Probabil ati vazut din discutiile avute la alte articole ca eu sunt nu sunt fan anvelope all season si nu le pot recomanda. Doar cu cateva exceptii.
Mi se pare foarte tare ca singurul tau contact cu asfaltul este o palma de cauciuc. Real vorbind, aia te tine pe sosea. Daca peticul ala de cauciuc este ieftin, in secunda 2 ajungi in stalp daca nu esti atent. Si aici ma refer cand derapezi din cauza unui cauciuc imbatranit, cand acvaplanarea isi face simtita prezenta sau franezi si simti ca nu te mai opresti la cat sunt de proaste cauciucurile. Am patit din toate.
Imi aduc aminte si acum cand am patinat 10 metri pe ploaie si aveam pedala calcata la fund. Anvelopele erau oricum toate 4 diferite la vremea aia, Riken, Debica, Matador si Sebring.
Am facut si un mic accident cu niste anvelope de iarna proaste, tot Sebring, cand la 20km/h nu m-am putut opri decat in spatele altei masini.
In fine, cand eram incepator si nu stiam…asta a fost situatia. Cu timpul m-am desteptat si am investit in anvelope premium. Asa ca am avut tot timpul 2 seturi de jante cu anvelope de vara si de iarna, cat se poate de bune.
Am cochetat cu Michelin Pilot Sport 3, Firestone, Nokian WR-D4, Uniroyal, Yokohama si altele. Pentru masina mea am doua seturi de roti, insa am ales All Season pentru Mazda parintilor mei din cateva motive.
In primul rand nu am ales orice anvelopa boschet. Dat fiind ca tata face 10.000km pe an, uneori si mai putin, iar 95% din timp merge doar in oras, nu avea sens sa investeasca in jante noi + senzori presiune noi.
Am luat in calcul si iernile pe care le avem in Bucuresti, aproape inexistente. Si chiar si atunci cand ninge, pe sosea nu se depunde nici macar 1cm de zapada. Se topeste imediat sau strazile sunt deszapezite in secunda doi. Iar la munte tata nu merge iarna.
Asadar, tinand cont de cati km parcurge, unde merge si ce conditii sunt in Bucuresti, niste anvelope all season par mai mult decat decente. Astfel, am dat jos anvelopele de vara si le-am pus pe cele all season. Cele de vara sunt de vanzare deci voi recupera o parte din banii dati pe cele all season.
De ce am ales Michelin? Stati calmi ca nu este reclama, nu ne-a platit Michelin (multumim 😉 ) sa le facem reclama si nici nu ne-au dat anvelopele. Le-am luat din banii mei de pe anvelope.ro. Nu, nici eu nu ne sponsorizeaza (multumim).
Le-am luat pentru ca m-am uitat pe tyrereviews.com sa vad si eu care-i treaba. In general ma uit acolo la fiecare anvelopa in parte cand vreau sa comand. Surpriza mare, Michelin Cross Climate 2 sunt cele mai bune.
Evident au si un pret pe masura, 620 lei bucata au fost, pe cand unele mid-range erau pe la 400-450, cum ar fi Nokian. Nu spun ca Nokian sunt proaste, doar ca sunt all-season si atunci trebuie sa fie excelente. De obicei anvelopele all-season nu sunt bune nici vara si nici iarna. Asadar, atunci cand cumperi asa ceva macar sa fie cele mai scumpe ca sa fie cat pot ele de bune iarna si vara.
Le-am pus pe masina, arata bine si sunt silentioase. Nu le simt moi, tari si nici nu am simtit pana acum ca masina sa se comporte diferit. Astept sezonul rece, acolo sunt curios. Pana acum se comporta ca orice alta anvelopa de vara buna.
Ce vreau sa spun cu articolul asta (neplatit)? Ca poti sa-ti pui anvelope all-season daca faci km putini, mergi cel mai mult in oras si in general pe distante scurte. As vrea sa zic ca le pot recomanda si la drumuri lungi (vezi o Grecia pe timp de vara sau Austria la munte in sezonul rece) dar personal nu am facut asa ceva si inca imi este putin teama. Mai ales la ce zapada am prins in Austria iarna asta, nu stiu cum s-ar descura o anvelopa mixta pe acolo.
Voi ce parere aveti? Folositi all season la drumuri lungi? Recomandati? Aveti niste branduri preferate care nu v-au dezamagit?
Nici eu nu am fost vreodata fan all season, dar sunt sigur ca au evoluat foarte mult.
