Folosesc Uber/Bolt de ani de zile. Nu se intampla sa merg des, cam de 6-7 ori pe an. Fie cand sunt invitat undeva si trebuie sa beau, fie cand ma duc undeva prin centru si nu am loc de parcare. Totusi, am observat niste schimbari grave de comportament la soferii de Bolt si Uber, dar si tarifele sunt nesimtit de mari.
De prin 2016 am mers numai cu Uber iar mai tarziu am trecut pe Bolt pentru ca aveau preturi mai bune. Repet, merg cu aceste servicii doar de cateva ori pe an. S-a intamplat sa iau si taxiuri clasice in perioada asta daca ma aflam intr-o intersectie si ii vedeam parcati la colt de strada. Sa zic…un taxi pe an. Prefer asa decat sa astept pe aplicatie.
De ce fac articolul asta? Pai s-a implinit un an de la o experienta ME-MO-RA-BI-LA! Si doi la mana, tarifele dinamice nesimtit de mari. Sa le luam pe rand.
Multi soferi de Bolt sau Uber au venit de pe taxiurile galbene. Au vazut ca se fac mai multi bani aici si s-au infiltrat. Ii recunosti usor. Conduc agresiv, in masina miroase a tigari, se baga cu tine aiurea in seama, injura la volan si lista poate continua.
Nu vreau sa ma intelegeti gresit si sa intelegeti ca asa sunt toti taximetristii. Am cunoscut oameni de nota 10 pe taxi, dar din pacate ei sunt doar exceptii pentru ca majoritatea sunt niste nesimtiti. Sau erau?
Legat de intamplarea mea memorabila pe Bolt…va las mai jos printscreen si video.
Pe langa asta, tarifele dinamice sunt foarte mari. O cursa de 10km prin Bucuresti ajunge sa te coste si 170 lei. Atat a costat o cursa de la Mega Mall pana la Romexpo la ora 13:00 in luna august 2023. Pe taxi asta nu se intampla.
Am o prietena care nu are masina si in perioada asta trebuie sa mearga des la spital pentru diferite controale. Este insarcinata si aproape saptamanal merge cu Uber/Bolt si mi-a aratat tarifele. Intr-un final a decis sa mearga cu taxiul clasic si o costa de 2 ori mai putin.
Ce vreau sa spun este ca preturile pe Bolt/Uber sunt foarte mari cand se aplica tariful dinamic. Soferii de pe taxi s-au civilizat si poti sa platesti si cu cardul, iar pretul este standard. Poti sa-ti calculezi tu cat te costa cursa daca pui destinatia pe Maps si faci un calcul simplu.
Pentru ca multi s-au mutat pe Bolt/Uber (culmea, soferii rai), taxiurile galbene au ajuns sa fie o alternativa chiar buna, ieftina si mai civilizata. Un exemplu bun vi-l dau chiar de saptamana trecuta cand soferul meu de Bolt a inceput sa se injure cu un participant la trafic pentru ca tot el ia taiat calea. Ca in masina mirosea a tigara nu mai pun la socoteala. Evident ca a primit un rating mic din partea mea.
Exista avantaje de ambele tabere si la fel exista si dezavantaje. Taxiurile galbenele inca te refuza pentru curse scurte, iar in zonele mai putin prietenoase din capitala risti sa dai de….alti oameni. Intelegeti voi la ce ma refer. Nu-ti doresti asta mai ales daca esti femeie.
Pe Bolt ai si optiunea sa livrezi un colet, poti alege sa vina o femeie daca asa te simti mai in siguranta (daca si tu esti femeie, logic) si poti alege sa iti vina o masina electrica sau chiar una mai luxoasa.
Cand am mers cu taxiul clasic prima oara dupa o pauza de 6-7 ani, m-am mirat ca masina era curata si soferul era extrem de politicos si de…normal. Nu stiu prin alte orase cum este dar in Bucuresti te minunezi la asa ceva.
Ultima oara cand am luat taxiul galben a venit chiar o doamna de 30+ ani, foarte draguta. Am platit putin sub 20 lei pentru o cursa care a taiat orasul in doua.
