Dacia Bigster este noul SUV de la Dacia, mai mare decat Duster si automat mai scump. Daca pana acum nu stiam ce motorizare va avea, acum suntem 99% siguri ca va fi echipat cu noul motor de 1.2 in 3 pistoane.
De unde stim asta? Renault a lansat modelul Austral echipat cu un nou motor de 1.2 benzina in 3 pistoane. Este un nou motor cu sistem mild-hybrid pe 48V cu o putere de 130 de cai si 205Nm.
Renault spune ca acest motor consuma cu 20% mai putin decat un motor echivalent dar fara sistem hybrid. Partea buna este ca acest motor poate fi cuplat cu mai multe sisteme hybrid.
De exemplu, varful de gama va avea acelasi motor de 1.2, dar cu sistem full hybrid fara incarcare la priza. Va avea un motor electric de propulsie si un starter generator de inalta tensiune impreuna cu o baterie de 400V si capacitate de 1.7kWh.
Pe Austral va fi si motorul de 1.3 TCe de 140 sau 160 de cai, tot cu sistem mild-hybdrid la 12V si transmisie CVT X Tronic.
Stirea este preluata de la autocritica, iar idea ca noul Bigster va avea motor de 1.2 este pur credinta noastra. Dacia Bigster nu va avea motorizari mari si nici motorizari prea scumpe.
Astfel, pentru a mentine un cost cat mai redus, Dacia va implementa o motorizare mica dar puternica, dar nu atat de mare incat sa canibalizeze modelele de la Renault.
„motor mic dar puternic” de când au fost vreodată motoarele mici puternice? Mai știți când 1.2 avea 75 cai dar ținea o viață? Știți că și aia de la formula 1 schimba 2-3 motoare de 1.6l 1600 cp pe sezon că doar atât țin. Hai sa punem motor mic să tragă SUV sa vedem ce se întâmplă. Competiția face expediții cu motoare 2l-2.5l pe munte noi avem adrenalina cu SUV de 1.2 depășind o mașină parcată la pe o străduță in pantă.
Cand o fi 10lei litrul de benzina o sa vrei motor de 0.5l si eventual un set de pedale ca sa faci economie.
F1 schimba motoarele de 3l dupa fiecare weekend de cursa candva.
Faptul ca acum schimba numai 3 motoare pe tot sezonul (antrenament, calificari si cursa) arata ca tehnologia a evoluat mult si motoarele sunt extrem de fiabile. (Doar parerea mea)
Altfel, cand ajunge litrul de benzina la 10 lei, trec la bicicleta. Aia e.
f1 abia acum daca are 1000cp motorul. in general avea vreo 7-800cp.
dar de ce ai vrea ditamai magaoaia? o fabia e suficienta pt majoritatea de exemplu..ba chiar cu 3 usi..
Inca unul ale carui argumente sunt doar cilindreea si caii putere.1,2 si 75 cp cuplu 110N/m este undeva intre lesinat si deloc.Doar TCe 100 Eco G de un litru scoate 101 Cp si 170 N/ la 2200 nu 4-5000 ca 1,2.Mai mult decat suficienti.Cu una de serviciu am facut aproape 50000 si in afara de revizii si gaz,n-a facut alte nazuri.Motor turbo,trage de rupe si nu face nazuri.Si „concurenta”,de la Volkswagen la Hyundai,Mazda,Kia,Skoda,Ford,Nissan,toate se intrec in motoare mici in 3 cikindri.Auzi…”expeditii pe munte”.
Daca rezista 3 ani motorul asta pe masina asta, o sa fie o minune. Mai toate motoarele in 3 pistoane au fost niste rateuri. Goana dupa consum redus nu inseamna rabat la fiabilitate ci inovatii. Asta e o re-novatie de proasta calitate. Credeti ca cei de la Volvo au avut modele cu motoare pe 5 pistoane doar asa… de dragul pistoanelor?
Frate, de unde scoateți clișeele asta ratate numai voi știți.
Renault a scos motoarele de 0,9 Tce( mai nou 1,0 Tce) de vreo 8-9 ani și ghici ce, sunt considerate unele dintre cele mai fiabile de pe piață, și au fost și pe Duster, un SUV relativ ușor de 1 200kg.
Nu știu ce masă va avea noul Bigster, dar dacă un motor în 3 cilindri de 1l și 90 sau 100 cp a făcut față fără probleme timp de 8 ani, mi se pare prostie fără seamăn să afirmăm că unul se 1,2l și 130cp ar fi o problemă, de parcă toți utilizatorii de Bigster vor face doar offroad și vor solicita la maxim acest motor.
Hai să încetăm cu imbecilitățile astea răsuflate cum că motoarele in 3 cilindri au probleme inventate.