Daca pana recent as fi evitat all season, acum ma gandesc serios la varianta asta.
Parintilor mei sigur le-as recomanda all season. (km putini si preponderent in oras)
Ramane de vazut ce o sa aleg pentru viitorul sezon rece. Momentan am doar cauciucurile de vara cu care a venit masina.
Astept vesti pe masura ce iti faci o parere despre cum se comporta vara cand e canicula.
P.S. Iti mai recomand o asigurare de asistenta rutiera de la 9695. Eu am de cativa ani si am beneficiat de pe urma ei odata cand am ramas cu placuta de frana blocata. O tractare platita de mine ar fi fost mult mai scumpa.
Eu doar ce am achizitionat Kumho Solus 2 si sunt bestiale, sunt silentioase, clasa B de franare, B de consum… sunt excelente si au costat 1500 ron pe 17, tot setul… recomand cu incredere
Rectific…Kumho Solus 4s HA32
Pai da, 4S de la 4 sezoane 🙂
Totusi Michelin sunt singurii care au reusit sa transforme niste anvelope de vara in all seazon, pe cand restul folosesc anvelope de iarna cu ceva imbunatatiri pentru vara si nu prea tin la fel de bine. Adica pentru km putini sunt bune si astea mai de rangul 2 ca si eu am folosit Vredestein Quatrac dar daca vrei ce este mai bun asta este, dai cu banu la Michelin 🙂
Pe de alta parte daca faci km foarte putini, de ce sa nu ramai cu cele de iarna si vara? Mai ales daca nu esti disperat din categoria NFS (need for speed)?
Da si eu ma orientasem catre All Season Kumho HA32.
Ce dimensiuni, de unde si la ce pret le-ai luat?
Nu gasesc pe nicaieri All Season cu DOT 2022, indiferent de marca.
Oare nu mai fabrica nimeni pe anul asta?
Sau le tin in depozit si le dau pe modelul FIFO?
Fac vreo 5k km/an asa ca vreau sa le iau cat mai „calde”.
Bridgestone Evo de 17/225 am, m-am documentat și eu și cred că sunt mai bune decât ale tale, mai puțin pe zăpadă. Le am de un an, pe uscat și umed nu am simțit nicio diferență față de cele de vară, iarna pe zăpadă am condus foarte prudent. Michelin e mai mult reclamă, dar sunt OK.
Am unde sa le depozitez intr-o pivnita la tara asa ca momentan folosesc iarna/vara. Dar daca nu as acea, cu siguranta as folosi all-season. Am mai avut in trecut fulda si nu au dezamagit.
Am all season, tot CrossClimate. Super ok.
Dupa mine All season se preteaza cand sunt conditii tip climat mediteranean si soferul e bun. Pana la urma cate masini au rulat cu anvelope „Danubiana”. Nu erau asa cai putere, dar clar soferul tb sa anticipeze traficul.
Pentru mine desi merg circa 10K prefer 2 schimburi caci ma ajuta in situatii dificile.
Ar mai fi ceva de luat in calcul: a se face anual o echilibrare la un centru fain si cam de obicei macar o janta tot tb nitel indreptata, mai ales daca ai sub roti carosabil de Bucuresti
Asa zic ei ca trebuie 2 jante indreptate, de fiecare data cand mergeam la ei, fac f putini km pe an, 3000. si imi puneau placa asta de 2 ori pe an…mai am si jante de 16
si Continental cica le concureaza pe CC. cred ca si de la goodyear sunt ok…oricum, majoritatea soferilor daca merg cativa km pe an pe zapada si gheata sunt cam exceptii. pe drumuri umede AS sunt cele mai performante.
iar diferenta pe zapada e cam de maxim 10%..
Am all season pe mașină de când mă știu și nu am avut nicio problemă. De doi ani am niște anvelope Apollo care nici măcar nu știu unde sunt făcute dar am rulat cu ele și la 220 de km cât poate mașina și nu pot spune că am avut ceva de reproșat. Pe zăpadă e drept că am lăsat-o mai moale întotdeauna așa că totul în viață are și niște părți mai puțin plăcute Dar una peste alta, sunt foarte mulțumit și nu cred că aș mai face prostia să țin două rânduri de anvelope.
Apollo sunt Dunlop sau Vredestein.
Și invers. Adică foarte bune!
