Acum ca avem un Duster in familie si mi-am permis sa spun asta public, am realizat ce inseamna sa ai o Dacie, roman fiind si traind in Romania. Daca sunteti pe pragul de a comanda o Dacie, trebuie sa va pregatiti psihic.
Avem o tara frumoasa, dar pacat ca-i populata. Mare adevar…pentru ca fix despre asta este vorba. Despre ceilalti oameni care critica brandul, dar automat si proprietarul. Fara sa-l cunoasca, dar stiu ei mai bine.
Articolul cu primele impresii despre Duster a rupt! A strans mai mult trafic intr-o zi decat tot site-ul intr-o saptamana. Iar pe Youtube lucrurile stau excelent. Peste 20.000 de views in mai putin de 24 de ore. Si noi nu suntem deloc activi acolo….
Si pe Facebook lucrurile au stat bine. Postarea a strans peste 200 de comentarii in cateva ore. Iar aici incep problemele. Daca oamenii care ajung pe site au trecut deja de niste filtre, cei de pe Facebook sunt cireasa de pe tort. Uite de ce nu este bine sa ai un Duster in Romania. Sau orice alta Dacie…
- Automat esti considerat sarac
Nu conteaza ai cumparat masina cash. Nu conteaza ca nu ti-ai facut rate. Nu conteaza ca tu ai o vila cu 3 etaje, piscina in curte si ursi pe pereti. Esti sarac, saracule care esti! Pentru ca in ochii unora, sa ai o Dacie inseamna ca nu ai bani. Este un brand al saracilor, al celor care sunt tristi, nu au reusit in viata si nu isi pot permite mai mult. Nu stiu de unde vine mentalitatea asta atat de proasta. Nu ma intelegeti gresit, nu plang si nu sufar ca cineva ma face sarac (nu sunt nici milionar in euro), ma enerveaza doar gandirea absolut gresita si statutul care ti se pune dupa masina pe care o conduci. Pai vecinul meu care sta in doua camere cu mama, tata, doi copii si o sotie, dar are un seria 3 din 2014 la poarta e bogat?
- Masinile vechi sunt o alternativa mai buna
Orice masina nemteasca veche este mai buna decat Dacia ta din 2022. Asta vor spune cei care care n-au simtit niciodata mirosul de masina noua. Vor spune orice ca sa-ti demonstreze cat de bun este Audi A4 din 2002 in comparatie cu Duster 2022. Vor aparea comparatii intre Duster 2022 si modele de la Mercedes din 2022, concluzia fiind „nu se compara domne Dacia cu Mercedes, despre ce vorbim?”
- Daca Ai Cap Iei Alta
Asta este un clasic deja si folosit inca de prin anii 2000, cel putin eu asa stiu. La fel, expresia este folosita in special de cei care detin modele vechi de masini, dar am intalnit si persoane care, cumva, au reusit sa isi procure chiar modele dupa 2020 de la branduri de lux. Bravo si felicitari!
- Vei auzi cat sunt de proaste: ruginesc si cad rotile in mers
Am auzit si asta. M-am speriat, va spun sincer. Cat despre rugina, n-am mai vazut rugina pe modele Dacia de la primul facelift al Loganului. Adica de prin 2009. In schimb am vazut rugina la orice mode de Golf, mai ales in zona pragurilor. Nu stiu la 8 cum este. Poate au remediat 🙂
- Dacia nu e masina, e cotet de gaini
Asa este. Si mai vine si fara gaini….
- Ai dat 20.000 euro pe Duster? Esti prea prost inseamna
Una dintre cele mai populare vorbe pe care le-am auzit. Pentru ca la fel ca tine, au studiat altii piata inainte si au gasit cea mai buna masina pentru nevoile tale. Nici tu nu stiai cat esti de prost. N-ai aflat ca la 4000 de euro gaseai Tucson 4×4? Bine…nu nou…..dar gaseai.
- Sigur gaseai o masina mai buna la aceasi bani
Nu-i asa? Am stat si am analizat piata sa vad ce SUV cu motorizare diesel si tractiune 4×4 in echipare full option as fi putut sa-mi cumpar la 20.000 euro. Nou! Evident, nimic. Absolut nimic! Toate modelele cautate de mine sareau de 30.000 euro. Sau erau 28.000 euro, pe acolo. Adica mult mai scumpe. Ca idee, Skoda Kamiq nici nu vine cu motorizare diesel sau cu tractiune 4×4. Iar urmatorul model este Karoq care ajunge la 35.000 euro. Nu, multumesc! Alte alternative? Suzuki se apropei cel mai mult de Duster, atat ca pret cat si ca specificatii. Are si el multe minusuri si trebuie pus in balanta. Dar nu vine cu motorizare diesel si pretul este un pic mai mare….
- Scazi in ochii oamenilor din trafic
E clar, esti sarac si prost. Iar ceilalti nu iti vor da importanta. Pare greu de crezut dar…se intampla. Nu existi pe strada.
- Mori in ea
Clasic! Oamenii habar n-au sa citeasca un raport de la EuroNCAP. Vad numarul de stelute si gata…sau pur si simplu asociaza noile modele Dacia cu cele fabricate in comunism.
- Dacia inca are tamburi???
Da, Dacia are inca tamburi. La fel si VW pe noile T-Roc, T-Cross si Polo. La fel ca Isuzu D-Max, Fiesta, Fabia si multe alte masini.
Concluzia este in Romania daca ai o Dacie rade lumea de tine. Masina e proasta, tu esti sarac. Intre timp, vesticii au alta parere:
Asadar, trebuie sa va pregatiti psihic atunci cand alegeti o Dacie. Si sa invatati sa nu bagati in seama pareri de la toti priceputii.
sunt unii hateri de profesie, toți înjura dacia pt motoarele de ștergător de parbriz dar nu auzi nimic despre Audi vw etc ce au motoare similare. o parte de adevăr exista la partea cu pretul: la duster dacia are cea mai mare marja.
Eu altceva nu inteleg . De ce sunt bagati in seama toti haterii
? Fiecare stie mai bine pentru el ce este mai bine si de ce are nevoie .
Pentru ca inca libertatea de exprimare e permisa.
Pana la urma fiecare are dreptul sa isi exprime parerea, daca o face in mod civilizat.
Si daca vorbeste din experienta proprie, nu la a 3 mana, denaturat si exagerat.
Da, nici eu nu mi-as lua Dacie, pentru ca pun mai mult accent pe confort, design, sportivitate, etc si sunt dispus sa platesc de exemplu in plus 50% la pret pentru un plus de 25% la restul.
Dar asta nu ma impiedica sa recunosc ca are cel mai bun raport calitate/dotari/pret.
