Pentru ca nu vreau sa pierd intre doua si patru ore pe an schimband cauciucuri, sa risc sa-mi zgarie jantele sau sa-mi rupa senzorii si pentru ca nu vreau sa platesc intre 400 si 800 lei pentru asta, am ales sa pun anvelope all season (Michelin CrossClimate 2) pe noua masina. Eu cred ca e cea mai buna decizie.
E atat de simplu. Dar recunosc, m-am gandit mult la asta. Insa am pus toate datele in balanta si aceasta a inclinat clar catre all season. Si am ales Michelin CrossClimate 2 pentru ca mi se par cele mai tari anvelope all season din lume. Plusurile vi le-am spus, dar haideti sa va zic si temerile pe care le-am avut. Pentru asta, sa incep cu putina istorie.
Putina Istorie
Trebuie sa va zic intai ca am mai avut all season pe masina, cand aveam Zoe – am scris un articol pe Electromobilitate despre asta si am fost foarte multumit pe aproape toate tipurile de carosabil. Am fost inclusiv pe zapada mare cu ele si s-au dovedit foarte bune. Insa vara mi se parea ca pierd putin aderenta la demaraj, chiar si pe uscat. Pe umed pareau chiar mai bune, fie ca era vara fie ca era iarna. Zoe avea 136 CP si tractiune fata. A fost prima oara cand am avut anvelope all season pe masina, in 16 ani de cand conduc.
Dupa aceea, am schimbat din nou masina si pe Tesla Model 3 am avut anvelope dedicate vara-iarna. Povestea e aceeasi, cu anvelopele de iarna, chiar daca au fost de top (Michelin Pilot Alpin 5), puteai sa rupi usor aderenta cu ele pe suprafete umede, pana cand sistemele super rapide de pe masina intrau in functie. Insa trebuie tinut cont si de faptul ca masina avea aproape 330 cai putere si tractiune spate. De aceea cumva mi-a fost teama sa pun all season, desi m-am gandit si atunci mult.
Situatia actuala
Ei bine astazi avem o Tesla Model Y Long Range, adica una cu doua motoare si tractiune integrala. Din start teama pentru pierderea aderentei a disparut, ma gandeam ca maxim pierd din putere (prin limitare) la plecari rapide de pe loc. Dar de amorul artei (sau a tehnici in cazul asta) am testat si cateva plecari in forta de pe loc si nu mi se pare ca ezita nicio secunda, punand toti cei aproape 500 cai putere jos instant si ducandu-ma de la 0 la 100 km/h in 4.4 secunde.
Si tot de dragul tehnicii, am facut si un test de consum, pe care il vedeti in video-ul de mai jos, si prin care, spoiler alert, am aflat ca am avut un consum 99% identic cu anvelopele de vara.
Concluzie
Inainte sa va las cu video-ul, trebuie sa tragem si niste concluzii. In primul rand, mi se par mult mai confortabile pe gropi sau denivelari, cu anvelopele de vara masina era mult mai rigida. Mi se par usor mai zgomotoase, dar cifrele oficiale ma contrazic.
Consumul e la fel, deci n-am nimic de adaugat. Mai ales ca Michelin spun ca toate tipurile de anvelope sunt la fel de bune pentru orice tip de masina, fie ca e pe combustie, fie ca e electrica.
Pana acum aderenta e buna. Abia astept sa le testez si pe zapada si cu siguranta voi face un vlog, deci revin cu el aici. Insa nu am emotii, colegul Gabriel a mers pe niste zapezi monumentale cu aceste anvelope – am fost si eu pe aceleasi zapezi – si a scris un articol despre asta, chiar il recomand. Sunt convins ca am facut alegerea buna.
Si, in final, va las cu intrebarea: Voi ce anvelope aveti pe masina iarna si vara?
PS: vand anvelopele de vara, detalii in primul comentariu
Vand 4 Cauciucuri vara aproape noi Hankook Ventus S1 EVO3 EV 255 45 R19, 12000 km, DOT 2023 la 2000 lei negociabil. Detalii pe email.