Daca scopul tau este sa te deplasezi rapid si ieftin prin oras atunci recomand taxiul galben. Cel putin la orele de varf este o alegere mai inteleapta. Voi continua sa folosesc Uber/Bolt pe distante scurte, insa voi alege taxiul galben cand distantele sunt mai mari si mai ales la orele de varf.
Articolul nu este platit de nici o tabara. Este doar parerea mea.
Nu iti baga nimeni mana in buzunar.
Păi și cine a spus că îți bagă cineva mâna în buzunar?
S-au relatat niște comportamente și eventual niște tarife, tocmai ca fiecare să aleagă în cunoștință de cauză.
Ăsta sigur e platit sa faca revlama la taxi. Dar ei uită ca fiecare pasare pe limba ei piere
Uuuuu m-ai prins.
Salut,
Prietene macar la Uber și Bolt știi prețul înainte cât face cursa, nu îți ia șoferul cat considera el așa cum este la Taxi, dacă îți convine prețul dai accept.
Nu mai vorbi fără să știi, și în acest moment șoferii de taxi, majoritatea lor, au acea supranumita „maimuță” care da impulsuri la casa de marcat și te taxează in plus, așa că tariful nu e nici la ei constant.
Mai este problema că foarte mulți șoferi de Taxi au trecut pe Uber/Bolt. De ce nu l-ai întrebat pe acel șofer dacă nu cumva a făcut taximetrie in trecut?
Bafta!
Cum vă explicați că deși tarifele sunt puțin mai mari, clienții aleg Uber/Bolt decât taxiurile galbene ?? Nu merg cu taxi de peste 10ani !
La chestia cu 20 de lei a tăiat orașul în două…Mie unul mi-ar fi rușine să zic așa ceva!!!
De ce?
Nici noaptea nu reușește
in Timisoara taxiurile sunt la fel cum erau si pana acum, in general totul este bine, f rar s-a intamplat sa prind unul aiurea, cu batranii ii mai greu ca nu prea au chef de munca, dar cei tineri sunt ok, fara manele:)) specimene gasesti si la uber si bolt, deci prefer taxi+sunt mult mai siguri la condus
Pai si la UBER nu ai vazut cat iti cerea pe cursa cand te-ai urcat in masina de ce ai acceptat?
Eu in taxi nu ma mai urc niciodata,mai bine merg pe jos decat sa negociez cu ei ca la piata.
E mare reclama acum la Taxiuri pe toate canalele ca s-au schimbat taximetristii, ca e numai lapte si miere, lasati nu va mai obositi inutil. O sa mearga fiecare cu ce i-a fost mai bine.
Habar nu am ce fac altii. E fix parerea mea personala.
MINCIUNI. UTILIZEZ BOLD. PLATESC INANTE, STIU CÂT, POT FACE COMPARATIE CU UBER. IN MAX. 5 MINUTE MAȘINA BOLD PROPUSA ESTE IN FAȚA CASEI. MASINILE CURATE (DOAR SUNT MASINILE PERSONALE), SOFERII CIVILIZATI, AM VRUT SA MERG CU UBER, DAR ESTE MAI SCUMP. LA MINE IN CARTIER N-AI SA VEZI TAXI. NU VIN. LA COLT LA PIAȚA TRAPEZULUI FAC STATIE TAXIMETRISTII. DE MULTE ORI AM FOST REFUZAT PE MOTIV CA AU CLIENT
SE VEDE F. BINE CA AUTORUL ESTE PĂRTAȘ AL TAXIMETRISTILOR
CELE MAI MULTE MAȘINILE SUNT ALE FIRMELOR, MURDARE, VECHI ETC.ETC.
Mad caps skills
Cu cât ai fost plătit sa faci reclamă taxiului cu acest articol?
Ai citit articolul sau doar titlul? Ca daca tu asta ai inteles atunci imi pare rau pentru tine.
Omul emite pareri urmate de semnul intrebarii. Ce asteptari ai?
@ O părere
A primit 10 000€ pentru articol. Plus 20€ de vizualizare. Probleme?
E plină secțiunea de comentarii de frustrați fără minte care comentează aiurea.
