Ne-am luat masina noua. Diesel. In 2022. Si este o Dacie. Sa inceapa injuraturile. Sa va explic de ce si in ce context.
In familie era nevoie de o masina noua, una cu garda mare la sol ideala pentru mers la pescuit. Si pentru ca am exclus din start o masina second hand, am incercat sa ne uitam la cateva modele noi.
Si in perioada cand am testat Mazda CX-5 (review AICI) mi-am dat seama ca asta este o solutie buna. Mazda respectiva pleca de la 25.000 euro, dar nu era 4×4.
Ne-am uitat dupa la Mazda CX-30, dar era prea mica pentru mers la pescuit. A iesit de pe lista. Dupa ne-am uitat la Puma, la fel, prea mica. Si intr-un moment critic, cand pe Valea Oltului vedeam tirurile pline de Duster cum plecau in Europa, am zis „gata, luam Duster”.
Am ajuns acasa, mi-am configurat masina pe site, iar a doua zi am fost la Dacia sa fac comanda si sa aplic pentru un tichet rabla.
In concluzie, astept un Duster Prestige, 4×4, manual, cu celebrul motor 1.5dCi. Initial ne gandeam la 1.0 TCe cu GPL, dar dupa 2 minute mi-am dat seama ca inca exista pe stoc motorul diesel si ca este ultima sansa cand il mai pot cumpara nou.
Eu pe Megane am acelasi 1.5dCi de 110 cai putere cuplat la o cutie automata EDC in 6 trepte. Este o bijuterie motorul asta si conform multor statistici, este unul dintre cele mai bune motoare diesel facute pana acum.
Mi-am luat gandul imediat de la versiunea cu gaz, am ales 4×4 in locul cutiei automate (nu poti avea 4×4 si cutie automata), culoarea alba si motorina. Ca sa omoram niste pinguini din Africa.
Toata distractia a costat cam asa:
- Duster 1.5dCi Prestige 4×4, alb – 22.300 euro
- Pachet confort 2 – 200 euro
- Reducere dealer – 250 euro
- Reducere rabla – 1200 euro
- Total masina – 21.050 euro
- Bull-bar cromat – 330 euro
- Pedalier sport – 77 euro
- Total – 21.457 euro
Ce am primit la banii astia?
- Faruri pozitie LED
- Faza scurta LED
- Stopuri pozitie LED
- Jante R17 cu anvelope All-Season Goodyear (cu astea raman, nu le schimb)
- Cotiera 4 USB-uri (2 in fata si 2 in spate)
- Climatizare automata
- Sistem multimedia cu Apple CarPlay si Android Auto wireless
- Pilot automat
- Avertizare unghi mort in onglinda
- Senzori parcare spate + camera marsarier
- Keyless entry/go si cheie tip cartela
- Faruri automate
- Volan piele
- Scaun sofer cu reglaj lombar si pe inaltime
- Proiectoare ceata
Evident ca la banii astia puteam sa-mi iau un septar sau un ML/GL din Germania sau mai bine zis, puteam sa-mi iau masina, nu Dacie. Poate data viitoare.
De ce diesel in 2022? Pentru ca are un consum foarte bun, nu mananca ulei precum motoarele noi pe benzina, este un motor vechi de peste 20 de ani la care se stiu toate problemele (sunt extrem de putine si super usor de rezolvat) si este fiabil, iar intretinerea este ieftina.
Nu as fi ales diesel daca nu exista motorul de 1.5dCi in gama Dacia, dar pentru ca stiu ce inseamna acest motor si pentru ca va fi scos din gama Dacia in scurt timp, am decis sa profit si sa-l aleg pe acesta chiar daca era mai scump.
Termenul de livrare este mic, in jur de 6 luni, cu posibilitatea sa ajunga chiar mai repede, in 4 luni.
Sa dai 20.000€ pe un tomberon de dacie (indiferent de motorizare si model) inseamna un singur lucru ori ca esti limitat ori ca faci reclama…alta justificare „pamanteana” nu mai e…
Ce ti-a facut Dacia de esti asa suparat? Ce e prost la masina asta? Cand ai avut ultima data o Dacie? Te-ai urcat in noile modele? Ai reparat la ele ca sa le cunosti? Ori ai ramas cu amintiri de la zambetul lui iliescu, ori ca esti…
tomberon e capul tau
Totul bun insa daca ai preferat 4×4 in locul cutiei automate ai gresit colosal. De 4×4 ai nevoie de maxim 2 ori pe an . In schimb cutia automata e ceva ce ai nevoie zilnic in oras. Mai ales ca la Duster ai niste rapoarte extrem de scurte ( iti cere a 5 a la 50 km/ ora) . In rest felicitari, masina e super ok , mare si confortabila.
