Nu vreau să pățiți și voi ce am pățit eu, așa că vă împărtășesc o experiență: fiți atenți când alegeți unde să schimbați anvelopele! Un schimb de anvelope n-ar trebui să coste mai mult de 250-300 de lei, în cel mai rău caz. Nu are sens să mergeți la cele mai scumpe vulcanizări decât dacă este absolut necesar.
Pe Corolla am optat pentru anvelope de iarnă dedicate – Michelin Pilot Alpin 5. După câteva zile de utilizare, pot spune că sunt grozave! Surprinzător, sunt mai silențioase decât anvelopele de vară Falken, care mă oboseau cu zgomotul lor la viteze mari. Deși încă n-am testat Michelin-urile pe zăpadă, sunt convins că vor face față cu brio.
Am vrut să fac schimbul de anvelope la Toyota București Sud, dar cel mai devreme aveau loc abia pe 27 noiembrie. Initial am acceptat si mi s-a comunicat si pretul, 273 lei. Cum nu puteam aștepta, că între timp a venit frigul, am încercat la Autosoft, unde am stat trei ore la coadă. În final, mecanicul îmi prezintă o „ofertă” de 535 de lei pentru un schimb de anvelope pe jante de 18 inch. Am rămas fără cuvinte.
Peste drum, la o altă vulcanizare mare unde mai fusesem înainte, costul era doar 197 de lei. Ca să verific, am dus acolo alte două mașini ale unor prieteni, cu jante de 17 și 18 inch. Într-un caz am plătit 255 de lei, fiind necesară și îndreptarea a două jante, iar în celălalt caz am plătit 197 lei.
Pentru claritate, vorbim despre un schimb complet de anvelope pe jante, adică demontat cauciucul vechi, montat cauciucul nou, calibrarea și montajul roților. Dacă anvelopele de iarnă erau deja pe jante, costul ar fi fost mult mai mic.
Nu zic să evitați Autosoft – băieții chiar sunt pricepuți – dar prețurile sunt foarte mari. Am atașat bonul și oferta lor ca să vă faceți o idee. Nu se justifică să ceri atât de mult pentru un schimb pe care alte vulcanizări îl fac la un preț mult mai rezonabil.
În general, îmi rezerv timp și schimb anvelopele de iarnă prin octombrie ca să evit aglomerația. De fapt, în ultimii ani nici nu mai mergeam la vulcanizare, pentru că foloseam anvelope all-season pe fostul meu Megane. Vă sfătuiesc să vă organizați mai bine decât mine ca să nu aveți parte de surprize neplăcute! 🙂
Pai si de ce n-ai trecut strada cand ai vazut cat costa?
Ca stateam si acolo 3 ore.
Chiar nu vad rostul acestui post. Sa dai 4-500 lei pe an si sa stai la cozi e un semn de barosaneala romaneasca .
Daca folosesti masina 90% in oras si iesi de 2-3 ori pe an in vacanta, trebuie sa fii mare boier sa-ti iei 2 seturi de anvelope.
Avantaj 2 seturi anvelope : siguranta mai mare in trafic. Dar daca mergi preventiv , ai aceleasi rezultate insa si cu allseason.
Dezavantaje 2 seturi anvelope : dai minim 4-500 lei pe an sa le schimbi (pana la 10 in cazuri premium ca aici) , stai la cozi , iti trebuie loc de stocare (care mai costa si ala daca nu-l ai) , trebuie sa le transporti .
Vezi la ce costuri ajungi in 4-5 ani, cat ar fi durata de viata a cauciucurilor. Cam la inca un set de cauciucuri….
Nu mai spun ca peste 4-5 ani alea de iarna trebuie sa le schimbi , caci, chiar daca mai au carne, nu mai au elasticitate …..
Asadar, eu zic ca romanul care conduce preventiv si-si face socoteli in legatura cu finantele isi ia allseason premium si nici nu-l mai doare capul 5 ani….
Majoritatea masinilor sunt vandute cu anvelope de vara si atunci multi prefera sa cumpere un set de iarna. Dupa parerea mea ar trebui sa ai optiunea de a alege ca masina sa iti fie livrata cu anvelope all season.
Eu am trecut pe all season dupa ce am cumparat masina, iar cele de vara le-am donat unei scoli de soferi.
ai scapat ieftin, 1200 lei la autosoft acum 3 saptamani, hotel anvelope, schimb + îndreptare jenti
Din ce vad, ai mers pe pachetule lor Elite+, de aia ai ajuns sa platesti atat de mult. Cel economic vad ca e 310 lei.
Oferta de 535 lei include echilibrarea cu aparat de ultima generatie, Hunter Road Force Elite, care pune presiune pe suprafata de rulare a anvelopei in timpul echilibrarii, teoretic un lucru foarte bun. Acum sa ne zici tu cum e in practica, daca observi vreo diferenta.
Solutia mea a fost sa imi iau inca un set de roti complet si sa le schimb eu, in loc sa stau la cozile care se fac in perioada asta. Mai fac si un pic de sport cu rotile de la RAV :)) Pe termen lung cred ca ies mai ieftin decat cu Auto Soft, poate si cu alte vulcanizari. 😀 Poate.