Am vw 2015 euro 6 motorina .Am si logan 2011 euro 5 .E diferenta normal,dar masinile difera toate nu se pot compara .Nu are rost sa te compari cu Mercedes sau Bmw.Masinile japoneze sunt ale japonezilor ,americani au ale lor.Concluzie e ca vrem sa fim cea ce nu suntem .Ca persoane si ca Tara.Asta e problema grava a Romaniei.
Așa e, fiecare isi cumpără ce i place. Totuși, pot spune că tot ce vine de la Renault este făcut la ieftinica…am Renault talisman și nu as mai cumpăra niciodata nimic de la ei.
Din păcate nu se mai fac pe motorina, un consum foarte bun pt acest motor
Sa stiti ca Dacia e o masina foooarte proasta,mizerabila uneori,….nu Duster,dar,..din aceeasi caregorie…..tadaăaam,…Logan 1.5 dci din 2014…nemernicul de constructor nu a putut sa-mi spuna si mie ca pe la 550.000 km ar putea sa mi se infunde filtrul de particule (ala din fabrica si singura problema ,,majora,,)…,,pe la aceeasi km, nu au scris si ei in carte ca: injectoarele ,bujiile,turbina,suspensiile,s-ar putea sa tina ca la Volvo (de camion zic)…ca rugina ,o poti desena tu pe praguri ,doar asa, sa ai si tu stres ,…ca la unele modele ai putea folosi si pilotul automat din dotare,sau ca, pana la vreo 200.000 nu o sa-i faci decat schimburile alea ieftine ,necesare si la altele si chiar daca e zgomotoasa pe autostrada(-zile…? )patriei nu se face de rusine niciodata iar pe drumurile patriei nu te lasa nicicum!!!! Da ,….pe scurt o mizerie !
(Un posesor de …alta marca)
In primul rand felicitari autorului pentru achizitie si sa o foloseasca sanatos si fara evenimente rutiere! Am avut aceeasi dilema in urma cu un an iar dupa cugetari adanci am ales cealalta varianta, un SH la acelasi buget. Si nu, nu e un A4 din 2002, e un Tiguan 2.0tdi, 150cp din 2018, deci avea 3 ani cand am luat-o si 111000 km(reali verificati). La sosire, primul drum a fost la service pentru verificare totala, in urma careia am schimbat uleiul si filtrele + un set de placute de frana. De atunci am rulat 17000 km in care tot ce am facut a fost sa pun combustibil, adblue iar dupa 15000 km un nou schimb de ulei. Si eu sunt foarte multumit de masina care e si estetic foarte buna, e drept nu a fost noua, dar inca o data nu am nimic de reprosat. Pana la urma e o chestiune de alegere si cat timp suntem satisfacuti de achizitiile noastre nu ar trebui sa fim afectati de haterii care ne inconjoara.
Romanii sunt popor de „stiu eu mai bine cum e bine pentru tine”, indiferent ce alegii te vor critica.
Dar si tu ai exagerat putin, adica am vazut si comentarii foarte de bun simt, cum ar fi cel al lui Murariu Steluta Aurel, care iti zicea ca exista si alternative, atat.
Cat despre masina sa o stapanesti sanatos, fara probleme si sa te bucuri de ea!
Daca si Tivoli Grande e varianta mai buna… ma duc la manastire si ma calugaresc
Inca suntem societatea care pune valoare pe masina condusa. De multe ori vezi brand-uri de lux parcate in fata blocurilor cf3 sau de garsoniere, pe deasupra, echipate si cu pneuri sh tocite pana la sarma. Dar au masini. Eu personal am o Dacie Logan din 2005, 1.4 benzina. Nu pot spune despre ea ca e formidabila…pentru ca nu e. Nu e confortabila, nu e silentioasa la interior dupa 80km/h, nu e stabila si lista de defecte poate continua. Dar este o masina la care oricine isi poate permite sa ii faca reviziile in reprezentanta cu piese originale nu cand isi aduc ei aminte. Daca sunt sarac? Depinde la ce te raportezi…tot ce pot spune ca pe lune castig peste 10 salarii minime. Si da, merg cu un logan din 2005. Nu imi pasa de ce eticheta imi pun altii. Eu stiu ce sunt…stiu ce am. Nu am nevoie de impresii pe burta goala.
Am luat anul asta in considerare faptul sa imi schimb masina, si tot catre gama Dacia m-as indrepta. Decat un sh…hamalita de cine stie cine…reparatiile facute la nea Gica in coltul strazi sau in parcare….sa stau cu ea mai mult prin service-uri decat sa mearga. Pe cand la o dacie noua stiu ca 5 ani nu te doare capul. Si daca ai grija de ea….cazul meu are 17 ani, nu are rugina si nu am avut nici o clipa greata ca m-ar putea lasa undeva. In concluzie, felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea si multi km fara incidente. Nu te lasa afectat de parerea altora care prefera sa fie sclavi unui morman de fiare.
Duster? No, conment!
Fiecare își alege mașina după cum îl duce capul!
Personal am o problemă cu conducătorii de duster!
Pai bine bă băiete care ți-ai luat duster nou, ai în fata ta BMW F10 cu 200 și mulți cai, și tu te bagi în depășire, asa ca prostul? Demonstrația este direct proporțională cu prostia care te face sa crezi ca 1.3 TCe e mai al dreku decât 3000 Td!
Cred ca a-ți prins logica
Nu oricine e fan duster!
Mda, era de asteptat, romanul se pricepe la „di toate”: e antrenor de fotbal, medic, mecanic si expert auto, avocat, psiholog … si lista poate continua.
Dar la doua lucruri nu se pricepe: sa isi tina gura cu privire la domeniile la care nu este in cunostinta de cauza si sa isi faca un management bun/corect al banilor/averii.
In rest … Dumnezeu cu mila.
Alte profesii pe care romanii le au in sange: virusolog, tactician de razboi, politolog, sociolog……in cercurile „cu baetii” chiar ginecolog. Suntem pluricalificati si asta ne ocupa tot timpul.
In perioada asta este si strateg militar si istoric =)))
Astea sunt urmele comunismului. Am dat de „aurul” vestic, dar am ramas cu gustul amar al tarii. Au trecut peste 30 ani de la revolutie si inca nu reusim sa ne adaptam sau sa vedem lumea din mai multe unghiuri.
Inca nu stim de ce se pun tamburi pe masinile 4×4, de ce se fac cu materiale atat de „ieftine” (vrem piele in masina si salteaua de la pat e de acum 10 ani), romanii inca apreciaza masinile din anii 2000 – pentru ca pe atunci s-a suprapus perioada buna a masinilor cu plecarea romanilor in alte tari. Si lista poate continua.
