Altex si MediaGalaxy au introdus, in sfarsit, o facilitate pe care concurentii lor numarul 1 pe online (exact, eMAG) o au de cand lumea: poti face retur la produsele cumparate online direct in magazine in maxim 31 de zile.
Nu inteleg de ce a durat atat sa se ajunga la aceasta decizie pentru ca, pe langa faptul ca face clientul mai fericit, e mai simplu si mai ieftin si pentru ei. Fie vand produsul ca si resigilat in magazin (sper ca nu-l dau de nou), fie oricum pleaca transporturi catre si de la magazinele lor, era pacat mai plateasca un curier inutil, daca omul vrea sa faca retur la magazin.
Cat despre returul produselor cumparate online la Altex nu va pot spune prea multe. Am cumparat cate ceva de la ei de pe site, dar n-am returnat nimic.
In schimb, am returnat cateva produse in magazin cumparate din magazin si n-a fost nicio problema, mai ales pentru ca, au spus chiar ei, erau sigilate. Problema ar fi fost daca as fi vrut sa returnez niste casti pe care le-am cumparat si care erau sigilate ermetic (nu in cutie) si pe care nu mi le-ar fi acceptat la retur daca nu-mi placeau, chiar daca ei nu le aveau expuse in magazin si nu le puteam testa nicicum. Le-am pe incredere, ma bucur ca mi-au placut.
Sincer pana acum cumparam de la emag pentru ca ma simteam confortabil, in ideea in care le pot returna fara vreun motiv.
O sa intre greu acest „confort” pe sub pielea noastra cand vine vorba de Altex si MG
Altex si returul…astia sunt la ani lumina in urma eMAG. Am cumparat in 2015 un procesor de la ei de pe site si desi scria ca este box a primit un OEM (avea cod de OEM) cu un cooler adaugat de ei si pusa alturi de procesor intr-o cutie fara sigiliu. Normal ca in secunda doi am incercat sa fac retur. Dupa un drum in magazin si cateva ore petrecute la telefon (ca Altex din pacate are aproape un consultant si ala raspunde cand are chef), cam in doua saptamani a venit si curierul sa ridice produsul. Banii au ajuns la mine dupa vreo doua luni. Dupa care a urmat circul, am primit banii in cont insa nu aveam factura de retur deci probleme in contabilitate. De aici au urmat o multime de alte telefoane intre mine, Altex, Anaf si contabila. Tot circul a durat vreo 3 luni si ceva pentru un amarat de produs.
Din acel moment am zic ca decat sa cumpar de la Altex mai bine nu mai cumpar de loc.
Te a mancat in kur sa faci retur la cooler , lool
În România dacă nu e cumpărat de la emag și nu e bun, intră la pagubă. Am încercat eu garanțiile, dar de fiecare dată am primit produsul într-o stare și mai proastă.
Așa măcar cu ie-magul îl duci înapoi să și-l vâre undeva.
Se pare ca unii dintre voi sunteti niste terminati! Cum dracu sa returnezi un produs ca nu era BOX si era OEM, ce Dracu faceai ma cu acea cutie? te stergeai la poponet cu ea? Ti-a dat procesor si cooler? ce draq mai vrei???? Dar… unii dinte voi aveti placerea aia sa iubiti lucrurile, sa vi le desigilati voi, sa va bucurati de niste rahaturi. Ba toate sunt gunoaie! Astazi sunt maine le arunci la gunoi.
Va cacati atat pe voi si plimbati niste produse pe drum doar ca nu iti place tie. Eu te tineam 10 ani cu banii sa te saturi.
Si zdruncinatul ala mai jos, EL opre cuolerul!!! Ce draq faceai ma cu el???
Sincer ma bucur ce ai patit si sper sa mai patesti!
[…] IANU
12.01.2017 at 16:35
Se pare ca unii dintre voi sunteti niste terminati! Cum dracu sa returnezi un produs ca nu era BOX si era OEM, ce Dracu faceai ma cu acea cutie? te stergeai la poponet cu ea? Ti-a dat procesor si cooler? ce draq mai vrei???? Dar… unii dinte voi aveti placerea aia sa iubiti lucrurile, sa vi le desigilati voi, sa va bucurati de niste rahaturi. Ba toate sunt gunoaie! Astazi sunt maine le arunci la gunoi.
