Pentru a ne justifica achizitia de noi placi video, din ce in ce mai performante, si configuratiile multi GPU, producatorii incearca sa ne convinga sa trecem la rezolutia superioara UltraHD (3840*2160 pixeli). Si sa ne adauge si un monitor nou la nota de plata, din moment ce o achitam noi.
Majoritatea jocurilor recente suporta astfel de rezolutii, deci era numai o chestiune de timp pana cand venea si primul benchmark 4K. Timpul a expirat, acesta sosind in cadrul ultimului 3DMark 2013 de la Futuremark. Mai exact, testul FireStrike a primit acum un nou nivel, Ultra, la 3840*2160 pixeli, pe langa normal (FullHD 1920*1080 pixeli) sau Extreme (QuadHD 2560*1440 pixeli).
Dar vestea buna este ca FireStrike Ultra nu are nevoie de un monitor compatibil. El pacaleste placa video sa rendeze la UltraHD, dupa care scaleaza imaginea la rezolutia nativa a display-ului. Deci putem testa hardware-ul fara alte cheltuieli suplimentare.
Testul de 3DMArk Ultra e bun pentru testarea potentei sistemului de a rula grafica 3D de ultima generatie la rezolutii 4K, inainte de a investi intr-un astfel de monitor.
Parea mea insa o rezolutie 4K pe un minitor sub 30″ e inutila, rezolutia FullHd pe monitoare de 23-27″ fiind si asa destul de sharp si pixeli sunt foarte mici. Totul e marketing, sa mulga piata de consum…
Ca sa completez, asa cum rezolutiile de peste 720p sunt total aberante pe display-urile telefoanelor. Da, totul e marketing.
Chiar ma gandeam pe ce sa mai arunc 1000-2000 de euro?!