Luna viitoare se face un an de cand Mazda 3 a ajuns in familie. Revizia se efectueaza la 1 an sau 20.000km (mult prea mult nr de km) asa ca a trebuit sa o programez. Problema este ca m-am ales cu o paguba pentru ca Mazda are o politica foarte dubioasa.
Personal nu fac reviziile la 20.000 sau 30.000km asa cum dau anumiti producatori. Sunt multi km si noi nu avem autostrazile celor din vest ca sa mergem constant. Asadar, 10.000km este un kilometraj decent pentru revizie, chiar daca eu la Megane mai fac si schimburi de ulei (doar ulei si filtru) la 5000km.
Prin toamna anului trecut am decis sa imi cumpar filtrele si uleiul pentru prima revizie la Mazda. Personal am vrut sa o fac devreme pentru a scoate uleiul de rodaj, insa am citit pe diverse forumuri ca la acest model nu ar exista clasicul rodaj pe care noi il stim si ca uleiul nu trebuie schimbat mai devreme. Ok, am inteles asta.
Am ramas cu filtrele OE (originale Mazda, nu MANN, Bosch sau alti producatori) si uleiul tot Mazda (care de fapt este facut de Total la Brasov) pentru ca Mazda are o politica gresita.
Cand i-am spus consultantului la telefon ca vreau sa ma programez pentru prima revizie si ca eu detin deja piesele, am simtit cum s-a schimbat la voce si parca ma certa.
Mazda Romania nu te lasa sa iti faci revizia cu piese ORIGINALE daca nu sunt cumparate de la ei la preturi de 3-4 ori mai mari decat in realitate.
Nu este vorba ca pierzi garantia, ca nici nu-ti ofera asa ceva, dar esti trecut in programul lor cu schimb de piese/reparatie nu cu revizie.
Cred ca m-am repetet de zeci de ori la telefon incercand sa-i spun omului ca piesele mele sunt ORIGINALE si ca am acces la ele direct de la furnizori. Nah, nu se poate. Cum adica, nu ne platesti noua filtru de ulei de trei ori mai scump? Nu se poate domne, e bataie de joc…
Asadar, baietii de pe Calea Giulesti mi-au trimis oferta de pret pentru prima revizie, urmand sa ma decid daca aleg sa ma duc la ei sau renunt la garantie si mi-o fac singur unde stiu eu, la preturi de 3-4 ori mai mici.
Eu nu sunt deranjat de preturile oferite de Mazda (oricum orice reprezentanta iti ofera preturi mai mari decat in alta parte) ci ma deranjeaza ca nu sunt primit cu piesele mele ORIGINALE. Daca erau aftermarket intelegeam.
Ca idee, eu am cumparat filtrul de ulei cu 35 lei, iar filtrul de aer a fost 52 lei. Uleiul Mazda 0W20 m-a costat in vara 44 lei/litru, in total 5 litri deci 220 lei. Voi ce parere aveti? V-ai lovit de asa ceva in reprezentanta?
Din asta traiesc reprezentantele de fapt, e aceiasi strategie practicata de restaurante cu pretul bauturilor. Dar nici nu se merita sa renunti la garantie in primii 3 ani daca mai faci si km putini. Iti dau un exemplu la Volvo unde un schimb de ulei in reprezentanta pt 1.6 benzina (fara filtru combustibil) era 1700lei, iar facut de mine acasa (prima oara din curiozitate sa vad cat m-ar ajunge) a fost 280 ron (ulei 4L, filtreu ulei, filtru aer, filtru polen). Trebuie sa traiasca si ei ce sa le faci. Doar ca practica preturi la manopera si piese ca niste reprezentante ok de prin afara. Acum mai detin si un Ford Puma nou si ma astept la aceiasi surpriza ca si tine.