Astfel de hate ar trebui valorificat si cred ca arata nivelul celor de pe facebook care au timp sa comenteze.
Am Sandero Stepway 2018 și am ajuns săptămâna trecută pe niște coclauri pitoresti(daca-mi permiteti) pe unde abia te încumeti cu ATV-ul.
Felicitări atât pentru achiziție cât și pentru articol!
Felicitari pentru achizitie. Dupa hype ul intial si bucuria achizitiei iti doresx sa nu ajungi la Dacia garantii. Am avut fix un model cum ai cumparat tu, dar motorizarea 1.3 tce 4×4 manual. Consider ca varianta mai buna e cea cu EDC, altfel o calatorie in traficul aglomerat al Bucurestiului devine extrem de neplacuta. Altfel o masina sprintena, bine antifonata dar nu perfecta. Experimta cu Dacia Garantie a fost una oribila. Intre timp masina am vandut-o si am luat un Kadjar Automat . Multi km fara griji.
ce probleme ai intampinat de ai ajuns la garantie?
1 . Am avut de schimbat de doua ori bandourile de la usile fata. Am asteptat 6 luni pana au fost schimbate a doua oara. Usa din ambutisare avea niste colturi care calcau pe cheder si il taiau.
2. Probleme frecvente cu indicatorul de combustibil.
3. Deschiderea din interior a portbagajului mergea sau nu mergea.
4. Timoneria cutiei de viteze avea joc in treapa a5a . Si cutia de viteze avea un tiut. Dar mu s-a spus ca asa fac toate.
5. Caseta de directie dadea erori cu bord pom de Craciun. Am fost de 3 ori nu s-a rezolvat decat pt putin timp.
6. HSDC dadea erori uneori , dar isi revenea. Am luat masina la 7 km. Anterior am mai avut un Duster Ph1 care nu m-a necajit cu absolut nimic. Cu noul duste ma plictisisem sa merg la service Dacia.nu vreau sa generalizez. Poate am fost eu mau ghinionist.
Si eu am cautat sa iau o masina noua 4X4 peste 200cp pana in 30 hai 35.000 si am gasit fix nimic si tot la un SH am ajuns. Nu prea ai ce sa cumperi sincer si sa fie ok, Duster a fost pe ultimul loc mai ales cand am primit oferte de la Dacia de 27000 euro pentru ceva care nici macar nu e 4X4 real ci mai mult un 2.5. Am ales pana la urma un Range Rover Sport 3.0 V6 292 cp si am facut cea mai buna alegere pentru mine, chiar daca imi pica motorul tot nu ajung pana in 35 mii cu ea si pe unde am ajuns deja cu ea Duster nu viseaza. Tu sa ai bafta de ea si sa nu ajungi prin service prea des.
„pana am ajuns cu ea, Duster nici nu viseaza”. Adica in service, recunoaste :))
Nope, pe varful unui munte dupa ce m-am catarat pe stanci, trecut prin noroaie si urcari in unghiuri misto pe iarba uda. Totul in cel mai confortabil, usor mod posibil si fara sa ajung pe platforma sau la service cum crede lumea. Deja am mers cu ea prin EU 6000 km in 2 saptamani si nu a patit nimic ca sa nu zic ca am si tras o rulota de 2.8 T dupa noi. Ce e drept am fost in service de 2x ca sa schimb uleiul si filtrele :))
,, pe unde am ajuns deja cu ea Duster nu viseaza” eu zic sa te gândești mai bine. Cred ca este invers. Dacă nu ma crezi uite aici: https://youtu.be/DT5uCDw8MsM
Tu chiar compari un Duster cu o legenda ca Land Rover cu diferentiale si cutie de transfer? Am tractat la Dustere in expeditii de imi venea sa iau si taxa deja. Duster e ok daca e sub 20k€ si nu ai alte pretentii de la viata si. Duster nu e si nu a fost facut pentru off-road nici macar cu modificari de peste 10k€ nu e ce trebuie. Pe langa ca nu e 4X4 adevarat mai are si lesinatura de motor in special vs 3.0 V6 292 cp si 600 nm, pai eu sunt ca in vacanta cu ea pe drumul din video. Have fun daca iti place Duster dar nu il mai ridicati in slavi aiurea ca nu e cazul.
In 2013 am luat un Logan 2 nou.
Am indurat cam aceleasi comentarii.
A fost masina care in 4 ani jumate n-a avut nici un defect.
Iar dupa aia am dat-o (de prost).
Si am luat un Civic (tot nou) si acum schimb radiatoare din 2 in 2 ani in service ca Honda nu stie sa rezolve in defect de fabricatie; si pe langa asta mi se explica in service ca e normal ca masina sa vibreze in D pe brake hold la semafor ca „asa face toate dom’le”
Nu mai bine luam eu o masina de 2 ori mai ieftina si mai ieftin de intretinut?!
Dupa experienta asta, daca ar fi sa-mi iau o masina acum, as lua Logan nou pe GPL sau Jogger nou pe GPL.
Orice altceva o consider fita si risipa de bani (pt mine).
Și eu am luat în 2013 un Logan MCV pe care l-am vândut anul acesta.
A fost singura mea mașina care 8 ani și 150.000 km parcurși nu a avut nevoie de nici o reparație (am schimbat anul trecut un rulment pe față).
Am fost un idiot că am vândut-o. Noroc că mai am un Duster
Când am luat-o a râs chiar și familia de mine.
Deci ai Dacie , ești văzut ca un lepros
am achizitionat Duster I, nou nout. Experienta e cu mult sub asteptari, incepand de la masina pana reprezentanta si mai ales la service. Inca e masina la care trebuie sa ii indoi putin portiera ca sa se inchida mai bine si multe ate maruntiruri dinastea si crede-ma ca nu vorbesc doar din experienta proprie. Poate Duster 2 sa fie mai ok, dar pe mine nu ma mai poate convige ever. Asa ca pentru mine majoritatea sterotipurilor se confirma, da, mai bine alegeam o alta marca de SUV second.
Singurul lucru pozitiv e, ca pe un teren cu adevarat accidentat, intr-un Duster as avea cea mai mare incredere. Compar doar SUV-uri(Sport wannabe) nu besinile astea lucioase de la BMV si Mercedes sau Rover care sunt doar pentru statut.
