Acum ca s-au lansat oficial putem sa ne dam cu parerea despre masini, cel putin la prima vedere. Nimeni nu le-a condus si nici nu avem un pret pentru ele. Dar la prima vedere voi ce parere aveti despre noile modele? Ati alege un Logan prin Programul Rabla?
Va intreb pentru ca eu inca nu mi-am luat masina. Va spuneam la inceputul anului ca urmeaza sa-mi schimb Corsa cu ceva mai nou, un Logan nou sau o masina SH.
Dar noile modele Dacia sunt chiar interesante: pozitii si faza scurta LED, dotare pe care o primesti la masini mult mai scumpe si este in standard, deci nu platesti extra pentru ea.
Primesti Android Auto sau Apple CarPlay, iar ca posesor de iOS mi se pare geniala functia. Practic ai Waze, Spotify, Maps direct pe sistemul masinii. Wireless!
Cutia automata CVT este iar un mare plus, mai ales ca in ultima vreme am devenit fan cutie automata. As fi preferat un EDC, dar si CVT-ul este o solutie buna.
Dacia a schimbat manerele de la usi, portierele nu mai calca peste caroserie ci intra pur si simplu in ea, lucru care inseamna un plus de siguranta la impact. Cred ca este singurul producator care inca mai folosea stilul acesta de usa care sa vina peste caroserie in partea de sus.
Interiorul arata mai bine, scaunele par sa fie mai bune, design-ul exterior arata mai bine. Pot spune ca arata ca o masina normala si are o semnatura proprie.
Pana si cotiera este una NORMALA, iar consola centrala arata mult mai bine fara frana de mana clasica.
Totusi, sistemul cu arcuri de la portbagaj mi se pare ridicol. Este de ras sa vezi asa ceva pe o masina noua in 2020. Iar capacul ala fara nici o protectie de plastic sau macar un material textil….jenant. La Sandero cum de au putut sa puna un plastic si la Logan nu?
De asemenea, consider ca motoarele sunt mult prea slabe, iar solutiile in 3 cilindrii mi se par de prost gust. Sunt zgomotoase, dezechilibrate si au nevoie de turatii ca sa traga.
Inteleg ideea de GPL si sincer as alege oricand o masina cu GPL decat una pe benzina mai ales pentru oras, dar motorizarile alese de Dacia sunt slabe dupa parerea mea. Motorul de 1.3 turbo care este pus pe Duster era perfect pe noile modele. Poate in viitor, cine stie.
Sunt tentat sa aleg noul Logan in momentul in care va fi disponibil si daca fi la un pret DECENT. Probabil o sa fie cu 1000 de euro mai scump fata de generatia actuala, dar sunt curios de nivelele de echipare disponibile.
Voi ce parere aveti, la prima vedere, despre noile modele Dacia? Va plac? Sunt oare si alte alternative?
Aveti AICI imagini cu Sandero, Logan si Stepway la o calitate foarte ridicata.
Eu as lua un stepway cu gpl..dar pe la 11000 euro..daca este 13000 deja iau clio. Aștept preturi. Și să vedem clio e tech..
Eu unul sunt placut impresionat de design si de faptul ca generatia asta vine cu 6 airbag uri.
Daca nu ai imcercat un CVT s ar putea sa ti se para ciudat, asta daca este ca CVT ul normal si nu cel care simuleaza treptele de viteza. Personal cutia automata, indiferent de tipul ei, nu mi se pare o alegere buna pe un motor cu putere mica. Asta zic din experienta atat pe CVT cat si pe cutiile cu trepte unde mai mult m am simtit incurcat de cutie decat ajutat.
Motoarele de pe logan sunt extrem de slabe ca putere si e tare pacat. Daca pe Logan ar fi pus tce ul de 140 de cai eram deja abonat la un logan nou. Asa…. Mai astept poate poate.
Loganurile au o tona, nu ai nevoie de 140 de cai. Passat-urile la care toti viseaza au o tona jumate.
