Mi-am trecut in tabel: 22 august 2022, montat anvelope all season la 135.001km. Ieri, 3 aprilie 2024, am montat un set nou de anvelope pe masina, tot Michelin Crossclimate 2. Uite cum s-au comportat in doi ani si 46.000km.
Despre experienta mea cu aceste anvelope am mai scris. Va las link AICI si AICI. Acum vreau sa va ofer parerea mea dupa doi ani de utilizare, de ce am ales sa le schimb, de ce am ales tot Michelin si ce planuri am mai departe.
Pentru inceput va recomand sa cititi celelalte articole. Multe informatii sunt oferite acolo, iar acum o sa fac doar un rezumat. Concluzia este ca am fost atat de multumit de aceste anvelope incat am mai luat un set identic. Nu am tradat brandul pentru ca am fost mai mult decat multumit de experienta cu ele si pot spune ca mi-au salvat viata intr-un moment delicat in Germania.
Ca sa vedeti ce inseamna o anvelopa de calitate si un sistem de franare bun, in ianuarie 2024 puteam aparea la stiri in Germania. Puteam, dar nu s-a intamplat pentru ca am fost atent si am avut echipamente bune pe masina. Toti cei de pe banda 2, la o viteza de 130km/h, au franat pentru a evita un obstacol. Am franat la maxim si m-am oprit la timp pentru a nu lovi masina din fata mea, iar cel din spatele meu a tras de volan ca sa nu intre in mine. 20 de grade, asfalt uscat, pacat nu am inregistrarea. Pastrarea distantei a contat, dar nu pot sa va mint si sa va spun ca era legala. Era o distanta mica si nevasta-mea a zis ca daca era ea la volan faceam accident.
Trei factori au contat: soferul, franele si anvelopele. Nici nu vreau sa stiu ce se intampla daca aveam niste anvelope ieftine, daca nu eram eu atent sau daca aveam franele uzate.
Revenind la anvelope, dupa 46.000km am decis sa le schimb. Le-as mai fi tinut fara probleme 20.000km, insa am reusit sa ciupesc un cauciuc in trei locuri. Nu stiu daca eu am fost de vina, nevasta sau un prieten care mi-a mai condus masina o perioada. Riscam sa fac explozie daca mai mergeam mult cu el si puteam sa pun si viata altor oameni in pericol.
Initial am vrut sa cumpar doar doua anvelope si sa le pun pe fata si cele care erau deja pe masina pe fata sa le pun pe spate. Cumva s-au aliniat astrele si am facut rost de 4 anvelope. Doamne ajuta la toata lumea…
Uite cum se prezinta anvelopele dupa 46.000km facut prin Bucuresti, multe linii de tramvai foarte ascutite, vara prin tari foarte calde (Grecia, Italia), prin zapezile din Austria si muuulte altele. Credeti-ma, am fost in toate conditiile cu ele, n-am iertat nimic.
Uite cum arata o anvelopa noua:
Uite cum arata dupa 46.000km:
Vedeti ceva ciudat? Va arat una cu macro:
Carne mai aveau. Mai mergeau fara probleme 20.000km. Ce nu am inteles eu sunt acele micro fisuri care apar de obicei la o anvelopa batrana. Mentionez faptul ca inainte sa am aceste Michelin, am avut un set de vara de la Goodyear pe care le-am folosit 20.000km. Si s-au facut asa:
Taietura respectiva nu este de la o linie de tramvai. Toate cele 4 anvelope au avut aceeasi taietura pe toata circumferinta anvelopei. TOATE 4! In plus, daca va uitati cu atentie se vad si acele incretiri specifice unui cauciuc vechi, asa cum s-a intamplat si acum la Michelin. Poate imi scapa mie ceva, poate asa e normal sa se faca in timp. Mentionez ca acele Goodyear aveau doar 1 an.
Voi ce parere aveti de acele incretiri/micro fisuri?