Am o dacia sandero stepway cu motor 1461 diesel euro 6 mulțumit, consum moca
Eu cred ca tu habar nu ai ce vorbesti daca ai ajuns sa compari un Duster care e 2.5 si nu 4X4 cu un Land Rover. :))
Duster 2 este cu totul altceva, am eu Duster 2 din 2020 și sunt foarte mulțumit de el, nu au fost probleme, singurele mele vizite la service au fost doar pt schimburi de ulei și filtre
Răutatea invidioșilor. Normal că dacă ai avea mai mulți bani, ai cumpăra de la alt cumpărător. Pur și simplu ignori și gata.
Câinii latră , ursul …..
Eu am Ford Puma, cu frâne spate pe tamburi. Nu are nici cea mai mică problemă! Frânează excelent!
Frânele pe tamburi sunt mai eficiente decât cele pe disc, cu singurul dezavantaj că se răcesc mai greu
„Frânele pe tamburi sunt mai eficiente decât cele pe disc, cu singurul dezavantaj că se răcesc mai greu” -> aici te-ai contrazis singur intr-o fraza..
Care parte din „nu am avut probleme” nu ai înțeles-o?
Daca mașina e încărcată frânele pe disc sunt considerabil mai eficiente decât cele pe tambur. Pentru motoarele de putere mica sunt ok frânele pe tambur. Daca mergi pe o cilindree mai mare deja nu mai sunt eficiente.
Eu am la serviciu o matahală de Ford Ranger și, surpriză, are frîne pe tambur 0e spate. Tracțiune integrală, permanent spate.
Sa va dau un sfat, niciodata nu cereti opinia unui roman, al nostru sarac mereu se uita in curtea celuilalt si gaseste defecte, romanii inca isi cumpara masini diesel fara sa inteleaga rostul unui filtru de particule, al schimburilor de ulei, costurilor de intretinere, iar cei destepti isi cumpara marca noua fie Dacie, Ford, Mazda, Audi, Bmw, etc. Totul este despre cum si ce vrei sa faca, romanul nu vede practicabilitate si fiabilitate, el vede statut, ca de asta ramane sarac la urma. *zic generalizat, fara vreun scop sa denigrez sau sa jignesc pe cineva*
Sa te bucuri de masina. Personal ma uit la un Logan, imi place mai mult decat SUV sau crossovere.
Chiar daca in aceeasi bani am multe optiuni sh de la F10/F30 si altele, o sa aleg o masina noua.
Nu ma pricep la masini dar vad „entelijentza” romanului
stiati ca suntem primii la accidente auto ?
da si infrastructura dar si educatia rutiera
stiati ca suntem tara pe penultimul loc la IQ [ medie ] din UE ?
da va pot da si testele PISA si testele de analfabetism functional
stiati ca suntem tara cu cei mai multi religioparzi ?
stiati ca avem consumul de sapun pe locutori cel mai mic din UE ?
acuma analizati si nu va speriati ca romanul se comporta asa
nu are de unde
vorbesc de media – de teste pe grupuri
nu la individual
Da, stiam.
În curtea noastră au poposit îndelung ,începând din 1986 doar Dacii noi ,mașini românești, foarte bune (Dacia1300/1986-2008,motor cu sigiliu original,dusă la fier vechi pe propriile roți; Logan Ambițion diesel /2008-prezent ,schimbat doar consumabilele )!
Și chiar ne dorim acum un Duster și cred că-l vom achiziționa curând.
Mașinile au nevoie și de șoferi buni ( așa ca soțul meu )!
Iubim mașinile românești !
Sa-i zica cineva lui Aurel ca Grand Tivoli nu exista cu 4×4
La fel cum nici Duster nu exista 4×4. :)))
@GigiD Cum să nu existe?
Singurul argument care chiar cred că e legitim ar fi de siguranță în rest nu prea vad de cineva ar da importanta mentalității și stereotipurile românești.
Sunt proaspat posesor se Spring, e super masina, cat despre Duster, sa o porti cu placere si cat mai multi km fara accidente, mi ar place si mie unul dar nu mi permit, momentan mergem cu Spring ul care i marfa.
Aștept un articol cu avantajele Duster-ului. Altfel, prostia nu doare, dar se multiplică după cum se vede în multe comentarii. Drumuri lungi în siguranță să ai!
Din primul comentariu iți poți da seama ce îl necăjește pe roman. Ca ai dat atâta pe o Dacie de sărac, DACA avea el bani aia își cumpără un BMW de bogații sa moara vecinii de ciuda. LOL
Sunt ABSOLUT de acord cu tine!…am un Duster 2 Prestige 1.5dci AdBlue/2019 cu care am acum 110.000km rulați. Sunt f mulțumit de mașină. Merg cu ea atît în regim de autostradă/șosea, cît și în offroad mediu. Vara am o medie de 5,6/100km cu anvelopele standard și iarna 6,3/100km cu anvelope BFGoodrich AT KO2….ptr. mine este mașina cea mai potrivită!
Am carnet de conducere de 52 de ani. Am condus 32 de ani Dacia 1100. A fost o mașină excepțională pt vremea aceea. Am schimbat doar telescoapele pe fata și rulmenții la roti in 32 de ani și 240 000 km. Apoi am condus Dacia 1300. Iară, foarte buna. Am mai avut Renault 11 și Opel Astra. Am fost ff mulțumit de toate. Acum am Dacia Dokker. Este ff buna. Deci, Daciile corespund perfect ca preț și calitate.
Sunt posesorul unui Duster 2021 1.3 benzina, 4×4, 150 ph, sunt mulțumit, fericit că dețin așa mașina și în primul rând sunt mândru de mașina MEA. Mașina se comporta excepțional atât pe șosea cât și offroad.
Nenea Alex, daca ai avut dacia 32 de ani si ai facut doar 240.000 km inseamna masina aia a mers 7500 km pe an, adik 21 km pe zi,…..pai ce vroiai sa mai schimbi la ea? Poate rugina….
Acum sincer, la 20.000 euro iti luai o mașină bună cu cel mult 50.000 km. Cu tot ce vrei tu pe ea.
Aia nu e masina noua….
E așa de greu de înțeles că unii oameni preferă să cumpere o mașină NOUĂ? NOUĂ, adică DIN FABRICĂ, 20k, 50k nu înseamnă nouă…
Omul a spus de n ori că e cea mai ok achizitie pentru O MAȘINĂ NOUĂ, dar mulți îi tot dați cu nu-stiu-ce-sh mai ok la preț…
Gizăs…
Stai asa pt ca “distractia” deabia acum incepe si anume in trafic.