Sa nu uiti sa le mai echilibrezi din cand in cand.
Da, poate fi si asta o operatiune. Dar simti daca sunt dezechilibrate.
Michelin Primacy 4+ vara și Michelin Alpin 6 ptr iarna, nu vreau sa cumpar allseason, chiar daca nu fac mai mult de 15k km/an, siguranța e pe primul loc 🙂
E o alegere.
Atentie doar, ca pe vreme calda, anvelopele de iarna pot fi aproape la fel de periculoase ca anvelopele de vara pe vreme rece.
Crossclimate folosesc si eu de ceva timp, cred ca au mai fost discutii, sunt super multumit si am sa continui sa le folosesc pana la loc comanda. Pe Tesla unde siguranta e si mai mare, dpmdv sunt alegerea optima.
Foarte bune.
Eu le folosesc de ceva ani si nu ma mai intorc la cele dedicate…
Hello. Am avut Michelin all season pe Seat Exeo și da sunt grozave. M-am prins o ninsoare puternică în Austria și nu am avut nici un fel de probleme. Chiar s-au comportat admirabil.Acum folosesc Bridgestone all season și sunt foarte mulțumit de ele. Dar aș face un sacrificiu și aș cumpăra un set complet de roți dedicate pentru iarnă. Cu două seturi complete iarnă și vară ar fi mai ușor. Le-aș putea schimba eu acasă folosind doar cricul din dotare. La verile toride din România ar fi mai bune cele de vară. E doar părerea mea. Pace tuturor și să auzim de bine.
„Pentru ca nu vreau sa pierd intre doua si patru ore pe an schimband cauciucuri, sa risc sa-mi zgarie jantele sau sa-mi rupa senzorii si pentru ca nu vreau sa platesc intre 400 si 800 lei pentru asta, am ales sa pun anvelope all season (Michelin CrossClimate 2) pe noua masina. Eu cred ca e cea mai buna decizie.”
Pentru asta poti folosi doua seturi de jante+anvelope, e cea mai buna alegere. Le poti schimba si singur, daca te prinde vreo zapada acasa.
Sigur, cu tot cu jante, mai dai 10k € pe set 🙂
10k€? Mai taie din ele da-le dracu . Da ce ii asta RSQ8 ? Brabus? Maybach?
Cel mai bine ai 2 seturi de jante cu anvelope dedicate .
€2400 jante+cauciucuri+senzor presiune
Doar nu cumperi enkei sau bbs să dai 1500+ per jantă și încă 1000 pe cauciuc
Problema cu al doilea set de jante, pe langa faptul ca daca le iei noi mai costa peste 2500 euro, e ca mai ocupa si loc si la revanzare nu castigi nimic cu ele.
Am gresit eu, credeam ca e 2000 € bucata :p
@Darius
2500E nu e chiar mult cand iei masina noua.
Iar pretul la revanzare cred ca nu are vreo importanta, daca schimbi masina si nu le poti folosi la cea noua, in final doar vrei sa scapi de ele.
Pe Zoe ce anvelope ai folosit? (din poza nu par a fi crossclimate)
Continental AllSeason Contact
Problema este că la noi minim 8 luni pe an avem anotimp cald, în care anvelopele de vară vor fi net superioare celor all-season indiferent ce afirmă unul sau altul.
Iar diferența în favoarea celor dedicate de vară nu este la aderența la demaraj, ci se observă acolo unde e mult mai important privind siguranța, respectiv la distanța de frânare de la circa 100 km/h până la oprirea completă. Garantat cele dedicate de vară vor avea distanța de frânare cu aproximativ 5 m mai mică de la acea viteză. Ceea ce în anumite situații poate face diferența între accident și evitarea lui sau între un accident grav și o tamponare ușoară. Chiar și 1-2 m în minus la frânare poate fi important la viteze mai mici.
