An de an eu urmaresc review-urile facute de tyrereview.com. De obicei face un top cu cele mai bune anvelope periodic asa ca vreau sa va arat si voua recomandarile lui, mai ales ca s-a incalzit afara si poate vreti sa va luati anvelope noi de vara.
In 2024 inca n-am vazut sa posteze, dar o sa iau topul facut in 2023, inca foarte relevant. N-au aparut modele noi de atunci. Este important sa stiti ca el chiar testeaza anvelopele pe un circuit si are diferite scenarii. Testele sunt foarte realiste si bine documentate. Aveti si video sa va vedeti exact cum sta treaba.
Daca este in cautarea unui set nou de anvelope, uite un top 10 si cateva mentiuni din partea mea:
- Continental PremiumContact 7
- Pirelli Cinturato P7 C2
- Bridgestone Turanza T005
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 (astea le-am avut eu tot dupa recomandarea lui si v-am povestit AICI ce am patit cu ele)
- Michelin Primacy 4+
- Falken ZIEX ZE310 EcoRun
- Hankook Ventus Prime 4
- Kumho Ecsta HS52
- Vredestein Ultrac
- Toyo Proxes Comfort
Link top AICI
Topul de mai sus este dedicat strict anveloper de vara pentru oameni oameni normali. Exista si anvelope de vara sport cum ar fi Michelin Pilot Sport, Bridgestone Potenza Sport, Hankook Ventus S1, Goodyear Eagle F1 Asymmetric sau Continental PremiumContact 7. Pentru acest top aveti link AICI. De asemenea anvelopele UUHP au un top dedicat AICI.
De asemenea, vreau sa fac si eu niste mentiuni de anvelope despre care am auzit ca sunt foarte bune:
- Kleber (brandul accesibil de la Michelin)
- BF Goodrich
- Cooper
- Dunlop
- Firestone
- Fulda
- Falken
- Uniroyal
- Yokohama
- Nexen
Fara nici o reclama, dar eu am cumparat mereu de la anvelope.ro. Am folosit si eMAG, dar de obicei un site dedicat de anvelope te suna sa-ti confirme DOT-ul si alte detalii. Mai erau cei de la autobon de care am auzit ca sunt OK.
Topul trebuie facut si pe diametrele rotilor.
Ce legatura are?
Conteaza si latimea si balonul
Da, exact. Trebuie făcut și pe diametrele roților. Off topic: am citit vreo 2 – 3 articole pe site ul asta și sunt departe de realitate. E slab documentat autorul și site ul pare mai degrabă un blog pentru mămici care doar discuta sa fie discutat. Nu e nimic profi și util. On topic: pentru ca, contează diametrul roților nu putem face un top al celor mai bune anvelope. Pentru ca la 17 inch Dunlop pot fi bune pe o mașină iar la 18 inch pot fi altele bune. Deci topul e irelevant. Și, ca fapt divers, m am inspirat și eu din topul din afara făcut de alții. Nu are nicio legătură cu realitatea. Am comandat Nexen și au venit deformate de 3 ori. Am renunțat. Succes pe mai departe.
Nu stiu de ce nu pot raspunde direct si de ce nu primesc notificari. Cea mai remarcabila diferenta intre diametre consta in cea ce priveste consumul de carburant si acceleratia. Odata cu cresterea in dimensiune, greutatea rotii la randul ei se mareste, afectand astfel performanta si consumul automobilului acestea fiind caracteristici punctate. Latimea rotii chiar daca nu conteaza ca suprafata de frecare are importanta ca suprafata de contact pe curbe cand cauciucul “lucreaza”.
O constatare surprinzatoare a mea a fost aceea ca atunci cand masina a fost echipata cu roti pe 19 inch, aderenta si manevrabilitate pe viraje au scazut considerabil comparativ cu echiparea cu roti pe 17-18 inch. O posibila explicatie oferita de producatorul de anvelope Goodyear într-un articol citit este aceea ca masina a devenit mai grea si mai lata, avand nevoie de spatiu mai mare pentru a efectua manevrele.
Rotile pe 17 inch si 18 inch ofera aderenta foarte buna, franare excelenta si un nivel bun al comfortului la rulare ( talon mai gros salveaza si telescoapele) Rotile de 19inch influienteaza foarte mult calitatea calatoriei si nivelul de performanta al automobilului.
In concluzie eu am hotărât ca rotile pe 17-18inch ar fi compromisul cel mai bun, atat in ceea ce priveste comportamentul masinii cat si chiar aspectul acesteia.
Imi pot da cu parerea despre Continental PremiumContact 6.
La circa 40000km si 5 ani si un pic te puteai baza pe ele la franari, destul de precise la viraje.
Ceva ciudat la ele era ca pe ploaie pareau ca au o aderenta mai mare decat pe uscat.
Primii 3 ani pot spune ca au fost excelente la franari de urgenta si demaraje, apoi nu prea.
Le-am inlocuit cu All season Pirelli Cinturato SF3 XL si vad ca seama destul de tare cu Conti PC6, la demaraj, la franari serioase din fericire nu a fost cazul.
Cum spunea si Pepi, e bine sa te uiti pe teste cu anvelope asemanatoare cu ce e metionat in talonul masinii.
Dunlop ar trebui sa fie mai sus in top.
Poate ca ai auzit ca sunt bune, iti zic eu sigur: sunt FOARTE bune. Mai bune decat Hankook (am avut si/si).
Dunlop mi s-au parut mai bune chiar si decat GoodYear, dar nah… oarecum subiectiv pentru ca Dunlop erau deja uzate cand am luat GoodYear noi.
Am eu TOYO. Da, sunt bunicele, nu au grip la fel de bun ca si Hankook dar se uzeaza mai greu. Prin oras sunt excelent, iau virajele mai „smooth”. Arata mai cool cu profilul asimetric.
BF Goodrich – am de iarna. Nu sunt cine stie ce, Firestone de iarna, Winterhawk, au fost mult mai bune.
Salut, ce model de Dunlop ai avut?
De prin 2008 pana prin 2011 am folosit modelul Sport SP 01 care mi s-a parut grozav. Din pacate au redus mult din dimensiunile disponibile pe acest model.
Cred ca au fost ceva BluResponse. Foarte bune.
goodyear f1 ar trebui sa fie cap de lista.pe urma michelin sport 4s..