Ce kkt vă freacă pe voi grija de cât primesc sau nu redactorii de aici sau de oriunde continui să nu înțeleg. E treaba și dreptul lor și dacă ar fi așa.
Dacă există informații neconforme cu realitatea e singurul motiv pentru care ați putea avea ceva de obiectat în legătură cu articolele lor.
Pe bune,omule…dacă știi că e mai scump,pt că așa da aplicația,nu mergi.dar e bine când mergi cu autobuzul pân la capăt de linie și devacolo chemi Uber Bolt sa te suie pe deal , acasă,că un taxi nu ți ar veni în veci.Fiți realiști,in primul rând, concurenta e f bună,in al 2lea rand,daca nu era Uber Bolt,era penurie de taxiuri in marile orașe,unde deștepții de primari dau autorizații in funcție de Nr locuitorilor de pe raza orașului fara sa i pună pe cei de cel puțin 3ori mai multi care vin din periferii.Fiti cu capul pe umeri oamenilor
Cu cât se mai plătește o astfel de postare? Nu mai sunt la curent cu tarifele pentru postaci… Mai sigure nu sunt, atestatul este obligatoriu și este identic între taxi și RS..la examen diferă doar termenul de taxi respectiv transport in regim de închiriere.. plus că, la Uber/Bolt vezi înainte prețul și ai dreptul să refuzi dacă nu îți convine .. sunt disperați rău săracii taximetriști dacă au ajuns chiar să plătească astfel de postări
Da ma, mi-au zis ca daca scriu articol despre ei nu ma mai bat si nu imi mai fura portofelul pentru urmatoarele 10 curse. Sunteti spalati pe creier!!!
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-barbat-aflat-in-pericol-s-a-salvat-dupa-ce-a-comandat-o-pizza-la-112-2698865 Uite aici articol platit, mai concret platiti de corporatii sa nu mentioneze numele celor doua platforme. Daca era taxi :))))))))))))). Ia zi claudiule cum merge treaba pe ride? aka taximetria digitala? Intreaba un taximetrist jegos, nenorocit, jepcar cu masina nespalata si urat mirositoare, care nu pune ceasul si face pretul 50 boss.
In primul rand , o masinap bolt/uber este chemata prin aplicatie, acelasi lucru la taxi, mai exact star taxi, aplicatia face acelasi lucru, spune costul cursei, cu aplicatia asta lucreaza majoritatea taxiurilor wtf?
Buna ziua. Eu am lucrat pana de curand ca sofer de ridesharing (uber/bolt). Insa, am folosit taxiul de fiecare data cand am plecat la o petrecere/in oras/concert/nunta, etc…
Stiu, pare greu de crezut, dar intotdeauna in interes personal m-am simtit mai bine intr-un taxi comandat prin aplicatie, fata de soferii ridesharing.
Mai anton ce spui tu e cam tras de par da multi soferi de taxi sau apucat de uber ..dar noi cei ce facem ride sharing de calitate nu procedam asa ..ok sunt si soferii de taxi cei corecti dar si cei de uber
Folosiți aplicațiile taximetriei clasice pentru a comanda,folosiți cardul pentru a platii și nu aveți probleme.Restul e gargara
Folosiți aplicațiile de taxi pentru comanda,folosiți plata cu cardul și nu sunt probleme.Restul e gargara.
Am ajuns și eu în ultima perioada sa observ ca niște comportamente cam ciudate pe uber și bold, din păcate este vorba de educație. Am nevoie uneori sa fac comanda pentru o cursa minima, sunt plimbat de cel puțin patru ori din cauza prețului. Sincer, dacă apar astfel de frustrări schimba ceva! Sincer de la începutul anului și eu am ajuns sa circul numai cu taxiul. Imi pare rău dar nu mai vreau sa aud de aceste aplicații!
Oricum circulai cu taxiul.Sau crezi că Uber și Bolt sunt firme de transport marfă,nu taxi
Deci ai fost de.acord și cu manelele și cu tariful, nu? Care să fie problema?
Tariful pentru cursa cu manelele a fost 12 lei. Ratingul a fost o stea.
Articolul e corect, si bine documentat.
