ianuarie ) desi am dus-o tipla si culmea in stare de functionare si cu 200 de km rulati peste km fotografiat de mine la introducerea in service .De la acel eveniment nefericit la care probabil a fost vorba de o chestie minora ,nu am mai avut treaba cu starea tenhica a autovehicolului .In prezent are un parcurs de 100000 de km si daca o cureti cum trebuie juri ca este luata din reprezentanta .Apropo cand le-am spus la service ca voi suna la fabrica la Mazda sa-mi confirme daca a fost schimbat calculatorul ,s-au cam inverzit la fata domnii de la service .Concluzia – Merita sa faci o achizitie Mazda ,sunt masini reusite pt clasele lor .
Interzicerea e o magarie, intrucat nu toate motoarele cu ardere interna sunt neaparat poluante. In oipinia mea, exact de motoarele cu combustie functionand cu apa, se tem ei cu adevarat. Acelea daca disemineaza, inseamna uciderea automobilului electric, definitiv. A se vedea modelul ,,Peugeot H2O concept”
Un model de motor cu ardere interna, plecand de la un combustibil nepoluant…poate sa apara oricand.
De ce sa ingropi aceasta posibilitate?
Parerea mea, e ca se incearca controlarea pietii automobilelor electrice, dupa ce au pus mana pe toate patentele relevante in domeniu. La fel cum au controlat piata, prin monopolul petrolier, mai bine de 100 de ani. Cam de catre aceiasi oameni.