Anvelopele Apollo sunt anvelope indiene făcute în Ungaria. De remarcat că indienii au achiziționat în 2009 și Vredestein din Olanda, unde fabrică anvelope Apollo sub marca Vredestein.
eu am facut asta de acum 3 ani si nu regret deloc , CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT
Am luat Goodyear Vector 4Seasons Gen3 si asta iarna am prins niste zapada. Au franat excelent de la 70 km/h pe carosabil nins si cu zapada depusa si batatorita bine. Au si alunecat un pic pe zapada moale, strat de ala gros de 10 – 15 centimetri, dar acolo mi se pare ca orice masina derapa un pic.
Singurul lucru ce nu l-am facut e sa urc o rampa mai abrupta, dar apoi si cu anvelope bune de iarna (Nexen) am ramas blocat la o urcare cu viraj cand ala din fata a oprit si m-a faultat, eu putand fie sa stau pe loc sau sa merg in spate. Dar am reusit sa prind putin pietris si dupa ce am prins viteza am zis ca nu ma mai opresc pentru nici un idiot cu tractiune pe spate.
Ai luat si pentru roata de rezerva?
Surpriza mare e ca nu sutn asa de bune, eu am avut corssclimate 1 si am avut de cateva ori senzatia ca plec de pe sosea cu ele. N-am plecat, dar mi s-au cam inmuiat genunchii. Eu am Nokian all season si sunt altceva fata de Michelin. Am facut un film pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1l2s3CWIZjU
greu de crezut. iar testele pe masini diferite nu sunt de luat in seama.
Am fost cu crossclimate la ranca. Zăpadă cât casa fără probleme. Ce e drept pe madina 4×4
Ceva pareri despre mersul cu gume de iarna pe timp de vara? Sunt sigur ca sunt deja cativa care au incercat. Chiar zilele trecute discutam cu o cunostinta ca atata timp cat este legal, de ce nu?
Din câte știu se tocesc mai repede. Merge dacă vrei sa le omori, eventual cumpărând alte la iarna. Eventual all-season, altfel te-ar mai putea ține mai mult de o iarna.
o sa te trezesti ca te duci sanie la o franare mai puternica. poate chiar si la o manevra curba mai din scurt. sper sa le interzica prin lege pe astea.
nu conteaza daca se tocesc mai repede, pierd foarte usor aderenta, mare dreptate are alin !
@GABRIEL, masina nu a fost noua? n-a avut cauciace bune? (daca a avut de vara mergeau puse all-season mai la toamna)
cel mai bine iarna de iarna si vara de vara…. nu e rau nici cu all-season, scapi de multa cheltuiala si bataie de cap, dar trebuie mers mai „domol”
Este noua masina si avea cauciuri de vara Yokohama. Doar ca nu avea sens sa astept pana la toamna-iarna sa pun all-season.
Cea mai mare problemă a anvelopelor de iarnă folosite pe timp de vară este acvaplanarea (uită-te la profil și gândește-te cum poate fi apa disipată). Poți uita că se tocesc mai repede, că ai o distanță mai mare de frânare, etc. Mereu consideră rating-ul „wet” cand iei o anvelopă allseason. De aceea zic eu că Hankook și Michelin sunt de top. Și cele de iarnă din păcate sunt bune de obicei pentru zăpadă, nu și pe ploaie, iar vara cum mai mult plouă decât ninge, ai răspunsul aici.
De 8 ani merg cu anvelope de iarnă Michelin Alpin A4 și vara! Merg foarte bine, NU s-au tocit, NU sunt mai zgomotoase decât anvelopele all-season Vredestein Quatrac 2 pe care le-au înlocuit, iar mașina a devenit și mai silențioasă și mai comodă la mers și la condus. Michelin recomandă să nu mergi cu ele mai mult de 80.000 km și nici mai mult de 10 ani, deci la anul o să le schimb. Cu tot cu mașină! Vine cea nouă, căreia o să-i schimb anvelopele cu care vine din fabrică tot cu anvelope Michelin, dar all-season, Michelin CrossClimate 2. Michelin m-a convins, nu mai pun altceva.
Dupa aproape 1 an de asteptari si sperante … mi-am luat in final anvelope.
Si castigator a fost … ALL SEASON … KUMHO HA32 205/45 R17 88V XL, luate la 366,88 lei/bucata de pe https://zen-auto.ro/anvelope-auto/autoturisme-suv-4×4-si-autoutilitare/anvelope-all-season/8428-kumho-ha32-205-45-r17-88v-xl-8808956281601.html
Tinand cont ca rulajul pe an este de 5.000 km/an si majoritatea km sunt facuti in oras si imprejurimi (doar 2-3 iesiri prin tara la cateva sute de km departare, restul cu avionul pe afara) nu se justifica sa cumpar seturi de vara si iarna, cu atat mai putin marci de top „consacrate”.