Cazul meu: am permis de 15 ani fara cateva luni, 15 ani din care 13 am condus doar masini germane. Avand nevoie de ceva pe care te poti baza(nu sa se strice aproape lunar si sa ma usture buzunarul), ceva 4×4, ceva cu consum redus, diesel, etc, am mers pe achizitia unui duster 4×4 diesel, varianta extreme, comandat in Ianuarie, livrat in Iulie. Din Iulie si pana acum, am patit mai multe faze eronate(bagat in fata, claxoane, injuraturi, taiat efectiv fata – efectiv de parca nu as exista pe asfalt) decat am patit in restul de 15 ani de sofat. Asta in conditiile in care merg destul de potolit in oras(mna, cutia de viteze de pe 4×4 diesel nici nu iti da alte variante) si pt ca e totusi masina noua…
Sotia mea cu Sandero Stepway 3 la fel, noroc ca a ei e pe benzina si mai poate ocoli, accelera, depasi mai usor idiotii din trafic.
Concluzia: problema e adanc inradacinata in mentalitatea majoritatii legate de miturile cu Dacia….
Da, am observat și eu treaba asta. Românii se comportă diferit în trafic, în funcție de cum se poziționează față de mașinile din jurul lor.
Preț- calitate 5* .Și e lucru nou.
Eu personal conduc un Logan al nemtilor, Opel Astra J. Va urma cat de curand un Astra K dar asta e alta discutie.
Initiator, mi-a placut articolul tau. Nu sunt de acord cu doua puncte. Stelele NCAP si pretul. Alternativa la 20.000 nu inseamna BMW sau Audi. Poate sa insemne foarte bine Opel, Ford Focus, Hyundai, Kia. Second hand nu mai vechi de 5-6 ani, cel mai bun deal.
Sau o clasa mai sus, Mazda, Toyota hibrid. Nu luati chestia asta ca o ofensa, dar dupa parerea mea, cei care isi iau Dacia , nu prea s-au urcat prea des in alte marci. Asta ar fi unul dintre motive. Si al doilea ar fi ca nu se pricep la masini. Nu e o rusine. Sunt f multi oameni care nu stiu nimic despre masini.
Problema mea cu Dacia este in primul rand siguranta. Cand obtii 2 stele la NCAP e o problema grava. Nu trebuie sa te uiti la detalii, doar sa vezi cum arata o Dacie dupa un impact, restul sunt povesti.
Nu stiu de ce generalizezi cu „dupa parerea mea, cei care isi iau Dacia , nu prea s-au urcat prea des in alte marci. Asta ar fi unul dintre motive. Si al doilea ar fi ca nu se pricep la masini”. Am testat masini de 10 ori mai scumpe decat un Duster, am condus zeci (nu zic sute ca exagerez) de masini din toate gamele de pret. Am o Mazda 3 2022 in familie, un Megane GT Line din 2015. Am mers cu CRV, RAV4, ambele 2021, modele de la Peugetot, ID4, ID5 si lista poate continua. N-are nici o legatura ce spui tu cu alegerea unei Dacii.
Dane, o mașină care arată bine după un impact de fapt te protejează mai puțin. Deformarea controlată are rolul de a absorbi energia, astfel încât să îți crească șansele de supraviețuire. Evident că peste o anumită viteză șansele scad dramatic, indiferent de marcă.
Partea la care Dacia încă stă prost e legată de sistemele de siguranță active, cele care PREVIN accidentul, de exemplu detectarea obstacolelor și frânarea automată, dar în caz de impact se comportă asemănător cu alte modele din aceiași clasă. Ăsta e motivul pentru care punctează mai prost
Totuși de ce diesel in anul 2022?
Problema de consum se rezolva rapid dacă pui un sistem de pornire și recuperare a energiei mild sau chiar strong.
Prietene ți-ai cam făcut-o cu mâna ta! De ce ai nevoie de părerile celorlalți? Eu sunt din Pitești și sincer cunosc foarte multi angajați de la uzina DACIA care prefera cu totul alte mărci, deși au reduceri de preț suplimentare. In consecință, nici cel care o fabrică nu se omoară să își cumpere una noua…dar poate nici ăștia nu se pricep! Ai avut nevoie de „validare”, ai primit validare! Sunt de părere că nu trebuie să îți pese de părerea celorlalți despre ce conduci tu, dar și aroganta ta față de „vecini” care sta cu 3 rânduri de neamuri, dar are seria 3 din 2014, este de condamnat… Până la urmă fiecare își cumpără ce model dorește, din ce an, cu sau fara dotări, cu bani cash sau fonduri europene, fără a fi nevoit să se justifice in fața nimănui pt decizia luată. Și tu faci parte, din păcate, tot din aceasta categorie…CUM TU ESTI JUDECAT CĂ AI MAȘINĂ DE SĂRACI ȘI TU AI ALES SĂ FACI FIX ACELAȘI LUCRU CU ALEGERILE CELORLALȚI! Tipic românesc…hai sa ne plângem că suntem victima dar ne transformam imediat în agresori dar tot cu atitudine de victimă! Veșnica falsitate…
„Sunt de părere că nu trebuie să îți pese de părerea celorlalți despre ce conduci tu” … nu cred ca i-a pasat, altfel cerea parerea noastra inainte de a cumpara masina. Eu cred ca s-a informat, documentat si intrebat intre cunoscuti/prieteni si a luat decizia pe care a considerat ca e mai buna pentru el.
„dar și aroganta ta față de „vecini” care sta cu 3 rânduri de neamuri, dar are seria 3 din 2014, este de condamnat… Până la urmă fiecare își cumpără ce model dorește, din ce an, cu sau fara dotări, cu bani cash sau fonduri europene, fără a fi nevoit să se justifice in fața nimănui pt decizia luată.” … din pacate e de condamnat, nu pentru ca si-a luat nu stiu ce masina, ci pentru ca prioritizat fudulia in locul unor nevoi primare/elementare.
Cred ca in primul rand trebuia sa isi asigure un confort de baza in casa: rate sau chirie la un apartament decent si apoi sa se gandeasca la o masina.
Pana la urma masina e un lux, nu toata lumea trebuie sa isi ia masina, exista si mijloace de transport in comun pe care le folosesc si eu in paralel cu masina in functie de situatie (incerc sa folosesc masina cat mai rar posibil), biciclete/trotinete si alte mijloace alternative de transport mai ieftine si mai ecologice.
Eu consider ca masina trebuie sa coste doar o fractiune (1/3, 1/4, 1/5 …) din valoarea apartamanetului/casei. Dar sunt si cazuri cand unii isi cumpara masini de peste 100.000 Euro si locuiesc intr-o garsoniera cu chirie.
Nu mi se pare normal … dar e treaba lor, ca nu le platesc eu rata la masina sau chiria la garsoniera 🙂
Foarte corect
Toti suntem victime si agresori in acelasi timp
Bună ziua!
