
Si desi mai are ceva de lucru pana la finalizarea acestei aplicatii, nVidia a mai luat azi o hotarare mareata si laudabila, cel putin la prima vedere. A decis sa faca acest software gratuit, fara nici un fel de licenta atasata, astfel incat pana si rivalii de la ATI sau Intel sa poata sa-l implementeze. Insa pentru a putea folosi procesarea de fizica dupa reteta nVidia, acestia ar trebui sa aiba certificarea CUDA. Si aici s-ar putea sa apara ceva licente…
Presiunile vor veni din partea jocurilor nVidia The Way It’s Meant to be Played, care de acum inainte vor folosi efecte de fizica scrise special pentru nVidia (peste 16 titluri pana la Craciun, si peste 40 pana in vara viitoare). Drept urmare, pentru a avea acces la aceste efecte, ATI ar trebui sa adopte CUDA. Bineinteles, ar putea dezvolta propria varianta de procesare a fizicii pe GPU, dar aceasta tentativa a fost deja incercata si abandonata, aruncandu-se pisica in ograda celor de la Microsoft (si al lor DirectX 11).

Sau poate cel mai bine pentru ATI, ar putea sa-si insuseasca ambele licente (CUDA si Havok), avand astfel acces la toata plaja de jocuri video ale viitorului. Sa exploateze putin animozitatea dintre Intel si nVidia din acest moment. Shader-ele ATI sunt suficient de versatile pentru a se descurca foarte bine cu oricare dintre aplicatii.