Si echilibrarea?
Daca nu lovesti borduri echilibrarea initiala te tine cat anvelopa. Daca se simte la volan ceva la peste 120, clar ca le duci la echilibrat – desigur pe cele de vara, pe care tocmai le-ai dat jos. Si te costa fix echilibratul. Cel putin asa faceam cu 2 sezoane. Acum sunt pe AS si merg mai prudent ca oricum nu ma lasa masina Corolla H.
Cat despre dejantat mare atentie la senzori, ca daca mergi la un Dorel te costa senzorii cat nu face. Ca sa nu mai zic de piulite montate stramb si prezoane compromise.
De ce le schimb singur; pentru ca trebuie sa se urmareasca obtinerea unei strangeri uniforme, actionarea suruburilor facandu-se in cruce si progresiv – desigur dupa ce au fost montate cu mana prin desurubare pana la click si insurubare atenta ca sa fim siguri ca filetul a prins corect. La un singur service am fost multumit – acolo unde am cumparat anvelopele si daca era ceva ma intorceam in garantie. Restul, jale mare.
Cand am fost la Autosoft am prins un pret bun pt Pirelli Cinturato All Season SF 3 si am ales pachetul ce includea si echilibrare tip ROAD FORCE. Am zis ca ar merita, mai ales ca nu mai le echilibrez asa des.
Pot spune ca dinamica masinii s-a imbunatatit. Acum voi schimba singur anvelopele de pe fata pe spate (pentru rulaj uniform la all season) si cand fac un an le fac iarasi o echilibrare smechera 🙂
Cumva, „Aveti grija unde va alegeti pachetul Elite+”…
Eu inteleg 2 chestii: Nu te-a interesat initial pretul pentru schimbul de anvelope si oricum ai fost dispus sa-l platesti in conditiile date – asteptat 3 ore la coada (in alea 3 ore chiar nu te-ai dus sa vezi care e pretul?).
La autosoft de pe Iuliu Maniu a trebuit ca sa revin pentru reechilibrare. Norocul a fost ca am iesit pe autostrada la doua zile dupa schimbul anvelopelor ca sa nu poata invoca anumite motive.
Toti sunteti niste imbuibati.
Cu allseason tusiti si va zgaltaie …
Acum depinde si de masina. Pretul intr-adevar e destul de ridicat fata de alte vulcanizari, dar pentru posesorii de masini electrice Autosoft e printre putinele locuri unde care se pot schimba in siguranta anvelopele.
Vrei sa zici ca nu stiu cei de la vulcanizari sa ridice pe un cric masina electrica? Nu are si aia puncte de ridicare prevazute din fabrica?
E și normal să vină unii cu prețuri de genul ăsta atâta timp cât s-a umplut lumea de prețioși. De 500+ lei x 2 schimbări pe an îți iei un set de jante din tablă pentru iarnă și gata. Desigur, rămâne celălalt moft, strângerea piulițelor. Vorbim totuși de o amărâtă de jantă, nu de chiulasă. Amatorii de legende urbane nu prea realizează cât de greu este să bagi o piuliță strâmb pe prezoanele alea, în mai bine de trei decenii de mers pe la vulcanizări n-am întâlnit vreodată un operator care să încerce prinderea direct cu pistolul.
de acord!
Crezi ce vrei, tata a schimbat 2 prezoane la roti diferite iar un coleg de serviciu facea uta-bata pe cheie ca avea pana si nu avea „greutate”. Dar na, daca nu ai patit-o, nu exista sau este o legenda tampita evident, nu?
210 RON schimbul de roti (pe 17) + echilibrat, iar cauciucurile le aveam deja pe jante (deci fara dejantare).
Am ales sa nu le schimb singur pentru ca masina e SH, e primul schimb la cauciucurile de iarna si am zis sa le și echilibrez.
Din martie o sa mi le schimb singur la tara.
Nu stiu ce sa zic, acum daca iti permiti, platesti. Daca nu, poti sa mergi si la o vulcanizare de cartier unde ajung masini mai scumpe fata de cea din articol si totul este ok (in ideea in care soferii au incredere in oamenii de acolo). Eu am platit 120 de lei pentru montat cauciucuri pe jante de tabla, echilibrate si apoi montate pe masina. Fara fite si figuri. Sa stii ca oameni buni sunt si in cartiere, dar sa stii unde sa cauti si te interesezi in prealabil. Fara programare si nu astepti nici 2-3 ore.
Pretul creste multisor la jantele peste 16″. Ale tale de care sunt? Eu pe 16 de aliaj, in Sibiu era 130 ron totul, plus ca venea la mine cu vulcanizarea mobila. Numa coboram in parcare si in 40 min gata totul. Nu am avut niciodata o problema de echilibrare sau de strangere sau de vreun fel.
Este interesant cate comentarii generează articolele despre anvelope in Romania:)
Eu am luat cu 40 de lire și montat etc sh premium și depășesc tot… Dar poate aici vorbiti de Feerari etc și trebuie masata roata înainte.. 🙂