Nu va fi de oras. De oras am alta. Asta va fi doar de mers la peste, la munte, prin noroaie.
Atunci e ok. Sfatul meu e sa-ti montezi imediat si un scut metalic pt EGR fiindca pe drumurile noastre ai toate sansele sa-l lovesti.
Drumuri bune!
Un cretinel ce se crede dăștept?
Mai mult de 16 mii în configurația maxima nu merita tomberonul! Și asta tine cont că e noua cu garanție.
Durata este mult mai mare, 6 luni pe puțin. Dar surpriza va veni atunci când intri în posesia ei. Toate lichide sunt lanivel minim, inclusiv uleiul din motor. Oare din aceste nimicuri, face Renault profit?
Ca să îți dai seama că ești pro.. îți trebuie totuși un pic de inteligență. Lasă că dau spaniolii, nemții,etc este plin de dacii mai ales pe gpl,ce mașina nouă iei între 15-20 de mii de euro? Inteligentule.
Ca sa vezi că limitați sunt majoritate europenilor și tu ești iluminat la prostie.
Felicitări sa o stăpânești sănătos. Iar ăștia care încă conduceți golf 4 și BMW 320 pana în 2007 abțineți-vă de la comentarii
Prietene ai condus un tomberon de asta? Dacă ai ML eu …ce sa-i faci?Dacă e Dacia din start nu e bună, și totuși în Europa are mare succes ,dar Noi suntem romani, nimeni nu-i perfect.
Detinator de bmw 2002
mașină românească și proastă, exact ca și reclama asta.
Cum e reclama? Adica, ce s-a intamplat in spate? A venit Dacia cu niste bani multi ca sa ma convinga sa dau de la mine 20k euro ca sa le cumpar masina?
Dnu Stefan , nu va suparati ca i greb , ce automobil detineti? Ce an de fabricatie si ce rulaj are?
Site-ul asta devine din ce in ce mai mult o reclama proasta.
Eu nu inteleg de ce ne mai obosim sa scriem pe gratis daca avem atatia bani din reclame. Eram in Bali acum.
Viorele..ne mai vedem la un giveaway?
Nu te mai uita.
Cum au putut ei sa fure panoul ala de clima direct de la ZOE …. fara nicio remuscare (modificare)
Pai e acelasi grup.
De acord. Dar practic tu ai interior de ZOE pe o masina la jumatate de pret. Nu e corect.
Sa fie bine!
E ceva cu adblue sau cu folosesc deloc?
Nu se mai pun implicit Continental la anvelope?
Mersi!
Are AdBlue. Daca iei 4×2 vine cu anvelope de vara Continental. Doar pe 4×4 primesti all season de la Goodyear.
Din cate știu exista si 4×4 si cutie automata dar nu pentru piata noastră, o mare pierdere…
Da, dar e o motorizare mult mai prosta si o cutie diferita. Vorbim de 2.0 benzina aspirat care e un motor vechi si foarte slab. 1.3 tce il face la orice ora, in depasiri si inclusiv la 0-100km/h. Nu merita.
Foarte Bine! E mai bine sa ai masina noua decat una SH , sa nu mai stai cu ea prin service-uri. Dacia are preturi mai mici la piese, in comparatie cu Mercedes.
Toti vorbesc doar de pretul unui Mercedes, BMW secobd hand , dar o masina include mai multe costuri, nu doar cel initial.
Cat despre cele second hand, uneori e mai multa bataie de cap sa gasesti una cu adevarat buna ( fara accident, un singur proprietar, km reali, vopsea originala sau daca a fost reposita sa fie vopseaua cum trebuie ,etc). Daca te uiti pe canalul de youtube Masina Potrivita, o sa vezi cate probleme descoperi.
Sa te bucuri de ea! Cand vine asteptam clipuri/ poze/ review/ primele impresii.
Amuzanti astia care nu-si permit mai mult de 2-3000 euro pe o masina. E intr-adevar ceva sa iti iei masina noua. Am avut si eu ocazia o data, am luat un citroen c3. Nu se va mai intampla a doua oara: nu merita (dupa conceptia mea, si e doar parerea mea) sa dai asa multi bani pe o masina noua. In schimb am dat 22.000 euro pe o masina second hand. A trecut aprox 1 an si momentan nu regret defel. Si sa stii ca motoarele diesel nu au inlocuitor momentan, orice baliverne ar trambitza producatorii. Din nou, e parerea mea. Sa o stapanesti sanatos!