Așa ceva am pățit și eu,ca orice posesor al mărcii Dacia. În 2006 am cumpărat Logan 1.4mpi, model laureate plus, pe care am dat 8250€ și bineînțeles că am fost apostrofat,cam cu aceleași argumente…. Ghinion!
Ghinionul lor, pentru că se pare că am avut dreptate, la 13-15000km, pe care îi fac anual, pentru mine și familia mea, este exact mașina de care aveam nevoie. Acum am 207000km, cu unele mici probleme,rezolvabile între timp și am de gând să-l țin până cel puțin 2027. Atunci o să -l strig pe cel care era cel mai vocal și să -i arăt mașina,din ce știu, până acum a schimbat vreo trei sau patru mașini, toate SH Germania, că „sunt cele mai bune”
Dar gata! Destul despre mine.
Ai făcut o alegere foarte buna, să ai parte numai de drumuri bune!
O zi frumoasă tuturor!
Felicitări, eu vă apreciez pt mașina cumpărată, și vă doresc mulți km fără evenimente, nu băgați în seamă chiar pe toată lumea!
Dacia Logan mcv 7 locuri, 1.6 mpi cumpărată de nouă de la reprezentanță în 2012, 10800 de euro, full option în acea vreme. Adică ABS, servo direcție şi servo frână, airco, sistem radio cu Bluetooth şi microfon, comenzi radio sub volan, oglinzi şi geamuri ambele electrice. După 10 ani şi mai mult de 100k km, nu puteam face o alegere mai bună. Trebuie să recunosc că am luat-o pentru motorizare, 1.6 mpi de la Renault este probabil cel mai bun motor făcut vreodată. Impecabil! Mă speriau motorizările noi de atunci, (TCI sau TSI) 1.2 şi 0.9…
Pornești dea o idee interesanta și ajungi la kkt-uri. Duster e un SUV ieftin pentru ca materialele și motorizarea sunt ieftine! Iar un Duster pe diesel, când a pornit numărătoarea inversa la tipul asta de carburant, înseamnă că nu ai simțul realității! Trebuie sa fii intr-o ureche sa alegi Duster 2022 diesel în loc de Toyota Rav4 sau Mazda CX5 2015 benzina. Mai e varianta în care primești de la Dacia câte o saorma/săpt pt publicitate și atunci e de înțeles.
RAV4 pleaca de pe la 30k euro, iar CX5 de pe la 25k euro. Cred ca n-ai habar de preturi. Cat despre shaorma de la Dacia…eu stiam ca ei fac masini.
Poate iti da vreo aripa, un volan, vreo roata … in 10 ani iti faci o masina noua :))
Sa o stapanaseti sanatos si sa te bucuri de ea! Nu-mi place sa comentez gusturile, important e ca tu sa te bucuri si sa-ti placa, doar sunt banii tai, achizitia ta!
O singura remarca am; ai cam exagerat cu rugina la Golf, am avut unul, Golf 5 cumparat SH cu 6 ani vechime si 100.000 la bord si unul pe care il am si acum, Golf 7 cumparat de nou care a implinit 7 ani si are 82.000 km. Pic de rugina nu au avut, deci…
Poate sa apara rugina-dar asta e valabil la orice model, daca a fost lovit si reparat prost, asta da!
In rest, toate bune!
Eu nu inteleg fetish-ul asta cu masina noua, care e faza? :))
Nu e fetish, e o chestie discutabila.
Nou = impecabil, miros de plastic nou :)), fara uzura, fara zgarieturi, fara probleme (garantie X ani), optiuni noi, moderne si actuale, dar toate acestea evident vin la un pret mai mare
SH = cu lovituri/zgarieturi mai evidente sau superficiale, potentiale probleme, rugina, fara garantie (sau mai mica), optiuni depasite fizic si moral dar la un pret mai mic
Acum fiecare isi face calculul si ia decizia optima pentru el.
Eu inclin catre SH cand ma gandesc la depreciere, dar iau in discutie si o masina noua, depinde de masina si situatie.
Practic o masina este un consumabil, dupa 10 ani nu iei mare lucru pe ea, 10-20% din valoarea platita initial.
Trebuie sa faci si calculul TCO (Total Cost of Ownership) si sa vezi daca merita sau nu sa iei masina respectiva si daca merita noua sau SH.
Hai sa iti zic experiente faine avute de clienti de-ai mei cu masini noi.
1. Toyota Corolla noua ridicata in 10 ianuarie 2022, mers 7000 km pana in martie cand s-a dus ceva comutator de marsarier, astazi suntem in 12.10.2022 si nici pana in ziua de astazi nu a ridicat masina de la dealer, nu le vine piesa.
2. Mazda CX-5 noua ridicata in decembrie 2021, mers 15000 km pana prin mai 2022 si a cedat ceva senzor de la centura si numai pretensioneaza, la fel astazi 12.10 el nu are masina acasa.
3. Hyundai Tucson Plug In fita de fita martie 2022, erori sistem hibrid, ghici ce nu au de unde sa ii aduca alt sistem rapid si au termen de asteptare ian-feb 2023.
Si mai am tot felul de exemple, pentru Dacia Duster nu vreau sa scriu povestile horror sa nu se sperie autorul de masina dar daca vrea poate cauta pe FB grup Dacia Duster (probleme si adevarul despre 4X4/2,5) fara reclama sau ceva dar chiar o sa vezi acolo proprietari care isi dau cu capul de pereti.
Cum ar fi sa ai masina noua si sa stai cu ea mai mult in service si sa nici nu primesti masina la schimb de la dealer pentru ca nu au? Nu primesti bani inapoi pentru ca „nasol moment”.
Cei mai fericiti clienti sunt cei care isi iau SH-uri cu putini km si pentru care exista pe piata piese after sau chiar dezmembrari. Eu la caruta mea de Range Sport daca vreau in 2 saptamani am motor nou montat pe ea, orice piese am nevoie imi ajunge in 24-48 ore din RO sau 72 ore max din UK.
A spus omul ca este chestia aia cu mirosul… dar si mirosul, este adaugat pur si simplu cu ajutorul unui tratament specific, fiecare brand are mirosul lui , exista pantente , experti,etc deci pur si simplu sa plateste cu 30% mai mult (cam atata pierzi daca vrei sa o revinzi dupa un an) pentru un parfum, cam scump parfumul (parerea mea.)