Nu cred ca e neaparat gresit ce fac ei, adica tu economisesti 200 de lei ca le-ai luat un pic mai ieftin, dar ei trebuie sa-ti dea garantie pe o lucrare cu niste piese la care nu pot sa garanteze provenienta pieselor.
conform legii revizia poți sa ti-o faci în orice service avizat/autorizat RAR fără sa iti pierzi garanția. e lege, nu tocmeala.
o simpla plângere la protecția consumatorului iti rezolva durerea de cap.
Absolut corect. Singura conditie este ca serviceul respectiv sa fie autorizat RAR pentru marca si modelul respectiv. Nu toate sunt autorizate pe Mazda sau daca sunt nu pe toate modelele. Autorizarile RAR costa, si mai sar unele modele.
Eu am un kia ceed 2008, in primii 7 ani de garantie am schimbat decat uleiul la ei si filtrul de aer, cel de polen era exagerat de scump si il schimbam eu personal,preturile erau mai mari dar sa zic undeva cu 50-100% la aceste piese,iar dupa cei 7 ani, un filtru de polen niparts sau jakoparts ma costa 14 lei, filtru ulei 15lei, filtru aer 25-35lei. Specific ca aceste marci produc consumabile pentru masini koreene si japoneze iar calitatea lor este cat se poate de apropiata de cele originale.De obicei cand dau comanda iau cate 5 filtre de polen si le schimb des.
Una e ca sa ti se ceara 10 lei pe un surub, 100 lei pe un filtru, samd, preturi ce sunt de 3-4 ori umflate dar pentru ca tu nu faci suruburi si filtre nu sti exact cat de umflat este pretul, poti crede ca sunt mega calitative si renteaza cumva… si alta e ca sa ti se ceara 100 euro / ora de manopera unde tu poti compara cu cat esti tu platit pe ora si poti trage concluzia ca e dublu, triplu desi tu ai facut si un master. Ei vor ca sa-ti ia cat mai multi bani si tu cand iesi din service si ii dai o cheie sa vezi ca masina merge brici si sa crezi ca desi a costat mult a meritat ca „banii aia s-au dus in masina”.
Da, și eu am fost în situația respectivă cu Honda Civic X(2018).
Reprezentanța Honda a transmis că poți face revizia la orice service autorizat cu condiția să fie autorizat pentru brandul respectiv de producător(în cazul meu Honda), altfel se pierde garanția.
Eu am avut garanție generală 3 ani plus 2 ani pe componente mecanice, în total 5 ani.
În anul 2 m-am enervat pe ei din cauză că îmi comunicaseră un preț inițial pentru revizie , iar cu o zi înainte să mă prezint acolo(la 2 săptămâni după primul preț comunicat) mi-au transmis un preț cu 20% mai mare.
Așa ca am făcut revizia la un service local, dar fără autorizare Honda, cumpărând cu factură piesele pentru revizie în original.
I-am comunicat reprezentantului Asko(Honda) că am efectuat revizia cu piese de origine cu dovada achiziției de la importatorul autorizat, iar dacă încearcă sa îmi anuleze garanția voi deschide proces în instanță împotriva lor. În urma discuției nu au anulat garanția, dar mi-au sugerat ca la următoarele revizii sa revin la reprezentanța Honda.
Următorii ani așa am făcut, dar ultima revizie(cu 4 luni înainte de expirarea garanției de 5 ani) am făcut-o tot la service-ul local unde revizia clasică plus schimbat uleiul în cutia de viteze m-a costat 1 000 lei, la reprezentanța Honda aceeași operațiune costând 1 700 lei. Pentru câteva luni mi-am asumat eventuala pierdere de garanție dacă ar fi cazul.
In primul an dupa cumparare, am fost la Daperom si am facut revizia la Duster. Apoi am vazut preturile. Urmatorii ani am venit cu piesele gata cumparate. Nu au fost probleme ca nu le schimba ca nu sunt de la ei, dar politica adaosurilor mari e la fel.
