Asa cum ne-a promis, pe data de 20 martie 2014 Microsoft a tinut o conferinta in cadrul careia ne-a vorbit despre urmatorul lor limbaj de programare grafic DirectX 12. Acesta este insa destul de departe de noi, find asteptat undeva spre sfarsitul anului viitor 2015, adica peste 18 luni.
El se va concentra mai mult pe performanta decat pe calitate. Mai exact, in loc sa aduca o multime de noi efecte, grafica fiind deja destul de reala si in DirectX 11, incearca sa renunte la abstractizarea excesiva, si sa creasca performanta printr-o utilizare mai buna a resurselor. Este optimizat pentru mai multe nuclee de CPU, ameliorandu-i comportamentul cu pana la 50%.
Deci face pe scurt ce face azi Mantle, insa pe orice placa video. Si mai mult, DirectX 12 va functiona si pe actualele arhitecturi grafice. Pentru prima data nu va fi nevoie de hardware nou! nVidia se jura ca lucreaza cu Microsoft de patru ani la dezvoltarea lui DirectX 12, si ca arhitecturile sale Fermi, Kepler si Maxwell vor fi perfect compatibile. Iar de la AMD toate GPU-urile GCN nu ar trebui sa aiba probleme cu noul limbaj de programare.
Insa in 18 luni multe se pot schimba. Mai bine avem rabdare sa vedem ce se va intampla… Oare va avea AMD de pierdut din cauza lui Mantle, in ciuda faptului ca in general adopta mult mai repede noile versiuni de DirectX? Oare de aceasta data nVidia va fi favorizata, in incercarea de a aduce jocurile x86 si in alte segmente de piata, prin platformele sale Tegra cu GPU cu arhitectura identica?
[…] Pentru prima data nu va fi nevoie de hardware nou! […]
E asta imi e cam greu de crezut, sincer, o sa trebuie sa ai o placa cu DX12, altfel nu are cum sa mearga, si mai ales un produs de la M$, sa fie mai nou sa mearga mai bine, si pe un produs mai vechi, nu….
O sa vina si cu OS nou , nu doar ca trebuie sa-ti iei GPU nou dar si OS 😉
A da, bineinteles, mai este si asta.
Si o sa vina doar cu Windows 10 sai 11, ca doar discutam de M$. Sunt linistit, XP inca merge.
[…]Este optimizat pentru mai multe nuclee de CPU, ameliorandu-i comportamentul cu pana la 50%.[…]
M-as mira sa mearga cu pana la 50% mai bine, si la alte directx-uri au spus lafel.
[…]Deci face pe scurt ce face azi Mantle, insa pe orice placa video. […]
Mantle nu reprezinta doar o optimizare pentru mai multe nuclee, mai citeste si ai sa vezi ca face mult mai multe pentru a mari performanta.
Meh, „Directx 12” ii Mantle.
„AMD said that all its Radeon GPUs which feature the Graphics Core Next (GCN) architecture will support DirectX 12. Not surprisingly AMD has also been working with Microsoft in developing the new Direct X API.”
Am dat un comentariu aici.. si mi-a fost sters? Fanboy autoru?
My bad, ciudat, comentariul de sus, nu era inainte! (Bate la ochi si asta)