Stiti deja, masina electrica Apple se va realiza in colaborare cu Kia/Hyundai. Teoretic, caci practic Hyundai nu doreste asta, Kia ar vrea, iar Apple s-a suparat ca vestea a ajuns in piata si a incetat temporar discutiile cu acesti giganti ai industriei auto.
Toate informatiile provin din surse apropiate Apple, nici una dintre companiile mentionate nu a spus public ceva. Noile informatii ajunse in presa mentioneaza ca Apple ar fi incetat discutiile cu grupul auto din motive ce tin de comunicare. Faptul ca Hyundai a confirmat ca a fost contactata de Apple pentru a produce o masina electrica i-a suparat pe americani. Este si normal, astfel de informatii trebuie sa ramana secrete. Coreeni nu s-au putut abtine, motiv pentru care Apple ar putea renunta la aceasta colaborare SAU va stabili niste reguli strice in ceea ce priveste comunicarea.
Pe langa acest conflict, asa cum v-am anuntat recent intr-un articol, Hyundai se teme ca ar putea deveni pentru Apple un „Foxconn al industriei auto”. Hyundai nu doreste sa produca masini pentru alte firme, dar in acelasi timp, cealalta jumatate a companiei, KIA, nu ar spune nu. Fabrica din Georgia ar fi chiar locul unde s-ar putea produce viitoare masina Apple.
Este normal si logic.
Apple nu are cunostintele si capacitatea de a face acest lucru intr-un timp rezonabil si din acest motiv apeleaza la un constructor auto mare, dar care sa nu fie cu pretentii (de lux, gen Mercedes, BMW, Audi etc).
Pe de alta parte Hyundai-Kia ar avea de castigat pe termen scurt, dar pe termen lung … e greu de spus.
Apple ar putea mai tarziu sa isi dezvolte propriile fabrici sau sa externalizeze productia si catre alti producatori, inclusiv producatori „no name” din China.
E cam ca in relatia dintre Samsung si Qualcomm. Samsung are nevoie de procesoarele Snapdragon pentru unele piete, dar ar prefera sa le foloseasca pe cele proprii Exynos, dar nu poate.
Samsung doreste si intr-un final va elimina total procesoarele Snapdragon din telefoanele proprii si de ce nu, chiar sa si vanda propriile procesoare catre alte companii.
Practic sunt in acelasi timp si parteneri si rivali.
Paradoxal nu?!
Apple ar avea o cota de piata mare datorita fanilor si ecosistemului si ar castiga o gramada de bani, mult mai mult fata de Hyundai-Kia si asta este un motiv pentru care Hyundai-Kia ezita sa ia o decizie.
Practic ar cam dubla pretul la vanzare fata de pretul oferit catre Hyundai-Kia, adica daca lor le ofera 36.000 Euro pentru o masina, Apple ar vinde la cel putin 70.000-80.000 Euro, ca deh e Apple si poate si lumea pune botu.
Deci daca pui in balanta pro si contra pentru Hyundai-Kia rezulta urmatoarele:
Pro: castiguri pe termen scurt si posibil si pe termen lung
Contra: incertitudine pe termen lung, posibilitate ca apoi sa fie concurenti
Pro: castiguri medii in general
Contra: castiguri mici in comparatie cu Apple
Pro: cresterea capacitatii de productie si profitabilitatii
Contra: posibil ca noile masini Apple sa „muste” din cota de piata a propriilor masini, nu foarte mult pentru ca au categorii de clienti diferiti
In concluzie, eu nu cred ca vreun producator mare cu „tiglele intacte pe casa” ar face un parteneriat cu Apple.
Este suficient ca Tesla si alti noi producatori (Lucid, Rivian, Nio, Xpeng, etc) le dau batai de cap.
Asta ar insemna sa mai aduca inca un competitor pe piata de electrice si sa isi semneze condamnarea la faliment sau sa devina doar un intermediar.
Asa ca Apple va avea de ales intre a fabrica de unul singur masina (putin probabil) si a cauta un producator mai mic de masini electrice din China (cel mai probabil).
Daca tu crezi ca apple ar vinde o masina sub 100000 te inseli amarnic
Hai ca e bine, nici nu s-a lansat dar deja stim pretul :))
Scuza-ma, am vrut sa fiu optimist 🙂
Oricum nu as cumpara produse Apple nici daca mi le-ar da gratis 🙂
Despre ce vorbim. Apple vinde calculatoare si monitoare la zeci de mii de euro. Masina sigur va sari de 80k $, asta daca nu scot si varianta SE/mini
Bă, da nu’ mai săriți așa pă mine 🙂
Că nu sunt fan HAppleA, dimpotrivă.
Am zîs și eu așa, să fiu finuț :)))
Totuși eu cred ca o să o să fie un mare fail.
Nu au tehnologia de nivelul lui Tesla și nici capacitatea de producție.
Cred că Tim Cook iși bagă unghia în gât că nu a cumparat Tesla când a avut ocazia la un preț de 10 ori mai mic dacă nu și mai puțin ca acum.
Una e un telefon de 1.000-2.000 Euro și alta e o mașină de 100.000 Euro.
De unde atâția rinichi :))