Vesti bune! Vom produce pe plan local baterii pentru masinile electrice. Firma romaneasca ROMBAT a intrat pe piata producatorilor de baterii pentru masini electrice.
Pentru asta este a fost nevoie de o fabrica noua care se intinde pe o suprafata de 5000mp si 12 milioane de euro investitie.
Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica, Ilfov, este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip «custom made» și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat’, a explicat Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, citat de LifeNews.
Noua fabrica are o capacitate de productie de 1 milion de celule pe an sau 100MW/h. Se vor produce baterii de tip litiu-nichel-mangan (NMC) de 20Ah/3.6V si fosfat de fier-litiu (LPF) de 20Ah/3.2V.
Baterii custom made?! Iara incepe fiecare sa-si comande bateria dupa cum vrea si apoi vine UE si spune Standardizati, Modulati, ca sa se potriveasca de la una la alta ca marime si mufe. Ce-ar fi daca fiecare fabricant ar fi face 10-20 baterii AAA de diverse dimensiuni?!
Standardizările excesive stau in calea inovației.
Custom made, insemna ca se vor fi construite asfel incat sa se potriveasca unor anumite modele de masini. De exemplu un kit de baterii electrice pentru Dacia Logan. Ele s-ar potrivi perfect pentru a intra in portbagajul unui Logan. Este o decizie foarte buna a companiei din punctul meu de vedere, avand in vedere ca piata de baterii pentru masini electrice la nivel global este foarte mica in prezent. Practic inafara de producatorii chinezi nu exista alte firme de unde sa cumperi baterii pentru masini electrice. Ideea e ca trebuie sa studiezi inainte sa-ti dai cu parerea.