Mai departe, observam ca santurile pentru zapada s-au cam uzat, pe exterior uzura este mai pronuntata pe lateral, insa altceva deosebit nu se poate observa.
Arata rau? Eu nu cred. Prin ce drumuri am fost cu ele…eu ma mir ca n-au explodat si ca au rezistat la liniile de tramvai din Bucuresti. Cei din Bucuresti care mergeti pe Lizeanu sau Chisinau intelegeti.
Mentionez ca am folosit presiunea de 2.6 fata cu 2.3 spate conform indicatiilor de pe masina. Puteam sa mai pun 2.3 fata cu 2.0, insa aceasta presiune este pentru viteze mai mici de 130km/h, iar presiunea folosita de mine este mentionata ca fiind pentru economie sau mers la viteze de peste 160km/h. Alegeti voi.
Am decis sa montez anvelopele de unde le-am si ridicat, Euromaster Pipera din Bucuresti. Am platit 260 lei, o suma foarte buna pentru un serviciu de calitate. Tin minte ca la Autosoft plateam mai mult. S-au cam smecherit baietii si nu mai trec pe la ei. Voiau sa-mi indrepte jantele pe care le-am scos din cutie :)) Ba baieti…sunt noi.
Daca nu eram multumit de acest model nu le alegeam si a doua oara. Un om normal face in jur de 10.000km pe an, ceea ce inseamna ca poate folosi aceste anvelope fara probleme timp de 6 ani sau 60.000km. Tata este un astfel de om.
Eu fac si 40.000km pe an, iar conditiile sunt diverse. Azi sunt in Bucuresti si maine sunt in varful Alpilor la temperaturi cu minus. Nu stau sa schimb anvelopele la fiecare plecare. In plus. clima din Romania este destul de previzibila si ierni nu prea mai avem. Totusi, temperaturile mai scazute afecteaza o anvelopa de vara si atunci consider ca una all season este ideala pentru Romania.
Concluzie
Este aceeasi concluzie din celelalte articole. Nu sunt anvelope care sa te faca sa conduci sportiv. Sunt eficiente si iarna si vara, sunt usor mai zgomotoase, sunt mai moi pe viraje si au o durata de viata mai mica.
Nu va luati anvelope all season ieftine sau no-name. Alegeti un brand de incredere si nu o sa regretati. Eu recomand aceste Michelin Crossclimate 2 si ca dovada le si folosesc.
Si intrebarea este de fapt, chiar mai mergeau anvelopele alea dupa 2 ani? Zici ca inca nu au anuns la indicator, dar acele fisuri sunt totusi semne ca parca nu prea mai poti avea incredere in ele. Ma gandesc ca atat timpul cat si km rulati au cauzat acele fisuri.
Totusi eu am un set de Goodyear Efficientgrip Performance 1, fabricate la sf lui 2020. Aprox 45000 cu ele pe temperaturi de la 6 grade pana la 43 (temperatura aer, nu asfalt) si nu am astfel de fisuri. Si nici vorba de crapaturile din poza ta cu setul Goodyear.
De fapt daca stau sa ma gandesc, nu tin minte sa fi avut astfel de fisuri pe nicio anvelopa (Dunlop, Conti, Bridgestone, Goodyear).
Poate ca e de la rulaj mare in timp scurt?
Anyways, cred ca nu aveai cum sa le mai folosesti si sa ai incredere in ele.
La iarna si eu ma gandesc sa trec pe Allseason
Salut,
205/60 R16 CrossClimate, 100 mii km le-am schimbat cu Alpin 6, doua din anvelope erau la gata, nici 2mm adancime de profil, celelalte doua ar mai fi mers un sezon. Mentionez ca nu le-am permutat, cat despre presiune in aproape 3 ani cred ca am verificat-o de 3-4 ori. Insa iarna pe zapada proaspata peste gheata intr-o parcare in panta nu reuseam sa ma opresc. Concluzia pe care am tras-o este ca daca vrei performanta si siguranta iarna foloseste anvelope de iarna, o singura data ai nevoie sa te convingi de utilitatea acestora.
