Cea mai scumpa Dacie facuta vreodata, Bigster, este un real succes in Franta si Germania, doua dintre cele mai importante piete pentru producatorul roman. Desi cerintele clientilor pareau foarte exagerate in acest segment de pret, inmatricularile de Bigster in aceste tari indica un debut promitator.
Cu un pret maxim de 32.000 euro si un pret de plecare de aproximativ 26.000 euro, Bigster este cea mai scumpa Dacia produsa, dar si cea mai dotata, oferind un motor hybrid de 1.8 litri, 157CP, tractiune 4×4 in versiunea cu motor mild-hibrid de 1.2 litri si 130CP, trapa panoramica cu deschidere, scaune electrice, volan incalzit, parbriz incalzit, scaune incalzite, Android Auto si Apple CarPlay Wireless, sistem audio Arkamys, numeroase sisteme de siguranta si un spatiu generos.
In Germania, Dacia Bigster a inregistrat in luna iunie 1227 de unitati vandute, depasing modele precum Kia Sportage, Ford Kuga, Cupra Tavascan si chiar Renault Austral.
In Franta, tot in luna iunie, s-au inregistrat 2386 de modele vandute, depasind Kia Sportage si Hyundai Tucson.
De la disponibilitatea din aprilie, Dacia Bister s-a vandut in 15.000 de unitati in toata Europa, cele mai multe fiind vandute in Franta, 5836 de unitati. Tinta este de 100.000 unitati vandute intr-un an, adica in jur de 30-40% din productia de la Mioveni. Sementul C-SUV are un volum total de aproximativ 3 milioane de vehicule anula si competitia este una acerba.
Strategia și profilul clienților
-
80% dintre comenzile inițiale au fost pentru versiunea de top cu motorizare hibryd de 1.8 litri
-
Doar sub 20% dintre clienți aleg versiunea 4×4 cu cutie manuală.
-
Proporția de noi clienți este impresionantă: doar 20% dintre cumpărători vin de la Dacia sau Renault, iar doar 15% dintre aceștia de la Duster.
-
80% dintre cumpărători provin de la alte mărci
[sursa]





Sint mindru ca sint roman . Cumparati Dacia Bigster .
Nu mersi, am alternative mai bune la banii astia atat noi cat si sh.
@Octav
Și eu am alternative mai bune la orice alternativă ai tu, atât noi cât și SH.
Nu vad de ce ai lua un autobuz din asta daca ai 90% din drumuri pe asfalt.
Cred ca masina ideala e un combi. Consum mai bun, la acelasi volum de spatiu, daca nu mai mare.
Depinde cât de des accesezi drumurile alea neasfaltate care înseamnă restul de 10%.
Că degeaba 90% din distanțele totale le faci pe asfalt, dacă ai nevoie să mergi zilnic 2-3 km pe drumuri grele, neasfaltate. Ăia 2-3 km vor reprezenta 10% din total, dar cu o mașină normală cu garda joasă e un chin de parcurs zilnic, așa ca tot un SUV de felul ăsta va fi mai potrivit.
Las la o parte că mulți își achiziționează mașini cu garda la sol ridicată doar pentru a escalada bordurile mai înalte din marile orașe.
În concluzie, sunt destui care consideră că e mai potrivită o astfel de mașină.
Și nu mă înțelege greșit, eu sunt fan al mașinilor joase, mult mai stabile și dinamice, nici eu nu mi-aș achiziționa un SUV pentru rarele situații când aș fi tentat să ies în off-road.