Eu am un mazda 2.2D din 2017 cumpărată la 45000 mile (uk) de la reprezentanță ( approved mazda used cars)
Primul schimb de ulei la reprezentanta cu uleiul lor mazda, filtru și șaiba lor și un engine flush plus manopera ma costat £250.
Al doilea schimb ( am dus eu uleiul Castrol 0w30) cu filtrul șaiba lor și engine flush ma costat £150.
La al treilea schimb tot cu uleiul meu (mannol 0w30) plus 3 filtre 3 saibe și engine flush ma costat tot £150.
Pe urmă- EGR and intake manifold clean – £300
Injector washers change – £100
Uleiul e foarte recomandat sa fie schimbat la maxim 5000 mile.
Injector washers la 50.000 mile și egr clean la 70.000 mile.
Timing chain la 100.000 mile.
Cere o oferta si de la Arian Nord, s-ar putea sa iesi putin mai ieftin. Iar filtru de polen nu cred ca e obligatoriu sa-l schimbi la ei. (e usor de accesat prin torpedou si nu ar trebui sa pierzi garantia pentru asta). La mine a fost optional daca sa-l schimb sau nu.
Ar trebui sa te obisnuiesti 3 – 5 ani sa dai niste bani la reprezentanta.
Zici ca problema nu a fost de garantie pentru ca nu ofera garantie??? Asa ceva nu am mai auzit. Eu stiam ca service-ul ofera garantie pe lucrare + piese (daca iei piesele de la ei). Daca nu iei piesele de la ei nu vad cum ar putea sa iti ofere garantie. Poate piesele seamana cu OE-ul dar de fapt sunt falsuri? E adevarat ca nu stiu daca asta e realitate sau doar zvonuri pe internet. Dar am tot auzit de uleiuri contrafacute care sunt ambalate in bidoane identice cu cele orignale, si piese care chipurile sunt OE dar de fapt nu prea sunt.
Eu unul sper ca am evoluat si ca daca ne cumparam piese de la distribuitori autorizati, nu luam ceva facut pe vreun vapor.
Voi ce stiti de treburile astea?
Nu te duce la reprezentanta, du-te la service autorizat, care te lasa sa privesti la manopera. Iesi mai ieftin si ai garantia cat ti-au schimbat uleiul. Eu am fost la reprezentanta Dacia Service si mi-am facut primele doua revizii la ei dar nu sunt sigur ca mi-au facut ce scria in factura deoarece masina mi-a urcat-o pe un elevator indepartat din hala. Cred c-am platit uleiul si filtrele dar de pus in masina canci. La a treia revizie(la 3 ani), mecanicul mi-a spus ca uleiul era prea ars, negru si nu crede ca a fost schimbat vreodata. Asa ca sa nu lasi masina ta pe mana unor sugaci de mecanici fara sa vezi ce fac. Succes!
Dacia mai face asa, inca din 2005 am patit la fel cu o Solenza. Urcata pe elevator, a stat 2 ore dar nu s-a schimbat nimic la ea. Imediat cum pleci de acolo te uiti la ulei si filtre si ceri piesele vechi inapoi. Sau pur si simplu rogi sa stai de fata.
vezi si la reprezentanta, cel putin la mazdabdt la unirii au camere de luat vederi si au monitoare pe care vezi ce fac iar la arian nord din cate imi amintesc te lasa sa stai sa te uiti daca vrei. la restul nu am idee
Daca nu vezi ce fac (nu recomand) neaparat sa verifici uleiul in fata lor cu joja scoasa afara. Trebuie sa fie transparent si curat. Daca nu-i, atunci faci scandal si ameninti ca-i lasi in curu gol dupa proces etc. Hotii dau uleiul dupa aceea la amici la juma de pret.
