Deși aproape că a reușit să egaleze NVIDIA în ceea ce privește performanța în rasterizare, AMD a rămas în urmă la tehnologii integrate. Ultima generație de GPU-uri Radeon nu excelează în ray tracing, nu beneficiază de același suport extins din partea dezvoltatorilor de jocuri așa cum are NVIDIA și, cel mai important, nu are o tehnologie de upscaling la fel de bună ca DLSS. Din fericire, AMD începe să acorde o mai mare importanță acestor tehnologii destinate gamerilor, iar următoarea iterație FSR va migra complet la algoritmi machine learning / AI. Cele mai mari îmbunătățiri vor fi observate pe consolele de gaming handheld, care au la bază APU-uri AMD, upscaling-ul FSR 4 aducând o creștere considerabilă a eficienței energetice, o îmbunătățire a fidelității grafice, dar și creșterea framerate-ului, mulțumită algoritmilor avansați AI de generare a cadrelor.
Nu se știe, însă, când va debuta, AMD ferindu-se să ofere termene limită. În plus, lansarea API-urilor e cea mai mică problemă. Succesul noii versiuni Radeon FSR depinde cel mai mult de dezvoltatorii de jocuri – aceștia aleg dacă vor integra noua tehnologie și dacă vor oferi patch-uri pentru jocurile deja lansate.
Via Tom’s Hardware
Lasa un comentariu!