Astăzi suntem la ediția cu numărul 20 a știrilor despre mașini electrice. Podcastul, înregistrat astăzi alături de Tudor, a ajuns și el la ediția cu numărul 10.
Podcastul îl găsiți atât în format video pe YouTube cât și pe toate platformele majore de streaming, plecând de la această pagină dedicată.
- Tesla a livrat în Q2 2020 un număr de 90650 de mașini, depășind toate așteptările (scăzute și de criza de coronavirus) care nu treceau de 60-70000 de unități. [Mai multe]
- Și pentru că au reușit aceste cifre atât de bune, au crescut și acțiunile pe bursă cu vreo 9%, ajungând la 1200 de dolari/acțiune consolidând și statutul de cea mai valoroasă companie auto din lume. Cum a ajuns la acest statut puteți citi într-un articol dedicat pe Electromobilitate. [Mai multe]
- Însă nu doar Tesla a vândut bine pe pandemie, ci și Renault a anunțat un nou record de 11000 de Zoe vândute în luna iunie 2020. E clar că subvențiile oferite de Germania și Franța încep să-și facă treaba. În același timp, Zoe rămâne cea mai vândută mașină electrică în Europa în perioada ianuarie – mai 2020. [Mai multe]
- Românii preferă autonomia mare la un preț mai decent în pofida dotărilor multe, conform unui sondaj realizat de Tudor pentru Hyundai Kona electric. [Mai multe]
- Ford a început precomenzile pentru Mach-E în SUA, chiar dacă livrările vor lua startul doar în 2021. Prețurile încep de pe la 52000$ [Mai multe]
- Porsche va începe livrările pentru Taycan în China. În SUA nu se știe încă. [Mai multe]
- Hyundai a lansat un autobuz electric cu 250 km autonomie și o baterie de 128 kWh. [Mai multe]
- Seful Citroen este și el de părere că pandemia a schimbat lumea și că de acum înainte mașinile electrice vor câștiga și mai mult teren [Mai multe]
- Zvonurile spun că LG Chem va livra pentru Tesla acumulatori produși în Coreea de Sud. [Mai multe]
Nu par sa fie diferente majore intre varianta de echipare highway si luxury in afara de sistemul multimedia. Insa, o economie de 5k € este una importanta, mai ales pentru ca in absenta ei confortul nu ar suferi imbunatatiri majore.
Imi pare rau sa vad ca LG se tine de magarii si construiesc baterii in China. Cu siguranta voi evita sa cumpar de-acolo.
Pentru cine mai intereseaza, desi este vorba de o motorizare hibrida, las cu permisiunea voastra un link mai jos referitor la ce a anuntat Hyundai despre noile Santa Fe-uri.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/hyundai-prezinta-detalii-despre-motoarele-noului-santa-fe-18711951
ACC-ul e cea mai importanta diferenta intre Highway si Luxury+.
Da, mersi, acum am vazut. FCA deasemeni nu e prezent pe varianta highway. Parca nu mai pare asa scump acum luxury-ul.
Daca stai la casa, pregateste-ti un racord trifazat pentru o statie de incarcare… in rest… rabdare
Asta pare sa fie cel mai bun plan. Insa, ia uitati-va si pe proiectele primariilor caci s-ar putea sa aveti surprize. Spre exemplu la Constanta am vazut un proiect de 18 noi statii de incarcare. Proiectul este in faza de evaluare, dar macar lucrurile se misca in directia buna.
Si la Timisoara se pregatesc 16. Insa daca previziunile se adeverest (a facut Tudor un studiu in privinta asta) in curand vor fi deja insuficiente: https://electromobilitate.com/dezvoltarea-retelelor-de-incarcare-pentru-masini-electrice-episodul-i/
Mai e un aspect: costul. Chiar credeti ca va fi rentabil sa incarci de la altii? Tot acasa va fi cel mai ok. Cum ziceam: rabdare si putina pregatire.
Mai ales in contextul in care noi am cam inceput sa importam energie electrica. Gandeste-te ca daca nu investim / atragem investitii in directia asta, in curand curentul electric va fi destul de scump.