Salut Sorin, deci dupa 100k ai revenit pe anvelope dedicate pe anotimp? Totusi mi se pare un rulaj excelent pentru niste anvelope all season cat si pentru niste anvelope dedicate.
Ale mele de vara nu prea au cum sa ajunga la 100k. Au sub 50k si deja sunt uzate > 50%. Si asta in conditiile in care tin mereu presiunea la valoarea data de producator, nu merg agresiv si majoritatea nr de km sunt facuti pe autostrazi.
Am avut același model pe un Megan II. Nu voi mai folosi astfel de anvelope pentru că era cât pe ce să cădem într-o prăpastie pe drumul de la Râșnov spre Poiană, pe o zăpadă de 5-7cm depusă pe uscat. Viteză de 30/oră. Noroc că nu venea nimeni din față și am putut să redresam. Pneurile aveau 2 ani și nu făcusem cu ele mai mult de 30k km. Nu neapărat pentru că sunt Michelin ci pentru că sunt all season, nici cal, nici măgar… De atunci folosesc doar de sezon.
Foarte corect: dacă mergi ca bunicul, orice anvelopă poate fi bună, dar dacă vrei să conduci în siguranță și fără frică, trebuie să ai anvelope de sezon, cu indici buni! Dacă nu era necesar, rămâneau în fabricație doar anvelope all season, care au apărut tocmai pentru economie și nu pentru performanță optimă în siguranță!
Nu stiu ce sa zic de perioada verii, adica pentru toamna – iarna – primavara in sudul Romaniei clar se merita All Season atat financiar cat si ca securitate. Vara insa as trece la anvelope de vara – chiar daca in general sunt mai scumpe – din fix motivul mentionat in articol: uzura accentuata la temperaturi ridicate a anvelopelor All Seazon. Ca sa nu mai zic ca daca in loc de Germania si 20 de grade erau Grecia si 45 de grade alta era finalitatea.
Sa stii ca nu sunt rele deloc vara. Si mie mi-a fost teama la inceput. Dar da, uzura poate sa fie un punct de cotitura, insa depinde si cati km faci.
Nu-i deloc așa, eu am mers 8 (opt) ani cu anvelope de iarnă Michelin Alpin A4 continuu, și vara, și au fost cele mai bune anvelope cu care am mers vreodată, atât iarna, cât și vara. Și am condus ceva mașini, atât ale mele și ale rudelor, cât și de serviciu și închiriate în 40 de ani. După 8 ani de utilizare, anvelopele de iarnă Michelin Alpin A4 de care vorbesc arătau foarte bine, nu se tociseră, nu ajunseseră la limita de uzură, dar le-am schimbat pentru că urmau să facă 10 ani de la data fabricației, conform DOT, și Michelin nu recomandă să le ții mai mult de 10 ani, pentru că îmbătrânește cauciucul. Și într-adevăr, deși cu ochiul liber nu se observa, când măream pozele făcute anvelopelor se observau microfisuri, dar după aproape 10 ani de la data fabricației, nu după doar 2 ani. Oricum, și eu am trecut la anvelope all-season, pe o mașină am Nokia Season Proof și pe cealaltă… Michelin CrossClimate 2. Anvelope all-season premium este cea mai bună soluție pentru mine.
Anvelopele all season sunt pentru batrani, parerea mea, adica faci 6000-7000 km pe an in cartier, eventual cateva drumuri de 50 de km pana la tara. Daca „alergi” cu masina sau ai un stil de condus mai sportiv, anvelopele all season sunt cea mai proasta alegere, singurul beneficiu este ca economisesti 400 de lei pr am servicii de vulcanizare…
Eu cred ca gresesti. Eu sunt un exemplu bun ca ceea ce spui tu este fals.