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!
Te felicit pentru alegerea unei masini noi!
Din pacate in Romania oamenii nici nu vor sa auda de masini noi – cica sunt prea scumpe.
Dar in loc sa vada cum pot castiga mai multi bani, prefera sa vada cum pot cheltui mai putini…..
Să o stăpâniți sănătoși și fără probleme… Restul comentariilor nu își au rostul, tu știi cel mai bine ce faci cu bănuții tăi!
Sunt de acord in mare parte cu plusurile prezentate insa… Am lucrat 4 ani in reprezentanta Dacia/Renault si pot sa va spun ca motoarele noi 1.5dci cu Adblue, consuma ulei si multisor. De asemenea am detinut megane 3 2012 1.5dci (la 302k km nu consuma gram de ulei).
P.S.: Nu este o regula sa consume ulei motorizarile noi Dacia/Renault dar in 85% din cazuri, se intampla. Sa speram ca va aflati in cei 15% fara consum.
Asa stiam si eu – si nu doar la Dacia/Renault. Pentru economie toti au redus fusta pistoanelor si pe la 120k se duce consumul de ulei in stratosfera ca urmare a prajirii accelerate a segmentilor. Unii producatori au scos seturi de reparatii cu pistoane cu fusta marita (de ex. Toyota pentru motoarele luate de la BMW) dar la 120k sa mai bagi in ea ~5000€ ca s-o faci masina nu prea mai merita. Asa ca incep sa cred ca masini adevarate sau mai facut doar pana in 2019…
Pentru reducerea frecarilor au redus diametrul si grosimea segmentilor, compensand cu o pelicula de ulei pentru etansare. Cum niciun GMP nu iese identic de pe linia de asamblare… exista acei segmenti cu abateri mai mari dar in limita admisa, incadrati in cei 15% despre care vb.
Practic GMP-uri cu segmentii spre „RESPINS” sunt cele care nu consuma ulei.
Practic ne bucuram de necaz
s-au…
Felicitari pentru achizitie!
Si eu sunt in asteptare de un Duster Extreme 1,5 – 4×4. Initial am primit termen de livrare 4 luni, apoi s a dus in 5luni, acum 5 luni si cateva zile. Mereu cu speranta ca poate iesi chiar mai repede din fabrica. Nu se intampla asta decat la masinile chele, cele cu dotari nu scad in timpul de livrare, ci din contra datorita contextului global.
Sunt bucuros de achizitie mai ales ca, in opinia mea, masinile noi se vor scumpi din ce in ce mai tare. Eu cu 2 tichete rabla si discountul dealerului m am dus in 19.700 varianta full la momentul respectiv. Acum e cu 2000 mai scumpa.
Daca ai luat 1.5 dci fara adblue e bine . Daca e cu adblue ai facut mare greseala numai probleme cu adblue la duster
Nu mai exista fara adblue
Avem flota de vreo 30 de dustere 1.5dci noi, în mai puțin de 1 an toate au ajuns în service cu probleme la adblue. E o masina mișto dpdv funcționalitate raportat la pret, din păcate le da rau cu virgula partea asta de noxe la diesel și service-urile Dacia nu prea sunt în stare sa remedieze problemele, schimba piese azi, mâine mașinile fac la fel. Am luat deja la rand 4 reprezentante și de abia ultima a reușit sa remedieze problemele apărute..
ma intreb ce noroaie sunt de trebuie 4×4..desi e duster. si cate mii de km pe an prin noroaie? vanator de viituri? si 21k dar trebuie sa consume putin? alba sa se vada noroiul mai bine?
Alba pentru ca vara nu te coci in ea la fel de tare. Nu am pretentii la culoare. Si Meganu e tot alb. Cat despre 4×4, ohooo….o sa filmez pe unde onsa intre. Cam ce face Alex cu Samurai o sa fac si eu.
Alba să nu atragă căldură în habitaclu știe domnul ce spun.
Noroiul se vede pe toate❗
Posesor al ambelor generatii de Duster. Generația 1 a fost foarte fiabila. A doua masina luata în 2019, un Duster 1.3 tce 4×4 SL Orange numai probleme a făcut. Pe partea de garantii Dacia nu mai e ce a fost. Multi nervi și timp pierdut. Am vândut mașină și am luat un Kadjar 1.5 edc cu 38.000 km. Complet alta poveste. Cutia automata la Dacia e un must have. Este nemteasca și are o calitate mai buna fata de cutiile manuale fabricate la Mioveni. Etajarea cutiei manuale ,fiind 4×4 face aceasta mașina o povară de condus în oraș. Aveai și alte alternative noi mai bune. Dacia cu părere de rău e mult prea scumpă pentru ce oferă. Toate bune.
