Cand ne gandim la efecte de fizica in jocuri, ne vin in minte doua nume: Havok si PhysX. Primul foloseste puterea de procesare a CPU-ului, iar al doilea a decolat cu un procesor de fizica dedicat de la Ageia, dar dupa ce a fost cumparat de nVidia a fost trecut la nivelul de GPU-urilor lor.
Acum, Havok ne prezinta cea de-a treia versiune a motorului lor de fizica, rezultatul unei munci intensive ce a durat aproximativ cinci ani. Si s-a lucrat la performanta si calitatea efectelor, pentru a se atinge un nou nivel de realism, dar si la obtinerea unui consum cat mai mic de resurse.
Iar rezultatele vorbesc de la sine: simularile functioneaza de peste doua ori mai repede, consumand de zece ori mai putina memorie. Dar poate mai important ar fi ca noul motor de fizica vine la fix pentru a fi folosit de noile console video ce stau sa fie lansate…
[…] Dar poate mai important ar fi ca noul motor de fizica vine la fix pentru a fi folosit de noile console video ce stau sa fie lansate… […]
I know rite ? 🙂
5 ani….. *whistles*
Inca nu a pus nimeni mana pe el ? Sau va fi disponibil si pe AMD si nVidia ?
Din moment ce este procesat la nivel de CPU, va fi disponibil chiar si cu o placa video integrata de la Intel!!!
Da, inteleg strategia de portabilitate, insa ar trebui sa faca si biblioteci speciale astfel incat sa poata profita si de procesoarele pentru streamuri de pe placile video.