Inteleg ca la landrover nu se poate intampla sa nu vine diverse piese, este exclus. Cu impozitul si RCA cum stati? Pe mine nu ma intereseaza sa impresionez comunitatea si nu prea ma intereseaza justificarile fiecaruia de ce a facut o anumita achizitie de masina. Corect este ca sa isi vada fiecare de treaba lui asa ne ramane si timp liber. Daca dvs ati optat pt Land Rover foarte bine sunt altii care nu au nevoie de camion sa mearga in oras ca nu exista loc de parcare. Asa am putea face o comparatie intre Land Roverul dvs luat SH si Mercedes G Klass 63AM motor benzina sau LandCruiser V8 benzina daca nu tine cont de costuri. Fiecare masina are o aplicatie pentru care este folosita. Nu poti urca in varf de munte cu o masina mica si clar nu poti bate la plecare de pe loc Tesla Model 3 sau Tesla Model S cu un SUV. Aici este strict despre ce are fiecare nevoie.
Pentru autorul articolului sa parcurgeti multi km fara incidente . Duster este o masina corecta pentru pretul platit.
A aparut de curand pe net,un anunt publicitar dstul de hilar,adus ca si gluma la calitatea masinilor Dacia Spring si care m-a distrat vazandul.
,,Vand Dacia Spring,plus facturile restande la energia electrica !.
Gluma spune totul.
Intru si eu in discutie, cu riscul de a parea hater.Nu sunt hater Dacia dar 20000 e enorm si poti face un compromis,renunti la o optiune si gasesti un suv nou la 20k.
Ar fi SsangYong Korando 4×4, bord digital si ce trebuie pe el, 5stele ncap,etc…22k.Daca ai 20000 mai poti face rost de 2000.Este o masina peste Duster dtpdv.
Eu am avut 19000.Vroiam 4×4, nou.Vazand ca ceea ce imi doream era scump, am renuntat la optiunea 4×4 si la masina noua.Am luat ceva sh, de 3ani cu 40000km la bord, ca noua, un 5008.Are optiunea de grip control, deci ma ajuta oarecum pe zapada si noroi iar ca dotari…aproape full.Masina e ca noua, nu are mirosul de nou dar calitatea si optiunile sunt maxime.
Deci, exista variante…la aceeasi suma de bani poti cumpara altceva decat Dacia.
Principial , e bine sa ne lăudăm brandul Dacia . Avem o fabrică , salariați cu miile ,furnizori cu alte fabrici etc . In fond nu e o mașină rea , puțin cam scumpă pt calitatea pe care o afișează dar asta face bine când e vb de profiturile Renault din care sunt plătiți și angajații .Cine a fost proprietar de Dacia , tipurile mai noi , cred că se va gândi mult mai bine daca și dorește o nouă mașină. In general , Dacia se achiziționează in rate bancare , și asta constituie un mare avantaj fiindcă prețul se încadrează ușor în in condițiile de creditare pentru venituri medii . Evident că nu toată lumea are posibilitatea să accesezi un auto de la 28,k euro în sus … Cei care au cash 20keuro ,cu siguranță vor opta pt un sh de calitate din vest sau un leasing pe ceva mult mai bun.
Orice ati spune Dacia se adreseaza unui anumit segment de consumatori. In general celor cu venituri mici. Si altii fabrica masini mai modeste decit Dacia (vezi India) si si-au gasit segmentul de piata. Va amintiti de Jeep-ul american din al doilea razboi mondial ? Nu avea decit doua ceasuri si o cheie de contact si a facut istorie. Dupa o viata in care am avut masini noi si second hand pot spune cu certitudine ca decit sa cumperi o masina second hand fitoasa mai bine cumpara o masina noua cu performante si dotari mai modeste. Dar NOUA. Dacia este o masina modesta dar iti faci treaba cu ea.
12 ani am avut Logan si de 4 ani am Duster luate de noi. Am fost si sunt foarte multumit de ele.
Am avut Logan din 2007 și am și Duster din 2016 ,dar nu se compara cu toate tarabele străine care merg cu 100 m de fum după ele
Si, totuși, nu ne-ai spus de ce este mai bine să ai un Duster nou decât un Audi allroad din 2012! Le găsești cam la același preț. Sau ești un fel de Buhnici cu reclamă mascată
Garantie
0km
Revizii mai ieftine
Garda la sol mai mare
Costuri mai mici de intretinere in general
Impozit mai mic (all road stiu ca e doar 3.0)
Nu s-au basit altii in masina inaintea mea
Sa mai zic?
Mai este un aspect la nou vs kazan. Cred ca e bine sa iti permiti logo-ul de pe cheie, cu tot ce presupune el. Adica daca la audi-ul acela din 2012 a sosit timpul sa ii schimbi placutelr si discurile sa nu cauti aftermarket pentru ca OEM te ajunge 10000 lei (e doar exemplu, nu stiu efectiv care e pretul). La Duster cred ca e ceva mai putin plus ca nu e nevoie sa le schimbi pentru ca e nou. Na fiecare cu masina care ii place
salut,
hai sa va expun o alta părere privită din alta perspectiva.sunt posesor de un brand premium dar vechi. in schimb am avut vreo 10 dacii, 3 au fost noi. motoarele in linii mari decente, benzinarele la fiecare 10mii ajungeau la garanție în reprezentanta(generația de Logan 2/Sandero fcelift non facelift, nu contează) dieselul f bun.
acum referitor la mașină, este de tot căcatul, calitatea materialelor din interior este infecta, daca masina este pe loc și învârti de volan scade intensitatea farurilor.
dezaburirea nu face fata în condiții meteo mai deosebite.
am avut accident frontal la 25km/h cu o Fabia, mi a îndoit șasiul și a ajuns declarată dauna totala. niciun airbag sărit, nici nu avea de ce.
sunt fapte reale, eu personal.prefer sa miros vechitura mea, decât mirosul nou de plastic din Dacie, l am trăit nu e wow.