Ai nevoie de transport individual ,trebuie sa te bazezi pe ceva concret,un cost aproximativ fix.Cand ploua,sau e sărbătoare…etc. e prohibitiv costul transportului la RS.Ma dezgustă comentariile elitiste ale unor mofturoși , pe care i-a fătat măsa in mașină „dă firmă ” și flutură cu cardul „nelimitat ” doar ca să nu se amestece cu pulimea care trăiește de la un salariu la altul…și merg cu taxiurile ieftine…
Articolul este corect, bine documentat și bine plătit.
Oamenii efectiv își merită soarta ,efectiv sunt spălați pe creier , își merită soarta cu vârf și îndesat. Foarte bine, să dispară taximetria,să rămână bolt și ubăr , să le de-a cu tarif dinamic până le iese pe nas , va fi perfect, TARIF DINAMIC , …LEGAL …. păi nu ? Doamne dă să dispară taximetria ( oricum e pe moarte ) și va fi bine , va fi superb , nenorociții de taximetriști cu tarifele lor nesimțite ! Tariful dinamic de la ubăr și Bolt e ce trebuie ,nu tarifele spuse din gură de taximetriști , tarifele umflate din burtă scrise pe un ecran de la „ride-sharig” sunt corecte !!
Dacă scrie pe ecran pot să fie umflate oricât prețurile,din gura șoferului nu e voie.Ne modernizăm și noi,ce dracu !
Am fost și eu șofer Uber/Bolt și am renunțat acum un an. Jumătate dintre cursele mele zilnice erau pe suma minimă de cca 11 – 12 lei, dar sincer, spre deosebire de taximetriști, preferam sa fac într-o oră în mod rapid 3/4 curse de 2 – 3 km decât să tai orașul într-o cursă care putea sa depășească 45 de minute…
Cursele cu tarif dinamic erau puține și de regulă, cam cu 25 maxim 40% mai scumpe față de tarifarea standard.
Lunar, la o medie de 7 h on-line zilnic, abia ajungeam sa câștig 5000 de lei net, după ce scadeam comisioanele, motorina, cartea de muncă, și două – trei jetoane de spălătorie/aspirator zilnic…
Dacă mai puneam la socoteală și RCA -ul, ITP -ul la 6 luni, rata de casco, reviziile și piesele auto necesare pt un rulaj de 30000-40000 km pe an, cred că până la urmă se putea socoti că făceam muncă voluntară in folosul comunității
Dacă ar fi real sa pot prinde două – trei traversări de oraș zilnic la 170 de lei / traversare, m-aș întoarce imediat
Este un adevăr dincolo de reclame… fotografia face cât o mie de cuvinte iar videoclipul crește relevanța în progresie geometrică! Au ajuns prețurile făcute de taximetriști pistol cu apă pe lângă tariful dinamic!
Mergeți fraților cu UBER! Nu am mai văzut tarif dinamic de la revelion! Orice șofer cu notă de peste 4,90 este ok. Ar fi paradoxal ca șoferul din imagine să fi avut o notă mai mare de 4.90. Nu ar fi paradoxal ca șoferul din imagine să fie un migrant de la taxi la ride-sharing, este binecunoscut că sunt oportuniști. Eu unul nu mai folosesc serviciul de taxi din 2010, când luând un taxi de la aeroport am oprit cursa la fântâna Miorița pentru că tariful ajunsese 100 de lei pe ceas! In condițiile in care cu câteva săptămâni înainte o cursă din Rahova până la aeroport făcuse 35 de lei.
Cand am vazut asa multe comentarii am zis ca e concurs Gabitule. Nu dai si tu ceva? O amvelopa o atentie…
Sa plateasca galbejitii factura si dau
Alo nodule ăla care a scris povestea , ai la.alegere ce comanzi , dar na cârcotaș , ia vezi cat costa o cursă la Viena., la Madrid , Londra .
Nu veni să spui că e scump , in București , apropo ști ce comision iau aplicațiile Uber și Bolt ?