Am condus Juke cu 1 litru turbo si cutie automata, o masina foarte ok la care nu simti lipsa de putere. Sunt convins ca la fel va fi si pe Dacia. Si pe asta l-a condus si Gabi si imi amintesc ca i-a placut, dar poate a uitat.
https://arenait.ro/nissan-juke-2020-automat-review/
@Darius,
140 de cai nu ar avea nici pasatul nevoie ca caii aia cam ajuta mai mult la viteza maxima. Cuplu e problema.
Da-mi oricand un 130 de cai cu 320nm, si las pe oricine sa ia 150 de cai cu 240nm …
Cumparam caii si calarim cuplu …
Eu am o vitara, 1050~kg, 140 de cai, si cuplul vreo 250 (nu mai stiu exact). Cuplu e chiar belea pentru greutatea ei si motor de 1.4 benzina. Se infige de zici ca e bemveu, doar ca de pe la 130 la ora URLA motoru de zici ca-l bati cu biciu. Se duce 190 fara griji, chiar si mai mult (doar ca am impresia ca se va dezintegra) – stiu asta ca am testat-o pe un circuit 😉 … nu pe drumuri publice ….
Acum, sa ai o tona, motor de 1 litru si vreo maxim 100 de caluti, cu un cuplu sub 200 nm cred ca va fi masina asta si puturoasa si lenta si peste 90km/h va consuma cate un rezervor de benzina la suta.
In rest, in sfarsit dacia a ajuns in secolul nostru cu dotarile pe partea electronica si tehnologie (fie si cea mai ieftina, imperfecta si romaneasca tehnologie, e bine ca e) si asta ma bucura.
Abia astept ceva noutati la duster in 2021 sau motorizari serioase pe logan, sunt chiar chitit sa imi inlocuiesc a doua masina cu ceva romanesc, doar ca nu am cu ce inca.
Daca am gresit in ce zic, ma puteti corecta, sunt aproape anti-talent la masini 😀 asa ca nu ma voi supara
@Cristian
Sunt mai multe elemente in joc: Cuplul, Puterea si foarte important turatia la care sunt dezvoltate. Si desigur masa masinii. Si aerodinamica masinii care devine foarte importanta la viteze de autostrada (de fapt si pe la 90km/h rezistenta data de aer isi face simtita prezenta). Asa ca un motor mic va trebui sa „infrunte” toate astea si o poate face la turatii mai mari decat un motor mare. Drept urmare pe autostrada la 130km/h motorul va urla.
Totusi la cele 2 autostrazi prezente in Romania, nu ar trebui sa ne facem prea multe griji in legatura cu rulajul la 130 km/h pentru perioade de timp indelungate.
Eu personal, da as vrea tce 140 pe logan, nu pentru ca 90 nu ar fi suficienti, ci pentru ca mi s-ar parea o masina mult mai versatila atat pentru oras cat si pentru autostrada.
Eram cu ochii pe noul sandero stepway dar cand am aflat ca nu o sa aiba cutie automata am renuntat.
Pai tocmai, ca o sa aiba.
@Darius Sandero Stepway din ce a comunicat Dacia nu o sa aiba cutie automata! Sandero normal in schimb o sa aiba!
La motorizările astea nu mi-aș cumpara. Măcar să aibă un motor de 1,6. Dacă oui 4 oameni plus bagaje și mai mergi și ka munte, mașina gîfâie și consumă de îți vine să plângi. Motoarea astea în 3 cilindei pe care le propun cei de la Dacia eu cred că după 150.000 km trebuie să le schimbi. Se uzează foarte repede.
Nu gafaie, am fost eu cu Logan Stepway 0.9 TCe cu 4 persoane si bagaje la munte si n-a comentat nimic. Consum bun, foarte silentios.
Review-ul aici: https://arenait.ro/dacia-logan-stepway-review-alternativa-ieftina-crossovere/
Nu cred ca pica dupa 150k km. Au in spate destul de multi ani de dezvoltare.
Ca sa iti dai seama cat gafaie avem nevoie de diagrama putere-cuplu-turatie. De preferat masurata la roata nu la arbore.