Va cacati atat pe voi si plimbati niste produse pe drum doar ca nu iti place tie. Eu te tineam 10 ani cu banii sa te saturi.
Si zdruncinatul ala mai jos, EL opre cuolerul!!! Ce draq faceai ma cu el???
Sincer ma bucur ce ai patit si sper sa mai patesti!
[…]
Patron VEXIO/Market-online/MediaDOT/ForIT etc
~suparat ca nu mai poate sa incaseze repede banii la oameni….
Asta inseamna democratie patronas, nu ne place il returnam, avem dreptul, asa ceva in alte tari exista de ~20 de ani;
Ce nu-ti convine ca nu mai poti da tepe ?
Lasa ca bine va face, cand va da amenzi de 5000ron asa odata la 2-3 luni 🙂
@ Marius
Trebuia sa te duci imediat la OPC, ii arde de ii usuca, dabia asteapta sa le faci o reclamatie.
Ciudat, eu am returnat acum un an si ceva o pereche de casti comandate online in magazin. Am competat formularul, m-a sunat o tanti si i-am spus ca vreau sa ma duc in magazin sa imi aleg altele. In afara de faptul ca am plecat cu jumate de top de hartie de acolo a fost ok.
mie la emag nu mi-a mai acceptat returul fiindca desi am comandat online, am ridicat de la magazin. :/ si evident la magazin nu poti testa un produs, doar il vezi.
Ciudat, eu le-am dat produsul înapoi fără să fie vreun comentariu. Mi-au facturat banii înapoi și am luat altceva peste câteva zile.
Am avut eu o distracție cu returul (de fapt schimbarea unui produs).
Am cumpărat un laptop care a venit cu tastatura defecta, asa ca am încercat să-l returnez ca să mi-l schimbe. După 5 zile au reușit sa trimita și curierul, după încă o săptămână nu aveam nicio veste de la ei.
Am sunat sa vad ce se întâmplă, mi-au zis ca înca produsul nu a fost procesat și ca mai durează. După încă o săptămână am sunat iar, ca să aflu că încă nu s-a făcut nimic, dar oricum laptopul trebuie verificat de tehnicienii lor și probabil îl vor repara și pe urma mi-l trimit.
Normal, le-am zis foarte frumos ca voi face o reclamație la ANPC, eu am cumpărat un laptop nou, nu unul reparat, mai ales ca mi-l trebuia de 3 săptămâni… După 2 ore am primit mail ca alt produs e în drum spre mine…
Cine a avut de a face cu Altex stie.La ei nu numai returul, dar si garantia produsului se pierde la iesirea din magazin.Am cumparat de la ei un laptop, ultimul, din raft care in scurt timp mi-a creat probleme.Retur nu s-a pus problema, iar la garantie n motive, ceea ce din comoditate si scarba fata de ei m-a facut sa-l repar pe propriiul buget.Sa le fie rusine, nu vreau sa mai aud de ei. APP. Laptopul sta la ei fara a fi trimis in garantie si doar scriau cu pixul pe cutie REZOLVAT… bataie de joc.
Se poate sa-mi dai nr de tel de la ei? Pe mine numai formulare m-au pus sa trimit.
Dar poti face asta de ceva vreme;
De ani de zile chiar;
Conform legii in viguare :
Ai dreptul la retur timp de 14 zile calendaristice la ORICE PRODUS din ORICE MAGAZIN care functioneaza in Romania.
Sunt cateva conditii pentru retur, chiestii logice ca: sa fie in ambalajul original cu toate componente, sa nu fie consumat etc etc etc.
Problema este ca statul obliga magazinele sa iti returneze tie banii in cont in timp de 14 zile max de la predarea produsul;
Si da, stai linistit ca tii da in 10-12 zile intentionat sa nu mai faci asta.