Răspuns corect! Economisești la vulcanizare, dar anvelopele all season sunt mai scumpe și… economisești și la siguranță! Totodată, un set de anvelope all season nu va rezista cât cele două de sezoane diferite!
In primul rand iti doresc drumuri bune si fara incidente, cum de altfel le doresc tutoror soferilor. Apoi am tot citit parerile diversilor specialisti care spun ca anvelopele all season nu sunt bune in niciun anotimp, de fapt. Eu folosesc de 20 de ani seturi diferite vara/iarna. La tine e mai complicat avand in vedere ca te deplasezi pe distante lungi cu conditii meteo foarte diferite deci alegerea ta ar parea logica ( all season). Din experienta proprie, anvelopele Michellin sunt supraapreciate dar proaste. Am avut derapaj grav cu anvelope Michellin made in Germany pe masina noua de un an made in Germany. Si aceeasi imbatranire ( microfisuri si intarirea cauciucului) in timp scurt. Una peste alta cred ca ar fi trebuit sa schimbi macar firma daca nu tipul anvelopei. Asta daca nu primesti anvelope gratis pentru reclama, asa merita schimbate si dupa un an….Bafta
Eu am patinat in oras cu Nokian. Asta nu inseamna ca sunt proaste. O simpla experienta nu inseamna ca acel produs este slab.
La acele Goodyear nu mi se pare a fi o crestatura, ci mai degraba o incretitura de la matrita folosita pt crearea anvelopei… Unghiul imaginii nu m-a ajutat foarte tare.
Desi eram un fan anvelope iarna/vara ambele seturi de Continental TS860-iarna si PremiumContact6-vara faceau 6 ani, cu un rulaj de 60.000km impreuna, am trecut la allseason.
Am ales Pirelli CINTURATO ALL SEASON SF3 XL, uitandu-ma la performante, pret si DOT din 2024.
La o prima parere par asemanatoare cu PremiumContact 6 ca senzatie, chiar cu o aderenta la demaraj mai mare, dar.. nu am nici 200km cu ele 🙂
Voi asculta sfatul unui prieten cu multe allseason rulate: 40-50.000 rulaj sau max 4ani.
Acum le turez mai serios, dar va trebui sa fiu mai domol cu ele.
Sa ne zici mai tarziu cum sunt, poate urmatorul set incerc altceva.
Si eu am tot de 2 ani Michelin CrossClimate 2. Am facut 33000 km. Confirm acele microfisuri care mi au aparut si mie. Am luat ceva gropi nasoale si chiar au rezistat eroic, avand in vedere ca am talonul de 45. Pana acum am fost multumit de anvelope. Am prins anul trecut in Decembrie de 2 ori zi cu zapada si s au comportat destul de bine. Cred ca fiind folosite pe tot parcursul anului, uzura este mai pronuntata si poate de aceea apar acele fisuri, chiar daca anvelopele mai au „carne” pe ele. Anul acesta CrossClimate 2 au pierdut suprematia celor mai bune anvelope All season iar Continental All season Contact 2 au preluat locul 1 si au un pret si mai bun 🙂
Corect, as fi vrut sa pun si eu mana pe ele, dar gaseam pt mine doar DOT 2022-2023.
In acel test de pe tyrereviews e cam greu sa decernezi un castigator clar.
Incercati anvelopele all seazon si nu numai atat celede vara cat si cele de iarna de la Nexen.Le am echipate pe masina de 5 ani si nu au nici un fel de micro fisuri si semne de deteriorare…cred ca la cum arata ar mai merge aproximativ 2 ani…Michelin si Goodyear au devenit doar brand și lasa de dorit la calitate, reesapeaza foarte multe anvelope, din cauza aceasta apar si microfisurile acelea asa de repede.
Nu e un pic prea mare presiunea de 2.6 pe fata. La un moment dat incercasem si eu un pic presiunea aia si se simtea fiecare denivelare sau obstacol.
Daca pun mai mica imi creste consumul cu 2 litri. Asa zice producatorul, asa o las.