Am permis de conducere de 35 de ani, toate categoriile – mai puțin D (pentru autobuz)… Am condus nu doar autoturismele proprietate ci și pe cele din dotarea locurilor de muncă unde am activat. Într-adevăr, un autoturism nou nu poate fi comparat cu unul vechi, cum nicio marcă nu poate fi comparată cu alta. Fiecare tip de autoturism excelează pe un anumit palier (motorizare, consum, performanțe) dar poate prezenta deficiențe pe alte paliere (comfort, dotare). Totuși eu consider că un autoturism trebuie să se plieze și pe cerințele conducatorului auto. Astfel, cineva cu experiență, care se deplasează mulți kilometri își va alege un model care să-i ofere atât siguranță, comfort, cât și viteză, pe lângă consum mic de carburant … și în acest caz în mod sigur nu-și va lua Dacia … Ia gândiți-vă ce înseamnă să parcurgi un drum București-Berlin spre exemplu cu un Duster și ce înseamnă să parcurgi același traseu cu un Audi. Deci nu are rost comparația asta între autoturisme … Fiecare își cumpără modelul în funcție de scopul utilizării, finanțele de care dispune, de educație, experiență, mediul din care provine sau pe care-l fercventează, uneori chiar și în funcție de vârstă (pentru că atunci când ești tânăr nu impresionezi o fată cu un Logan sau Sandero, dar cu un BMW cu siguranță ) … Și da, uneori autoturismul pe care-l conduci constituie și cartea ta de vizită … Mai ales în partea asta răsăriteană a continentului. Pentru că, nu-i așa, ca om de afaceri, nu poți merge la încheierea une tranzacții grele cu un Logan … Nu ai credibilitate … Trebuie să cobori dintr-un Mercedes. Cu un Logan poți în schimb să mergi la piață și să îți cumperi zarzavatul și legumele pentru zacuscă. Și în final, cine a condus un Audi Quattro știe că pe piață nu există decât Quattro .. și restul de 4×4 …. Cum în categoria Lux nu există decât Mercedes … și altele.
Du-te mah cu coaja ta numită Duster. E o rabla pe 4 roti, dupa 5 ani uita-te la praguri. Ca dotari ma apuca rasul. La design cred ca a lucrat un autist. Unul din clasa a VI-a scotea din creion ceva mai bun. Pai la 12 ani iti ei un Tiguan care e de 10x peste coaja asta pe care mai dai si 18000 de Euro, cu niscaiva dotari. Motorizare pentru biciclete… As prefera un Logan vechi din 2019.
N-am timp sa citesc, dar daca ai dat peste 14 mii pe acest Duster, poti sa te uiti la alternative SH la acelasi pret si sigur o sa vezi variante mult mai bune din mai multe puncte de vedere: siguranta, confort, performanta, dotari. La banii de Duster sigur gasesti ceva mai bun de o masina din 2002. Singura categorie la care castiga Dacia sunt piesele ieftine si ca te doare in p de ea.
N-am avut, dar am prieteni care au Dacie si fix pt bagat p in ea o au.
Succes si sper sa nu ai accidente cu ea.
Problema este la impact. Nu are niciun fel de stabilitate. Parca își ia zborul. Intrați pe YouTube și veti vedea experimente de impact cu Duster. În mers nu are stabilitate. Am mers cu Duster, nu se compara cu alte SUV uri la acest capitol, Tiguan, Tucson, Honda CRV. Asta datorita înălțimii exagerate de la sol.
În rest, raportul preț calitate e bun
Tu ai dat 22.600 euro pe ea, dar eu care am comandat luna trecuta un Duster Journey+ TCe 150 4×4 si accesorii in valoare totala de 25000? De mine ce-or mai zice astia?
Pe mine nu ma intereseaza ce spune lumea. Eu mi-am luat ce mi-a placut, nu ce au vrut altii.
Da, aveam variante lău, dar ce sa vezi.. nu ma intereseaza. Pe banii mei nu “comanda” nimeni. Cum sa ii spun eu cuiva ca trebuie sa ii placa albastru daca ăluia ii place rosu?
Stii cum e..? Cand mirosi tot a bara de autobuz, gasesti tot felul de variante
Hai noroc si s’o stapanesti sanatos, fara incidente!
cu 3000 luai un ursulet si iti ramaneau bani si de revelion la Poiana Brasov
Masina asta este gandita din start pentru oameni cu venituri mici (de aceea avea limita maxima de pret in tema de proiectare).
Daca vrei o masina care sa te duca din A in B … nici o problema, dar … important este si cum te duce din A in B.
La nemti este o vorba … cand copilul neamtului da Bacalaureatul parintii ii spun asa: „Daca iei Bacalaureatul iti cumparam masina, daca nu-l iei … iti cumparam OPEL”.
Asa si cu chestia asta a ta … te duce din A in B dar … nu este masina.
Tu iti permiti „o masina” noua?
Nu stiu de ce dar vorba aia „nemteasca” pare spusa de un roman.
Si decat „o masina nemteasca kazan” mai bine sustii si economia locala.
chiar sunt curios cum te duce o alta masina din A in B ..
nu cumva tot pe sosea? te duce in alt mod .. levitand sau zburand?
apropo .. tot cu autobuzul, tot cu autobuzul?
Super tare…un barbat adevarat, un nationalist convins care si-a dat seama ca traieste in romania si ca trebuie neaparat sa isi cumpere o masina „traditional romaneasca”. Mare prostie…Duster este o masina frantuzeasca „asamblata” in romania, cu piese ieftine si de proasta calitate. In consecinta, banii platiti pe aceste masini nu intra in bugetul romaniei..nu ajutam cu nimic daca evlaviem ca si nationalisti din punctul asta de vedere.
Dar sa faci un „articol” ca ti-ai cumparat un Duster?…..la ce te-ai fi asteptat? Ca doar nu ti-ai tras avion? Daca iti cumperi apartament o sa scoti un roman?
Intr-adevar, romanii se nasc hateri, dar nici voi astia care ajungeti jurnalisti nu ii alimenti cu altfel de stiri, articole etc. incat mintea romanului sa poata gandi pozitiv. Iata cum ai facut si al-2-lea articol din copy/paste datorita comment-urilor „rautacioase :)” care te-au deranja atat de mult. Asteptam ceva mai bun…..?
În 4×4 la prețul ăsta de nou, cu sau fără dotări, nu există competitor pentru duster. Sistemul 4×4 este super capabil. Bine… dacă folosești gume de vară pe drumuri forestiere pline de mocirlă, nici cu touareg nu faci nimic. Dar dacă ai gume mud nu ai absolut niciun stres, indiferent de mocirle. Ce are Duster ca un plus enorm față de competitori gen tivoli și vitara sau skode, opele și alte alea de până în 30k euro este, pe lângă sistemul 4×4 super capabil, unghiul de atac și unghiul de degajare. Astea două nu au termeni de comparație la mărcile cu modele ce se doresc competitori. În afară de asta, volumele și spațiile interioare din Duster… sunt de departe mult mai bune. În afară de asta, pe site-urile de specialitate scorul de reliability pentru duster în categoria SUV este chiar peste audi q5. Costuri de întreținere insesizabile, durate de reparații și revizii foarte scurte etc. Un prieten și-a luat E klasse cu 23.000 2018, 200k km. după 2 luni a schimbat un senzor – 3000 de lei aftermarket. Concluzie: succes cu tigăile scumpe. Eu am ales Duster (1.3, 150 hp, automată, 4×2, nivel dotări extreme). Nici n-am primit-o și e ruginită. Pe la oglinzi.