De cand exista 1.3 TCe nu mai vad rostul lui 1.5 dci. L-am avut si eu pe 2 x Megane 3 2012, am fost foarte multumit de el. Dar trecand la benzina turbo (cei drept 1.6 TCe 205cp), nu m-as mai intoarce niciodata la diesel. Acum am +2-2.5 litri la consumul mediu, dar merita toti banii.
Pentru cine vrea ceva mai economic, dar cu avantajele de benzina turbo (putere, rafinament, etc.) 1.3 TCe mi se pare alegerea potrivita. Vine cu 1-1.5 litri in plus la consum, dar merita. Este adevarat ca benzina turbo mai mananca ulei, dar majoritatea motoarelor turbo din ultimii ani nu mai sunt nici pe departe ce au fost primele generatii. Daca faci schimbul de ulei la 10k km nu vei avea probleme.
Acum referitor la masina, Duster isi merita banii. Faptul ca unora dintre noi nu ni se potrivește, nu ar trebui sa aruncam cu noroi. In afara de Vitara nu vad niciun posibil concurent 4×4 care sa se apropie de pretul lui duster.
Salut. Am VITARA 1,4 benzina turbo 140 Cai, 2020, la 19000km nu consuma ulei, am fost la 2 revi
zii
Gabriel, o curiozitate as mai avea.
Dupa ce iei masina sa dai de veste cum sta pe viraje, caci stiu ca le ataci mai agresiv.
Multumesc mult!
Si eu sunt curios. O sa revin cu review atunci.
Foarte buna alegere. Eu conduc de 2 ani un Duster model 2020, 1.5 dci, aproape Full (inclusiv camerele perimetrale în oglinzi și fata, dar fără scuturi) și sunt multumit de el. În afara de revizia la 30k km nu am avut de făcut nimic altceva la el. Și chiar nu l-am menajat. L-am dus și pe offroad, evident nu ceva extrem, dar se comporta super bine pe munti, pe dealuri, etc. Acum ma apropii de revizia de la 60k km și sunt curios ce vor găsi mecanicii.
Apropos de Bull bar, e fain sa-l ai, dar acoperă camera din fata dacă o ai. Eu am renunțat la el.
Să-l stăpânești sănătos și sa te bucuri de el nenumărați kilometri fără incidente.
Daca mai faci 2-3 revizii la 30k o sa gasesti marmelada in motorul asta. Ti-o spun din proprie experienta. Meganul meu tot 1.5 a primit doar 2 revizii, la 30 si 60k. Eu l-am luat la 74.000km si a trebuit sa fac 4 schimburi de ulei ca sa scap de depuneri. Reviziile la 30.000km sunt din pix facute. Erau la 15k km inainte. Asa distrugi motorul. Schimba-ti singur uleiul la fiecare 10k km si a treia oara du-te sa ti-l schimbe ei ca sa nu pierzi garantia daca asta iti doresti.
Este mai buna varianta SUZUKI VITARA motor 1l
Trage de rupe
Bravo ! Si eu am tot diesel si e excelent motorul. Si ca sa mai crape pielea pe niste ecologisti barbosi, tocmai imi torn o bere si mai ard un cauciuc
Felicitari, sa o stapaniti sanatosi. E o alegere buna, mai ales ca e masina noua, chiar daca e diesel. Am condus-o pe coclauri destul de nasoale si mi s-a parut destul de echilibrata. Nu mi-a venit sa cred ca conduc o dacie in astfel de conditii fara probleme.
Sa o stăpânești sănătos. Și nu lua răutățile în seamă. Eu am un sandero stepway din 2014 în UK. E luat la 52000 mile și acum după 2 ani derupt pe livrări are 85000 mile probleme 0,00
Acum am băgat-o I service ca să ii schimb distribuția pt ca e timpul. Distribuția ma costă 75 lire plus munca mea. Aproximativ 3 4 ore de munca. Menționez că merge doar în oraș mașina. Cel puțin pt livrări e eco și fiabila. Pt drumuri lungi cu familia am altceva mult mai confortabil.
Dusterul este una dintre cele mai reușite masini fabricate vreodata de oameni. Zero probleme in 7 ani de drumuri proaste si forestiere. Motorul 1.5 dci K9K este exceptional. Azi am comandat al 3-lea Duster, primele 2 find impecabile tehnic.