Seres 5 sau Huawei AITO M5 a ajuns in Romania. Este o masina electrica de 600CP, un SUV de dimensiuni mari, iar recent a fost testata de Luci Popa. Gasiti o prezentare detaliata mai jos intr-un video dedicat.
Nu pot sa zic decat ca arata bine si pare o masina robusta. Am vazut de ce sunt in stare chinezii si ar trebui sa ne fie frica un pic cand vine vorba de tehnologiile lor si de nivelul de calitate pe care il pot oferi pe masini. Eu am ramas surprins cand am testat Skywell….
Si eu cred ca ar trebui sa ne fie frica, dar nu pentru ca sunt incredibil de inovativi, ci pentru ca spionajul lor industrial este extrem de puternic. Fura orice idee, orice concept, cumpara si demonteaza orice masina „din vest” si incearca sa o copieze.
Ce s-au prins ei este ca pot oferi o masina mai slaba calitativ la un pret mai mic, chiar mult mai mic decat ce ofera concurenta. Si desigur ca se gasesc clienti. De ex. BYD ul care are niste vanzari de invidiat pentru companiile „clasice” din industria auto.
Unde e pretul mai mic?!
Daca o compari cu Model Y la pret fara voucher, arata deplorabil, intre 9.829 si 14.568 Euro in favoarea Tesla, deci nu prea o sa vedem vanzari prea mari in Romania la SERES 5.
SERES 5 Standard, 2WD, Autonomie 500 km, 80 kWh, 294 CP = 61.808 EUR
vs
Model Y, 2WD, Autonomie 455km, 60 kWh, 299 CP = 47.240 EUR
SERES 5 Premium, 4WD, Autonomie 483 km, 80 kWh, 585 CP = 64069 EUR
vs
Model Y Long Range, Dual Motor, Autonomie 565 km, 78 kWh, 514 CP = 54240 EUR
Nu ziceam de pretul acestei masini ci de practica chinezilor de a incerca sa castige din piata masinilor electrice oferind modele mai ieftine decat cele europene. Dar nu in categoria asta de putere.
Da
Ca si in cazul telefonului p60 copiaza tehnologiile occidentului de peste cativa ani..
@Mariaan, cred ca ai punctat foarte bine! Cercetarea companiilor occidentale este cu cativa ani inaintea pietei, deci ar avea sens sa incerce sa ia acele tehnologii si nu cele deja de pe piata.
parca toyota a cumparat vers 3 de platforma EV de la BYD deci as zice ca fac si ei cite ceva nu doar fura ..
Din pacate experienta mea cu producatori chinezi e ca nu prea au reusit nimic fara sa ia direct de la producatori consacrati. Sa iti dau un exemplu (dar nu e singurul). Producatorul chinez vrea ceva sistem pe masina lui, dar nu stie sa il faca. Asa ca initial cumpara acel sistem, eventual cumpara de la mai multi producatori sisteme concurente. Apoi le fac bucati si copiaza tot ce pot (la Tesla a fost mai nasol ca aia aveau destul de multe IC-uri custom made si chinezii nu prea stiau cu ce sa le inlocuiasca). Si obtin partea hardware.
La sw au diferite metode de a face reverse engineering, sau eventual fac software mai simplu sau mai putin sigur si/sau mai putin optimizat si spera sa il vanda asa.
Saaau daca nu pot face reverse engineering si nu pot nici fura softurile, cauta sa recruteze inginerii software de la companiile europene pe care ii platesc cu sume ridicol de mari. In cazul asta macar e mai corecta treaba, dar nu e facut de chinezi de fapt.
la 5g au furat de la extraterestrii? helaauu!
cam scumpa dar promite. pacat ca e suv.
Eu ziceam de domeniul auto pentru ca aici am avut eu contact direct cu unii dintre producatorii lor. Si mai stiu cateva companii nordice (nu din automotive) care erau foarte atente cand aveau de a face cu chinezii, pentru ca experienta isi spunea cuvantul.
Nu am nici cea mai vaga idee ce au facut/ce fac la 5G, si nici in cazul telefoanelor.
Dimensiunea organului principal de gandire isi spune cuvantul!