Bine ați venit la episodul cu numărul 13 din podcastul nostru cu știri despre mașini electrice și la cel cu numărul 23 din seria de articole cu același nume.
Podcastul îl găsiți atât în format video pe YouTube cât și pe toate platformele majore de streaming, plecând de la această pagină dedicată.
- Ca în Franța, au început să se vadă efectele subvențiilor crescute pentru mașini electrice și plug-in hibrid și în Germania, unde în luna iunie acestea s-au vândut cu 124% mai mult decât în anul precendent, în timp ce automobilele clasice au scăzut 32%. [Mai multe]
- Însă subvențiile crescute n-au doar efecte pozitive în piață. VW a mărit prețul pentru ID.3 chiar înainte de lansare, Skoda a eliminat cea mai ieftină versiune a lui Citigo din ofertă și se pare că prețul pentru Renault Twingo nu va fi atât de mic precum se aștepta. [Mai multe]
- Chiar dacă în China nu întâlnim aceeași creștere spectaculoasă a vânzării de mașini electrice, aceasta rămâne în continuare cea mai mare piață pentru ele. Cât de mare? Probabil cam cât toată Europa. [Mai multe]
- Rivian a început producția modelelor de pre-serie, Toyota testează în lumea reală primele modele cu baterii solid-state și Rimac îl angajează pe Chris Porritt, un talent în industria auto. [Mai multe]
- Tesla a anunțat rezultatele pentru trimestrul doi din 2020, încă un trimestru în care s-au depășit așteptările și s-a înregistrat și profit. [Mai multe]
- Și, tot despre Tesla, se pare că Elon Musk confirmă faptul că vor lansa și o mașină compacta și una cu mai multe locuri… cândva. [Mai multe]
- În același timp, se lucrează de zor la noi linii de producție pentru versiunile actualizate a lui Model S și Model X. Deocamdată, totul se întâmplă în secret. [Mai multe]
- VW a semnat un acord pentru livrare de acumulatori cu o noua companie chineză (Wanxiang A123). [Mai multe]
- Tesla angajează tehniceni în Grecia. În România nimic deocamdată… [Mai multe]
- Locuitorii unui mic sat din Franța vor rula doar cu mașini electrice Renault Zoe, primite chiar de la Renault pentru trei ani în cadrul unui proiect pilot. [Mai multe]
- Și pentru că tot vorbim despre Renault, se pare că aceștia au vândut până acum 300.000 de mașini electrice în Europa. [Mai multe]
- Încep comenzile pentru Renault Twingo ZE în Europa de luna viitoare. Prețul, cum ziceam, pare măricel. [Mai multe]
- VW ID.1 va înlocui e-UP în 2025. [Mai multe]
Deci subventia vietii de 10k e de fapt mult mai mica deoarece VW nu vrea sa plateasca partea lor din ea. Un pic dezamagit si de Renault, nu prea vad cum se justifica pretul ala la o masina cu 100 km autonomie. Nu-i nimic, variante sunt 🙂
180 km in regim mixt si 250 in regim urban, deci nu chiar 100. Eu fac pariu ca vor veni din start cu promotie si o sa o poti lua cu 12k in Romania, cand va ajunge, cu tot cu subventie.
Autonomia era exprimata in mile… my bad.
Avand in vedere ca Skoda Citigo ev nu se mai poate cumpara in Ro din cauza nr. mic de unitati alocate daca de ex. o cumperi de la reprezentanta Skoda din alta tara.
Beneficiezi in Romania de garantia si tot ce acopera aceasta daca mergi la o reprezentanta Skoda de aici?
Cat de usor e sa iti repari o masina electrica la noi?
Sa luam de ex. Renault Zoe. O cumperi de la reprezentanta Renault.
Ai probleme cu bateria. Aceea reprezentanta e autorizata, stie, poate sa ti-o repare? Daca ai luat-o in Timisoara de ex. te trimit la sute de km unde au reprezentanta capabila pentru asemenea interventie?
Exista ceva statistica din care sa vedem cate din reprezentantele care vand masini electrice sunt si capabile sa asigure mentenanta ulterior?
O poti lua din alta tara, problema e ca nu beneficiezi de subventia de la stat.
Pentru Renault, de exemplu, exista 2-3 centre autorizate pentru reparatie si verificare. Unul e la Timisoara. 🙂