Darius zice bine mai sus: masina are o tona. Asa ca cei 90 de cai ar trebui sa fie suficienti. Daca se gaseste pe net diagrama de care am zis mai sus, ar trebui comparat vechiul 1.6 aspirat cu 0.9 turbo si nu m ar mira sa fie destul de apropiate. Gen 90 de cai pe la 5500 rpm si 35-38 cai pe la 2000 rpm.
Abordarea de către Renault a acestei modalități de a proteja mediul nu este pe placul meu. Motoarele „mici” nu-mi plac deloc. În concluzie, voi cumpăra un Duster 1,5 dci, euro 6 ad blue sau 1,33 130/150 cp in plug. Dacă vor fi pe piață. Altfel, KIA.
Da mi voie sa te contrazic.
Ce zici de motor 0.9 tce la Taxi(adică 80% din total km sunt în regim de oraș) cu 450 000 km cu revizii la interval de 10 000 și cu GPL și totul este ok?
Am un logan de 1.0 l 260.000 km in regim taxi pana acum nu am avut probleme doar ca trebuie completat cu ulei încă de când l-am luat.
ps. am schimbat un semering .
As putea sa fiu rau sa zic ca de la Corsa-ul ala, orice ai lua e o imbunatatire majora, dar n-o s-o fac 🙂
You’re right tho… 🙂
Doresc.Cu cutie automata.
Sa stii ca waze si maps nu merg wireless. Cel putin la c3-ul care-l mai conduc. Cu cablu merg perfect si pe android se pe ios.
Noile Dacii au Android Auto si Apple CarPlay wireless
Deși evoluția celor 3 modele este incontestabilă, nu. Motorizările sunt total nesatisfâcâtoare, eliminarea motorului 1,5 dci ad blue o tâmpenie la fel ca eliminarea din ofertă a motoarelor mas 1,33 cu 130 și 150 cp.
Eu cumpar masina doar dupa ce studiez indelung net-ul si vorbesc cu mecanicii. Dacia nu intra in calcul din cauza ultimelor teste euro ncap. Apropo… se aude ceva de noile variante? Le testeaza sau raman la alea 2-3 puncte din trecut? Prefer o masina veche cu 5 stele decat un logan nou in care ai sanse mai mari sa mori decat intr-o vechitura. E parerea mea.
Cred ca o sa aiba 5 stele la teste. Gândiți-vă ca generația anterioară avea 4 stele, asta are mai multe sisteme de siguranță plus platforma noua.
Vezi ca noile standarde NCAP depind si de sistemele de siguranta activa: senzori, radare, sisteme autonome. La nivel pasiv au cam ajuns cam toate la acelasi nivel, ma rog diferenta de gabarit dintre clasa mini si SUV nu o poate acoperi nimeni, dar aia e partea a doua. Asa ca o masina veche cu 5 stele e posibil sa fie mai proasta decat una cu 3 stele de anul acesta.
Daca „studiai indelung” aflai de ce Daciile au luat doar 3 stele, si care e diferenta dintre 3 stele de astazi si 5 stele de ieri, parerea mea. Platforma si noile sistemele de asistenta de siguranta vor ajuta Dacia sa se apropie de pluton, si nu cred ca siguranta va mai fi unul dintre motivele pentru care romanii cu preconceptiile lor obtinute dupa „indelungi studii” nu-si vor mai cumpara Dacii, dar sigur vor avea alte motive, principalul motiv fiind ca sunt prea ieftine si nu le arata pozitia sociala…Si ma rog, ce ar putea sa-ti spuna mecanii despre o masina nou aparuta pe piata?
Stelele nu ajuta oricum daca conduci ca o maimuta. Tre’ sa ai si ceva reflexe sa eviti maimutoiul cu Touareg, iar daca tu la randul tau conduci la fel, masina in care esti nu ajuta foarte mult.
„Si ma rog, ce ar putea sa-ti spuna mecanii despre o masina nou aparuta pe piata?”
