In ultima vreme mai toate inovatiile din industria auto care tin de propulsie au mai mult sau mai putin legatura cu motoarele electrice. Fie sunt sisteme hibride cu motor cu explozie interna, fie doar electrice. Sigur si celula de hidrogen este o alternativa viabila, dar de cele mai multe ori aceasta tehnologie este pusa tot in slujba unor motoare electrice.
Dar acum cei de la Eaton, cunoscuti mai bine pentru tuning-ul lor, au o alternativa. Sistemul lor de propulsie, tot hibrid, are la baza hidraulica. Ei s-au gandit la un motor pe motorina, care sa furnizeze energia principala. De acesta ar fi legat un sistem hidraulic, care ar inlocui transmisia normala si ar folosi mult mai eficient energia produsa de motorul cu explozie interna, minimalizand pierderile.
Mai mult, acest sistem hidraulic ar putea beneficia si de pe urma franarii regenerative, stocand energia in exces in cei doi acumulatori laterali. Si astfel s-ar obtine o economie de carburant de pana la 50 – 70 %.
Insa exista si dezavantaje. In primul rand, avand de-a face cu un sistem mecanic, cand motorul este oprit cad si toate elementele electrice ale masinii (radio, muzica, lumini, indicatoare de bord etc). Si din aceasta cauza nici un mare producator auto nu a dorit sa incorporeze aceasta idee in viitoarele lor modele.
Totusi Eaton a semnat un acord cu UPS, urmand sa echipeze o parte dintre vehiculele lor de livrare cu acesta transmisie hidraulica in decursul anului 2009.