Desi anul trecut reusisem sa prind o superoferta pentru CROSSCLIMATE+ Ranforsat 205/50 R17 93W la 500 lei – 75 lei voucher emag = 425 lei/bucata.
Doar ca … am gresit inaltimea pentru ca m-am uitat pe anvelopele existente (de la fostul proprietar) care aveau inaltimea de 50 si nu pe talon unde era trecut 45.
In plus aveau DOT vechi de 1 an si vreo 2 luni (si eu vroiam de cel mult 6 luni :))))) … asa ca le-am refuzat.
Acum nu mai stiu daca de BF au avut oferte bune si pe inaltimea de 45, asa ca am mers mai departe cu … vechile anvelope.
Din cate m-am documentat sunt niste anvelope peste medie, cu un raport calitate/pret foarte bun.
Profilul este in V, asemanator cu cel de la MICHELIN CROSSCLIMATE.
Nu zic ca sunt la fel de bune ca Michelin, dar in mod sigur nu sunt de doua ori mai slabe din punct de vedere al calitatii daca e sa compar si preturile.
Poate cu 20% mai slabe, dar de 2 ori mai ieftine, cam ca Iphone vs Xiaomi :))))
La prima impresie par confortabile (desi masina e foare rigida), nu sunt tari, rigide si atenueaza destul de bine gropile (mai bine ca cele vechi de iarna cu inaltimea de 50).
Zgomotul de rulare e mult mai mic decat la cele vechi.
Frinarea pe uscat e foarte buna, un pic mai bine fata de anvelopele vechi de iarna (e adevarat ca latimea anvelopelor este mare 205, comparativ cu greutatea mica 1100 kg).
Mai trebuie sa schimb in curand si placutele pe fata (poate dupa aia vor fi si mai responsive).
Ramane de vazut cum se comporta pe ploaie, zapada si gheata (din ce am citit nu sunt la fel de bune ca si pe uscat, dar sunt in parametrii normali)
Maine o sa fac un drum de vreo 100+100 km si o sa cam ploua, asa ca nu o sa ii dau bice, maxim 100 km/h.
Peste o saptamana o sa am o vacanta de 270+270 km (pe autostrada, maxim 150 km/h) si atunci o sa ma edific.
O sa revin cu amanunte si detalii.
Ce parere ai acum de aceste anvelope dupa un an de utilizare ?
Sunt super multumit.
E adevarat ca nu fac rulaj mare: maxim 7.000 km/an si nici nu sunt sofer de raliu, totusi pentru o utilizare normala se comporta exemplar.
Chiar si la 150 km/h sau pe timp de ploaie (ca pe iarna adevarata nu am avut ocazia) nu am avut probleme.
Zgomotul e mediu, nici silentioase, dar nici zgomotoase.
Singura problema a fost ca am ciupit una pe lateral de la vreun capac de canal sau bordura (nu stiu unde sau cand foarte exact, dar am remarcat la verificarea periodica de presiune). Ciupitura e destul de serioasa (a ajuns pe la jumatatea grosimii) si a trebuit sa o schimb, desi s-a mai scumpit intre timp.
Eu o recomand pentru o utilizare normala.
Nu e nici ieftina (de buget), dar nici scumpa.
E o anvelopa de calitate peste medie (probabil 10-20% sub cele premium), dar cu un pret mediu
Folosesc BF Goodridge g Grip All Season 2 si sunt extrem de mulțumit.. nu aș mai trece niciodată la 2 seturi iarna-vară…
Cea mai mare prostie am făcut-o când am achiziționat anvelope all season. Am luat Pirelli, am zis că de, e firmă. Aderență slabă atât vara cât și iarna. Au o singură calitate: nu se uzează repede, in rest vai mama lor.
Merg de 4 ani cu Continental All Season fara nici cea mai mica problema, mai ales ca acum 4 ierni a fost o perioada cu multa zapada si tin minte ca zburam pe autostrada pe langa SUV uri vai de mama lor!
Am achizitionat Michelin crossclimate 2 , 215/55/R18. Dezamagit de zgomotul la interior pe care il produc aceste anvelope la rulare Detin masina Renault Arkana si este bine insonorizata.
Ce zgomot? Ca pe Megane 3 produc zgomot, dar nimic deranjant incat sa zic ceva despre asta.