Toyota a fost ani la rand cea mai valoroasa companie auto si impartea podiumul cu nemtii de la Volkswagen. Tesla a reusit zilele trecute sa devina cea mai valoroasa companie auto depasind Toyota.

Tesla a inregistrat o capitalizare de 207.2 miliarde de dolari, iar Toyota a scazut la 201.9 miliarde de dolari. Daca nemtii sunt pe o linie orizontala, Tesla este in crestere iar Toyota este intr-o usoara scadere.
Nu stiu ce parere aveti voi, insa mie mi se pare fascinant cum Tesla, un brand nou pe piata auto, a reusit intr-un timp atat de scurt sa ajunga in top. Discutam despre un brand care nu ofera neaparat o calitate ridicata a asamblarii si a finisajelor.
Produc in California aproximativ 100.000 de masini intr-un trimestru in comparatie cu Toyota sau Volkswagen care pot produce milioane de autoturisme in acelasi timp. Tesla nu a inventat masina electrica, insa a stiut sa profite de ea si sa o transfome intr-o masina cool. Toyota are Priusul din 1997 si nu s-a bucurat de succesul pe care il inregistreaza Tesla si nu este un model vazut la fel de „misto”.
Bravo lor. Sa vina si la noi mai repede sa stim o treaba. Acu’ Toyota vinde de vreo 20 de ori mai multe masini decat Tesla, dar cred ca balanta incepe sa se incline.
Pe bursa valoare unei companii nu tine cont neaparat de cat produce sau cat de performanta financiar este o companie. Pe investitori de multe ori nu ii intereseaza performanta unei companii in momentul in care cumpara actiuni, ci perspectivele acelei companii. Avand in vedere ca Tesla reprezinta viitorul transportului auto si ca poseda cea mai avansata tehnologie electrica, de aici rezulta valoarea de piata a Tesla.
Nu uita ca brevetele lor sunt toate la liber, le poate folosi oricine. Total de acord cu mentiunea despre investitori.
„It’s not the notes you play that makes it funky, it’s the notes you don’t play!” Ca sa citez dintr un vestit muzician.
Cu alte cuvinte, faptul ca patentele sunt la liber este praf in ochi. Secretele de firma sunt cele care tin Tesla la varf cu tehnologia. Aceste secrete nu vor fi patentate prea curand si probabil sunt stiute numai de cativa oameni.
„nu ofera neaparat o calitate ridicata a asamblarii si a finisajelor”,dar când te uiți la preț amețești. Și second hand sunt extra scumpe.
Mașini eh..
American? No
German? Ja
Japan? Aye
Tot pe old big boys as merge.
Tesla are un interior meh, sf, display mult prea mare (cel pe mijloc) in stilul Volvo.
Imi place ca.. BMW a revenit la butoanele fizice clasice si clasica rotita. Mercedes la fel, Audi pe acolo.
vorbim de masini nu de camere de hotel..plus ca esti subiectiv, foarte bine daca e sf, foarte bine ca ai un „tv”..
Ce înseamnă publicitatea, lobby-ul, o firma ce produce mașini fiabile este mai prost cotata că una care face conserve pe roti…