Posibil sa ma insel, dar din cate stii producatorul specifica presiunile pentru care masina va avea consumul optim de carburant. Altfel, producatorul anvelopei ar trebui sa ofere un tabel de presiuni in functie de masa pe care trebuie sa o „care” pentru fiecare dimensiune in parte.
Eu nu prea am gasit astfel de tabele.
Am avut Hankook all season (asa a venit caruta) si au fost ok 2 ierni si o vara.
Apoi am trecut la anvelope specializate vara/iarna dar cred ca la ce iarna am avut sezonul asta puteam merge fluierand cu niste AllSeason fara nici un bai.
Uzura laterala este normala – atata timp cat unghiul de fuga este reglat – apare de la viteza din viraje, condus pe drumuri sinuase.
Buna, folosesc de peste 20 de ani anvelope de iarna și vara le schimb bineînțeles noi, numai 4 sezoane fiecare, ( max.15 000 km pe an rulaj) nu pentru uzură ci pentru siguranță și consum. Schimbul lor poate părea scump ultima oară 160 de lei dar eu îl scot din consum și anume o anvelopă de vară la stilul meu de condus cu mașini medii de puternice (peste 150 cp) cu cel puțin 1l/100 km asta deși vara se folosește și clima deoarece anvelopele de vară în stare f bună și de clasă de consum A sau B cel mult asta fac, iar tracțiunea nu se poate compara cu una all season. Folosesc doar Michelin și Goodyear, dar acestea își scot banii in cei 4 ani prin siguranță și consum. Fiecare ce preferă dar cu un Michelin Alpin 5 pe un Clio RS am urcat la Garda de Sus pe gheață cu zăpadă depusă proaspăt fără nici un lanț sau dripuri și am fost singurul fără nimic la roți, restul au renunțat, iar cei care au reușit au pus lanțuri sau alte … Fiecare însă știe mai bine ce și cum… A și cel mai important sistemele mașinii și cele de frânare să fie top de fiecare dată.
Salut! Am intrat pe articol doar sa inteleg motivul pentru care le-ai schimbat după 2 ani, eu avand modelul acesta si le-am schimbat după 6 ani si aprox 50.000 km. Tot acelasi model am pus acum. După 6 ani de folosit atat vara cat si iarna au inceput sa derapeze pe asfalt uscat, la o verificare a lor mak aveau „carne” in ele dar suprafața era foarte dura, nu mai era acel cauciuc moale.
Sa pui gumele mai uzate pe spate este o greseala frecventa si care poate avea urmari neplacute – este mult mai important, dupa parerea mea, ca masina sa stea bine in curbe (unde spatele pleaca primul si te baga in belea) decat „sa fie pe tractiune”.
Daca o sa aveti curiozitatea sa cautati gasiti o gramada de filme educative pe tema asta.
Pe aceeasi axa gume identice, gumele mai bune pe spate.
Drumuri bune sa aveti
Va salut ! A trecut ceva timp de la prima postare pe tema acesta . Utilizez si eu anvelope all season Michelin Cross Climate . Am cumparat in 2021 un suv Seat Tarraco nou 4×2 si imediat am pus anvelope all seson . De atunci am 73 de mii de km cu anvelopele le rotesc la fata spate la fiecare 15 mii de km . Acuma este ultima rotatie mai merg 5-6 mii cu ele si gata ajung la semnul maxim de uzura . Nu am avut probleme cu ele sunt ok pe uscat , ud , zapada nu au vazut . Nu merg la munte si in vestul tarii nu am mai vazut zapada serioasa in ultimii 7-8 ani . Utilizarea lor a fost 90 % regim de autostrada drumuri bune din vestul Europei . Singurul minus sunt ca zgomotoase dar tin multi km daca mergi normal cu ele . Am comanda un set nou Michelin Cross Climate 2 . Dimensiune la anvelope pe care le folosesc 235/50/19 XL . Drumuri bune la toata lumea !