Ia contactează Uber și Bolt și vezi câți banii scot din Romania , ce taxe plătesc ei în România
Îți spun eu , Bolt lasă 2% ,din. O încasare de 10.000.000 milioane euro lasă 2%
Uber lasă ZERO
Te aștept cu o poveste noua
Nu interesează pe nimeni ce comisioane sau costuri sunt. Serviciile sunt proaste și scumpe.
Nu am mai mers cu un taxi de 15 ani si nici nu o sa mai merg vreodata
Eu am avut numai experiențe neplăcute cu „ridesharing”. Mașini vechi și jegoase, din care ieși cu hainele împuțite, discuții inutile și manifestări de ciobani. Plus prețurile care sunt extrem de mari pentru România. Dacă pleci din centrul bucureștiului sâmbătă seara garantat prinzi tarif dinamic și te costă 100+ lei chiar și pentru o cursă scurtă.
Poveste de adormit copiii……
Multe din fostele mașini de pe taxi sunt acum Bolt sau Uber, pentru că una este limita vechimii mașinilor în taxi (mai mică) și alta la transportul alternativ (mai mare
Bun articol. Bun pentru ca a agitat spiritele. In rest e doar o parere personala. Eu vad ca toti uitati un lucru: taxi, uber, bolt = acleasi lucru. Sunt aceiasi oameni care migreaza pentru 2 lei in plus. E si normal, toti trebuie sa traim si toti vrem sa traim cat mai bine. Si cinste celor care muncesc corect, indiferent de ce fac. Dar… sa nu uitam ca soferia asta cat B nu e chiar fizica cuantica, iar o parte dintre soferi nu sunt cei mai harnici oameni de pe pamant. Si nici cei mai educati. De acolo si intamplarile cu manele, nespalati, injuraturi in trafic, etc. Orice padure are uscaturile sale si gloata asta de taxiuberistiboltisti au mai multe uscaturi decat altii. Tot timpul vei da peste 1 sofer care sa te indispuna, intrebarea e „cand” si nu „daca”. In rest… pentru cei pretentiosi, puteti sa va angajati sofer personal, si va asculta doar muzica care o doriti voi.
Deci tu practic nu te interesează serviciul care îți este oferit tu mergi acolo unde este mai ieftin… tipic clientului Bucureștean pervers , care dorește să meargă dacă se poate 10 km cu 20 lei , învățați să deveniți fideli ca de aia nu găsiți șoferi buni !
Bănuiesc ca și tu ești fidel unui singur brand de telefoane, unui brad de haine, unui furnizor de curent etc
Eu am făcut și 2-3 curse pe zi. Când a apărut Uber, lucram la Casa Presei, ture de noapte, transport decontat. 26-27 de lei pe bon până în Titan, nu scăpăm sub 30-35 la taxi că n-am rest că etc. Decontul era pe bon, șpagă era de la mine. Șoferi dubioși, jeg etc.
Vine Uber, factura la fiecare bănuț etc. Tuie Maxi! Mai sunt preturi săltate, dar macar știi de ele, nu te face in marocan la buzunar, că știe el o ruta mai buna, cu 5 km in plus.
Serviciul de taximetrie se unpluse de strigoi capabili sa omoare clientul , niste neamuri dealea numai de munca nu le ardea iar daca o faceau numai cu plata regeaaca!
Acum ca a întarcat balaia în taximetrie, sau prins de smecherie si îsi vac datoria unde Li se ofera oportunitatea invatîndu -i si pe ceilalti cum sa trateze clientii!
Dar sa nu credeti ca numai în serviciul de taxii exista tipul asta de indivizi aveti rabdare cu ei caci vor veni înapoi pe taxi si îsi vor relua activitatea daca le va fi oferit ocazia !Stiti vorba aia,,traim în România si asta ne ocupa tot timpul,,
Am întrebat diverși oameni de ce preferă Uber/Bolt și mi-au zis că e mai ieftin, mașinile sunt mai bune, mai curate, șoferii mai puțin agresivi. Mi-au zis că Uber/Bolt e cam la jumătate de preț față de taxiuri. Părerea mea e că e bine că există Uber/Bolt. Taximetria clasică e pe ducă în orașul în care locuiesc, e plin de taxiuri care stau, până și babele folosesc Uber/Bolt.