@Catalin
„- Nu sunt bune dom’le, n-am vazut prea multe pe strada”…
Salut! Eu am 0.9 tce cu GPL an 2016,. Am făcut 112000km, se comporta foarte bine la munte cu 4 persoane bagaje. Aici trebuie sa comenteze doar care au sau a, avut Logan, nu cei care nu au avut sau nu-și permit și arunca niște vorbe derizorii și găsesc fel de fel de motive. Imediat mi-aș cumpăra noul Logan fără dar și poate. O zi buna!
Nu te supăra, aici nu este vorba despre cine își permite sau nu o anumită mașină. Sunt doar păreri pro și contra. Fiecare dintre noi are dreptul la opinie. Nu se pune problema controverselor ci doar a expunerii de păreri. Ce zici dacă spun că în ultimii 35 ani am avut vreo 20 de autoturisme, noi și second-hand? În acest caz am dreptul la opinie? Mai ales că acum sunt în posesia a 3 mașini?
Vreau un Sandero Stepway ,imi plac si sant posesor de Logan 1.4 gpl din 2008 cu 472000 km .Functioneaza inca perfect si ceva curios ,nu am umblat la ulei decat la schimb.Sa auzim de bine!
Liviu Avram
Noul Logan din poze arată bine. Sper in realitate sa fie mai lat și mai jos decat precedentul model care are o forma atipica (disproporționată) pentru o mașină din sec. XXI.
O motorizare pe benzina/gpl in 4 cilindri cu minim 130 CP și 6 trepte de viteza devine o alternativa tentanta. Altfel NU. Prefer mai degrabă un SH.
Succes Dacia
Salut. Eu as alege Sandero simplu. În nici un caz cu CVT. Feriți-vă de cutiile automate la orice model. Sunt bune pana la un anumit nr.de kilometri parcurși. După aceea apar des defecte. Consumul este mai mare comparat cu una manuala, Întreținerea (servisarea) la fel. Referitor la motoare, într-adevăr sunt mici ca cilindree, dar compensează la putere și cuplu la turații mai mici datorita turbinelor cu geometrie variabila.Va spun asta din proprie experienta. Lucrez în domeniu de foarte mulți ani. Motoarele de 1L sunt de concepție Nissan, nu Renault. Sunt foarte fiabile. Sunt renumite motoarele japoneze pe benzina la fiabilitate. Revenind la noile modele Dacia, la Logan arcurile din portbagaj trebuiau cumva mascate. Arata urat. Sandero Stepway sa dai niște bani în plus ptr.niste plastice nu merită. Cele 2 nervuri de pe capota nu dau bine. Este bine dacă pe viitor vor monta motorul 1.3 L cu patru cilindri construit în colaborare cu Mercedes. Asta da motor. Bine ca nu mai pun motoare diesel. Sunt de domeniul trecutului. Este un pas mare făcut de Dacia cu cele trei modele. Ma refer la design, tehnologie. Se putea face finisări mai bune. Nu uitați ca pe Dacie, Renaultul pune tehnologie veche de cel puțin 3 – 5 ani, care au folosit-o pe modelele lor.Am o mașină veche de 16 ani care vreau sa o schimb prin programul rabla de anul viitor cu un sandero. Aștept preturile.
Mai degraba Sandero simplu sau Stepway decat Logan. Dar sa va asteptati la preturi maricele, cel putin in primul an 2021. Motorizarea 1.0 Tce cu gpl e super tare, mai ales ca si cutia are 6 trepte.
Mie îmi plac,nu știu exact ce o să-mi iau,Sandero Stepway sau Logan,cu gaz,dar sa treacă un an,sa remedieze din eventualele defecte.
Viitorul este electric ,iar dacia tot dacie ramane nu merita nici un euro sa o cumpere marocanii
Salut! Sunt posesor de Logan 1.5 Diesel. In vederea achizitionarii a noului model Logan, de curand am făcut un drive test cu Logan 0.9 TCe. Concluzia; 0.9 este o mizerie de motorizare …chiar as putea spune ca Dacia este o rusine cu asemenea motorizare. Cum sa pui motor de Matiz la asemenea caroseria? În final, cu siguranță NU VOI CUMPARA noul model daca raman aceste motorizari.
