HTC trece prin cea mai dificilă perioadă de până acum. Compania taiwaneză a vândut în luna februarie smartphone-uri și headset-uri VR în valoare de doar 20.2 milioane de dolari, cu 37% mai puțin decât minimul anterior de 32.7 milioane de dolari înregistrat în luna ianuarie. Și mai grav, încasările taiwanezilor au scăzut cu 76% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în acest context revenirea brand-ului pare din ce în ce mai improbabilă. Lipsa de noutate pe segmentul smartphone-urilor de top, dar și investițiile neinspirate făcute în domeniul VR-ului au făcut ca HTC să piardă constant din cota de piață și așa minusculă. Un alt factor ce a determinat această cădere abruptă a fost politica de pricing neatractivă. Vârfurile de gamă HTC aveau prețuri similare cu cele ale marilor jucători, fără a oferi însă vreun avantaj evident în materie de dotări. Ba chiar dimpotrivă. HTC U12+ a avut probleme serioase la lansare, iar consumatorii au preferat să-l ocolească.
Într-o încercare disperată de revenire, HTC speră să ajungă la o înțelegere și să licențieze brand-ul către alte companii mai mici precum Micromax, Lava sau Karbonn. Cu alte cuvinte, este foarte posibil să vedem noi telefoane HTC produse de companii terțe din India și China, pe modelul Nokia și HMD Global. Astfel, taiwanezii vor scăpa de costurile asociate dezvoltării, producției și marketing-ului și vor avea încasări exclusiv din drepturi intelectuale. Știrea este momentan la stadiu de zvon, însă având în vedere situația financiară a companiei anunțul unei astfel de colaborări ar putea sosi în săptămânile ce urmează.
Sursa: PhoneArena