În intervalul 2012-2018 am avut un Opel astra h, servisat la Kamsas Constanța dealer multibrand. În 2018 am cumpărat o Mazda 3 și am mers sa fac revizia tot la Kamsas, la servisul Mazda. SURPRIZA… aceeași operațiune ca la Mazda, doar ca peste strada, în curtea aceluiași dealer, doar ca de doua ori mai scump. Am întrebat de ce este asa și mi – a răspuns ca Mazda e marca de lux. Sincer…. după patru auto Opel diverse modele, un Polo și un Ford fiesta, plus aceasta Mazda 3 bl(o mașină slăbuță de fapt) Astra H a fost tanc. La servisul Mazda preturile sunt exorbitante raportat la calitatea autoturismului……
Hahahaha , acum realizezi tepele dealer-ilor auto ? Pana la urma cred ca fenomenul este generalizat la nivel global !!! Am trecut prin asta in 2005 cu un Passat si in 2008 cu un Outlander . Uleiuri de motor de diferite branduri si aduse la butoaie de 200l , filtre polen no name , filtre de motorina si ulei deasemenea de diferite tipuri si binenteles toate la preturi majorate cu 300…400% . La Passat pentru inlocuire placute frana se folosea ciocanul si ranga , la Outlander in criza de timp am platit pe o luneta cu tot cu montaj cca 800 euro si dupa o perioada sa aflu ca de fapt toate firmele de parbrize cunoscute luau cca 300 euro . Un prieten apropiat avea intelegere cu un mecanic de la reprezentanta si cumpara piese de la auto avariate din parcul auto . Deja m-am enervat si nu mai vreau sa imi aduc aminte , cert este ca exista mizerie absoluta in toate aceste reprezentante . Dupa cum spunea un clasic in viata ” Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul „
5 lei saiba… adica echivalentul a 100g cupru.
daca nu vor cu piesele mele, atunci la un service utorizat si pastrat toate facturile.
si desigur emailuri, la toti sefii lor de pe planeta, despre refuz.
Bună ziua,
M-ai presus de contractul de vânzare cumpărare pe care cumpărătorul îl semnează, cu termene și condiții Există Legea.
Conform Legii Reviziile pot fi efectuate la ori ce Service Autorizat Rar cu piese de Origine și atât.
Legea este mai presus de orice, poate Vânzătorul sa spună ce vrea.
Asta este o discuție veche „de când lumea” și va fi mereu de discutat. În primul rând ai o părere greșită legată de prețuri umflate de 3-4 ori. Nu cred că știi cu ce prețuri achiziționează piesele o reprezentanță. În al doilea rând dacă tu te duci cu toate piesele tale, ei ce mai vând? În al treilea rând și ultimul, costurile suportate de un reparator autorizat de producătorul mașinii și costurile unui service „unde știi tu” sunt total diferite.
Citești comentariile și rămâi ca la dentist. Fac pariu că unii i-ar trage o sârmă ori ar face o improvizație doar mai lungesc boala, necazul e ca boala lungă-i moarte sigură. Cine te oprește atunci când cumperi o mașină să întrebi de planul de service pe perioada de garanție. Oamenii îți răspund iar tu alegi.
Nici o reprezentanță nu-ți prelungește garanția când tu vii cu uleiul în traistă, după garanție vei avea un cost de manoperă diferit în funcție de unde alegi să iei piesele.
Te vaiți de 1300 de lei la o revizie? Cine te pune să mergi la 10000 de km la ei? Du-te la 18-20 de mii și va fi mai ieftin, dacă te încadrezi într-un an. La Volvo fh schimbau uleiul în reprezentanță la 90000 de km și am plecat din firmă când mașinile deja aveau 550-600 de mii km, nici nu a intrat discuție de v-un motor picat. Apoi am mers la o altă firmă unde la același motor de fh făceau schimbul la 40000, am intrebat de ce fac asta și mi-au spus că trebuie să bage ceva pe cheltuieli și atâta timp cât nu aveau alte reparații făceau schimburile mai des.