Din acest motiv eu rămân cu 2 seturi dedicate, dar și pentru că pe mine cele 2 schimburi mă costă în total 100-150 lei(tarif preferențial), iar timpul de necesar schimbului tinde spre zero pentru că lucrez într-un service auto și cineva îmi preia și îmi aduce mașina cu schimbul efectuat. Plus că roțile rămân depozitate în depozitul vulcanizării tot anul și nu, nu mi se percepe chirie la ele. 🙂
Stiu ce zici, doar ca testele de la CrossClimate 2 spun altceva: pe uscat sunt chiar mai bune decat cele de vara iar pe umed nu e o diferenta semnificativa.
https://alltyretests.com/michelin-crossclimate-2-test-review/
Nu spun deloc altceva.
Acolo nu văd teste comparative între CrossClimate 2 și anvelope dedicate de vară de la același producător sau ale altui producător de același calibru, dar tot de vară. Acolo sunt teste comparative ori cu anvelope tot all-season de la alți producători ori cu unele de iarnă.
Eu vorbeam exact de anvelopele dedicate de vară pentru că 75% din an la noi se folosesc cele de vară fiind cald.
Caz în care cele dedicate de vară oricum se vor comporta mai bine decât orice all-season, comparând CrossClimate 2 cu cele mai bune anvelope de vară pe piață, nu cu cele mai slabe de vară de la alți producători.
Nu stiu exact cu ce modele de vara le-au comparat, dar uite ca le-au comaparat: https://imgbox.com/4vzIcZNy
Darius, toate acele modele sunt all-season, nu de vară dedicate.
Pe primul rand scrie: Reference Summer.
Pai refference summer nu este o anvelopa anume, ci ceva generat in functie de o medie a anvelopelor de vara.
Darius, e ok, aceste anvelope sunt printre cele mai bune existente din lumea celor all-season, aici sunt de acord și mă gândesc să folosesc și eu așa ceva, dar strict pentru anotimpul rece(în loc de cele dedicate de iarnă), undeva din noiembrie până în martie inclusiv.
Dar să spui(tu sau oricine altcineva) că sunt la același nivel cu cele mai bune de vară de pe piață e o naivitate sau o glumă proastă. Niciodată nu sunt.
numai de vara, pana sar sarmele din ele.
pe zapada te ajuta sarmele, ca functioneaza pe post de lanturi
pe gheata mai ales. si vorbesc serios, pun poze si video pe bani pt cine nu crede.
Ieri mi-am pus CrossClimate 2 pe Honda Clarity Plug in Hibryd , cele stock erau Michelin Energy save , ma astept sa imi creasca consumul si in full EV si in Hibryd , dar din cate am citit CrossClimate 2 sunt cu mult superioare la aderenta .
Nu inteleg de ce ai renuntat la cele stock cu care au venit Tesla din fabrica , Pe Model Y Long Range-ul meu am Pirelli P7 All Season si sunt destul de multumit de ele .
Nu cred ca o sa iti creasca consumul, vezi testul meu din video.
Locuiesti in SUA? In Europa se livreaza doar cu anvelope de vara.
De 2 ani, all season Vredestein Quatrac PRO
Da ,Darius locuiesc in SUA , sincer mi se pare aiurea ca livreaza masinile cu cauciucuri de vara
Sincer in America nici dracu nu are cauciucuri de Vara/Iarna , sa nu se inteleaga gresit ca , consider ca cele all season sunt mai bune ,ca sunt constient ca cele pt sezon sunt cu mult superioare . Dar aici nu sunt obligatorii si cred ca 99% din amwricani merg cu all season indiferent de stat si regiune , si absolut toate masinile toate sunt livrate cu all season .
Btw , a nins un pic aici si cross climate pot spune ca sunt extraordinare , acum sper sa ai dreptate si sa nu imi creasca consumul semnificativ pe Honda din cauza lor .
Oricum marea majoritate sotia merge pe EV mode pt ca o incarc in fiecare zi .
Nici aici nu sunt obligatorii, All Season respecta legea daca au simbolul din poza.