Avem oficial Tesla in Romania si primele preturi. Cine doreste un Model 3, S sau X poate face comanda chiar acum. Avem statii rapide, vom avea si service pana la finalul anului.
Conform site-ului Tesla, pe langa statiile rapide din Bucuresti si Timisoara, vom mai avea in Pitesti, Constanta si Sibiu. Yey! Astazi s-a deschis showroom-ul din Bucuresti din Mall Promenada.
Cine doreste sa cumpere un Model 3, pretul porneste de la 42.999 euro, iar livrarile incep din septembrie 2021. Model S si Model X vor fi disponibile din 2022.
Tesla va intra si in programul Rabla deci puteti sa va cumparati un Model 3 cu putin peste 30.000 de euro.
Aprox 53k euro un model dotat. Binisor la banii astia. Doar ca se adreseaza unui segment restrans in RO. Multi isi cumpara electrice iar apoi isi dau seama ca nu e chiar ce isi doreau.
Cred ca mai trec 10 ani pana isi ia marea masa electrica. Si eu caut acum un diesel, probabil ultimul sau penultimul.
… se adreseaza unui segment FOARTE redus.
Cine isi imagineaza ca pentru un om obisnuit din punct de vedere financiar este o „afacere”, se inseala amarnic. Nu „renteaza” la un rulaj mai mic de 20.000 km/an.
Merita doar pentru deplasari extraurbane dese si activitati de TAXI, UBER, curierat, livrari, etc
Sunt doar cateva motive pentru care se vor cumpara in Romania:
– activitati intense enumerate mai sus
– din motive eco
– din pasiune
– de fite
As vrea si eu sa ma numar printre fericitii posesori de Tesla, dar:
– nu merg mult, sub 10.000 km/an
– nu consider ca tehnologia e suficient de matura
– preturile sunt destul de marisoare
Poate peste 2-3 ani.
Din ce vad mai jos pretul include si TVA?
Dual Motor Tracṭiune integralӑ
Long Range
51.990
Programul Rabla
-9.000 EUR
Preț estimat
42.990 EUR
Taxa pentru destinație și întocmirea documentelor
980 EUR
Preț estimat
43.970 EUR
Include TVA de aprox. 8.457,39 EUR
daca ai bani, ai ocazia sa nu mai fi un hominid cu motor termic.
taranii iau diesel si suv, restul isi iau hibride si electrice.
Si tu faci parte din categoria talibanilor?
De ce trebuie sa etichetezi si blamezi anumiti oameni pentru ca nu au aceleasi nevoi sau gusturi ca si tine? Este alegera fiecaruia ce masina isi achizitioneaza.
Poate infrastructura nu ii permite unui „hominid’ sa-si ia masina electrica. Poate nu-i place. Poate ca unii nu vor sa piarda mai mult de 3-4 minute pentru alimentarea unei masini.
Din cauza celor ca tine, sunt multi care ajung sa deteste masinile electrice. Nu mai zic ca dai dovada de o proasta crestere cu toate ca vrei sa pari destept si special.
@alin
#alin
sa stii ca inteligenta te depashette esti prea dashtept pt mileniul acesta
Din pacate fabrica din Berlin se va deschide abia la inceputul anului viitor si nu la sfarsitul lui Iulie cum era preconizat.
Motivele sunt mixte:
– lipsa unor autorizatii finale, in special de mediu care impiedica constructia unei fabrici de baterii (noile baterii 4860)
– tergiversarea lucrarilor de constructii
– tehnologia, productia si implementarea noilor baterii cred ca nu este complet finalizata (cred ca sunt ceva probleme minore sau majore cu aceste baterii … parerea mea)
Oricum anul asta renunt la ideea achizitiei unei masini electrice si mai trag un pic de mini CuPăr
Oscilez intre Tesla Model 3/Y Long Range Dual Motor si Hyundai Ioniq 5, 4WD, Luxury.
Model Y nu e disponibil la noi si probabil ca nu o sa fie pana nu se deschide fabrica de la Berlin.
E ciudat ca exista o diferenta asa de mare intre Model Y si Model 3 atat la pret + 8.630 EUR (Germania) sau + 3.000 USD (SUA) si invers la range -27 mile (-43 km) si -109 km.
Posibil sa fie diferentele in functie de zona de productie SUA sau China (transport, manopera, materiale folosite).
Hyundai e mai dotata, dar autonomia e mai mica si pretul mai mare:
+ head-up display color 44 inch
+ încărcare mai rapida la 800 V (dar nu ai unde :))) ca la noi statia de 50 kW se considera ca e Rapida)
+ panou solar pe acoperis (dar nu ajuta cu prea mult)
+ 2 ecrane de 12,3 inch
+ priza 220 V
+ garanție auto 5 ani fără limită de km
+ garanție baterie 8 ani sau 160.000 km
– pret mai mare 54.145 EUR
– autonomie mai mica 481 km
Fata de Tesla Model 3:
– garanție auto 4 ani sau 80.000 km
+ garanție baterie și sistemul de propulsie 8 ani sau 192.000 km
+ pret mai mic 52.970 EUR
+ autonomie mai mare 614 km
Parerile sunt impartite si este o intreaga polemica pe tema aceasta, dar din pacate nu exista si transparenta din partea producatorilor: nu gasesti informatii detaliate despre masina, motor, capacitate bruta/neta baterie, modalitati de verificare reala a starii bateriei, preturi incarcare rapida la propriile statii etc.
De exemplu pe site-ul Tesla nu gasesti informatii decat foarte vagi sau deloc (nimic despre motoare, capacitati brute/nete baterii, preturi conectivitate premium), sau ascunse pe undeva (de la 0 la 100 km/h* în doar 3,3 secunde … unde e steluta si ce inseamna? … *prin scăderea primului picior efectuat din drum), iar uneori sunt intentionat gresite (economiile de carburant se calculeaza la „0,14 EUR pe kilowatt-oră” pretul pentru pentru electricitatea de acasa si nu la pretul de la statie care este de 2-3 ori mai scump), etc
Asa ca nu vreau sa ma arunc ca berbecul inainte si astept pana se limpezesc lucrurile.
Voi ce parere aveti?