Motorizări penibile. Urlă, rag și nu trag, mai ales când ești încărcat cu pasageri, bagaje … Nici noua linie nu îmi place, parcă vechile modele stăteau un pic mai bune ne la aerodinamicitate. Pare mult mai bun ne închegată la caroserie, dar sunt curios peste vreo 5 ani cum se prezintă spoilerele! Mai degrabă decât să-mi iau una nouă aș prefera să recarosez 1.6 16v-ul meu. Ar fi o idee de marketingul și asta.
Nu m-aș cumpăra. Ce loganul este mașină. Škoda e cea mai bună.
Asteptam cu interes sa apara acest model de logan, sa-mi cumpar o masina noua.
Este frumos, dar la o asemenea motorizare, o sa-i placa mult; valea si parcarea.
Nu mai astept, nu ma mai gandesc, sigur nu o sa cumpar asa ceva, mai ales ca are un consum mai ridicat, fata de cele mai vechi.
O masina scumpa , cu motorizare proasta si consum mare de combustibil.
Pentru Logan – Motor de 1.3 cu 130 sau 150CP si 6 trepte. Dacă NU o masină SH este mai rentabilă pentru mine.
La o analiza pe baza nevoilor si pretentiilor mele in privinta performantelor si dotarilor, Loganul (ma intereseaza doar sedanuri) bate la fundul gol absolut tot ce exista pe piata romaneasca la raportul pret-calitate. Ma refer la masini noi, sh nu are loc in vocabularul meu. Acum am un Logan 1.4 mpi, 75 cp din 2008. Totusi, dezamagirea fata de motorizarile noii generatii e crancena (singurul lucru bun e ca au pensionat Diesel-urile), asa ca ma tem ca voi baga mana ceva mai adanc in buzunar pentru un motor mai de Doamne-ajuta, sa nu ma mai chinui in panta, cande se fac doua benzi, sa depasesc TIR-urile. Astept sa vad configuratiile si preturile pentru noua Elantra.
Mulți se plâng de motoarele mici ce vor veni cu modele noi de Dacii, însă dacă v-ar fi pus motor mai puternic, prețul creștea și tot nu vă convenea.
În legătură cu acea cutie CVT este foarte important schimbul de ulei la timp și folosirea ei într-un mod cât se poate de civilizat. (dacă o să asculați ce o să vă zică cei de la showroom că nu se schimbă uleiul, o să aveți surprize neplăcute la un moment)
Cutia EDC ce o să fie reintrodusă pe Duster, din nou, condusă cât mai civilizat fără abuzuri de „pilot de curse” iar înlocuirea kitului ambreiaj, când va ceda ar fi de 1000 de euro, fiindcă acea cutie a fost montată și pe megane3, scenic-grand scenic 3 ce au avut motorul de 1.5 diesel
iar robotizata ce a fost montată pe Sandero, Sandero Stepway, Logan și MCV a avut probleme cu ambreiajul ce a fost de proastă calitate, ATENTIE! doar la motorizările de 0.9, pe cele diesel nu s-au semnalat probleme.
Și să nu mai criticăm Dacia pentru motoarele mici, fiindcă nu are rost, eu zic să vă uitați și în curtea celorlați producători, fiindcă și ei au motoare mici și chinuite, producătorii joacă după regulile impuse de UE, dacă o să observați în țările care nu fac parte din UE, pe modelele Dacia-Renault sunt vechile motoare benzinare și diesel (cele vechi și fiabile) . De ce ? Fiindcă pe respectivii nu-i interesează mișcarea asta contra poluării.
PS : Poluarea va exista tot timpul, cât timp fabricile, combinatele, centralele nucleare, transportu aerian, maritim șamd sunt și vor fi prezente.
Dacă se dorește poluare 0, asta ar însemna o întoarcere la Evul Mediu.
