Dupa o lunga asteptare, chiar in ultimele zile ale lunii ianuarie din 2014, studiourile EA – DICE au reusit sa puna la punct Mantle pentru FPS-ul lor de succes Battlefield 4. In caz ca ati uitat, vorbim despre limbajul de programare a GPU-ului, cu un grad scazut de abstractizare si performanta superioara, specific arhitecturii GCN.
Acesta trebuia sa intre in scena in acelasi timp cu Hawaii, in urma cu trei luni, si cu Battlefield 4. Insa jocul nu a fost din prima compatibil, si prioritare pentru creatorii sai au fost rezolvarea problemelor variantei DirectX, care afectau toti utilizatorii. Si asta a amanat versiunea Mantle pana acum.
Suportul pentru limbajul celor de la AMD vine cum nu si asteptam, sub forma unui patch, de 1.23 GB. Insa pentru a ne bucura cu adevarat de Mantle mai este nevoie de ceva: de driver-ul aferent, Catalyst 14.1 beta. Care inca lipseste. Si care probabil va deveni Catalyst 14.2 avand in vedere ca intre timp s-a facut februarie.