Unii nu sunt carnati, gen Altex mie mi-a returnat produse cu banii pe loc cash (nu erau produse de 1000ron+)
Alti sunt, gen VEXIO care m-a luat cu „nu este baiatu de la finante la servici, e in vacanta, o sa tina ceva”
Ai dreptul la cate retururi vrei, fara nici-un fel de discutie, nu exista „l-ai cumparat din magazin” nu, fie online fie din magazin, ai dreptul sa il returnezi in 14 zile calendaristice
(atentie ziua nr.1 se pune din momentul achizitie)
Cine spune altceva, suna OPC-ul ca isi iau amende mari (gen 5000ron etc) si le faci un bine 🙂
Si din categoria : hai sa @#$ti magazinele marlane:
Sunt manevre de garantie care le puteti face:
Ex: duci un monitor sa zici in service si ii zici lu ala ce vrei tu ~cum ca el trebuie trimis in service;
El NU este specialist, nu te poate contrazice, nu are dreptul sa ti-l refuze sa fie trimis in service, inca odata el NU este calificat pentru diagnostica, el este obligat sa ti-l trimita in service specializat.
Ii zici „domne are momente cand se inchide cand ma joc” nush, ceva acolo;
Si conform legii in viguare:
Orice produs trebuie returnat consumatorului in termen de 15 zile din momentul in care s-a predat magazinului (deci nu cand a intrat in service)
Daca nu: banii inapoi sau altu nou, aici la fel ai dreptul sa ALEGI, banii SAU altu.
Merge la mai multe magazine decat crezi, inclusiv eMAG, asa isi iau „bajetii” echipamente noi la fiecare 1.5 ani….
La magazine ca VEXIO sau MEDIADOT/MARKET-ONLINE, merge GARANTAT, pentru ca ei NU au stoc, ei comanda din Germania, deci garantie pentru service IN Germania, si tine vre-o 5 zile sa ajunga pana acolo din momentul depunerii, daca il depui si vineri…. wink 🙂
@Silver, La Auchan nu ai drept de retur.
Politica magazinului cică.
Îți probează produsul și papa..
A venit odată un client cu un galaxy j1 ace cu probleme. Nu dorea sa fie preluat în service ca el vrea banii înapoi, o dădea în sus și în jos cu 30 de zile retur. Ca la eMAG se poate, ca nu știu ce.
Trebuie sa înțeleagă ca hotărârea de returnare a banilor sau a unui telefon nou, se ia de catre service.
Ma amuza oamenii care au impresia ca atunci când le preiei un produs în service. Trebuie sa le oferi și înlocuitor pana vine produsul din service. (ca eu vreau sa ma folosesc de telefon, ca eu vreau sa aspir)
Atunci dacă vrei sa te folosești, cumpăra alt produs sau ai răbdare.
Eu nu am stat 2 săptămâni pe tușă fara pc?
Nu am făcut gura sa îmi dea un pc în schimb pana vine cel din service.
Wtf?
Pei da dar poti sa il declari DOA in primele 48 de ore (sau 24nush)
Ala ce a facut s-a intors cu el dupa 1 saptamana ca are probleme … sigur nu ii placea produsul si vroiai banii inapoi.
Si cum Samsung iti rezolva telefonul in romania in cateva zile maxim cu tot cu transport inapoi, si el stia asta deci nu putea sa stea 15 zile sa ceara banii inapoi 🙂
Da pei dreptul de retur obligatoriu de 14 zile este pentru contracte la distanta, adica cumparate ONLINE si nu din magazin.
Dar unele magazine iti accepta retur-ul chiar si daca e luat din magazin. (altex, emag)
DOA se poate cere in 14 zile calendaristice, asta e si ideea din spatele legii care spune ca magazinul este obligat sa iti restituie banii sau sa iti dea alt produs in 14 zile
DOA implica ca telefonul este defect, deci service sau banii inapoi in 24/48 ore;
14 zile este pentru produse care functioneaza cum trebuie si nu sunt defecte in niciun fel;
Tii minte ca te intreaba Emag cand il returnezi : are ceva produsul ?
🙂
Nu stiu ce tot zici tu acolo, dar service-ul daca primeste un produs care nu are mai mult de 14 zile de la data achizitiei si este defect, atunci e declarat DOA si se ofera negatie service.
Daca service-ul nu face asta este strict politica lor sau a producatorului.