Teoretic, ambreiajul de pe Megane 3 (cutie EDC) rezista si 300.000km. Am vazut eu unul care facea Uber si mi-a zis ca inca nu s-a atins de ambreiaj. Dar da, cand pica sau trebuie schimbat dai 1000 de euro. Nici nu vreau sa ma gandesc cand i-o veni randul la a mea…
Păi în mod normal 1000 de euro +/- ar costa și o înlocuire de kit ambreiaj+volant (cu masa dublă) (fără manoperă) la orice mașină cu cutie manuală (diesel în general), iar în legătură cu durata de viață a ambreiajului la cutiile EDC este discutabilă, în funcție de cum se exploatează mașina, exact ca la o mașină cu cutie manuală. Și totuși cred că un ambreiaj care arată semne de oboseală la 300.000km fie că este cutie EDC sau manuală, eu zic că și-a făcut datoria destul de onorabil pentru kilometrajul acela..
Până la urmă este un consumabil.
Ai comision de la Dacia???
Sunt posesoarea unui Logan 0,9 seria blueLine, 95CP, cutie robotizata, achizitionat in iunie 2020. Momentan am 17000 km cu ea și au apărut defecțiuni la ambreiaj (tremurături in treapta 1 și marșarier). Țin să menționez că am mai avut alte probleme cu ea din prima zi când nu a mers aerul condiționat (care s-a reparat dupa muuulte insistente către unitatea service). Problema este că nu vor sa recunoască aceasta defecțiune și nu vor sa înlocuiască fiind în perioada de garanție!! Niște dobitoci. Nu țin cont de nevoile clienților. Nu as mai cumpăra Dacia în veci. Am mai avut un Logan MCV. Nu se compara cu mașina cea noua. Este doar design-ul de mașinile noi, piesele lasă de dorit. Sunt făcute să țină doar pe perioada garanției și mai puțin. Nu recomand nimic din gama Dacia !!!!
@Xxx
Dacă omul este informat și a vrut să împărtășească niște detalii care pot fi utile pentru unii, de ce trebuie să arunci cu afirmația că este plătit de Dacia ?!
Nu are voie să-și împărtășească argumentele că imediat apar diferși inși ca tine să atace, ca este plătit de X să facă reclamă sau să i-a apărarea.
V-ați tâmpit rău ca nație, se observă ca argumentul adus de tine este unul de frustrat și scris în fugă, troll mode.
Foarte frumoase noile modele, dar o bataie de joc cu motoarele alea. N-as cumpara asa motor niciodata. Explicati cum o sa mearga o asemenea masina daca ii pui carlig si remorcuta plina de 700 kg pe o panta mai abrupta. Pai Dacia 1300 o face de rusine pe asta noua…
Ai fi surprins, dar merge foarte bine.
Am inchirat un Logan nou, manual, si am mers cu el in conditii bune Bucuresti – Constanta, numai pe autostrada.
1. Foarte galagios – pe drum nu auzeam ce vorbesc persoanele din spate, nu puteam purta o conversatie.
2. M-a terminat consumul. Pana la mare si inapoi, deci 500km, fara bagaje, in medie doua persoane (trei persoane la dus, una la intors), mers constant cu 125…130 la ora, cam 10%. Enorm !
La al doilea drum am inchiriat o Toyota Corolla CVT. Acelasi drum, aceleasi persoane, aceeasi viteza. Consum 5.5%. Plus ca Toyota este mai silentioasa si mult mai placut de condus.
Dacia pentru mine ? Niciodata !
Salutare! Ma tot bate gandul sa imi iau Loganul cu 1.0 TCE GPL si nu prea gasesc informatii concrete despre consum. Oare nu ai putea sa detaliezi putin? Ai mersi pe GPL de a ajuns consumul la 10L sau mergeai pe benzina? Si prin oras ai reusit sa mergit cu ea? Mersi anticipat!
Am cumpărat un Logan, iar la prima încercare de a folosi climatizarea acesta scotea un zgomot straniu(șuierat), astfel că am mers în service și le-am arătat problema. Două săptămâni m-au tot plimbat la constatări și în final mi-au spus că trebuie înlocuit tot sistemul de climatizare. La fel ca și mine mai erau 4 clienți. Asta este calitatea produselor Dacia.